לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2004

פרדוקס דורקהיימייני


הפרדוקס הזה טוען שגם ההוויה של להיות אינדיבידואל (שזה דבר חדש יחסית, רק אחרי ימי הביניים, מאות 16-18) היא תוצר חברתי, כלומר החברה דוחפת אותנו להיות אינדיבידואלים.
אבל לא לדאוג, זה לא מוביל להתפוררות החברה, כי עובדה חברתית היא כל דבר שנמצא מחוץ לתודעה של האינדיבידואל כמו למשל, איך להיות אבא, איך להיות אמא, איך להתנהג בדיסקוטק, כל אלה עובדות חברתיות שהן חיצוניות לנו ואומרות לנו איך להתנהג, כלומר אנחנו לעולם לא דף חלק, ואמנם יש בנו מן היצירה של המציאות, אך מעבר לזה, דברים חיצוניים לנו קובעים לנו איך להתנהג. אז אם חשבתם שאתם יצרתם את עצמכם מגניבים, או רעים, או מצליחים, או פושטקים מתוך בחירה וחופש, זה לא בהכרח נכון, פשוט לא שמתם לב לדברים אחרים שניהלו אתכם.
והנה דרך מוצא מהתסבוכת הסוציולוגית הזאת (אם אתם רוצים)- דורקהיים אמר את זה, והוא כבר לא בין החיים, והוא גם לא הכיר את התחת של עופר שכטר (שולתתת!!!) אז תעשו מה אתם רוצים עם מה שאמרתי, כי אם אין אני לי, אין אני לי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/9/2004 18:41  
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)