לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סטינג מופיע בישראל


אני לא יודע מה לומר.
ניסיתי לכתוב פוסט על ההופעה הזו, באמת היה לי מה לומר...
נורא התרגשתי דקות מאד ארוכות מההופעה.
לראות אותו היה מרגש, ולראות את האנשים מסביבי שידעו את המילים ויותר מזה, נהנו לזהות את השירים כמוני, ולפעמים אפילו עזרו לי, ריגש אותי מאד.
ריגשה אותי בעיקר בחורה, כנראה מתקרבת ל- 30 שלה שלקראת סוף ההופעה התחילה לבכות מההתרגשות שבסיום המופע. רציתי ללכת לחבק אותה, פשוט כי לפעמים גם אני מגיע לרמות כאלה של התרגשות מהשירים. בשביל לנחם אותה רציתי לשלוח לה תמונות, שיהיו לה, אבל במקום זה רק הצעתי לה לקנות את הפסקול של איש ההרס ונפרדתי ממנה.



מה שהיה כל כך מצוין בשבילי היה לשיר איתו. איתו, לפניו ואחריו, וסוף סוף להיות הקול ב' שאני כל כך אוהב להיות.
מסביבי כולם הסתכלו עלי בעודי מסלסל, התפעלו מזה שאני שר.
אהבתי את זה, אבל אהבתי גם שתפסתי לי זוג חמוד, תיכוניסטים כנראה, הוא חיבק אותה וידע את כל המילים.
היא היתה קטנה ומדליקה, בלונדינית עם עיניים כחולות שעשתה לי קצת עיניים אבל היה שמח פשוט כי היא כל כך התלהבה מההופעה למרות שלא ידעה את כל המילים.
היה שם עוד בחור, שחום כזה, מזוקן, הוא היה נחמד, הכיר כמוני את כל האלבומים וממש יצא לנו לדבר.

לצרוח ולשיר את כל המילים היה כנראה הקטע שלי. צרחתי וצווחתי וקפצתי וצילמתי וקפצתי ופיזזתי ושרתי וצהלתי.
שרתי עד שנגמר לי הקול, מתחתי את מיתרי הקול שלי עד הקצה ואז עוד קצת. לא הזיז לי שלא נשאר בי עוד קול להוציא, זה היה ריפוי בשבילי כנראה, סוג של אורגזמה שהייתי צריך לעבור שהביאה אותי לאיזושהי נקודת אפס שאני שמח להיות בה.



עוד יאמרו דברים על ההופעה הזו, פשוט אין לי כח לכתוב.
אני משאיר אתכם עם אחת מהתמונות שצילמתי שם- הוא חתיך והוא סקסי והוא שרירי והוא יפה והוא הורס- שתדעו לכם את זה.




 


סטינג בהופעה חיה בישראל
8 ביוני 2006.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 9/6/2006 11:25   בקטגוריות ביקורת, שירה, ערבים  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שדיים קטנים


הגעתי הביתה מערב של צילומים. אמא שלי שכבה בסלון ואחרי כמה דקות נרדמה מול תכנית טלויזיה על שדיים קטנים בערוץ 8  "הנפח לא קובע". בגלל שאני רוצה ללכת לעבוד עכשיו הערתי אותה וביקשתי שתלך לישון בחדרה כי אני לא יכול לעבוד כשהטלויזיה עובדת ברקע. היא התעוררה ודיקלמה לי שיר שכתבה בספרה הרביעי:
גוף  

שׁוּב לֹא אָסְפוּ אֶת רַגְלַי אַחַת לְאַחַת

וְהֶעֱבִירוּנִי מְהַמָּקוֹם בּוֹ נִרְדָּמְתִּי בְּאַקְרַאי

לַמִּטָּה  

שׁוּב הִצְמַדְתִּי אֶת הַמֵּצַח לַשִּׁמְשָה

אֶת הַבִּרְכַּיִם לַסַּנְטֵר

וְרָעַדְתִּי  

בְּכָל הַבַּיִת הִצְטוֹפְפוֹ

חֶלְקֵי גּוּף אֶחָד

 

זה ריגש אותי, אז הוספתי את זה כאן

נכתב על ידי יוזף ברויר , 9/4/2006 22:41   בקטגוריות שירה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Shape Of My Heart


אתמול אחרי שקראתי אצל מישהי שהיא ראתה את שר המלחמה לקחתי אותו מבלוקבאסטר.
זה סרט על סוחר נשק, הוא מוכר נשק לרודן אפריקאי וזה בתמורה נותן לו בין השאר יהלומים.
ניקולאס קייג' שמשחק את סוחר הנשק מתואר ע"י הרודן כ Lord of War. קייג' מתקן אותו ואומר שאומרים War Lord. הוא מספר על היהלומים שהם סוג הכסף המקובל במדינות עולם שלישי שעשירות במחצבים ושהם נקראים כספי דמים, Blood Money.
פתאום היום אני שומע את הרינגטון של סטינג בפלאפון ומתחיל לשיר את המילים.
המילים הולכות ככה:
I know that the spades are the swords of a soldier
I know that the clubs are weapons of war
I know that diamonds mean money for this art
But that's not the shape of my heart

האם סטינג דיבר על הברחות נשק?
נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/3/2006 11:58   בקטגוריות שירה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



O sailor


פיונה אפל ממשיכה לגעת בי ולפרק בי לבנה אחרי לבנה
המילים חודרות אותי כמו שרק אשה אחת עשתה אי פעם



I'm undecided about you again
Mightn't be right that you're not here
It's double-sided, cause I ruined it all
- But also saved myself, by never believing you, Dear
...
And after waiting, fighting patiently on my knees
All the other stuff tired itself out first, not me


יחידה שפורטת באמת.
תורידו.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/10/2005 10:17   בקטגוריות שירה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



והוא כל כך יפה


זה מדהים להתעורר בבוקר
לשים את דאנסינג וויט' קאדאפי, לרקוד אותו ואז ללכת להתקלח,
להכין ארוחת בוקר יפה, שבעתה עטור מצחך זהב שחור ואז אני שוכב לי על הגב, והחיים יפים יפים ממש כמו מחזה
בלי להיות או לא להיות להקשיב גם לwן wי דאנס.
היו לי פעם עקרונות, מכרתי את כולם, עכשיו כשלא נשאר יותר במה להאמין אני שוקע לעתים בהזיות על מין (על פמלה).
בלי להיות או לא להיות אני פשוט ישנו, בלי שום דבר אשר כדאי למות למענו, בלי תקווה ובלי יאוש אני פשוט צוחק כמו תייר על העולם- והוא כל כך יפה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/2/2005 11:18   בקטגוריות שירה  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בחיים לא הקשבתי למילים


בחיים לא הקשבתי למילים של השיר הבא-
היום דווקא לא שמעתי אותו, אבל פתאום באמצע האוטובוס לאוניברסיטה הוא התנגן לי בראש
שאלתי את עצמי מה זה אומר "כל עוד בלבב פנימה נפש יהודי הומיה ולפאתי מזרח קדימה עין לציון צופיה".
הייתי צריך לחשוב על זה.
אולי תגידו שאני מפגר. אולי תגידו שכל ילד מבין את המילים. אולי.
אולי לא.
המשפט הזה הוא משפט תנאי. תנאי: כל עוד שבלב יש נפש יהודיה שמשמיעה את קולה ומכוונת לירושלים
המשפט הבא הוא התוצאה: או אז העין, שהיא הדלת אל הנפש, תסתכל לכיוון ישראל.

שאר "התקווה" מובנת.
אבל את שני המשפטים מעולם לא הבנתי.

אחותי אומרת שהיא מקשיבה לשירים שגדלנו עליהם כדי לראות איך דוחפים לנו אידאולוגיה
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/1/2005 19:19   בקטגוריות שירה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פְרַגִ'יל- כשאנשים הם יפים


היום הלכתי ללוויה.
פרופיל:
כולם היו אשכנזים
כולם היו צפונים
כולם היו מאופקים, כמעט
כולם היו הישראלים היפים
האמא היתה המאופקת מכולם
האבא טייס, החבר טייס
הרב הרפורמי- תותח
דיברו שם על זה שהיא אהבה את החיים, על העיניים הסיניות שלה, על הצטיינותה בתור דיילת, על הצטיינותה בתור חברה דיילת, על הטיסות שלה לחו"ל, על כל הפעמים בהם היתה בחו"ל, על המטוסים...
רק חבר שלה, רק חבר שלה דיבר את הלב קצת. הוא ואבא שלה: "אנחנו טסים שנינו יחד במטוס כמו שעשינו מעט מדי פעמים, אבל הפעם אני במחלקת עסקים ואת בתוך בתא המטען- וזה לא בסדר, זה לא בסדר"....
"כשדיברנו על החתונה סיכמנו שאני אשיר לך את יהיה טוב של דיוויד ברוזה- אז בחתונה אני כבר לא אשיר, וגם בלוויה שלך אני לא יכול לשיר". אבל אז הגיע דני רובס והתחיל לשיר- והאבא זימר את השיר- וזה היה כל כך מרגש, וכל כך דיסוננס, וכל כך הראה שלוויה לא צריכה להיות עצובה כשהאנשים יפים. התחלתי למחוא שם כפיים כשהוא שר, התחלתי למחוא כפיים, רציתי למחוא יותר חזק, אבל השארתי את המחיאות לעצמי בשקט בשקט- אבל בלוויה, כשהבנאדם יפה- תהיו שמחים- תחייכו- תשלימו- וזה מעניין, כי השלמה של העבר היא בדיוק הדבר אשר גורם לנו לראות אותו אחרת- וכתוצאה מכך- את עצמינו- בדיוק כמו שכתבתי בפוסט הקודם-


בלוויה שלי- אני רוצה שירים ושמחה - והשלמה
וזה מעניין- הנה השיר שמגדיר אותנו הכי טוב: זמניים בעולם הזה ושבריריים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 4/1/2005 00:36   בקטגוריות שירה  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השיר ששיחרר אותי



הורדה של השיר

מהשיר הזה הסקתי שאפשר לעשות דיקונסטרקשן על כל נושא בו חפצים.

שיר אלוהי, באמת אלוהי.

פיונה אפל, First taste.
מי היה מאמין? הנה המילים

 

*******שיניתי את העניינים פה כדי למנוע הקפצה של מנהל ההורדות
נכתב על ידי יוזף ברויר , 2/1/2005 19:33   בקטגוריות שירה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אנשים הם לא תמיד כפי שהם נראים, גם כשאוהבים אותם מאד


שיעור חשוב על החיים, שיעור חשוב על אהבה, שיעור חשוב על לדעת את עצמי, שיעור חשוב על להקשיב, שיעור חשוב על ללמוד אחרים.

אבל בכל זאת, מוקדש באהבה:

 

כאן,בסופו של מסע, מחייך חיוך מרוצה,
ליבי-כבר אז הוא ידע, פועם בחזי ומקשה
כבר כשהתחלתי ידעתי, ממלמל בין דל שפתותיי
לוחש בשקט, צדקתי, ושברי הלב בידיי.

 

 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 3/12/2004 07:30   בקטגוריות שירה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיער קצר,מתניים צרים



חלמתי עליה. זה היה חלום של בעיקר להסתכל לה על הגוף.
המתניים שלה צרו
התחת שלה קטן
הבשר שהיה בבטן בואכה התחת כאילו לא התכווץ אלא נותר כשאריות בשר.
היא הלכה עם מכנסיים קצרים.
שיערה קצר
היתה כתמיד
ולא היתה שִמחה.
עוד נותר בי מר בפה. אהבתי, אבל לרגע קט.
כבר ידעתי "דלתות מסתובבות" ציינתי לעצמי.
טלפון. אמצע החלום.
רסיסי זיכרון.פלדת אלחלד.
עיניים טרוטות
הייתי צריך עוד שעתיים שלוש
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/8/2004 15:53   בקטגוריות שירה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)