לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

צירופי מקרים


ירושלים- הנה אני בא!
אתמול הייתי בהפקה של המקום החדש שלי, בבוקר קמתי חולה, להתלמדות הלכתי עם גרון ניחר. לקראת סיום המשמרת נודע לי שהיום זה ה- 15 במאי, יום הכרזת המדינה בתאריך הלועזי בו מציינים הפלשתינים את יום הנכבה. לא אמורים לשלוח לשם (לעצרת בלוד) צלם.

היום צילמתי בירושלים, הייתי בכותל. ידעתי איך אני רוצה לצלם. משום מה, כנראה בגלל שהם ידעו שמעולם לא צילמתי דבר כזה הם לחצו עלי להקליק עוד ועוד. בהתחלה אמרתי להם לא. אחר כך זה קצת עיצבן אותי והייתי צריך לרדת מזה (מה הם אומרים לי איך לצלם), צילמתי 992 מגה של תמונות, 448 תמונות. התמונות יצאו נהדר.

בלילה חלמתי את ג'ס וברברה. ג'ס היתה ממש יפה. לא הקדשתי זמן ללהיזכר מה היא אמרה בחלום. אבל שמחתי שחלמתי אותה.
היום כשחזרתי, שפכתי את התמונות למחשב ונפלתי למשכב. באמצע השינה, ששוב היתה רצופה בחלומות התעוררתי נוטף זיעה, התלבשתי (אני ישן עירום לאחרונה) וחזרתי לישון.

שוב תקפו אותי חלומות אך הפעם הגיע הטלפון מהמערכת- הם רוצים שאצלם היום את העצרת, אני תכף יוצא.
היום בדרך לירושלים, כשמכר שלי משכבר הימים סיפר לי על עבודתו, סיפרתי לו שמחר יש לי רעיון עבודה. הוא סיפר לי קצת על העיסוק שלו ואני סיפרתי לו שאלה דברים שאני מתעסק בהם לאחרונה ושמחר-כן-מחר יש לי ראיון עבודה בתחום. הוא שאל איפה. הסתבר שזה ראיון לצוות שלו. אני יוצא לצלם עכשיו
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/5/2006 16:47   בקטגוריות לוח מחיק, מסעות, עבודה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות קצרות


[א] אני שוטף כלים, אכלתי מרק עם כופתאות שאמא שלי הכינה
הם שמים לו נעליים, מלבישים אותו וניגשים לדלת. הוא מתחיל לבכות, כמו תמיד כשההורים שלו ליד הדלת.
בוא חמודי, אתה לא נשאר בבית, אתה בא איתנו לחתונה, אתה לא נשאר, בוא מתוקי. הוא מחייך,
'חיים פשוטים'אומר לעצמי, נכשלתי במועד ג.


[ב] אני רוצָה לשתות משהו טוב היא אומרת לי. את רוצה משהו מוגז או לא מוגז?
לא לא, אני רוצה את המיץ חמוציות, כמה הוא עולה?
10 שקלים אני עונה לה.
היא משפילה את עיניה ומחזירה אותו למדף
נו תקחי לך את זה, תתפנקי, את לא מסוגלת לפנק את עצמך
"קשה לי" היא אומרת לי, ומחניקה דמעה בגרון
נכתב על ידי יוזף ברויר , 27/9/2005 19:34   בקטגוריות מסעות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפעם הראשונה שלי


האמת שכל מה שרציתי היום זה לצאת החוצה בגשם, לקחת את האוטו, לשים אותו בטיילת, לפתוח את העדשה ולהתחיל להקליק את הגלים.

זה באמת באמת באמת כל מה שרציתי לעשות היום.

רציתי להרגיש קטן לים הים. שוב להרגיש קטן.

ההרגשה הזו ממלאה אותי בסיפוק.

ים, ים ומכונות גדולות. אניות, מטוסים, בניינים נפילים. פעם עמדתי ליד נושאת מטוסים בניו יורק- הוויאג'ר. בשבילי זה היה יותר מסימבולי. אני זוכר את הפעם הראשונה שלי בנמל- אניית משא, 100 מטר אורך, 20 מטר למעלה, בטח עוד 10 מטר למטה. היאכטה ששחררנו היתה שם בגודל של ביצת קינדר, לא יותר.

באמת שכל מה שרציתי לעשות היום זה ללכת לים, כמו אז בגיל 8, עם מאיה ואורי. הייתי קטן. אבל אני זוכר את זה. הפעם הראשונה.

מה בסך הכל רציתי, גלים בגובה 8 מטר? מה זה 8 מטר??

כל מה שרציתי זה לטעום קצת מלח.

איתני הטבע מחברים אותי לעצמי לאדמה ולשמיים באותו זמן.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 5/2/2005 23:53   בקטגוריות מסעות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ישו והאלימות רוקדים בגשם


1- כשאין מטריה נרטבים.
2- כשרצים אל תוך אגם מים בככר אנטין ומדמיינים שאתה ישו נרטבים.
3- כשלוקחים מצלמה ביום גשום אפשר לצלם ברד, אוטו נושם, מדרכה זורמת ואיש זקן עם זקן ארוך ארוך.
4- כששולחים לבעל אתר את האמירה שלי על מודיעין הוא אומר שהוא יפרסם אותה. כשהוא נמצא במקרה בארץ בכנס של מתכנני ערים אז אפשר ללכת ללחוץ לו את היד. אז הולכים.
5- שיהיה ברור: החיילת והאל"מ- אולי היא משקרת ואולי הוא משקר, אבל הנה מה שחשוב- הוא ניצל את שררתו עליה; האפשרויות שפתוחות בפניו הן עצומות, בין אם הסכימה או לא היה אסור לו בכלל להתקרב אליה, רק בגלל שהוא יכול.
6- אלימות סימבולית- בפעם הקודמת דייקתי רק במעט בהגדרה שלי את זה. אלימות סימבולית היא גם ההסכמה של הקורבן/הנחקר/הנפגע להשתתף במשחק של הצד השני. הנה למשל היום, רציתי לצלם איזה ילדון ערס שישב עם חברים שלו במושב האחורי. היה לו מין פרצוף שדרש פאפארצי מצידי. הסתרתי את המצלמה וכיוונתי אבל בסוף לא צילמתי.
בראש שלי תיארתי אותו מתעצבן ומרים עלי את חברים שלו. זו אלימות סימבולית- הויתור ההתחלתי שלי, זו האלימות. תארו לכם כמה פעמים עשיתם לעצמכם, דיסקוולופיקציה, שאתם לא מספיק טובים, שאתם לא ראויים; ואמרתם לעצמכם למשל שזה לא מעניין אתכם או שאין סיכוי שתצליחו.
ככה זה עובד- שלילה עצמית בטוענות של אי יכולת, אי רצון ודומיהם. אז במקרה כזה דעו שאתם קורבנות של אלימות סימבולית- ולא קורבנות של עצמכם- אלא קורבנות של משחק ש"אנשים חזקים" כפו עליכם. איך יוצאים מאלימות סימבולית?
א- כמו תמיד- נותנים לה שם, מצהירים עליה. וזה קל, יש המון אינדיקטורים- אחד שממש קופץ הוא האמירה- אני לא טוב מספיק בשביל זה.
ב- לא לשחק את המשחק. ליזום, ללכת, לעשות (על אף השיחות של "אני אכשל אם אנסה"), להפריע, לצעוק, להתמרד, לזעוק, לשתף אחרים. במילים אחרות- לצאת מהעתיד הצפוי הכמעט וודאי של המשך חייכם בתחום הזה.
*במקרה האל"מ והחיילת- נחשו מי סבל מאלימות סימבולית? אפילו ה"כן" שלה, אם היה, נעשה תחת השפעה של אלימות שכזו.
**אם יש לכם ביקורת על הצבא צאו ממנה, זה לא הצבא אשם, זה כל מוסד בו יש בכירים וכפופים, כל מוסד, כל ארגון, כל דגם חברתי של היררכיה.
***תמונות בלילה, אולי מחר מתישהו.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/1/2005 14:18   בקטגוריות מסעות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בשלושה קולות


* כשויקטור פרנקל היה במחנה ריכוז הוא היה עוזר לאנשים. הוא היה פסיכותרפיסט שדיבר עם שוכני המחנות ובעזרת המצאת משמעות או חיפוש משמעות לחייהם הצילם מהתאבדות. בסך הכל ידעתי שלא יהיה לי מה לכתוב היום וגם לא רציתי לכתוב. שינוי לא היה במצב רוחי באופן ניכר. אמנם הלכתי עם המצלמה היום להגשים סוף סוף את חלומי ולצלם את הפריימים שעולים לי בראש כל אימת שאני הולך ברחוב, אבל החושך עוד לא מש מעיניי, והשמחה לא נמצאת שם. אחרי לילה ארוך של המתנה, טלויזיה ופורומים הזויים הבנתי שאני צריך להחיל עליי את מה שפרנקל הכיל על אנשים במצב גרוע בהרבה משלי. בזיק.

*
מתפרק, מתנקה, נפתח, משיל את החומות. זה החלום שלי. נקיון.

*
מבין שאין מה להסתיר, ושאיני יכול לחיות ככה. איני רוצה לחיות ככה. איני יודע מה היא תבין. איני יודע מה היא תחשוב. איני יכול לשלוט על פגיעה פה ושם. אולי באמת כמו שהוא אמר אין לנו שליטה על החיים והנסיון לשלוט בכל דבר ודבר גורם לנו רק להתכווץ ולאמן את שריר הפחד שלנו מאובדן של שליטה. הפחד הוא שגורם לשרירים שלנו להתכווץ.
אַתָה יָכוֹל לְאַלֵף בַּז

וְעֲדַיִן לֹא תְשַחְרֵר אוֹתוֹ מֵהַקּוֹד הַגֶנֶטִי
שְלשָה שָבוּעוֹת וְיֵשׁ לְךָ בַז מְאֻלָף
וְאֵין לְךָ בַּז כְּלַל בַּז
אֲפִילוּ רָצָה אֵינוֹ יָכוֹל
לְהִנקוֹת מֵעִנּוּגוֹ הַטְּרוֹם אִלּוּפִי
לְהָטִיל יְצִיאוֹתָיו הַמְפאָרוֹת מִלְמַעְלָה לְמַטָה
כָּמוֹהוּ כִּמְאַלְפוֹ לֹא חַי אֶלָּא
לְשַמַּש כְּלִי לְגוּפוֹ
פֶּרֶא מוּלָד וּפֶרֶא לִשְמוֹ
בֵּין שֶׁהוּא מְאֻשָׁר וְעַד שֶהוּא נִשְבָּר
הוֹלֵךְ מֵעִם שֶׁבָּא בָּרָעָב וּבַתְּשׁוּקָה

*  (קול רביעי)
קבלי אותי, נסי אותי, הכילי אותי, הביני אותי, היי הגדולה ממני ותני לי להיות הקטן לישון בחיקך סקס של מיצוי. סקס של שלמות.

אַהֲבָה בַּמִּדָּה שֶהָיִינוּ מִתְאַוִים לְהִתְאַמֵּן בָּהּ

אֵינָהּ בַּנִּמְצָא

לָכֵן כְּתִיבָה נִתְפֶּשֶׂת כְּאַסְפַּקְלַרְיָה לְחָשָׂך

וְהִיא נַעֲשֵׂית שָׂפָה

לַחַיִּים שֶׁהוֹשִיבוּ אוֹתָנוּ לַשֻּׁלְחָן

שֶׁלֹּא עַל מְנַת לְוַתֵּר לָהֶם

זה כל רצוני
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/9/2004 00:14   בקטגוריות מסעות  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אש של ל"ג בעומר


הפגישות איתו תמיד גורמות לי להרגיש טוב. לעומתו אני שק של מעצורים וזה מה שמגרה אותי בו. יש בי חשק לצאת ממה שאני חושב אל גבולות של אי ידע אי בטחון אי הנדסה אי תהליכים.
דיבורי זיונים איתו עושים הרגשה טובה. אני מבין שיש עוד הרבה צורות חשיבה וצורות להיות שאני בכלל לא מודע להן. הרבה דרכים להסתכל על החיים ועל אנשים ועל קשרים. ועל זיונים.
דיבורי סמים, גם דיבורי סמים נשמעים טוב כשהוא פה. הבנאדם יודע להנות מהחיים.
שמעתי ממנו על אבי גרינברג. נראה לי שאנסה.
שמעתי ממנו על בחורות. ...
שמעתי ממנו על קוסטה ...
שמעתי ממנו על זן ועל טנטרה ...
סיפרתי לו על האסטרטגיות שאני נוקט כשאני פוגש אותו, הוא הבין, הוא אמר לי שלא רק אני כך איתו. הוא כבר שמע את זה בעבר. האדם הזה אהוב. טוב, זה לא פלא. הרוגע שלו מקרין.
אל תלמד הוא אמר לי. אתה כבר יודע את הכל.
קנה. הוא לא צריך לקנות. אין צורך.
אז מי אני?
אל תחשוב, תהיה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 23/8/2004 15:33   בקטגוריות מסעות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)