לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מה עושה אותי שמח




נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/10/2009 10:19   בקטגוריות הנדסת המחשבה, כשאתה מדויק אתה מוגן, לעורר השראה, ערבים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פאולו קואלו הוא אימפוטנט


היום דיברתי איתה והבנתי מה היתה הבעיה שלי איתה.

כשהיא מספרת על עצמה היא מספרת על השיעורים שהיא עברה, ועל זה שהיא פגשה את עצמה, ודברים מדהימים וגדולים ושריגשו אותה, והמהות שלה, והשריר שלה, וההשתקפויות שלה, והגדרות, והקלה, ובכי קטרזיס, ותקשורות, וקבלה, ואויר, והכלה ועוד כל מיני מילים, ואז הבנתי שלדבר עם אנשים לפעמים זה כמו לקרוא ספר של פאולו קואלו בשחור לבן, בלי התובנות, או עם תובנות אבל שיהיו בשקל, כמו שיטת הפלקל- לא ממש מחוברות, כי זה לא נוגע, כי זה תובנות אלטרנטיביות על הקיום, כי זה אישיות אלטרנטיבית כי האחרת בהקפאה, כי זו "הטובה" היא כמו אחת עם מאסטר קטן בראש שאומר לאן ללכת ומה לעשות ואיך להגיב, וזו ה"רגילה", זו שנולדתם איתה כבר לא ממש טובה כמו זו המשוכללת שפיתחתם לעצמכם. ממש הבדלה בין אישיות מוארת לאישיות חשוכה. סלקציה.


ואי אפשר להתקרב. אי אפשר להתקרב.
חומת סין. 

 

ואין, אין להדחיק את האישיות. יש לגדל אותה ולתת לה להתפתח. להפוך אותה מרגילה ואולי חשוכה למוארת, אבל לזכור- תמיד תמיד- שהיא רגילה ותמיד תהיה רגילה ולא מיוחדת, ולפי זה להתייחס אליה, כי לנצח היא תהיה שבירה, אחת היא דרגת המוארות שלה, ושהיא הבסיס של עמוד השידרה, ולא זו האלטרנטיבית אעלק.



אז אמרתי לה: די כבר להיות נזיר בודהיסטי, די.
וחשבתי לעצמי שלא הייתי רוצה לעשות סקס עם נזיר בודהיסטי, או עם נזירה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 21/6/2007 02:12   בקטגוריות אושר פנימי, אימפקט, אימון, הנדסת המחשבה, הקשר מעצים, השראה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אנשים יקרים מפז


רקע: דיברנו על יחסים שוב, דיברנו עלינו ביחסים עם אחרים שוב, ועל יחסים בינינו ועל מה אולי יכול לקרות ומה אולי לא.

 

"האינדיבידואליות לוקחת מחיר יקר מדי", אמרתי לה אחרי שהתלוננה שהיא תישאר בסוף לבדה בבית החולים בו תעבוד, שם היא תקבל את מנת היחס היומית שלה.

"אז מה לעשות", היא שאלה, "לוותר עליה? או אולי להמשיך לקוות שאצליח למצוא מישהו שאוכל לחלוק איתו את האינדיבידואליות שלי?".
"כאן מתחיל עמק השווה", אמרתי, "אינדיבידואל חזק חייב להיות עם אינדיבידואל חזק אחר. רק כששניהם יחד הם יכולים לוותר על חלק מעצמם בלי לוותר מכורח אלא מבחירה".

איך, תשאלו, איך אינדיבידואל חזק יהיה מוכן לוותר על חלק ממשי מעצמו בשביל מישהו אחר, הרי הוא ישנא אותו אחר כך על שוויתר מעצמו, הרי הוא ישנא את עצמו, הוא לא יסבול את עצמו, הוא ירגיש מעמיד פנים. נכון, זה יהיה כך אם הצד השני יבקש לקחת אנרגיה ממנו במהות היחסים איתו. אבל אם שני אינדיבידואלים יהיו יחד, השלב הבא ביחסים שלהם (בשביל שיעבדו) יהיה לעגל את פינות האישיות שלהם ולמרוח אותן בדבש. "רק כששניהם יחד הם יכולים לוותר מעצמם ולעשות את זה באמת".
"הרבה יותר קשה למצוא מישהו שמעניין אותי מה שיש לו להגיד, מאשר למצוא מישהו שמעניין אותו מה שיש לי להגיד", אמרה בתסכול מפוקח. "גם לי", עניתי בהבנה, "אני יותר מעניין מאחרים".
"אתה מבין בדיוק למה אני מתכוונת".
"אני אקים משפחה רק עם מי שתמריץ לי את הדם במוח", אמרתי לה, "ואני לא יודע אם אנחנו נמשכים או אם אנחנו מסתדרים, אבל גם הראית לי שיש עוד נשים כאלה בעולם וגם עשית לי את זה עכשיו לגמרי".
"בשביל זה אני פה", היא ענתה לי, בשביל זה אני פה.
אנשים כאלה הם יקרים מפז. "אני אוהב אותך מאד עכשיו" אמרתי לה. יקרים מפז.

"תגיד, אתה חושב שאני נורמלית", היא שאלה לסיום.
"אני חושב שאת נהדרת", עניתי, "הייתי עם נורמלית, זה משעמם".

נכתב על ידי יוזף ברויר , 3/4/2007 01:22   בקטגוריות אפשרות, הגות, המילה שלי, הנדסת המחשבה, השראה, חסד והתגלות, חרא זה דשן, להיות מאומן, להניע תהליכים, ליל הסדר  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מהות השיחרור


הו אין לי ספק, שכמו שהלילה התחיל מחכים לי כמה ימי סקס, ווא ווא.
ככה זה ללכת לישון ככה, ככה זה להתעורר ככה.

רק אתמול באמצע שיחת מסנג'ר, כשהרשיתי לעצמי לדבר על סקס עד כל כך מאוחר, כשפתאום סיפרתי לה מה אני חושב על אנשים שמתאמנים בס.מ ולמה אני לעולם לא אהיה אחד כזה, רק כשסופסוף אמרתי את מה שישב לי בפנים (בלי קשר לנושא) הרגשתי שוב אני, כאילו חזרתי למקום ממנו הלכתי לפני זמן, כאילו שוב הפעלתי את המוח, שוב נדרשתי לו, שוב השתמשתי באיבר היחידי שמעיר בי אושר פנימי וכי נזכרתי בימים האחרונים, אמרתי לעצמי, למנהיגים תמיד יש מה לומר, נזכרתי עכשיו.

עכשיו לקראת חג החירות אני פתאום מבין שחירותי חסְרה לי ואני מבין שאין חירות מלבד החירות שבראשי, ושחיפושיי אחר חירות הם עצמם אנומליה לא אפשרית, מבוא לבורות מובנים בדרך, ועובדה היא כי הנדסת המחשבה (וגם תורת ההוויה והפסיכונאליזה) כבר הראתה לי מזמן כי עיתים המחשבות עצמן הן הגורמות לתהליכים לא נכונים לקרות וכי מחשבות הופכות לפרדיגמות בלי שבכלל נבחין, אך הנדסת המחשבה לימדה אותי גם לעצור ולהסתכל ולהבחין שכשדברים לא קורים כמו שאנו רוצים יש להסתכל על כל שלל הדומיננטים המצויים, לבחון מי מהם מחולל את התוצאות ולגשת לטפל בו. לעיתים רבות, זו המחשבה שהופכת לפרדיגמה שמחוללת את התוצאות שאיננו רוצים.
הו אז, הו שם נמצאת מהות השיחרור.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 1/4/2007 10:54   בקטגוריות מהות השיחרור, אימון, הנדסת המחשבה, ימי סקס, ס.מ, תורת ההוויה, פסיכואנליזה, פרדיגמה, מהות השיחרור, מחשבה שהופכת לפרדיגמה, מחשבות הופכות לפרדיגמות, אושר פנימי  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



685 מילה על להיות אדם בלתי רגיל


טוב, אז כשמבקשים ממני הרחבות אני נוטה להסכים, אבל אני מזהיר עכשיו ומראש, חלק ממה שאכתוב כאן ישמע לכם כמו סינית. חלק ממה שאכתוב יהיה הבחנות על גב הבחנות אחרות.
אחד הדברים שיקרו לכם כשתקראו את מה שאני כותב יהיה שלא תסכימו איתי. יותר נכון יהיה לומר- יקפוץ לכם מנגנון, שיחה קטנה בתוך הראש שתגיד: "על מה הוא מדבר?", "מה זה השטיפת מוח הזו?", "מי לימד אותו את זה?", מה זה הסינית הזו?", "אני לא מסכימה", "הוא לא צודק", "לא נכון", "איזה שטויות". אלה שיחות אוטומטיות. הן לא חלק מכם, הן משהו שיש לכם, כמו שיש לכם יד, והיא לא אתם, אלא משהו שיש לכם. אניווי, תשתדלו להניח את הספקות בצד לרגע, להשהות אותם. לשקול. לשקול.

 

שבע נקודות גורמות לאדם להיות אדם בלתי רגיל:

1- אינטגריטי
2- להיות נקי מתלונות
3- להיות אמיץ
4- להיות שלו
5- להיות בעל עוצמה
6- להיות בעל כריזמה

7- רתימה

עכשיו אפרט. הפירוט יעלה לכן שאלות. תשקלו את מה שכתוב. אשתדל לפרט ככל הניתן.
מה שאני כותב הוא לא אמת. הוא דרך להסתכל על המציאות. מעבר לזה, כל מה שאני אכתוב הוא מומצא, וזו דרך אפקטיבית ומעוררת השראה להסתכל ולחיות את החיים. מעבר לזה, אומר כבר עכשיו, אין דרך להתעלות על אימון ועל הקשבה ועל נוכחות, בטח שלא תוך כדי קריאה. אלו מגבלות הכוח שלה.

1- אינטגריטי- זה המצב של היות האדם שלם. עם עצמו, עם מה שיש לו, עם מה שאין לו, ובכלל, עם אורח חייו ועם החיים בכלל. מעבר לזה, מצב של אינטגריטי זה מצב שבו אדם מכבד את המילה של עצמו וחי עם הקשר מעצים (שגם הוא דבר מומצא). אז למעשה אינטגריטי זה כיבוד המילה ולשמור על הקשר מעצים נוכח בחיים.

2- להיות נקי מתלונות- תלונה היא דרך קבועה להיות בנוגע לדברים ולמצבים מסויימים. למה דברים הם כאלה ולא אחרת. למה זה ולא זה. זה צריך להיות ככה, זה לא צריך להיות ככה. אלה הם רק חלק מהדברים שאנחנו אומרים לעצמינו ולאחרים, אלה הן תלונות. מעבר לזה, כתבתי שזו דרך קבועה להיות מפני שזו דרך שאנשים בוחרים לחיות בה באופן מתמשך לכל אורך חייהם, דרך קבועה להיות עם תלונה. להיות נקי מתלונות אומר להיות מאומן בלהבחין את התלונות שלנו על עצמינו, על אנשים ועל החיים במהירות, להבחין ברווחים שאנו מרוויחים מהיותינו מתלוננים, לקלוט את האימפקט של הדרך הזו ושל התלונות על חיינו ואז לוותר עליהן,
to give them up. זו הבחנה גדולה שקצרה פה היריעה מלהכיל. הבאתי כאן רק את הכותרות ובקיצור.

3- להיות אמיץ- להיות אמיץ אין פירושו שאין פחד. להיות אמיץ אומר להכיר בפחד שלנו ולפעול למרות הפחד.

4-  להיות שלו- פירושו להיות שלו. יש דרכים רבות להיות שלו. אחת מהן, והמרכזית שבהן, היא להבין את המציאות כפי שהיא וללא פרשנויות נלוות. כאן זה לא שיעור מבוא לפילוסופיה בו יקפוץ התלמיד השקדן ויאמר שקאנט הוכיח שאין מציאות אובייקטיבית. מציאות היא דבר קיים, ולהיות שלו פירושו להבחין את הפילטרים ממה שקרה וממה שמתרחש. שלווה מגיעה כשאנחנו יכולים להיות נוכחים לדברים כפי שהם או לחילופין כשיש הקשר מעצים באותה סיטואציה ( , הקשר שאנחנו המצאנו כאמור).

5- להיות בעל עוצמה- יש הבדל בין כח לעוצמה, בין
power ל strength. ההבחנה בין השניים מבלבלת. כח זה הפעלת שרירים, בין פיזיים, בין מנטליים. עוצמה היא יכולתו של בנאדם לרתום  את האחרים (תכף אסביר מה זה), להניע תהליכים, לעורר השראה- עם תקשורת. בלי כח. אז במילים אחרות, להיות powerful פירושו לקבל את המציאות כפי שהיא  וגם לקחת את מה שנותנים לכם.

6- להיות בעל כריזמה- שלא כפי שנהוג לחשוב, כריזמה אינה בהכרח דבר מולד אלא דבר נרכש. היא נמצאת אצל כל אחד. היא מוגדרת במילון ככושר מנהיגות, קסם אישי, יכולת השפעה, סמכותיות. לכל אחד מאיתנו יש את זה בתוכנו, רק שאצל אחדים זה חבוי מתחת לשכבות של הגנות, פחדים, כשלונות, מסכות והצגות ואצל אחרים זה חלק מהביטוי העצמי שלהם. כך או כך, לכולנו יש יכולת לפתח כריזמה. כזו שסוחפת ומעוררת השראה, כזו שנמצאת בעמוד השדרה שלנו, שמספיק שנעמוד בשקט, העולם כבר יחוש בנו בתוכו.

7- רתימה- רתימה היא לגרום לאפשרות חדשה להיות נוכחת עבור האחר, ושהוא נרגש ומתמלא השראה מהאפשרות הזו.
אפשרות היא כמו סוג של הקשר מעצים. היא אינה דבר אמיתי, היא מומצאת. ברמה הזו היא אמיתית- כאפשרות.
רתימה היא הלכה למעשה לגרום לאפשרות שהמצאתם לעצמכם ולחייכם להיות נוכחת אצל האחר או האחרים, ושהם יהיו נרגשים ויתמלאו השראה מכך שלכם יש את האפשרות הזו.

עכשיו השאלות.
אבל תקראו את זה שוב לפני שאתם מגיבים. תנשמו.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 20/3/2007 01:16   בקטגוריות רתימה,, נקי מתלונות, בעל עוצמה, כריזמה, אינטגריטי, הקשר מעצים, נקי מתלונות, נקי מתלונות, להיות מאומן, אימפקט, give them up, להיות אמיץ, power, לעורר השראה, להניע תהליכים, מסכות, אפשרות, אמירה, ביטוי עצמי, אימון, הנדסת המחשבה, פסיכואנאל, שלווה, רתימה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אינדוקציות של ההנדסה


אחותי סיפרה לי על אחת מהעבודה שלה, סלובנית, בגילה, שיש לה חבר ישראלי באיטליה.


הם מדברים כל יום פעמיים ביום, הם לא בוגדים והם רחוקים וככה הם כזוג.
היא לא סומכת על גברים וחושבת שהם בוגדניים היא אומרת לי.
"בטח זה אבא שלה", אמרתי, "או אמא שלה".
""יש לזה יתרונות", היא אמרה לי.


ואז הבנתי שאני חושב באינדוקציות ושבכלל, הנדסת המחשבה משתמשת תדירות באינדוקציות ובדדוקציות כדי להגיע למסקנות שלה, מן הפרט אל הכלל ומהכלל אל הפרט.
two ways thinking אני קורא לזה וזוכר מה קפטן קירק תמיד היה אומר לספוק, קצין המדע והחבר הכי טוב שלו,
there is always another option, רוצה לומר, תסתכל לצד אחד, תסתכל גם לצד שני, ואחרי שהסתכלת לשני הצדדים תסתכל לאן ששכחת להסתכל. איזה שיעור מטורף לחיים.

נ.ב- שיניתי את מיקום קאונטר האורחים אל מתחת לתמונות שלי... אמרתי לעצמי "למה לרדת יותר מדי למטה כדי ליהנות מהסטטיסטיקה?!"
נכתב על ידי יוזף ברויר , 22/2/2007 19:14   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דצמבר 97'- 4 נקודות על המצב


1- התחלתי את העבודה על האתר שלי, זה שלב ראשוני ומעצבן של לבחור את התמונות שלי, כבר פעם שלישית או רביעית שאני בוחר אותן.
אבל מתקרב הסופשבוע, והחלטתי שאני מתמסר למילה שלי והולך לעשות מה שאמרתי שאעשה למרות שיש דברים פי אלף יותר כיפיים לעשות בזמן הפנוי שלי. מה שהזכרתי לעצמי זה שלעשות לי את האתר הזה יכניס לי כסף, ואם אני בולדוזר כמו שאני חושב שאני, הכסף הזה יגיע אינשאללה. מעבר לזה, אני מרגיש שבלי אתר אני לא יותר מבולדוזר בלי דלק. בולדוזר בלי דלק זה כמו גן שעשועים לילדים- ערימה של גרוטאות.

2- אני יוצא עכשיו לצלם. בלילה אני יוצא להופעה ומחר אני יוצא.

3- משהו על נשים יפות- לפעמים אני ממש מתנהג כמו ילד מפגר לידן. אבל רק לפעמים. עד שאני מתעורר מזה וצוחק לעצמי על המצב.
כולם פוחדים מכולם אני חוזר ומזכיר לעצמי. הן פוחדות ממך ואתה פוחד מהן.
הגילוי שהאנשים שבחיינו (ושעוד מעט יהיו בחיינו) פוחדים מאיתנו הוא גילוי מרעיש. מרעיש. גיליתי את זה בדצמבר 97'.

4- (מילה על הנדסת המחשבה ולאן היא לוקחת אותי. יותר אני חושב ויותר אני מבין כך יותר גדל לי האגו ומתחזק לי הבטחון העצמי. כשחושבים מחשבות ועל המרחבים הפתוחים בהן, קל ללכת לאיבוד אבל יותר קל להשתכר ממה שמגלים. אחד הדברים הגדולים ביותר שאימצתי לי כאמצעי הגנה, או יותר נכון כשאיפה למימוש, הוא שככל שאני גדל כך מטרתי להפוך הן לחברותי יותר והן לצנוע יותר. שכרון כוח הוא כזרא בעיני ואני מבקש להימנע ממנו ככל הניתן. החברותיות, בתור התחלה, תתממש בזה שאנשים יקלטו שאני מקשיב להם (כי החלטתי, אין עוד סיבה אחרת). הצניעות- יש לי עוד הרבה ללמוד בתחום הזה. קטן ושחצן אני יחסית למקומות אליהם אני שואף).
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/2/2007 17:31   בקטגוריות אימון, הנדסת המחשבה, נקודות על המצב  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



emotional lanscape


אנליזה
רגשות
BEING
אונתולוגיה
מבנים רגשיים
מבנים הוויתיים
ללכת דרך (משהו)
לראות דרך (משהו)
הבנה
אסימון
i see the objects
i see the subject
i see me
look to see
distinction
לראות מעגלים
תרשימי זרימה- אחד אחרי השני, ומהראשון לאחרון בלי האמצע
לראות תמונות
להסתכל על  התוצאה כדי להבין מה גרם לה (כדי לטפל בגורמים) במקום להסתכל על הגורמים כדי לזהות מה התוצאה (לא רלוונטי)-היפוך מחשבתי
there is always another option 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/1/2007 02:01   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בולימיה לשמה


הפלגתי היום ביאכטה. אפילו החזקתי בהגאים זמן ממושך. הפיתה עם חומוס ונקניק שאכלתי שימחו אותי ואפילו שאר הירקות שאכלתי אחר כך בלב היאכטה.
רק שככל שאתם יותר נמוכים וקרובים למים כך מופעל עליכם יותר כח משיכה וכשזה משתלב עם גלים ומלפפונים חמוצים לא נותר גיבור עומד אלא יושב, בבית הכסא. 20 דקות להערכתי ישבתי שם, חשבתי לתומי שילך לי ואני אתפוס את אלהים בביצים. טעיתי. 20 דקות אמנם הרגיע אותי לשבת שם, אך מיד כשקמתי יצא ממני כל הצד הבולימי שלי. פ33ה.
(תירגעו, אין לי צד בולימי). נמשיך.

קיבלתי כל מיני סמסים וכל מיני טלפונים היום, אחד מזאת שאמרתי לה שהיא לא ראויה לצילומים שלי. אחריה נכנסתי לשירותים.

טלפון זועם מאחותי הודיע לי שאם לא אזיז את התחת שלי בפרויקט האורבני שלי הלך עלי.
אז אני אזיז את התחת.

בדרך הביתה מהמרינה הבנתי: אין לי למי לבוא ולהרגיש בבית. אין לי עם מי להירגע וזה המצב.
בדרך כלל, הפועל היוצא של זה הוא שאנשים מרגישים שהם חסרים, מרגישים שהם צריכים מישהו, שיאזן את המצב שלהם עם עצמם. בדרך הביתה הבנתי את זה. אין לי עם מי להרגיש בבית ואין לי עם מי להירגע. זה המצב ושם אני נמצא.
רגיעה פתאומית נפלה עלי. הבנתי שהרצון למלא את הצורך הזה, הרצון למלא אותו הוא היוצר את תחושת הריקנות, הרצון העצמי,לא הצורך "האובייקטיבי".
איך הבנתי את זה? זה קרה אחרי שהרגשתי טוב עם זה שתקפה אותי תחושת "לא רוצה אף אחת" זמנית כזו אחרי שזרקתי את הבחורה הזאת מהחיים שלי. הרבה זמן לא זרקתי אף אחת, אני לא מאלה שזורקים, אבל היום זרקתי אותה, ודאגתי להוריד את המים אחריי.
יש פה הגיון מחשבתי ומחשבות מנהלות את הקיום שלנו. בסך הכל הצלחתי להבין את המנגנון.

כל הדרך מהמרינה ישב לי בראש שם התואר הזה
SELF MADE MAN. זה משפט קפיטליסטי אמריקאי אבל אצלי בראש הוא תפס משמעות שונה לגמרי.
Self made man. בסך הכל הצלחתי להבין את המנגנון הזה.
יום שישי היום      ואין לי שום בעיה עם זה.
 

נכתב על ידי יוזף ברויר , 1/12/2006 19:20   בקטגוריות אמירה, הגות, הנדסת המחשבה, יומן  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האדם השביר


האדם הוא שביר.
מן הידועים הוא שאדם יכול לעשות אפילו דברים שהוא לא דמיין שהוא יעשה. בין יצנח מגובה, יאכל מקקים (בסך הכל עניין של פוביה תרבותית ניתנת לגישור), ישכב בתוך שיח 24 שעות, אפילו ירצח אנשים (להגנה עצמית או בגיוס לארגון חשאי, שלא לאמר כצלף בשירות צבאי).

על כל אלה מרכיב האדם לעצמו יכולות שונות ע"מ להסתדר בחייו. יכולות רגשיות כדי שיעמיק את עצמו ושיכיל רגשותיהם ומאווייהם של אחרים; יכולות מנטליות שיתנו לו את היכולת להבין מה עובד בעולם הפיזי ומה אפקטיבי אף יותר; יכולות לשחרר, כשהוא מבין שהחזקה בדבר מה אינה טובה לו; הבנה שהוא עצמו אינו המרכז של העולם ואנשים חושבים, מרגישים ופועלים בזמנים וקצבים שונים משלו; ולבסוף, יכולת הסתכלות רטרוספקטיבית ורפלקסיבית על אחרים, על העולם ועל עצמו המלמדת אותו את אחד השיעורים הקשים והמשתלמים ביותר בחיים- הכל יחסי ואין אמת אחת.
בעזרת אלה האדם מלהטט את חייו באושר ובהצלחה. (אין זה אומר שבקלות)

ועם כל אלה, האדם הוא שביר.
שביר.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/5/2006 11:56   בקטגוריות הנדסת המחשבה, נבכיי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התפתחות אישית


לפני יומיים ישבתי לי במתוקה שעל שפת הסינמטק והורדתי תמונות למחשב שלי שהיה חובר באלחוטי לרשת מקומית.
מאחוריי נעמד לו אדם איתו עבדתי בתור ברמן באנטריקוט. שני מטר של אדם יצוק אך רך במראהו.
ישבנו והתחלנו לדבר, הזמנתי אותו להסתכל בתמונות שלי מאותו היום, הכנסתי אותו לאתר שלי והשיחה התגלגלה אל "מה אתה עושה בחיים", ו-"לאן אתה רוצה להגיע".
מהעבר שלי איתו ידעתי שאמנם הוא נראה רגוע, לפעמים קצת פלגמט באיטיותו, בחור בן 28 שבילה שנים בתור ברמן, דיבר על ללכת ללמוד, אך מעולם לא ניגש לעבודה כדי שתהייה "העבודה" של חייו, שעליה יאמר "אני כך" או "אני אחרת".
התגלגל אותו אדון להיות מדביר, אחרי שעבד קצת בשיווק, אחרי שעבד הרבה שנים בתור ברמן והנה הוא עושה קורסים במקצועות והחליט סוף סוף שאוניברסיטה היא לא בשבילו. אכן יש כאלה אנשים, וטוב שאנשים בוחרים לא ללכת לאוניברסיטה.
יצא שסיפרתי לו איך התגלגלתי להיות צלם, או יותר נכון- איך גילגלתי את עצמי לשם, ומה היו אבני הדרך עליהן דרכתי בדרך לשם ואיך הבאתי את עצמי לחשוב על כסף ואת סוג הסוציאליזציה ("חיברות" בעברית) שדאגתי להעביר את עצמי, והוא ישב שם שותק וגומע את מילותיי ומוסיף שמעולם לא חשב על הדברים כך ושנתתי לו המון חומר למחשבה.
שמחתי על זה שהוא אמר את זה; השפעה על אנשים אחרים בדרך שלהם לגדול משמחת אותי וממלאת אותי סיפוק.
בסופה של הפגישה נפרדנו לשלום, לחצנו ידיים, הוא יצא משם ואני הלכתי אל בית הכסא.
כשיצאתי משם הלכתי לכיוון האופנוע שלי כשפתאום הוא נעמד שוב מאחוריי.
"אתה רוצה את הטלפון שלי?", שאל בנימוס.
"אני אתן לך את הכרטיס שלי, ותתקשר מתי שבא לך", עניתי, בחושבי על אותה הפעם אז שלקחתי את הטלפון שלו... וכשהיינו במקומות אחרים לגמרי וכשקשר שכזה כלל לא היה אפשרי.
"טוב, אולי נצא איזה פעם, נלך לשתות משהו", אמר.
הייתי נבוך, הוא הזכיר לי את עצמי כשאני הסתכלתי על אחרים באותו מבט... איזה מקום זה... מקום של להיות רך כמו רכיכה, כשאתה יכול להתעצב בכל צורה שהיא, תלוי כמה זמן תישאר רך. הו, כה פגיע המקום הזה; הו, כה יקר.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 2/5/2006 09:25   בקטגוריות אימון, הנדסת המחשבה, התגשמות  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גראהם וואלס


קראתי עכשיו תיאוריה מעניינת אצל שרון. היא כתבה על "אומנות המחשבה" של אחד בשם גרהאם וולאס.
כתוב שם שעל השלב השלישי אי אפשר להשפיע.
הנה ציטוט של השלב השלישי:

3. שלב ההארה (Illumination)

סוג החשיבה - לא מודעת.

תיאור - פתרון לבעיה מופיע משום מקום, או שמגיע רגע שיא לזרם אסוציאציות מוצלח. השלב הזה הוא בלתי נשלט, הוא מתרחש מעצמו באופן טבעי, ואי אפשר להשפיע עליו על ידי מאמץ רצון או הכוונה.

אני חייב להביא פה objection או לפחות להציע הערת צד.
יש אפשרות להשפיע על שלב ההארה.
גם אצלי מתרחשים ארבעת השלבים האלה בתחומים חשובים בחיי, על פי רוב, בצמתי דרכים ושאלות חשובות של קיום.
כשאני נמצא במצב כזה אני עושה מה שנקרא במדע הבדיוני אבל גם בחלליות של נאס"א

 To shut down all non-essential systems to save power.
אני מכניס את עצמי למצב של שימור אנרגיה. זה מתחיל בלי מודעות ונמשך עם מודעות. המצב נועד כדי לרוקן את המוח שלי ממחשבות ופעולות שנחוצות פחות לקיום וכדי לאפשר השקעת משאבים רבה יותר בפתרון הבעיה העומדת מולי.
כשאני במצב הזה (וגם אם אני לא במצב שדורש ממני שימור אנרגיה) אני עושה פעולות שמעוררות לי את המחשבה.
אתן דוגמה:
פעם קראתי לעצמי נזיר בודהיסטי. האמירה הזו יכולה להיראות לכם דפוקה ומטומטמת, אבל המשמעות שלה כלפיי היא שכשאני צריך פריצת דרך, כשאני צריך משהו שינבע לי מהמוח אני מתחיל לעבוד, עבודות אמיתיות, אך חשוב מכל, מעין עבודות סרק.
לא לחינם ישנם אנשים רבים שהולכים לחדר כושר כדי לחשוב, יוצאים לריצה, מגרפים עלים וכדומה...
אני עושה את זה תוך כדי שטיפת כלים, ישיבה בשירותים או מקלחת בחום בינוני.
כשאני נמצא במצב כזה אני מכוון לפעולות האלה, אני יוצר לעצמי את הספייס ואת הטיים (ממש space time continuum) שיאפשר לי "זמן מחשבה" בספייס אופטימלי.

אז אי אפשר להשפיע? אני חולק על הקביעה הזו. אולי אי אפשר להשפיע על התוכן, אבל אפשר להשפיע על המרחב בו מתחוללת המחשבה, והרי אין תופעה שמנותקת מהסביבה שלה.
נהניתי מהפוסט שלה.
תודה לך

נכתב על ידי יוזף ברויר , 27/11/2005 14:45   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




הספר לא נותן לי מנוח.
שעת לילה מאוחרת ואני מרגיש חייב לכתוב. להתיישב ולשפוך הכל.
ויש לי הרבה. בעת קריאת הספר פתרתי דילמה שתיפטר דפים מאוחרים אחר כך.
אני צריך לראיין אנשים.
אחד הדברים שהוא אומר זה שפעם היתה היררכיה ואנשים היו לומדים מהוריהם.
כיום, הוא טוען, אין יותר היררכיה. זה כבר לא "תרבות נמוכה" או "תרבות גבוהה"- זו "תרבות ללא גובה".
שטרנגר טוען שכיום לצעירים אין ממי ללמוד כמו שהיה פעם. אני טוען שהעולם הפך לאופקי. אנשים לא לומדים אפילו מהוריהם אפילו אם הם צעירים כי הידע שלהם על העולם התיישן. הדרך החדשה ללמוד היא דרך אנשים אחרים באותו הגיל. כמו באינטרנט. אנשים לומדים מאנשים אחרים בצורה אופקית. מבלוגים, מפורומים, מגוגל. מה שקיים הכי הרבה פעמים הוא כנראה הדבר הנכון אומרים לעצמם האנשים. איפה שנמצאות הכי הרבה תוצאות. מדד הפופולריות קובע מה נכון. כך גם טוען שטרנגר
הבעיה היא שאיכות הידע בצורה אופקית היא לרוב שטחית והמון פעמים לוקה בטיפשות (על דרכי חיים. לא בהכרח על מידע יבש). אנשים, עקב התמסרותם לאופקיות, נוטים לאמץ מוטיבים התנהגותיים בלי לבחון את טיבם, וכך נותרים ללא מענה לשאלות הקיומיות הבסיסיות שלהם.
ואז הם מחפשים מי שיתן להם תשובה.
אך כאן הם נופלים בשנית.
החיפוש אחר תשובה הוא החיפוש הלא נכון. יש ללמוד קודם את השאלות הנכונות לשאול.
שאלות נכונות יובילו לחקירה מאמתת ומעמתת. רק שאלות כאלו וחקירות כאלו יובילו לתשובות כלשהן שיצליחו לחדור באמת לליבם של השואלים, השאלות הבסיסיות יקבלו תשובות שיהלמו את כובדן, אחרת הן יהיו תשובות אינסטנט נוסח קרין מגריזו
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/11/2005 00:37   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



thoughts of hope




things come in cycles to people who understand cycles

cycles are in the history, are in the politics, are in math, are in relationships and are in thoughts

the mechanism of the thought tells you you think naturally

see the mechanism of the thought and you do the first step toward the freedom from the mechanism

cycles are also, in a peculiar way, a mechanism


see the mechanism that makes you cycle and you do the first step toward the freedom from a cycled life
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/11/2005 08:36   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונת המחשבה



נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/11/2005 00:44   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היעדר אב


(אבות יכולים גם להיעדר גם משום שאינם יודעים כיצד ליצור קשר עם ילדיהם. יש אבות שמרגישים שאין להם מה לתרום. אחרים כל כך עסוקים בתחושת הכישלון האישי שלהם שאינם מסוגלים להזין אדם אחר ולכוונו). (קרלו שטרנגר- העצמי כפרויקט עיצוב)

אולי הוא לא יודע [אני חושב לעצמי] אולי הוא לא חושב שיוכל לתרום לי, אולי הוא עסוק בכשלונות חייו.
ואיזה פלא:
("העצמי כניסוי אינסופי": צו חדש מנחה את בני דור ה... הם ירשו אותו מבני דור הבייבי בום: "עשה בעצמך ניסויים"...
את מקומו של אידאל האותנטיות של שנות הששים...תפס אידיאל העיצוב העצמי.
צידו האפל של מרחב החופש החדש הזה טמון בדרישות הגבוהות שהוא מעמיד בפני החיים.
אין זה מקרי שסוגי הספורט שפיתח דור האיקס נקרא אקסטרים. לחיות את החיים ולעצב את העצמי נחשבים לצורה של משחק קיצוני.)

והרי ברור שמדובר פה עלי, כי המדובר על הנדסת המחשבה ותוצאותיה וכי האין זו "הנדסת עשה-בעצמך-ניסויים"? כן כן.
והאם איני חוזר ומדגיש את האחריות שיש לי על חיי (כניסוי אקסטרימיסטי)? כן כן.
(כי אם מישהו אחר יקבל את השליטה בחיי, איזה טעם יהיה בחיי?) .
וכי האם נגזר עלי בהיותי אני למצוא לי בת זוג שתשתתף אף היא בניסויי אקסטרים על חייה? או שמא ההפך- אחת מבית "מסודר" שאני אראה בה כמקור ליציבות שאליה אני נמשך כל כך.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/10/2005 02:04   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הפרשנויות המשתמעות


... בגלל זה, כשיש מתח מיני גדול שצריך לפרוק ביחסי מין אני לא נהנה.
וזה לא שאני אוותר עליהם, אני אקיים אותם למרות הכל, כי במין אצלי צריך להתאמן.
מסתבר ש(יכול להיות) שאני בלחץ, לחץ לגמור, לחץ לתפקד ובעיקר אני לא אוהב שנשים אומרות לי "אני גמרתי אז אני רוצה שאתה תגמור".
(אצלי הבחורה גומרת עוד לפני שנכנסתי. כמה נוח)
הפרשנויות המשתמעות אצלי הן: טוב, תגמור כבר נו, תעשה את זה כבר, וזה כמעט אף פעם לא "אני רוצה עוד, אתה מצויין".
גם ככה אמירה כזו דורשת סוג של אינטימיות ובעולמינו רבוי הפחד מפגיעה, אינטימיות היא דבר רגיש, שלא לומר נדיר.

מעניין, אחת האמירות שלי בחיים היא שאני לא עושה סטוצים. אולי הסיבה היא ביולוגית - -> אני לא מתפקד טוב בסטוץ כי אני צריך סביבה/ מצב פסיכולוגי סוציולוגי מתאים. מעניין.
משמע אפשרי: אני חותר לאינטימיות כדי להיות מסוגל.

הייתי צריך לחשוב על זה יומיים
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/9/2005 18:22   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זה תמיד קורה לי במקלחת, עכשיו זה קרה לי באוטו


הנסיעה עשתה לי טוב
בנסיעה הבנתי דבר חשוב.
הבנתי את השיתוק שאוחז אותי בכל פעם שאני חושב על יחסים עם אדם אחר שנהרסו לי בשלב כלשהו בחיי. אני תמיד בוחר להסתכל עלי מהצד שלו, או מהצד שאני חושב שהוא שלו, שלה, ומלביש עלי את הסיפור הזה, את הפרשנות הזו.
פתאום בנסיעה, בערך מעל הגשר של פתח תקווה, בצומת גהה עשיתי אחורה פנה אל הקורס המתקדם שניהלתי זה לא מכבר ביוני. שם הבנתי את ההבחנה "אֵקְט" ושיחזרתי את הגדרתה בראשי: ההתמודדות שלנו עם כשלונות.
ואז השלכתי את ההשלכה הזו עלי בהווה. הייתי כבר בבניין של ibm, מרחק 500-1000 מטר משם במהירות 120 קמ"ש, קולט שזה שאני מלביש על עצמי פרשנויות  "של אחרים" מותיר אותי חסר עוצמה וחופש, קולט שכל ההתמודדויות שלי עם זכרונות של יחסים שנגמרו כך או אחרת הן התמודדות עם כשלונות. טוב, לא כולם כשלונות, אבל הרבה מהם, גם אם אני לא קורא להם כך. איך אני יודע? כי אני מתמודד איתם כעם כשלונות, אז אחת היא איך אני קורא להן, העיקר הוא איך אני מתייחס אליהן.
אז הגעתי ומצאתי לי את כל הספרים. זה לא עלה לי שקל, כי הייתי לא הגיוני והתקשרתי לחבר ילדות שלי שמסיים תואר בפילוסופיה. אחרי כן הלכתי לקנות לאמא שלי פרחים במשתלה. בערך 13 צמחים קטנים למרפסת קניתי. זה עשה לי טוב. אחרי זה נסעתי אליה הביתה, אותה אחת שהתקשרה אלי להתנצל באותו יום במאי כשהייתי במילואים. אותה אחת שאני לוקח את נקודת המבט על הבחור הקודם שלה ומלביש אותה עלי. החלטתי שנקודת המבט המשתקת הזו לא תשתק אותי, היא לא אמיתית. נכנסתי בפתח, האופנוע שלה היה בחוץ, דפקתי על הדלת. אף אחד לא היה שם בבית, הקשבתי לשקט. הלכתי. את שלי אני עשיתי, יצאתי מגבולות הקוביה שלי, עשיתי את זה, אני גדול, עכשיו רק נותר להצליח במבחן הזה. אליה אני אלך שוב בפעם אחרת.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2005 14:43   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טבע האדם


יש אנשים שמתרחקים ממני. לטענתם הם אומרים שהקשר איתי תובעני מדי, מתיש לפעמים.
לפעמים הם אומרים שאני מציב מולם מראה ושמה שהם רואים קשה להם מדי.
לעתים אני נאשם באובססיביות.

אתמול הייתי במקום שאני מאד אוהב. אחד הדברים שקלטתי הוא שמבלי לשים לב אימצתי לעצמי תירגולת של מנהל/מאמן אמיתי של להשאיר שיחות שלמות כשאני מסיים אותן, הן לי והן לאחר, תמיד ובלי יוצא מן הכלל.
התירגולת הזו היא לא אמת, היא עמדה לחיים- להשאיר שיחות שלמות בחיים.
זו עמדה שנותנת המון כח. היא נותנת לי כח בגלל שאני מתמודד עם חוסר ההשלמות שלי בחיים, מצבים שאני סוחב על הגב שמקשים עלי את החיים. אני מוותר על זה שזה קשה לעשות שיחת השלמה וניגש לביצועה. זה מותיר אותי שלם, שבע רצון ומאושר. מהצד השני יש עוד בנאדם. גם הוא (או היא) רוצים לעשות שיחת השלמה, בין אם הם מודים בזה או לא. אין אדם שבוחר להשאר כועס באמת. אין אדם שרוצה לסחוב איתו אבנים, אחת היא מה קרה. אחת היא מה קרה.

יש עתים שאין צד שני להשלים איתו. הוא לא זמין בכוונה, מתחמק, מסתתר. הפעמים האלה הן הקשות ביותר.
אדם במצב כזה נדרש לשקול אם הוא משהה את שיחת ההשלמה (ובוחר שהאבן תמשיך להיות על גבו עד שתבוא השיחה, מתישהו לא ידוע) או- משלים את השיחה עם עצמו, ע"י כתיבת מכתב, שיחה עם עצמו או ירידה מהנושא באופן שמשלים לו את הסיפור, משהו בסגנון "זה מה שיש ואין לי מה לעשות עם זה, אני מכריז על זה שלם.שלם."

המצב הזה קשה. הוא קשה לי במיוחד, בעיקר כי יש שם אהבה עמוקה ושנים רבות של ידידות אינטימית.
אנשים לפעמים בוחרים להכנס לקונכיה שלהם ולא להוציא את הראש. כשאנשים עם הראש שלהם בקונכיה הם מסכימים לעשות לעצמם הרבה נזקים. הם מספרים לי את זה בדיעבד. יום אחד הם מתקשרים אלי אחרי זמן רב, אחרי שהם מחייגים את המספר שלי בכח, מבקשים להתקשר איתי ולהתנצל, מבקשים להשלים את היחסים איתי.

שני מקרים כאלה קרו לי. היחסים לא שבו להיות כשהיו. אחת מהתוצאות הנלוות של דבר כזה, שיחה שבאה אחרי הרבה זמן, היא שהצד השני השתחרר מהמועקה שרבצה לו בלב. השיחה הושלמה והאויר חזר לחדור פנימה. משתחררות הצהרות של "בוא נהיה חברים שוב". אני מסכים. ואז הם נעלמים. הנוחות בלי האבן על הלב. "כן, אני לא בקשר איתו, לפחות לא רבנו, הכל בסדר" הם אומרים לעמם בראש וממשיכים בחייהם.


אנשים הם אגואיסטים לפעמים, אגואיסטים מאד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 9/6/2005 09:07   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




רוב האנשים פוחדים מאנשים שקופים.
כשאמא שלי אמרה לי להיות לא זמין זה אומר בעצם שזה דורש ממני טכנולוגיה.

טכנולוגיה היא כלים שלקחתי מבחוץ על מנת להטמיע במערכת הפעלה שלי.
בשפת המחשבים (שאני יודע ממנה אך מעט) קוראים לזה עידכון קושחה (ממשקל חומרה, תוכנה).
קושחה היא התוכנה הפנימית של החומרה, אך לא התוכנה שעובדת מתוך מערכת ההפעלה.
היום בחמש בבוקר נתפסתי על ידי מישהי כמישהו אחר לגמרי שפתאום כעס.

הבנתי בימים האחרונים שאני כועס על עצמי.
אני מגיע עם אנשים לאותו מקום בשיחה. אני מרגיש רפיטטיבי.
רפיטטיביות משמעה אצלי שאני לא מתחדש, אבל אולי יותר מכך- אני לא מתקדם.

בעת ההכנה למבחן, שעדיין לא התחלתי הבנתי שעצם דחיית הדברים אצלי היא ככדור שלג.
לא מכינים את מפניי השלג מבעוד מועד ואז- השלג מגיע.

אי הקשבה היא לא דבר לא בסדר, זה פשוט כי אנחנו בנויים ככה.
זה כמו שבחלונות 95 אין את האייקונים הקטנים ליד ההתחל שאפשר ללחוץ עליהם כדי להתחיל יישומים, מה שנקרא קוויק לונץ'.
אז זה ככה במבנה התכנה.
אז בדיוק כך אנחנו. אנחנו צריכים לקבל כלים ע"מ שנוכל להקשיב. יש לנו איזשהם כלים, אבל הם בגירסת הדינוזאורים.
מה עושים??

 

ואני לא יכול להגיד לכם. זה לא יעזור גם ככה. כשנותנים לאדם את התשובה זה לא מבטיח שהוא יטמיע אותה.
הפתרון הוא לא בתשובה- הוא בהתייחסות אליה.
זה כמו שבמסע, לא חשובה הפסגה אלא הדרך.

אני הולך לאכול עכשיו
נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/5/2005 13:11   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)