לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תמונות מן ההפגנה באוניברסיטה # 2


תלמידות מהנדסאים

מי זה?

שרון אלכסנדר איתנו איתמר רבינוביץ מגיע לתת דין וחשבון בככר אנשטין, בצילום אחרי דבריו לקהל המפגינים רבינוביץ באמת נותן דין וחשבון- הסטודנטים לא היו קלים איתו עם עיתונאית מהארץ שמצטטת את דבריו בנוגע לעתיד רפואת שיניים האקדמיה איתנו - מרצה מספרות עברית קוראת אלתרמן קו אחורי מאחורי יפתח איש מהמאבק הקודם- ארז... רומנטיקה, גם פה. שניים במחיר אחד- אוניברסיטה בחיסול האקדמיה איתנו- פרופסור לסוציולוגיה- ינון כהן המילים הראשונות של יפתח אחרי שחרורו לאה אחרי השחרור האקדמיה איתנו- מרצה לקולנוע נואם מול השובתים השר מתן וילנאי לוחץ את ידו של יור אגודת הסטודנטים הקלות של להגיע למתן האקדמיה איתנו- מרצה מן החוג לתיאטרון קורא אנטיגונה רופאי שיניים- קו אחד- גאווה

נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/3/2005 13:06   בקטגוריות שלום  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חינוך לסיפוק


כן- החלטתי שהחלום שחלמתי היה אזהרה.
חלמתי שבאחד המקצועות שלי אני מקבל 72. השעון צילצל מוקדם מדי ואני קמתי מיואש.
עוד לא הבנתי את החלום, אבל ברגע שהבנתי התיישבתי לכתוב אותו. אזהרה.
האם יש קשר בין זה שאני הולך לישון בשתיים, קם בתשע ועייף כשאני חוזר מהעבודה?

 

עוד דבר, מבנים בלתי חוקיים נהרסו בחוף עזה בהוראת אבו מאזן.
כבר ארבעה-חמישה ימים שאין פיגועי קסאם על העיר שדרות
כבר יומיים שבמקום לשמוע חדשות נוראות אני שומע חדשות שמתעסקות בענייני דיומא אחרות.
אותי זה משמח. יש פסק זמן, שלא לומר שינוי כיוון, מהפכה ברשות.
החמאס מוכן לדבר, הג'יהאד...

 

אתמול האשימו אותי שאני רוצה לחנך את כולם. אתמול האשימו אותי שאני יהיר ושמי אני שאגיד לאחרים מה לעשות, ועוד נותן לקוראים לי שיעורי בית בבלוג. חשבתי על זה. וכן- אני מחנך.
אני מחנך וזה מי שאני- לא מאחורי וילון, לא מאחורי פרגוד, לא בדחילו ורחימו, לא בדרך אגב, לא בין השורות, לא כמשתמע.
המצב של השבוע נותן לנו הזדמנות לעמוד בהגשמה של מה שהאיש הזה עושה ולעמוד בהגשמה ובסיפוק של חיינו שפתאום, ממש פתאום נראים רגילים שוב. אני יודע שקשה לומר רגיל על מדינת ישראל, אבל בחיי, אנחנו מתעסקים שוב בזוטות כמו זכרון השואה וההפסד של הפועל ירושלים בכדורסל. לאן הגענו?

 

אחד הדברים שאנו כמכונות חשיבה, כבני אדם עם צורת ייצוב-אחידה יחסית- לא מאומנים בו הוא להיות מוגשמים.
אנחנו כל הזמן מנסים לתקן, לשפר, לשנות- את המראה שלנו, את המשקל שלנו, את המלתחה שלנו, את הכסף שלנו, את האין-כסף שלנו, את החבר שלנו, את החברה שלנו, את ההורים, את הצבא, את הבוס, את החתולה, את האוטו, את השיער.
מתי בפעם האחרונה אמרתם לעצמכן: אני שבעת רצון מהמצב הכלכלי שלי בדיוק כפי שהוא?
מתי בפעם האחרונה אמרתן לעצמכן: אני שבעת רצון מהמשקל שלי, מהצורה בה אני נראית, אני מפסיקה להכניס את הבטן כשאני הולכת ברחוב.
מתי בפעם האחרונה אמרתן לעצמכן: אמא שלי אוהבת אותי בדרך שהיא אוהבת אותי, אבא שלי אוהב אותי בדרך שהוא אוהב אותי.

 

הדברים האלה לא לבושים עלינו. למרות זאת, את הדברים האלה אפשר לחולל. אפילו כדאי. לחולל אותם באופן עצמאי, כלומר מתוך התודעה יכניס סיפוק לחיים, לי הוא כבר מכניס. וכמו כל דבר יש לזה תופעת לוואי- הגוף מתחיל להרגיש סיפוק גם מנושאים אחרים, אלה אגב, מגיעים בצורה טבעית.
חיים שיש בהם סיפוק. האם זו קללה לחיות ככה? האם צריך להתבייש שאנו חווים סיפוק? מה לא בסדר בלהרגיש כך? סיפוק מהחיים, סיפוק ממה שיש. בסך הכל ממה שיש.

 

אז עכשיו אני רוצה להציע, בגלל שזה מציף אותי בימים האחרונים- עימדו רגע במקום של סיפוק ממקום כלשהו. אני יודע שבימים האחרונים, כשאני שומע שנכנס הסדר לרצועה ולשטחים זה ממלא אותי בסיפוק, באמת אמיתי, אני באמת שמח. אתם לא חייבים את הנושא הזה דווקא, יש עוד כל כך הרבה דברים
נכתב על ידי יוזף ברויר , 25/1/2005 09:33   בקטגוריות שלום  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כי הבנתי



כי הבנתי למה
כי הבנתי לעצמי
כי הבנתי
כי ככה
כי אני
נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/12/2004 19:51   בקטגוריות שלום  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




פרופורציה (על מה שקרה). זמן לחשוב. יוזף ברויר ויתר על הכל בספר. זה היה אקט מחשבתי. בסוף זיגי העיר אותו. הוא ויתר על הכל אבל לא ויתר על כלום. קראתי פוסט שלי אתמול. הנה הוא: כרית כתיבה :

"אני פשוט משתמש בבלוג כמצע כתיבה, אני יורד עליו. זה סוד קיסמו"

זה הזכיר לי כמה דברים.

אולי עוד אספר מה קרה לי שגרם לי להפסיק. ובהסתכנות ביהירות ובשוחצה, זה אחד המקומות בהם אני יותר אהוב מכל השדות וההקשרים בחיים שלי, דווקא במקום הזר הזה הנקרא בפי רבים בית שני, במקום בו שירת ליבי וגלי מחשבתי קיבלו דרור גל, קיבלתי אהבה מחבקת ותומכת. אני חושב שזה שיעור לחיים- לצאת לחיים,לחופש,לִדרור את מחשבותיכם, להיות נאמנים ללב ולבחור בחיים כחוויה של למידה והתפתחות.

I'm back

נכתב על ידי יוזף ברויר , 7/11/2004 11:35   בקטגוריות שלום  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב פרידה


אני סוגר את הבלוג, מחקתי את כולו איני יכול לכתוב כאן יותר. קורים לי דברים גדולים, לא ראוי לשתף אותם כאן יותר. תודה רבה לכל מי שהיה כאן איתי היה לי באמת תענוג להכיר את את מי שהכרתי כאן

 

זה מכתב הפרידה שחשבתי עליו היום בעבודה.

 

ועכשיו באמת, קשה לי למחוק את הבלוג הזה, גיביתי אותו לכל מקרה, אני מתקשה להוריד אותו מהרשת, מתקשה רגשית. אני משאיר אותו ברגשות מעורבים. צד אחד אומר לי להוריד את כולו ולהשאיר את מכתב הפרידה. איני רוצה שידעו עלי יותר, אני צריך להיעלם באלמוניות המסתורית של החיים. הם יפים כל כך. הצד השני נותן לי בקונטרה. אני חלוק וחצוי. אולי בסוף אבחר בדרך הביניים- להשאיר את הקטעים- את כל ה800, בתור טיוטה. 

לענייני- אני לא יודע אם אוכל לכתוב פה יותר. אולי כן, אולי לא, אולי לא בקרוב, אולי בעתיד. נכון להשנייה ולהשנייה בלבד- אני משאיר את הפוסטים כולם. אולי הם ירדו. אולי לאט לאט, אולי בבאת אחת. אולי בכלל לא. בקשר לבלוג החדש שלי ה"יומן שדה"- שקלתי. זה לא יקרה. לפתוח יומן שדה, שיש בו "חומר נע" על אנשים חיים, שאחדים מהם עלולים להתקל בו בתור בלוגרים הוא לא אתי. לא אתי נקודה. אם אני אשים יומן שדה בבלוג- הוא יהיה נעול בשם וסיסמה- שלי. ולא של אף אחד אחר. שום כניסות, שום תגובות. זאת הפעם הראשונה, שאני מוכן לוותר על הבלוג שלי. לוותר עליו, כמו עט שנופל מהיד- לוותר עליו. אני לא יודע אם אכתוב פה שוב. אולי. בפנטזיה שלי, כשחשבתי על הפוסט האחרון שיגיע, ידעתי, ידעתי שהמילים האחרונות, יהיו מילים מתוך שיר של אמא שלי, המשוררת הנפלאה, שולמית אפפל. לשיר קוראים- אַסְפַּקְלַרְיָה לְחָשָׂך.

אני רוצה לסיים בו. היה נפלא, היו שלום

 

אספקלריה לחשך  

אַהֲבָה בַּמִּדָּה שֶהָיִינוּ מִתְאַוִים לְהִתְאַמֵּן בָּהּ

אֵינָהּ בַּנִּמְצָא

לָכֵן כְּתִיבָה נִתְפֶּשֶׂת כְּאַסְפַּקְלַרְיָה לְחָשָׂך

וְהִיא נַעֲשֵׂית שָׂפָה

לַחַיִּים שֶׁהוֹשִיבוּ אוֹתָנוּ לַשֻּׁלְחָן

שֶׁלֹּא עַל מְנַת לְוַתֵּר לָהֶם


נכתב על ידי יוזף ברויר , 4/11/2004 02:45   בקטגוריות שלום  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)