לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ארבעה ביולי- יום העצמאות שלי


 

הקיום שלנו נע בין עצב מוחלט, כמו זה על אובדן הורינו לבין רגעים של שמחה, כמו מין אור כזה שדולק ומאשר את הביטחון בחיים, בשמחה ובעתיד. בדיוק ככה הרגשתי עכשיו כשהסתכלתי על תמונות שצילמתי את אמא שלי עם האחיין שלי והתחלתי לבכות לדקות מה ואחרי כן הסתכלתי על החללית התלויה לי על הקיר בבית החדש שלי, חללית שהזכירה לי רגעים יפים מהעבר.


"אין לה תחליף. פשוט אין לה", אמרתי לעצמי והמשכתי לבכות את אובדנה העתידי של הדבר הכי יקר בחיי בעצם. האדם הראשון שנתן לי בטחון הראה אהבה לתינוק קטן ואני פשוט נפלתי לבכי עמוק שמרטיב גם עכשיו את המקלדת היבשה.


ואין מה לעשות, אני חושב לעצמי (מודע לחוסר האותנטיות בדבריי לעצמי), אני לא תמיד יכול לסבול את חברתה יותר והמון פעמים היא פשוט קוץ נוראי בישבני האחורי, אבל אין, אני רואה אותה עם הילד ואני נמס מזה שהיא אוהבת אותו ואני מבין שהמבט הזה בעיניים שלה בתמונה שלי, החזקה מדי, ישאר חקוק בזכרוני, כי ככה צילמתי אותה, בבוקר אחד ביוני, כשעשתה עוגה עם הקטן.


היא כבר חסרה לי ואני נחנק בגרון.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 4/7/2007 00:02   בקטגוריות אמא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לצייר להן נוצות


כוסות שתייה גדולות, כוסות ליין, סכו"ם חדש, נקיונות, העברת בגדים במזוודות, לעלות ולרדת לעלות ולרדת, לטפל בחשמלים, לקנות תאורה נכונה לבית, ליצור נקודות חשמל נוספות ועוד כל מיני מחשבות עברו לי בראש עכשיו במקלחת.
מצאתי דירה שאני אוהב. היא בדרום תל אביב והיא גדולה בדיוק כמו שאני רוצה. אם היה לי עוד קצת כסף הייתי לוקח אותה לעצמי לבד. חדר אחד היה משמש לי כחדר האהבה והשינה שלי ובחדר אחר הייתי עושה לי את הסטודיו הביתי החלומי שלי.
מעבר לזה, בעלת הבית נראית לי אישה לעניין. כשהראיתי לה כל מיני דברים שצריך לתקן היא אמרה לי לעשות את זה בעצמי ושהיא תשלם על זה. איזו דרך להתחיל יחסים.

הדבר היחידי שעוד איכשהו מטריד אותי זה המקום של האופנוע שלי, אבל היי, כל דבר בעיתו, אני צריך לבחור את המלחמות שלי, בעיקר עכשיו. מעבר לזה, הולך להכנס לי חתול הביתה. אני צריך לראות איך אני מתמודד עם זה. עוד מלחמה.
היום עשיתי קניות והרגשתי עני. זה הזכיר לי שאני משתתף עדיין בסמינר כסף ושאני כל הזמן אומר שהוא לא משהו. היום נזכרתי שתמיד הייתי שומע משתתפי סמינר המתלוננים על הסמינר שלהם. לשאלה אם הם מכינים שיעורי בית הם היו עונים בשלילה ושם היתה נגמרת השיחה מחמת אי לקיחת האחריות על הסמינר שלהם.
אני רואה את זה ועדיין.
המצב עם אמא שלי מאד לא מושלם. רחוק מזה. היא יודעת שאני עוזב, היא אפילו מעודדת את זה. לא נעים לי איתה, לא נעים לי בכלל אבל אני אוהב אותה. אני לעולם לא שוכח את זה.לעולם לא אשכח.
בינתיים אני צריך להתמודד עם רגשות העוני שלי. או שהם יתַלו בי או שאני אשקיט ואמוסס אותם. ללהשקיט וללמוסס יש טכנולוגיות, אני רק צריך להתכוונן להן.
בינתיים מטריד אותי שיש לי הרבה דברים על הראש מבחינת הקריירה שלי.
החלום שלי הוא שיהיה לי לוח מחיק ענק בחדר שלי, כזה לצייר עליו את המחשבות שלי ותרשימי זרימה שכאלה, כמו שהמוח שלי רואה כשהוא חושב על תוצאות ופעולות אחרות.
"אם רוצים לנהל משהו צריך לראות אותו", למדתי פעם כשהייתי צעיר יותר. למחשבות שלי יש כנפיים וירטואוזיות,
אני רק רוצה לצייר להן נוצות.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/3/2007 17:46   בקטגוריות לוח מחיק, אמא, במקלחת, אי לקיחת אחריות, כסף, דרום תל אביב, נקיונות, מלחמה, סטודיו ביתי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מהנעשה בבלוגינו 2 (מחווה לעלי מוהר)


אני: זה מדהים, כל העיתון הוא כתב, העמוד הראשון של העיר מדהים.
אמא: כן, מסכן.
אני: לא קנית ידיעות במקרה, אה?
אמא: אני מעדיפה לקנות לי משהו לשתות.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/12/2006 14:01   בקטגוריות אמא  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1800 מלחמה.


אתמול תוך כדי שיחה התבהרה לי החשיבה שלי. אני מת על זה כשזה קורה.
במעלית, כשירדנו בה למטה היא אמרה לי: אתה בורח.
שעתיים עיכלתי את זה ואז דיברנו בטלפון.
"כמובן שיש משהו במה שאת אומרת", אמרתי לה.
מה עשיתי בחודשים האחרונים?
חיפשתי עבודה וצילמתי. חייתי על גרושים של כסף, לא יכולתי להרשות לעצמי לבזבז או לחסוך ועדיין הוצאתי יותר כסף, בגלל האופנוע, שרק הצליח להחזיר את עצמו בערך. הייתי אומלל.
ואז הגיעה המלחמה הזו, ותוך יום הכל השתנה. כל חיי הקודמים נעלמו והפכתי להיות אדם מצלם (וכותב), איש שטח, רץ אל האש לפעמים, מסייר בחזית.

לא יכולתי להיות נוכח כל הזמן. יש זמן להיות נוכח ויש זמן להיות מושקע/מתמסר/צוללן (במצב). בשאר הזמן התאמנתי בלהבין מה עובר עלי ומה עבר עלי. כאן בצפון יש גבולות לחשיבה שלי, והגבולות נפרצים כשאני חוזר כל פעם למרכז. לשם כך, אני מדבר עם אנשים אחרים, שואל מה דעתם עלי ומה הם רואים. זה מאפשר לי לראות דברים שאיני יכול לראות על עצמי.
איני משתמש במילותיהם כביקורת אלא כמראה, אני משתמש בהם כאינדיקטורים, אני לומד על עצמי.

"לאדם מותר לשאוף לוודאות בחייו", אמרתי לה במשפט שמאד לא אופייני לי ושהפתיע גם אותי. אחרי שיצא מפי הבנתי כמה הוא חכם בכל המובנים. הוא היה לי מוזר וחדש מפני שכשאני נמצא בחוסר ודאות אני שואף לא רק לפתור אותה אלא להרגיש איתה בנוח, להיות בחופש בקירבתה. פתאום "ברחתי", ואין לי נקיפות מצפון בעניין.
אז ברחתי מחיי חוסר ודאות אל "ודאות". אך ודאות של מלחמה היא ודאות נפל. מלחמה מעצם הגדרתה היא זמנית, ודאות של מלחמה היא לא יותר מחזיון תעתועים, אלא אם כן אתם בתעשיית הנשק. אבל הודאות הזאת נותנת לי להתאמן בצילום. יותר מכך, היא מוכיחה אותי כצלם עיתונות, היא מכירה אותי לאנשים אחרים, היא פותחת לי דלתות עתידיות, קשרים חדשים, אפשרויות. אי אפשר למדוד את זה בכסף (אפשר, אבל רק ברטרוספקט).

"לא בא לך לצאת להתאוורר קצת?", שואלים אותי. התשובה שלי היא לא. יש לי פה מרחבים, ואני מטבעי בנאדם אורבני.  אורבניות היא לא הצד החזק של הצפון שלנו, וזה עושה לי טוב. אני אוהב את הירוק ואת המרחבים, את הכבישים הפתוחים, ואני אוהב את הנוף, הוא קוסם לי. הוא קוסם כאשר בכל בוקר אני רואה את הגולן מול עיניי, וזה עושה לי טוב. גם האנשים עושים לי טוב. אנשים פה עוזרים אחד לשני, זה מחזה מרהיב לצופה מהצד, אין דבר כזה במרכז, עוד לא היה צורך באחוות האחים שאנשים מתאמנים בה פה.
ואולי טוב לי כי לפני כן לא היה לי טוב ורק עכשיו אני נכון להבין את זה, כי הייתי מחפש, והיה חוסר ודאות, והייתי בצומת דרכים, ולא ידעתי יותר מה לעשות, ודחפתי ודחפתי ללא הועיל והמשכתי להתבוסס בכמעט לא כלום הזה שקראתי לו פרנסתי.
"ופתאום הכרתי פה אנשים", אמרתי לה. "אמנם איבדתי אחרים בחיי, אך הם היו שקופים ובלתי משמעותיים לי", הוספתי כאומר אמת עצובה. ופתאום אני יוצא מפה ויש עוד כלי שרוצה לעבוד איתי ואפשרויות חדשות, ואני יכול לבדוק בבטחה רבה אפשרויות להתפתח בתחום שלי, ומוזר, היום שוב תקף אותי הפקפוק העצמי שבקריירת הצילום. והפקפוק הוא אוטונומי, וכמו דברים רבים אחרים, לפתח חטאת רובץ, ואני צריך לזכור את זה ולהתאמן בזה.

לא קל לי לחשוב על סיום המלחמה הזו.  אתם יכולים להבין עכשיו למה. היא מסמלת לי סוג של חזרה אחורה בעוד אני "נאבק" להחזיק במשהו "ממשי", והרי ברור שאין בזה ממש. אבל אם ניגש רגע לשיחה על המצב- אסור לנו לקבל את הפסקת האש הזו, שמא נוכרז כמפסידים ושמא עוד שנה שנתיים נצטרך עוד מלחמה כזו בזויה ונוראה.

"אתה נשרט שם, ואחרי המלחמה תזדקק לטיפול", אמרו לי כמה אנשים וחשבתי על דבריהם.
אני נשרט זה נכון. אך באותה מידה כולנו נשרטים, מי יותר ומי פחות. ואני בחרתי להיות פה במלחמה הזו. אני בחרתי להציב פה את חיי. אני גם בחרתי, באמת ובתמים לקבל על עצמי את מה שיקרה לי פה, בגופי ובנפשי. והרי כל דבר בחיים מעצב אותנו כבני אדם, כל דבר ולא משנה מה. ואותי תעצב גם המלחמה הזו, לטוב ולרע, כבנאדם שלם, אמיתי, עם עמדה והשפעה, עם אמירה ורגשות, עם יכולות ורצונות, כאלה ואחרים, היא תעצב אותי, מבחירה. כי אני אמרתי.
וזה הפוסט ה- 1800 שלי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/8/2006 16:08   בקטגוריות אמירה, אמא, אימון, ביטוי עצמי, הגות, יומן, מדינה במלחמה ואני, עתידי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שיחרור


עשרה לתשע, אני מתעורר. רק מניח את הרגליים על הרצפה וכבר טלפון. "אתה יכול לצאת לצלם?"
פתחתי וואלה מפות ותיכננתי את דרכי לבית משפט השלום ברמלה.
חזרתי הביתה.
אני עומד לפתוח בלוג לגיקים, בלוג עצמאי כשזה שלא ישב על שום שרת ישראבלוגי ותפוזי או גוגליסטי למיניהם. התיישבתי והמשכתי בעבודה הקשורה בנושא. שעתיים. באמצע טלפון מאחותו של הבר מצווה של יום שני ושל מחר (אותה אחת): ביקורת.עניינית. בשקט. יודעת מה רוצה להגיד. הזכירה לי אחת בשם הילה. היא דיברה על אסרטיביות והיתה אסרטיבית בעצמה. הערכתי אותה על זה ונתתי לה לדבר. היא ביקרה את הצילום שלי. אמרה שהצילום שלי לא מספק בעיניה. אמרה שהיתה לה תחושה שיכולתי להביא תמונות עם ערך מוסף ושהיא יכולה לצלם כמוני. הקשבתי. להתפרץ היה מצייר אותי בעיניה כְּפּחוּת, כאולי אדיוט. כשאני דיברתי לא נתתי לה להתפרץ לדבריי, אז היא הקשיבה עד הסוף. בסוף היא אמרה שהיא מבקשת שאבוא עם מספיק ג'יגות של כרטיס צילום כדי לצלם המון. מיותר לציין שהם קיבלו ממני ג'יגה של תמונות ברזולוציה מקסימלית- 850 תמונות. זין. מחר הם יקבלו עוד יותר תמונות, 1100 תמונות, וזה עדיין יהיה ג'יגה. לא מתעסקים איתי בצילום. לא מתעסקים איתי.


צלמים אחרים נותנים 100 תמונות. 100 תמונות אחרים נותנים.
טלפון. אתה פנוי לסוע לצלם ביפו? יאללה... הלכתי לצלם בית מהמם ביפו... "יפו יכולה להתאים לי", אמרתי לעצמי בדרך חזרה, אני רוצה בית גדול, שקט... את הרעש שלי אני מפיק בעצמי... לא צריך לשלם יותר על פחות בלב תל אביב.
חזרתי הביתה. חצי שעה
טלפון. אתה פנוי לצלם עכשיו בשרתון סיטי טאוור? יאללה... הלכתי לצלם כמה פרצופים... יצרתי קשר עם עוד כמה אנשים... דווקא יצאו לי תמונות יפות, מוצאות חן בעיני...
טלפון. זאת הסגנית עורך. "אתה לא מתאים לנו לעבודה כמפיק במערכת", אמרה בגמגום. אמרתי לה תודה וסגרתי.
שלוש פעמים במהלך החודש הזה הייתי שם בהתלמדות.
סיפרתי לאמא שלי. "הם לא יודעים כמה אתה טוב. זה לא שלא היית טוב. זה הכל עניין של כימיה".
סוף סוף היא הקשיבה לי ואמרה את הדברים הנכונים. סוף סוף הרגשתי שהיא מבינה אותי.
היא לא דיברה על כסף או על אי הצלחה. היא דיברה על דברים אחרים.
אמרתי לה שאני רוצה לנוח, אולי לסוע לאחותי לזמן מה. היא הסכימה על המנוחה. על הנסיעה נדבר כבר.
"אני לא מבקש לסוע", אמרתי לה, "אני באמת לא מבקש את זה, אני רק חושב את זה ומשתף אותך בזה".
היא הבינה,
ניתקנו.

 

=
עדכון 22:00 בלילה: ואז ב20:55 הקפיצו אותי שוב- לך תצלם בבילינסון. היה פיגוע.... אז נסעתי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/5/2006 18:40   בקטגוריות אופטימי, אהבה ויחסים, אינטרנט, עבודה, שחרור קיטור, אמא, עיתונות  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




הבוקר קמתי מאוחר והתחלתי לעבוד.
אמא שלי קמה ברבע לשתיים עשרה שלא כהרגלה. פעמיים ניגשתי אליה לראות שהיא נושמת. כשהיא קמה היא שאלה אם דאגתי אם היא מתה.
עדיין הרגישה את הגרון מאתמול. אתמול המחשבה היתה שנתקע לה גרעין (אכלה גרעינים אתמול). הבוקר היא עדיין הרגישה את זה, אז לקחתי אותה לרופא אף אוזן גרון. הוא בישר לה שהיא צריכה ללכת למיון, יש לה שם עלה בייבי שתקוע לה. זה ידרוש ממנה הרדמה מקומית או הרדמה כללית.
בדרך הביתה היא אמרה לי שיום יבוא ואני אהיה אבא ושלעולם עלי אסור לשלול אופציות כמו לומר "אין לך כלום, זו בטח רק שריטה" כמו שאמרתי לה.
היחסים שלי איתה בשבוע האחרון הם רעים כמו שמעולם לא הרגשתי.
אנחנו לא מדברים כמעט, אני לא מצליח אפילו להסתכל עליה כשהיא אומרת לי משהו.
החניתי את האוטו ועלינו הביתה כדי שהיא תתלבש בהתאם., הדמעות היו בעיני ולא יכולתי לדבר איתה. בכלל, אתמול בחצות היתה לנו את השיחה הראשונה אבל עזבתי אותה באמצע כי לא יכולתי.
לקחתי אותה למיון, אבל לא הייתי איתה. הלכתי לקנות לי עיתון, ואז ישבתי לידה, אבל לא הייתי איתה.
היו לי מחשבות של לעזוב. היו לי אפילו מחשבות על ידידה שלי לשעבר שהחבר שלה השאיר אותה במיון והלך. אבל לא עשיתי את זה. כל אותו זמן, עוד לא הכנסתי דבר לפי, מאז אתמול בלילה, לא שתיה ולא אוכל. כלום.עד שקניתי לי גם דיאט קולה.
ישבנו קרובים וכל אחד היה עסוק בעיתון שלו.
אם היא היתה שותפה שלי הייתי אומר עליה לחברים שלי שאני לא יכול לחיות איתה יותר. שהיא בלתי נסבלת. הייתי אומר שהיא כל היום וכל הזמן תקועה בכמה החיים שלה קשים לה ושהיא פשוט לא מראה שום דבר אחר, ולי זה כבר נמאס, כי אני צריך להתייחס אליה רק במובן הזה וזה כבר מעייף אותי.
היא רצתה לקחת לגימה מהבקבוק שלי. הפה שלה היה מלא בעיפרון אדום שחשבתי שהוא אודם, שהיה משאיר לי סימנים על הפיה. סימנים וטעם רע. אמרתי לה לא לשתות מהבקבוק. בצורה מסכנה ומעוררת רחמים היא ניסתה לשתות מלמעלה ואפילו לשפוך קצת לתוך הפקק. לתוך הפקק. אמרתי לה שתשתה וזהו. היא סגרה את הבקבוק ואמרה לי ללכת הביתה בעצבים.
אז עשיתי מה שהיא אמרה ובשתיים בצהריים הכנסתי את האוכל הראשון לפי, וזה לא שהייתי רעב. לא הייתי.
עכשיו היא שם ואני כאן.
אין לי מוצא בכל אשר אני מסתכל בנושא הזה.
אין לי אדם לדבר איתו וגם איני רוצה להישען על אף אחד.
איני רוצה רחמים, ואני גם לא מחפש כתף תומכת.
אני לא רוצה מקום אצל אף אחד וגם אין אף אדם שיעשה משהו שיעשה לי טוב. אני איני יודע מה יעשה לי טוב, איך אחרים יוכלו.
אני חושב שהחלק השלישי בנוסחת הניצחון שלי (יום אחד עוד אסביר מה זו ההבחנה הזו) לא נבנה בבת אחת. אני לומד את ההתקרבות אליו, מתנסה בעוד ועוד להיות לבד בעולם. אלה הם חיי ואלו הם ימיי. ורזיתי שלושה קילו בחמישה ימים וזה בכלל לא רלוונטי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/2/2006 14:10   בקטגוריות אמא  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




משורר כותב רק כשהוא חייב.
משורר יכול לכתוב אם הוא רוצה.
אני הפסקתי לכתוב רק כי אני לא חייבת.

כולם יכולים לכתוב, אבל משורר יש רק אחד לכמה מליונים.




אמא- בעת לימדה אותי מה זו אמירה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/7/2005 00:20   בקטגוריות אמא  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




על ציד לויתנים חלמתי בלילה. הייתי במין אוטו כזה שנוסע מתחת למים. היו איתי שני אנשים. אחד מהם הכרתי אבל אני לא זוכר מיהו. ראינו את המכונה הזו שבאה לצוד את הלויתנים. היא שמה להם מעין וילון מתכת כזה שחוסם להם את הדרך ואז כשהם מסתובבים, הם נכנסים לד השני וזה מה שתופס אותם. וככה ראיתי לויתן אחרי לויתן, נלכד. כמה מדכא.
אחרי זה נודע לי ששכחתי את הארנק שלי שם מתחת למים. עצרתי את האוטו התת מימי ורצתי חזרה (מתחת למים) לחפש את הארנק. לא מצאתי. גם האוטו ממנו יצאתי כבר לא חיכה לי. משום מה עברו שם בנות, הן עשו לי עיניים.
הלכו הלויתנים, הלך הארנק ובינינו, לא מנחם אותי שבנות מסתכלות עלי מעבר לאותו הרגע. אמא שלי לא מדברת איתי כבר יום וחצי.
עוד יום מתחיל
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/12/2004 08:27   בקטגוריות אמא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היא בוכה


היא ישנה בסלון. שוב נרדמה מול טלויזיה בקולי קולות.
הלכתי להתקלח.
בדידות קיומית, חשבתי לעצמי. אין דבר שאני יכול לעשות. מה אוכל לעשות?
סיימתי להתקלח, הלכתי לסלון בתחתונים. סגרתי הטלויזיה מהכפתור.
בדרך למטבח חיכה לי פתק על המדף: "שנה טובה מאמא". היא קנתה לי אותו בשוק, את היומן לשנה החדשה. "מה, 11 שקל אני לא אקנה לך יומן?" התחלתי לבכות, אני בוכה וכואב לי.


 


פגשתי אותה במקרה בדרך לעבודה. היא היתה באוטו. באה לתת לי אותו כדי שאוכל לחזור הביתה. בשניה הראשונה היא אמרה  שאני עצוב, שהעינים שלי כבויות כבר שבועות. אמא שלי אף פעם לא טועה.
הסתכלתי בכתב היד שלה, כתב היד שאני תמיד אוהַב. זה כתב יד שכבר בערך עשר שנים אני אומר לעצמי לשמור במגרה, במעטפה, כדי שיום אחד, כשהיא כבר לא תהיה, אני אוכל להסתכל עליו ולהזכר בה באהבה ובכל הדברים שהיא עשתה בשבילי.


 


פתחתי את המקרר. היתה שם חבילת פסטרמה דלת קלוריות חדשה. המקרר תמיד גרם לי להעריך אותה. בעצם מגיל 17. כשהבנתי. דיברתי עם אחותי בטלפון היום. אמרתי לה שאמא בוכה כל הזמן. אז היא אמרה שהיא קנתה לה כרטיס. אני יודע אמרתי. אבל זה לא זה. אני חושבת שזה בגלל שאין לה תכניות. אין לה תכניות.  זה פתאום הסביר לי מה שאני יודע לגבי עצמי- שהעתיד נותן לנו את ההווה שלנו היום, ואם אין לנו עתיד, ההווה שלנוחסר תקווה וחסר משמעות.
כתב היד שלה, בתוספת המקרר, כשהיא שוכבת שם על השפה בסלון... היא בוכה לי בטלפון.....
נכתב על ידי יוזף ברויר , 7/9/2004 01:17   בקטגוריות אמא  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מקרה שהיה כך היה


אני קם מוקדם, מוודא מה שלום הקבצים שהורדתי בלילה מקאזה, וממשיך למקלחת.


אחרי המקלחת אני מעיר את אמא, לבדוק אם יש לי את האוטו או לא.


היא לוקחת אותי לעבודה, אנחנו יוצאים בעשרה לשמונה. בדרך שנינו מבינים שלא לקחנו פלאפון.


ליד אצטדיון אוסישקין היא אומרת לי את הדברים הבאים:


"תגיד, הם לא יכולים לעשות לך תרגיל ולשחרר אותך כשאתה מגיע?"       אז אני אומר לה:
"לא, לא יכול להיות, אני פותח היום, אני עובד סולו".


אנחנו מגיעים ,אני יורד מההגה והולך והיא נוסעת הביתה.


אני נכנס למסעדה ולהפתעתי אני רואה שם את מנהל המשמרת שלי: "התקשרתי אליך לומר לך שלא תבוא"
"מתי התקשרת?" "בשבע וחצי".


המום ובשוק אני מרים מהר טלפון לאמא שלי רק כדי לסגור אותו כשאני קולט שהיא לא לקחה פלאפון ושזה עומד לעלות לי במונית.


נכנסתי לבר, לגמתי מעט דיאט והלכתי החוצה לא מאמין על קצב ההתרחשות.


מיד מצאתי מונית. גבר שמן שנושם בכבדות ואני כולי נסער.


"מה, סיימת לעבוד עכשיו?" "איזה, לא התחלתי אפילו, רק הגעתי שיחררו אותי"


בערך 10 פעמים הוא קילל את המעסיק לי יא בנזונה ואמר שהוא היה רוצח אנשים כאלה.
קלטתי שבתור אבא... לילדים שלו יש אוצר מילים מאד קטן. המשכתי להיות בשקט אחרי זה.


ירדתי להוציא כסף מהבנק ושילמתי לו 40 שקל.


עליתי הביתה, וגיליתי שאמא שלי עוד לא חזרה... הלכתי לפלאפון שלי, חיכתה לי, מאיזו שעה? 8:00 בול. או שהוא שיקר לי או שהוא לא ידע מה השעה.
ואז אני שומע את המעלית נפתחת, אני ואמא שלי שמענו את ההודעה ביחד והלכנו לאכול ארוחת בוקר בעודי נשאר לא מאמין על היכולת הלא מוסברת של אמא שלי לחזות כאלה אירועים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/7/2004 09:20   בקטגוריות אמא  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ממש כמו בעץ הנדיב



באתי להתיישב לידה במיטה שלה, זה התחיל משיחה על מצבי הבריאותי, היא זזה קצת והציעה לי לשכב לידה אז שכבתי לידה והמשכנו לדבר.
אחרי זה התחלנו לדבר על התינוק ועל אחותי, היא התקרבה וחיבקה אותי, ואני חיבקתי אותה, והתחבקנו
וכל מה שיכולתי לחחשוב עליו באותו הרגע זה שכל כך ממזמן לא התחבקתי איתה כך, זו היתה תחושת רוגע, תחושת ביטחון, תחושה שהכל בסדר
והיא האשה היחידה בעולם לעולם שאני יכול להתחבק איתה ככה,ושלא תהיה עוד אחת כזו, ושזה רגע קדוש, רגע יחיד כזה בחיים, רגע מיוחד, שבו נצרבת תודעה, וידעתי שכבר ממזמן נצרבה בי התודעה הזו, הידיעה הזו, ושאני כה בר מזל- אז חשבתי לי ששנים עברו, שנים.
אמרתי לה שזו חוויה בשבילי, חוויה נפלאה. היא לא ידעה אם אני צוחק עליה או לא. כך היא שאלה. עניתי לה שאני מאד רציני ושזו חוויה שלא חוויתי שנים, ושאני לא ציני בכלל.
אני חושב שהיא התקשתה להאמין אבל הייתי רציני,
אז היא סיפרה לי שיש אנשים שהולכים לטיפול במים- טיפול במים, הסבירה לי, זה טיפול בו נכנסים עם מטפלת לבריכה ונותנים לה להחזיק אותך ושאתה יודע שהיא לא תשחרר ושאתה לא תיפול או תטבע  בשום אופן, והמטפלת מדומה לאמא- ואמא לא תשחרר לעולם, לעולם- וזה הטיפול- וזה הבטחון, וזו השלמת  העבר- ויש אנשים שפוחדים מזה.
ואז סיפרתי לה על סרוגטים- אנשים שעושים מין עם אנשים אחרים כדי לטפל בהם עם הבעיה המינית שיש להם. והמשכנו להתחבק. וזה היה הכי נפלא בעולם, ממש כמו לילד בעץ הנדיב.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/6/2004 01:37   בקטגוריות אמא  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אמא שלי כתבה כל חייה בלשון זכר
 
את השירים שלה כתבה כזכר, את המחזה שלה כתבה כזכר, הכל זכר ואין נקבה. רק שלה לא היה זכר מאז שהיה לה זכר.
 
והנה אני מחפש נקבה, קורא נקבה, חושב שאני חושב נקבה, קורא רק נשים... מתעניין בזכרים מעט מעט.
רק לעיתים קורא זכר שמציע לי את מרכולתו נאמנה.

 







לא סתם יש שם זכרים בתמונות. בכל זאת הייתי צריך כמה זכרים בתמונה, כי כך גדלתי לי בבית, עם שתי נקבות עם זכר בלי זֶכֶר.






 
הכרתי את הזכר שנתן את זרעו בשבילי בגיל 17וחצי 
היינו בקשר, בבערך קשר ובלי שום קשר בערך עד גיל 21.






 
ואז בגיל 21 שאלתי אותו אם הוא רוצה איתי קשר אחרי שנתיים וחצי של קשר לא קשר, הוא שתק עשר דקות ואמר- לא.






 
וזה הזכר שיש לי מאותו זכר.
זה לא זכר רע וזה לא זכר טוב.
זה הזכר של הזכר.

פלא שאני מחפש נקבות?
נכתב על ידי יוזף ברויר , 31/8/2003 19:04   בקטגוריות אמא  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רצון עז לספר


קראתי עכשיו פוסט אחר ועלה לי חשק עז לשתף אתכם בחוויה שהיתה לי.
 





לפני שנתיים , אני חושב, אמא שלי חזרה מהקורס המתקדם, זה קורס מאד חזק של לנדמרק.
מוצ"ש, חברה שלי במיטה, אמא שלי מושיבה אותי במטבח ומתחילה לספר לי על התקופה שהיתה לה כשהיתה ילדה.
היא סיפרה לי שהם גרו בדירת חדר, ושהיא ישנה עם ההורים שלה, באותו חדר, ושהם היו עושים סקס לידה... וגם שאבא שלה היה מאונן לידה.





אחרי זה היא סיפרה לי שמתמיד היא אמרה לעצמה שהיא בחיים לא תהיה אמא כזו. היא תמיד נורא פחדה שאני אחוש שהיא מטרידה אותי מינית באיזושהי צורה. היא מאד נזהרה.
אבל אני, הביטחון הראשון שלי בחיים היה שאמא שלי אוהבת אותי. no doubt about it. זה היה העוגן הראשון בחיים שלי. אהבה אף פעם לא היתה חסרה לי.





היא סיפרה לי שמאז ומעולם היא חיבקה אותי עם הכתף שלה מופנית אלי כדי שלא ניגע בשדים שלה...      מעולם לא שמתי לב לזה עד שהיא אמרה לי את זה. ואז התחלתי לראות.. מעולם לא ייחסתי לזה חשיבות, אבל פתאום ראיתי...
וחשבתי לעצמי: אוי ואבוי , מה שהיא עברה... וגם, לא לתת לבן שלך חיבוק כמו שאת רוצה, זה בוודאי נורא.
היא בכתה, אני בכיתי, היינו ביחד.
מאז אנחנו מתחבקים .
למדתי משהו על אמא שלי שמעולם לא הייתי יכול לדעת. והיא פשוט באה וסיפרה לי אותו.
אחרי המקרה הזה התחלתי לשים לב לכתף שלה והרגלתי אותה לחבק אותי כמו שמחבקים כשאוהבים.
 
הו אמא
נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/8/2003 02:56   בקטגוריות אמא  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)