לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

8 נקודות על המצב


 

1- ריכוז זה אחד הדברים הכי מדהימים שאדם יכול לבקש לעצמו. בטח בימים מטורפים. בטח תוך ריבוי משימות. הוואטסאפ שלי מושתק לגמרי, לרמת האפס אפקטיביות של לתקשר איתי דרכו. כלום לא מצלצל לי.
2- מטריאל דיזיין זה סטנדרט חדש של עיצוב מבית גוגל שאני מתנסה בו בחודשים האחרונים. כל כך מרגש לעבוד איתו. 
3- באותו הקשר, הפסקתי כל שימוש בתוכנות אופיס שאינן גוגל דוקס. מצגות, ניירות ואקסלים רצים על הדפדפן. הכל עובד אונליין. היופי הוא שאם חסר לי משהו אני צריך לאלתר את הבנייה שלו או למצוא את התוסף שיאפשר לי אותו. ועבודת צוות אונליין כמובן. אין לזה מחיר. הקיום הדיגיטלי מפסיק להיות בקבצים והופך להיות כתובת בדפדפן. אין מזה דרך חזרה.
4- אימון זה הכלי הכי חשוב שאדם יכול לתת לעצמו כדי להיות מייקל ג׳ורדן בכל הדברים. עם זה באים משמעת עצמית ולהיות המילה שלכם. אני רוצה להיות מייקל ג׳ורדן בכל הדברים. גם מחשבות על המגדלור שיושב בגיל 50 וזורק עלי אור שולח לי סימנים.
5- בחודשים האחרונים קרו לי כמה מקרים שיצא לי להתקל באנשים מפוקפקים. או רעים. או חולים. אין לי את הפריבילגיה הזו של לאבד את האינטגריטי שלי.
6- לתת בלי לרצות תמורה ממקום נקי זה משגע.
7- בתקופה האחרונה באו אלי כמה אנשים ואמרו לי שהם מאד אוהבים את מה שאני עושה בקהילה של Wearable Valley. הם לא יודעים אחד על השני, אבל בדיוק ככה הם התחילו את השיחה איתי. לקבל פידבק זהה ממקורות שונים זו אינדיקציה מטורפת. 
8- לבד לא עובד. רק יחד. תעשו דברים יחד.

 

נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/7/2015 17:22   בקטגוריות נקודות על המצב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מי אני באמת? 7 הערות על המצב.


1-
יש משהו שגורם לי להיגעל מאנשים. צורת הסתכלות אולי, צורת ביטוי, הם אומרים משהו, זה מסובב אצלי כפתור ואני נגעל. מאותו רגע אני לא רוצה להתקרב אליהם. או אליהן.
אני עובד. מעניין לי. ועם זאת, אני בכלל לא רגוע, ממש לא רגוע. אני מרגיש כאילו אני עדיין חסר תעסוקה, עדיין צריך לפקוח עיניים ואוזניים, מרגיש לא יציב איפה שאני נמצא. לא רגוע. גרזן על צווארי אבל אני מקבל מחמאות כל יום.

2-
אתמול או שלשום הבנתי דבר חשוב. האיש ההוא שביליתי איתו זמן קצר ואינטנסיבי סיפר לי על חבר שלו שהיה אומר בזמנו שאסור לו לקנות לעצמו כל מיני דברים כי הוא מרגיש שזה עוד לא מגיע לו. קיבלתי את זה בתור נקודת מבט מאד מעניינת וחדשה... אם עוד לא עשית את המכה, אם עוד לא הצלחת, אל תפאר את עצמך בכל מיני דברים...
הלכתי ברחוב ואז זה הכה בי, ההסתכלות הזו, כאילו מותר לי לתת לעצמי רק אם "מגיע לי" היא הסתכלות מסרסת והייתי עסוק בלסרס את עצמי בחודשים האחרונים בגלל הסיפור הזה שלו, בגלל שהדבקתי את זה על עצמי.
אין סוף לחטאת שרובץ בפתח. אין סוף. הוא תמיד שם, נעלם מעינינו, שקוף, בלתי נראה, משפיע וחורץ את גורלנו. רק עכשיו ראיתי את זה, ובעוד הראייה הזו תהיה נכונה אולי לחיילים, זו ראיה לא הומנית בעיני ואני אפטר ממנה לאלתר.

3-
בשנים האחרונות אני מכיר יותר אנשים באונליין מאשר באופליין. חיי הם חיי אונליין, אני חי ברשת ויוצא לעולם הפיזי. גם כשאני בעולם הפיזי אני אונליין תודות לטלפון שלי, ועכשיו גם לנייד החדש. שוב.
אנחנו בעידן בו יותר אנשים ידמו לי, ואני מודה, קשה לי עם אנשים כמותי, אני תמה איך אנשים מרגישים לידי. אני עושה הפסקות אופליין יזומות וארוכות.

4-
הייתי בערב של כמה אנשים מהעבודה. זה היה אתמול.
היום בבוקר הרגשתי שעשיתי טעות שהלכתי למרות שמאד נהניתי שם.
אני בהתלבטויות כמה לבדל את עצמי וכמה להיטמע ולהתערבב. אני מאד אוהב להתערבב, ועם זאת
אתמול אמרו לי שהרושם הראשוני שאנשים קיבלו ממני זה שאני יהיר ושאיי קנואו מיי סטאף.
הצד השני של זה זה שיכול להיות שהייתי קצת מבושם אתמול כשהכל קרה. קרייסט.

5-
מה זה הבחורות האלה שמספרות לכל העולם כמה בחורים מתחילים איתן בטון בטוח בעצמו (בדרך כלל סקסיות להחריד, ובנונשלנטיות). שתיים ביממה אחת. מהרצליה. מבית עשיר.
אם היה לי איזשהו חשק, זו קריאת השכמה, או צלצול אזהרה, אל תתקרב לשם.

6-
ראיתי עוד משהו.
זו תכונה אנושית שלא קיימת אצליו אם כן אז באופן מוחלש למדי, הייתי קורא לזה תִרגולת. משהו בנוגע לגבולות, לנקודת מבט שקשורה לעמוד שידרה, שהייתי שמח אם היתה לי (וזה לא שחסר לי עמוד שדרה)...
אצלי זה פשוט עובד אחרת.
בעוד אחרים שמים גבול שאחריו הם לא ממשיכים, אני תמיד מסתכל כיצד ולאן אפשר להתגמש כדי ששני הצדדים יקבלו או יבינו או ימשיכו הלאה. תר אחר מכנות משותפים, הטוב לכל העולמות, הרע במיעוטו, אינטרסים חופפים, יו ניים איט. בדרך כלל זה אני שעושה את הצעד הנוסף, את ההתגמשות, את השפגט, ומשתמש באופי הסתגלני שלי כדי לגשר על פערים. מעטות הן הנשים שידעו לעשות את זה גם, אותן אהבתי יותר מכל אדם אחר שאי פעם אהבתי. גברים כאלה ישנם בודדים. תופעה אנושית נדירה.
בכל אופן, קצת חסר לי העניין עם הגבולות כי הוא משפיע על הבטחון העצמי, היעדרו משפיע. הייתי שמח אם הייתי יכול לבחור בין השניים, כלומר לשחק עם שניהם... אבל אין לי את אחד מהם, נכון לעכשיו. אולי בעתיד. טוב, לפחות אני יודע את זה עכשיו.

7-
האינדיבידואל כפרויקט עיצוב.
בימים האחרונים אני נדרש להתאים את ההתנהגות שלי בסביבות מרובות משתתפים. תרבויות שונות, שיחות שונות, נקודות מבט שונות.
מי שמכיר אותי יודע שכמו שאני כותב, כך אני מדבר, וכמו שאני מדבר במקום אחד, כך אני מדבר בכל המקומות.
התאמת התנהגות היא תרגולת רגשית שעל כל אחד להתאמן בה. ועם זאת, אני מוצא שאני קצת מתעייף ממנה כי הרבה דברים עוברים עלי לאחרונה והכרתי המון אנשים ואני צריך להתמודד עם המון פוליטיקות והשוואות ואטמוספירות ועוד שקרים כלשהם. פעמים רבות אני שואל את עצמי כיצד עלי להתנהג כאן ועכשיו או שם ואחר כך. מרוב שאני צריך להתאים את עצמי אני שואל מהי ההתנהגות הטבעית שלי ואילו התנהגויות סיגלתי לעצמי או הפנמתי כתוצאה מצרכים. בעצם, אני שואל את עצמי מי אני.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/1/2010 22:40   בקטגוריות נקודות על המצב  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שנה חדשה שנה טובה- 7 נקודות על המצב


1- בכוונה נמנעתי מלכתוב כאן בחודש האחרון. הייתי ברכבת הרים רגשית שכמוה... כמוה חוויתי כמה פעמים ולא יכולתי לכתוב. לא מחסום, פשוט בחירה.
2- ידעתי שהשנה תתחיל עם חדשות טובות ואכן כך היה, למשל ביום האחרון של שנת 2009 בשעה 18:30 קיבלתי טלפון נורא משמח שבישר לי כי מצבי הולך להשתפר רבות.
3- כך גם מספר ימים קודם שנת 2009 כשקיבלתי טלפון ממישהי שרצתה להמליץ עלי למשרה מסוימת אליה התקבלתי ימים ספורים אחרי תחילת השנה.
4- כן, כך היה, אני עובד במקום חדש.
5- המשפחה שלי מאוחדת שוב. אתמול בבית בקפה חשבתי, עת רפלקציה, שאני צריך להרגיע את המצב הזה של משפחה מחולקת (חו"ל והארץ) ולארגן לי את חיי המשפחה שלי שמעולם לא היו לי. לארגן אותם, לסדר אותם. שיהיה סדר, כמה אני רוצה סדר.
6- ועם זאת, אמרה זו אחת שפגשתי בסנטר (למדה איתי באוניברסיטה): אתה ואני, אנחנו אוהבים אקשן, אין מה לעשות. זה נכון, אני אוהב אקשן, ורטט, וסקס, ועניינים. לא יכול אחרת.
7- טריאטלטים וטריאטלטיות. עומק רגשי הוא קונספט בעייתי בשבילם. כשאני נמצא בסביבה שלהם הדבר היחידי שאני מרגיש זה שאני רוצה לברוח. המוח שלי נסגר ואני לא מצליח לחשוב. וכשאני לא מצליח לחשוב אני לא מצליח לבטא את עצמי ולדבר, זה נורא. לא יכול להיות כדבר הזה. זה פשוט מילוי, כיסוי, פיצוי, ביטוי, כינוי, חיפוי, לאיזשהו חסך, איזשהו בור, רדידות, משהו, אני לא יודע מה, שאני פשוט לא יכול להיות לידו. פשוט גועל אחד גדול.

בנימה אופטימית יותר אני רוצה לומר לכולם פה: שנה טובה של הגשמה שמחה ורטט עילאי.

יוזף ברויר,
ינואר 2010
נכתב על ידי יוזף ברויר , 22/1/2010 17:43   בקטגוריות נקודות על המצב  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



10 נקודות על המצב


1- החיבוק שלו היה לא חם ולא אישי. הוא היה חזק, אבל לא שם.
2- המבט שלו בהרבה מהזמן היה מזוגג. מוזר אבל לא לא נפוץ במאורע שכזה אם כי ציפיתי ממנו ליותר נוכחות (ח.י)
3- היא לא אמרה שלום או להתראות. היא לא החליפה איתי מילה בעצם. היא בחרה את הצד ועתה (טוב כבר קודם) אני בוחר צד. איט הז בין דאן. חוסר תקשורת היא תקשורת.
4- למדתי היום ביטוי חדש לנשים בורגניות: רענניות. הצחיק אותי.
5- שמחתי לראות שם הרבה אנשים, באמת. שימח אותי. ואין מה לעשות, הכמויות של העמדת הפנים שם היו קשות.
6- ישבתי בשולחן של החברים הותיקים, אלה של השנים אחורה. הרגשתי שזיינתי את כולם, סתם נצחון קטן.
7- נשים היו שם בהריון, יואו כמה סקס הלך שם.
8- למדתי שיעור על מעגלי חברים. הו, כמה שאני לא אוהב מעגלי חברים... סטיתי מדרך הישר שלי, הייתי חכם פעם, אני אחזור לזה, קצת זה המון, אם אתה מדויק אתה מוגן.
9- עכשיו אני מחייך.
10- הולך להיות בסדר. אני יודע את זה.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 3/12/2009 02:04   בקטגוריות נקודות על המצב  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כשנשארים עם כלום. 5.1 נקודות על המצב


1-  אני אחד שזורע זרעים בתקווה שאחד מהם ינבוט. ככה זה החיים. הם לא שואלים אותך. אף אחד מהזרעים שזרעתי לא נבט. זו התמודדות קשה, היא לא יכולה להימלט מעיניי. לפעמים צריך לדעת לעשות לט גו. זה בדיוק מה שעומד בפניי.

1.1- כבר חוויתי מצב כזה בחיים. כבר הכרתי נשים, אחת אחרי השנייה, שהיו מקבילות, או שלא היו מקבילות, או שהיו עוקבות, או שהיו עבודות שהיו מקבילות או שלא היו מקבילות, דברים שהיו מסתדרים או שלא הסתדרו... מלאכת הזריעה... למרות שכל כך הגיוני ורצוי שלפחות משהו יתפוס, לפעמים כלום לא תופס ואתם בנוּן היי. נקודת ההתחלה.

2- יש אנשים שכבר אמרו שבגיל שלהם הם צריכים להשלים עם זה שהם לא יהיו מי שהם רצו להיות. אלה אנשים שבדרך כלל הם בגילאים מבוגרים יותר, שהויתור נשמע מקולם. שנים שאני זורק את עצמי על העולם כדי לחיות את החיים שראוי שאחיה, שאוכל לומר בחיים שאחריי שחייתי כמו שצריך להיות. ועם זאת, האכזבות שאני חווה גדולות. לטובת העניין אומר שאני יודע שאני חווה אכזבות גדולות כי התכניות שלי לעצמי גדולות. תדאגו שיהיו לכם תכניות גדולות, לא שווה לחיות אחרת. אוי אלהים זה כואב. כשבזים לבינוניות או לחיים אפורים זה כמו מועדון קרב. חיים את החיים החזקים והכואבים, אבל מהצד השני זה גם יכול להיות בועה שלמה של דמיון אחד גדול.

נושא אחר
3- אני מכיר הרבה מאד אנשים. חבל שהרבה מהם נשארים ברמת הצ'ט איתי. ברמת ההתעדכנות. רמת הפייסבוק, אתם יודעים. חבל שזה לא אחרת. זה מעציב אותי. בדרך כלל אני מסתכל על עצמי כאחראי על המצב. לשם שינוי אני שוקל שאין לי מה לקחת אחריות שם כי זו אינה שיחה על אחריות. לפעמים גם יש דברים שגדולים ממני או שלא קשורים בי. החטאת הרי רובץ בפתח בין אם ארצה או לא. וזה בדיוק זה, זה שם. ועם זאת, זה מכאיב.

4- משהו על להתפשר ולא להתפשר: כן כן, אל תתפשרו וכל העסק הזה... אבל התחלתי לשקול שהחיים מזמנים כל מיני הזדמנויות שאנחנו מבזבזים (מבזבזים בסלנג אמריקאי של לירות על מישהו ו"לבזבז" אותו)... התחלתי לשקול (ואני איישם זאת) שכשיש הזדמנויות צריך להגיד להן כן, גם אם זה לא מה שרציתם, כי בסוף המון פעמים יש את נקודה מספר אחת, הזרעים לא נובטים ונשארים עם כלום. זה מזכיר לי את הסיפור על האיש שהאמין באלהים אבל בזבז את כל ההזדמנויות שנקרו בפניו (שאלהים שלח לו) כי הוא חיכה שאלהים יציל אותו.

5- היום הלכתי ברחוב וקראתי ספר. מאד ריגש אותי שהלכתי והצלחתי להיות מרוכז בספר. כל המחשבות פתאום הציפו אותי. התקשרתי למכרה וביקשתי להתייעץ איתה בנוגע לחלום שיש לי הרבה שנים שפתאום הבנתי שאני רוצה להגשים... הספר נתן לי את הפתח לחשוב על זה, את האומץ... ואלהים, כמה עבודה תידרש בשביל בכלל-להתחיל-את-זה. (ולאלמונית שכתבה לי את המייל ההוא בזמנו- תודה)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/11/2009 22:24   בקטגוריות נקודות על המצב  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארבע נקודות על המצב


א.
הלחץ בלחיי נעלם מהר מאד כשהתחלתי לצחוק, כשהזרמתי אלכוהול, כשהתרתי את חרצובות לשוני וכשחוש ההומור שלי התחיל לפלרטט את עצמו לדעת. זו היתה מסיבה לספרים.
ישנתי טוב בימים האחרונים, הייתי ממוקד אך גם נתתי לעצמי להתנדנד עם החיים.

ב.
הפוסט הקודם נכתב מהטלפון שלי. זה עוזר כשכל מה שהממשק נותן הוא לכתוב כותרת, כמו טוויטר, 140 תווים. זה עובד.

ג.
היום בלילה לא הצלחתי לישון, מחשבות תקפו אותי בבליץ ממוקד ולא יכולתי להתלונן. לא היו אלה מחשבות רעות, ההפך, אלה היו מחשבות של אש ועוצמה שלווו בפסקול של השיר הזה שרק הגדילו את הדרמה שחוויתי בלילה בין הסדינים. היו אלה מחשבות של מיקוד, עם כל התשובות לכל השאלות שישאלו אותי מחר, רטט שאין להתכחש לו.

ד.
עם כל מה שקורה לי אני חושב שהמשפט "הזורעים בדמה ברינה יקצורו" נכון לי. אני זורע בדמעה, עוד לא קצרתי, אבל איזה שרירים פיתחתי איזה!


שבוע טוב

נכתב על ידי יוזף ברויר , 25/10/2009 10:34   בקטגוריות נקודות על המצב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שמונה נקודות על המצב


1-
אתמול יצאתי לדייט שכנראה נדון לכשלון מהרגע הראשון. היא אמנם לא עישנה לידי אבל הריח שהיה לה מהאף ומהפה היה כשל כלב מת, פגר בן שבוע שנזרק ברחוב. בהתחלה נתתי לזה להפריע לי רק מעט. אחרי זה זה דחה אותי לגמרי ונסגרתי לגמרי. באופן רגיל הייתי חוטף רגשות אשמה על איך שהתנהגתי (אחריות יתר זה כאן) אבל לקחתי את הזמן שלי לחשוב, לעכל דברים לפני שאני שופט את עצמי לחומרה שוב והבנתי שגם לי מותר שתהיה נקודת מבט ולא הכל חייב להיות על גבי וכתפיי.

2-
בדרך הביתה התקשרתי לזו שרצתי איתה אתמול. כן, התחלתי לרוץ ואפילו יש לי פרטנרית שווה. הפכתי אותה במידת מה לאוזן הקשבת והאי בתמורה אהבה את זה מאד ואפילו הזמינה אותי להפגש ולהמשיך לדבר. לא היה לי כוח. אני כמו מה זה נשמע, אבל זה לא. אז תירגעו שם.
אני מתכוון להמשיך לרוץ וכבר קבענו שתי פגישות נוספות, הללויה לעיצוב הגוף.

3-
המשפט הזה "הרטט אין להתכחש לו" מלווה אותי בקביעות רבה בימים האחרונים. הרטט אצלי בחיים (שהתחיל בפוסט האלמותי הזה) הוא מה שמבדיל בין אור לחושך אצלי, הוא מה שמבדיל בין שמחה לבינוניות, בין עניין לשיממון. על אף האמור בשורה הקודמת, אני חושב שדווקא ייטב להגדיר רטט שהתגבשות האבולוציונית של "ארוטיקה חברתית" שהגדרתי בזמנו, זה אפילו טוב יותר. אני ממליץ גם לקרוא את הפוסטים בקטגוריה הזו.

4-
אני מחפש עכשיו עבודה. עכשיו כשכבר אחרי החגים אני מחוייב ללחוץ על הגז בתחום העבודה שלי, חייב ללכת להגשים את מה שאני מחפש. אני כן רואה שאני נעצר קצת על ידי אידאלים (אידאלים זה רע כשמדובר בעבודה. אריאל זילבר היטב לשיר את זה: "היו לי פעם עקרונות מכרתי את כולם") ואני חייב לשחרר את המוח שלי כדי שאוכל לראות פיסה רחבה יותר של מציאות כי בעוד אני טוב בלהסתכל לעומק, אני חייב להסתכל עוד יותר לרוחב ממה שאני מסתכל עכשיו, אין לי את הפריבילגיה להסתכל על עצמי כעל סטודנט.

5-
ואפרופו סטודנט, MIT פתחו אתר שנותן לצפות בקורסים שלמים בוידאו. יש שם המון קורסים מהרבה פקולטות... חשבתי לעצמי שאם הייתי חוזר להיות סטודנט הייתי ניגש לפסיכולוגיה, ניהול, סוציולוגיה והנדסה, ישמרני האל.

6-
באחרונה אני רואה סדרות שגורמות לי לחשוב, אני משתמש בהן כחומר למחשבות וכהשראה. מה שסוגר לי את המוח, ולא משנה כמה אקשן יש שם, נזרק ולא מקבל הזדמנות שנייה

עוד שני דברים בנוגע לתקשורת בינינו:

7-
לאחרונה אני מרגיש משיכה רבה לכתוב פוסטים תוך כדי הליכה ברחוב. למזלי יש לי טלפון שמאפשר את זה אבל את הממשק הישראבלוגי עוד לא התאימו למאה ה- 21 באמת :)
אי לכך ובהתאם לזאת פתחתי בלוג שאפשר לעדכן דרך המייל והוא בלוג תוסף לבלוג הזה, באותו שם ואפילו עם כתובת קלה יחסית: http://11391.posterous.com. עדיין אי אפשר להירשם כמנויים במייל שם אבל כן יש שם ר.ס.ס ואם יש לכם חשבון שם אתם יכולים לקבל הודעה בכל פעם שאעדכן (אם תעשו מנוי). בכל מקרה, לא יודע מה תהיה תדירות העדכונים שם אבל רציתי שתדעו. הבלוג הוא באותו שם והוא נספח לבלוג הזה ולא מחליף אותו בשום אופן.

8-
הדבר השני הוא שהכנתי איך אפשר לצרוך את ישראבלוג ואת הבלוג הזה ספציפית דרך הסלולר בצורה נוחה ונעימה. רישמו את הכתובת הזו http://tinyurl.com/11391
הכי קל בעולם. טייני יורל ומספר הבלוג שלי. קל לראות את הבלוג בסלולר ככה ואפילו הממשק לא כל כך נוראי, אבל רק אם אתם חיים בסלולר כמוני :)

what're your thought?
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/10/2009 13:40   בקטגוריות נקודות על המצב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארבע נקודות על המצב


א-
אתמול יצאתי מהבית לקחת את המשקפיים מתיקון וקיוויתי לפגוש בחורה.
לקחתי את המשקפיים,
שאלתי על צמיד (אני רוצה לקנות לעצמי צמיד),
הלכתי לצומת ספרים (ישבתי שם יותר משעה, דיפדפתי בספרי פסיכולוגיה (פרויד ווויניקוט- על החלומות ועל ילדים), היה מאתגר,
ישבתי ושוחחתי בטלפון דקות ארוכות בשיחה שהשאירה עלי רושם (רע אבל מעניין).
ירדתי למטה, ראיתי עוד צומת ספרים, התיישבתי גם שם ודפדפתי בעוד ספרים בעודי נהנה מהנוכחות של מוכרת עדינה ושקטה בחנות.
המשכתי ללכת, מצאתי את עצמי מקבל טיפול רפלקסולוגי מאשה שידעה עלי הרבה דברים מכף הרגל שלי.
מה שהיא אמרה לי הרגיע אותי, אני הולך בכיוון הנכון, אני צריך להתאזר בסבלנות, אני אוֹבֵר לוקח אחריות, אני צריך ללמוד להירגע/
נפגשתי עם מכר, הלכנו לשתות בירה ולדבר. היה טוב, ממש טוב. היה רטט בין גברים, לפחות אצלי. דיברנו על החיים הפוסט דיגיטליים, איך זה להיות אופליין, מדיה חדשה, דת, חברה, אנשים, יחסים, הומואים, המבורגר.
קינחנו בהמבורגר שהיה מעולה כתמיד. שבתי הביתה.

ב-
את הבחורה שלא פגשתי פגשתי בטלפון. נחמדה אבל מעשנת הרבה ואוהבת להתמסטל. דיברנו, אבל לא מתאים לי בחורה מתמסטלת, מה זה השטויות האלה?
עם זאת, שיחת הטלפון שהיתה לי בצומת ספרים הותירה בי רושם עמוק:
הנה בחורה שרוצה לעשות דברים אבל נמנעת מהם כי היא לא יודעת מה יקרה באותו היום או אותו שבוע. היא מובטלת ומרוב שיש לה זמן זה מבלבל אותה והיא לא רוצה להתחייב בפשטות. אין קל יותר מלתקוע משהו ביומן ולגרום לעולם להסתובב סביבו. אין. רק סיפורים והרבה פחדים להכשל.
אחרי שנמאס לי מהסיפורים שלה ומחוסר היכולת שלה&nbsp; החלטתי שאני לא רוצה להתאמן איתה כדי לחסוך לעצמי מפח נפש עתידי בחזקת שומר נפשו ירחק. הנה בחורה שאמרה לי שאחרי שנתתי לה ביקורת שתרמה לה אני מוכיח לה שהפחד שלה אכן לגיטימי (שאסור לסמוך על בני אדם ואסור להרים את הציפיות מעצמך אצל אחרים כדי לא לאכזב). איזה גיבוב של שטויות מבולבלות. חבל.

ג-
כבר שנים אני יודע שאני סופר אחראי.
אני יודע את זה בלב, אני יודע את זה כי אחרים אומרים לי את זה, אני יודע כי אתמול נגעו לי ברגל ואמרו לי שהאצבע שלי ברגל ארוכה ומעידה.
אמא שלי יודעת שדברים יקחו זמן אז היא מפרגנת. אבל היא מפרגנת כשיש אור . אבל כשחושך היא אומרת לי שאני צריך ללכת לעבוד.
לא, הדואליות הזו אצלה יותר קיצונית. היא אומרת שזה בסדר ושהיא שמחה, אבל כשהיא עצבנית היא חוזרת וטוחנת שאני חייב למצוא עבודה. היא רוצה שלפחות אני לא אשמש כתיק במגוון התיקים שיושבים עליה.
קצת לפה קצת לפה, ואני שואל איך אני יכול להירגע אם לא עוזבים אותי מהסיפור הזה אפילו לא לרגע. אני צריך להירגע. אמרו לי.

ד-
חברים יש לי מעט. אין לי הרבה למי להתקשר ומעטים מאד האנשים שמתקשרים אלי. זה המצב.
מישהי שעבדתי איתה מאכזבת.
אמרתי לה דברים פוגעים פעם. התנצלתי. היא לא קיבלה התנצלותי וסגרה.
שבוע אחרי זה היא התקשרה להתנצל. אמרנו שנדבר על פרויקט משותף. אז אמרנו. מאז היא לא ענתה לטלפון, חמש פעמים. גם לא למיילים או להודעות.
מאכזבת.
היא אולי תתקשר להתנצל. אולי, אם יהיו לה ביצים. כשזה מגיע אלי... אני לא בטוח שיהיו לה ביצים. היא תתבייש.
יש משהו שגם אני צריך ללמוד- אנשים הם חלשים, ולפעמים אני ממש לא אוהב אנשים חלשים,
כי כשאני חלש אני לא זבל וכשאני חלש אני לא מחפש אשמים וכשאני חלש וסומא אני מחפש מקור השראה, ואני לא מתייאש וכשאני חלש הגוף שלי בונה את עצמו, בונה את עמוד השדרה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 9/10/2009 09:38   בקטגוריות נקודות על המצב  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שש נקודות


1- ילדוני נכנס אלי היום לחדר ורצה לשחק איתי. הוא רק לא ידע שהלכתי לישון שש שעות קודם, אבל לא נורא, הוא ילדוני אז אוהבים.
2- אחר כך אני אלך לחפש לעצמי משקפיים. מצאתי לי אוקלי, אבל לא בדקתי אותם בצהריים אלא רק בערב, כך שלא בדקתי את קשיותן.
3- עוד שעתיים אני אצא לי לקניון. לחפש משקפיים כאמור. משם אלך לצלם הופעה של בזאפה.
4- אני רוצה לצאת היום. יופי.
5- שיניתי את מנגנון התגובות כך שרק משתמשים רשומים יכולים להגיב. נשבר לי הזין מספאמר שרוצה למכור פה תרופון און.
6- מחר יש לי יומולדת. גדלתי בשנה.
 
 
(7- אושו קורא למיקסר של סבתא פצ'ה פוצ'ה)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/6/2007 10:55   בקטגוריות נקודות על המצב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



7 נקודות על המצב


1-  ביום ההולדת הקרוב שלי אני הולך לשים שלט על הדלת. יהיה כתוב בו כך:

ברוכים הבאים

אני מקווה שבאתם שמחים

תורידו נעליים

 

2- פעם שנייה כבר שבחורה שואלת אותי אם אני נמשך אליה כשאנחנו במיטה. הפעם הייתי צריך להראות לה מאיפה משתין ה... מאיפה אני משתין. (לפעם הראשונה ליחצו כאן)

 

3- ללכת לישון בחמישה לחצות ולקום בשמונה אפס אפס זה דבר עילאי.

4- בסוף השבוע הזה אני הולך לעשות טיול צילום של  "בתים מבפנים" בתל אביב. מזל שיש עירייה בתל אביב שתארגן את זה

 

5- אז בסוף השבוע הזה קראתי ברצינות את הידיעון של  התואר השני בסוציולוגיה. אם לומר את האמת, תואר שני ביחסים בין המינים (או מגדר)  נשמע כאילו יקדם אותי בצורה ישרה יותר אל היעד שלי, אבל עוד צריך לבדוק.

 

6- הלא אם תיטיב שאת ואם לא תיטיב לפתח חטאת רובץ, בקרוב הקעקוע.

 

7- כמה זמן לא כתבתי נקודות על המצב. אחחח, מספרים טיפולוגיים לפנים.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/4/2007 08:47   בקטגוריות נקודות על המצב, אם תיטיב שאת, בתים מבפנים, יחסים בין המינים, מגדר  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דצמבר 97'- 4 נקודות על המצב


1- התחלתי את העבודה על האתר שלי, זה שלב ראשוני ומעצבן של לבחור את התמונות שלי, כבר פעם שלישית או רביעית שאני בוחר אותן.
אבל מתקרב הסופשבוע, והחלטתי שאני מתמסר למילה שלי והולך לעשות מה שאמרתי שאעשה למרות שיש דברים פי אלף יותר כיפיים לעשות בזמן הפנוי שלי. מה שהזכרתי לעצמי זה שלעשות לי את האתר הזה יכניס לי כסף, ואם אני בולדוזר כמו שאני חושב שאני, הכסף הזה יגיע אינשאללה. מעבר לזה, אני מרגיש שבלי אתר אני לא יותר מבולדוזר בלי דלק. בולדוזר בלי דלק זה כמו גן שעשועים לילדים- ערימה של גרוטאות.

2- אני יוצא עכשיו לצלם. בלילה אני יוצא להופעה ומחר אני יוצא.

3- משהו על נשים יפות- לפעמים אני ממש מתנהג כמו ילד מפגר לידן. אבל רק לפעמים. עד שאני מתעורר מזה וצוחק לעצמי על המצב.
כולם פוחדים מכולם אני חוזר ומזכיר לעצמי. הן פוחדות ממך ואתה פוחד מהן.
הגילוי שהאנשים שבחיינו (ושעוד מעט יהיו בחיינו) פוחדים מאיתנו הוא גילוי מרעיש. מרעיש. גיליתי את זה בדצמבר 97'.

4- (מילה על הנדסת המחשבה ולאן היא לוקחת אותי. יותר אני חושב ויותר אני מבין כך יותר גדל לי האגו ומתחזק לי הבטחון העצמי. כשחושבים מחשבות ועל המרחבים הפתוחים בהן, קל ללכת לאיבוד אבל יותר קל להשתכר ממה שמגלים. אחד הדברים הגדולים ביותר שאימצתי לי כאמצעי הגנה, או יותר נכון כשאיפה למימוש, הוא שככל שאני גדל כך מטרתי להפוך הן לחברותי יותר והן לצנוע יותר. שכרון כוח הוא כזרא בעיני ואני מבקש להימנע ממנו ככל הניתן. החברותיות, בתור התחלה, תתממש בזה שאנשים יקלטו שאני מקשיב להם (כי החלטתי, אין עוד סיבה אחרת). הצניעות- יש לי עוד הרבה ללמוד בתחום הזה. קטן ושחצן אני יחסית למקומות אליהם אני שואף).
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/2/2007 17:31   בקטגוריות אימון, הנדסת המחשבה, נקודות על המצב  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שש נקודות על המצב


א-
אני לא יודע אם אי פעם ראיתי עיתון שלם שנכתב ע"י אדם אחד כמו שקרה בעיתון העיר של היום שבו כותב רק עלי מוהר ז"ל שהלך בשבוע שעבר לעולמו ושנקבר השבוע.

ב-
אם במקרה נסעתם בדרך השלום או בדרך נמיר לא יכולתם שלא להבחין במפגע התברואתי הנורא הזה שקוראים לו פרסומת החוצות החדשה של נייקי פרו בכיכובם של מספר כוכבני ספורט מקומיים עמוסי פוטושופ באזור הלחיים. בחיי, לעשות עם זה תאונה, זה כל כך נוראי שפתאום האור עושה גלים לכל הנהגים בעיניים, אי אפשר לא להסתכל על זה. להוריד מיד.

ג-
כותב טור זה מברך על החלטת בית המשפט לחייב את כל הנוגעים בדבר להוריד את שלטי החוצות הענקיים מהבתים שנושקים את איילון.
מזמן לא ראינו שם בניינים, ואם תסתכלו בימים אלה על הבניין שבהלכה, ולא זה שבפרסומת תראו גוש ארכיטקטוני יפה וראוי למגורים שהוסתר מעיני הציבור.
הפרסומת כְּסְפּין.
ד-
הורדתי 10 ג'יגה מהמחשב שלי עכשיו להארד דיסק הנייד שקניתי לי השבוע.
בנוסף יש לי עוד 56 דיסקים, רובם דיוידי של תמונות לשלוח לשם לגיבוי.
מזעזע ומפחיד.

ה-
חברה עימה ישבתי בבית קפה אתמול ושגיליתי לה את בלוגי לראשונה קראה מספר פוסטים ואמרה: צריך להכיר אותך לעומק או לקרוא אותך במשך זמן כדי להבין את מה שאתה כותב. אתה בדיוק כמו הכתיבה שלך, מדבר בתמונות, מדבר בפסקאות, אבל הכל מתחבר בסוף. בילינו ארבע שעות יחד. היא חברה ראויה.

ו-
אחד הדברים שאני אקח איתי מהקישרון האחרון שהייתי בו זה שהיא אמרה לי שאני צריך למצוא לי חברים חדשים.
אם יש משהו שאני לוקח איתי לסיכום השנה הזו, זה שהכרתי כמה נשים שהפכו להיות חברות קרובות שלי או בדרך לשם.
אחת העצות שנתתי לנינה היא לתחזק את הקשרים שלה איפה שהם חלשים. בהתחלה היא לא הבינה, או סירבה לקבל, כהרגלה. אחר כך היא פשוט עשתה, וכמו בשיעורים שהיא עשתה, היא חזרה משם עם חמצן חדש לנשום אותו.
עשיתי את שלי. "אתה צריך אהבה חדשה!"


עוד נקודות על המצב- כאן
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/12/2006 12:42   בקטגוריות נקודות על המצב  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ארבע נקודות חשובות על המצב בין גבר לאשה


1- מה תאמרו על בחורה שיוצאת עם מישהו כבר שנה ועדיין לא ישנה איתו (שכבה כן, ישנה לא)?

2- שמו המון תמונות שלי וזה נורא כיף. אחת מהן ממש גדולה. אני רוצה לעבוד יותר אבל הייתי צריך לבטל מחר עבודה אחת כי זה מפגש 8 של סקס ואינטימיות. באסה.

3- כל פעם מתבר לי מחדש, קואוצ'ינג יהיה הדבר המרכזי בחיי.

4- היום אמרה לי בחורה שאני שונה מגברים שהיא מכירה. לא יצאנו או משהו, אבל זה עלה בשיחה בינינו. אחר כך כשנפרדתי ממנה חשבתי לעצמי איזה באסה לכן הנשים, שאתן פוגשות גברים ש"לא אוהבים לדבר", או "לא מבינים אתכן", או שהגבר פשוט לא "רגיש מספיק".


ואני אומר לכן: אתן לא מיוחדות. גם אני פוגש נשים שלא מבינות אותי. גם אני פוגש נשים שאינן רגישות מספיק. שהרגש שלהן אינו אינטליגנטי מספיק, שיכולת השיתוף שלהן או רצון השיתוף שלהן לא בא לידי ביטוי, או ההבנה שאינטימיות היא עניין של עמדה יותר משהיא עניין של זמן. כאלה שעוד לא הפנימו שבשביל להיות בתוך אהבה צריך להיות מוכנים להיות פגיעים. כאלה שמאמינות לחלוטין שהזמן עושה את שלו ולא מוכנות לזוז צעד אחד מהאמונה הטפלה הזו.
למה אני מיוחד, כי אני מדבר על מה שעובר עלי? כי אני שם את עצמי על המגרש?

Damn, תעשו משהו עם החיים שלכן כבר.
ואל תדברו איתי על זמן.
זמן זמן זמן.
תלמדו לנהל את הזמן שלכן במקום לדבר על זה שאתן צריכות אותו.

{הו, וכמה פעמים שמעתי אתכן אומרות לי (אתן המתוחכמות, הרי מי שקוראת אותי מחשיבה את עצמה מתוחכמת ומיוחדת, תודו) יוזף, לא יעזור, אתה מנסה לדחוף, אתה לא נותן מקום, אתה מצפה שכולם יפתחו איתך בזמן שלך, לכל אחד יש את הזמן שלו, אתה לא יכול לגרום לאחרים ככה וככה, תבין, זה לא עובד. ואתן אומרות את זה במבט של אישה חכמה, שראתה כבר הכל בחיים שלה ובאה ללמד אותי משהו, כמו, שניישר קו בעניין כאילו אכלנו מאותו מסטינג בצבא או משהו}

יש משהו במה שאתן אומרות, פשוט מה שאני מציע לכן מפחיד יותר.
("אל תחמיא לעצמך",  "הוא תופס מעצמו, הגבר", אתן תאמרו. ולי לא יהיה אכפת)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 26/11/2006 00:17   בקטגוריות נקודות על המצב, שחרור קיטור  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כלבים גנבים ומורות בבתי ספר- 10 נקודות על המצב


שמעו, ראיתי אצל מל את הלינק הזה.
אגב, שנה טובה מל.
אז כמה דברים: 1- אני לא בהכרח נגד, ולא כי אני בעד רצח של בעלי חיים, אלא אני בעד אזהרות חמורות. 2- אני בעד האזהרה המכוונת נגד גנבים. להלן חלק מהכתוב: "... אך הגנבים מוזהרים לשמור על כבוד כל המעורבים, ולא להתקרב לבית הזה- כי זה יכול לעולות להם בחייהם- כי יש כאן אנשים עם נשק חם, שיינקבו אותם בכדורים."
לקטע המלא...
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/10/2006 12:32   בקטגוריות נקודות על המצב  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



7 נקודות על המצב


1- זה אמיתי:
אתם מורה לספרות,אתם מלמדים סיפור בו הילדה רוצה לכבות את עצמה וללכת לישון, לא לאכול ולא לשתות. אתם בדיוק מלמדים את הילדים לקרוא בין השורות. מה הם לומדים על הילדה הזו? מה האבחנה שלכם?


2- מודם המחובר ללפטופ ושאפשר לגלוש ממנו לכל מקום הוא סוג של אורגזמה. לא, הוא ההבנה שכסף קונה נוחות. הוא משדרג. אני צריך עוד כסף.

3- הייתי היום בראיון עבודה. המראיינת היתה פלצנית משהו, נסעתי משם לבת ים וחזרתי לקונסוליה הצרפתית, צילמתי שם ושם. בלילה אני הולך להסתובב בלילה הלבן בתל אביב ולצלם.

4- אתמול פגשתי טייסת. היא גדולה ממני בכמה שנים, היא בלונדינית. היא כוסית שאפשר ליפול. היא גרה בפיתוח. כבר אמרתי שהיא טייסת? היא מטיסה בואינגים.

5- בחיי, אהבתי את הקטע של הפתקים מהסופרפארם שהסתובב פה בבלוגיה. הצחיקו אותי.

6- אם רק כל, או רוב הבלוגרים היו מגלים עם מי הם החליפו מיצים הייתם מקבלים תמונה של משפחה אחת גדולה, שלא לומר ביצה. אנחנו, כבלוגספירה, כל כך קטנים שזה לא יאומן. מצחיק אותי כל פעם מחדש. כל פעם מחדש.

7- ואם כבר אני פותח את הפה: כל המתיימרים לזיין, למצוץ ולגמור לבלוגרים ולבלוגריות ואז לרוץ ולספר פה לכולם- פאק אתם גרועים.
רייטינג גבוה יש גם לתכניות ריאליטי חרא. יש זיינים גדולים מכם, אתם פשוט כותבים על זה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/6/2006 15:36   בקטגוריות נקודות על המצב  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כמה נקודות על המצב. ועוף


1- העוף שלי, שהכנתי היום, יצא מצוין, והלימון שהכנסתי בו עשה את כל ההבדל. בפעם הבאה אשים יותר בצל ירוק. הוא סופח אליו הרבה מהלימון והופך בעצמו לחטיף של טעם בתוך כל התבשיל.

2- השיר שהכי אהבתי בהופעה של סטינג, כי צעקתי בו הכי חזק, ושהוא הכי מרגש אותי תמיד הוא Every little thing she does is magic.

3- היום בלילה, אחרי שאכלתי את העוף ישבתי במטבח הרגשתי שאני לא צריך לומר דבר. הרגשתי סיפוק ענקי מהעבודה שעשיתי היום אחרי הצהריים ובערב. יצאתי לעבוד, לצלם, רובכם בטח ראיתם את העבודה שעשיתי, ונורא נורא החמיאו לי, וזו היתה תחושת סיפוק מדהימה, כזו שלא הייתי צריך לדבר אחריה.

4- אני צריך למצוא לי עוד עבודה כצלם, של תרבות או של חדשות. אני טוב בזה, אני אוהב את זה.

5- משום מה 2 בלילה עכשיו ואני לא יכול ללכת לישון. מעניין מה הולך איתי, אני צריך לקום בשבע ולא כל כך אכפת לי.

6- הלוואי שיקראו לי הרבה.

7- אני חייב תעודת עיתונאי כבר. זה לא נעים לומר למאבטחים שאין לי.

8- אני רוצה לקנות לי עדשה למצלמה. זה יעלה לי הון שאין לי. אני רוצה לקנות לי עוד גוף למצלמה, לראשונה חשבתי על יד שניה, זה יסדר אותי לגמרי.

9- הרגשתי היום בליגה של הגדולים- כתבה ראשית מאד והכרתי צלם של ידיעות, ראיתי תמונות שהוא צילם במצלמת פוקט- הוא אומן. רק צלמים אומנים צריכים לצלם. אחרים הם חרא. בושה למקצוע.

10- בלילה יש מוזיקה נהדרת ברדיו.


http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/433/491.html
אני נמצא פה, אחד מאלה שמחזיק מצלמה.אחת התמונות. עודד קרני צילם עבור NRG.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/6/2006 02:10   בקטגוריות נקודות על המצב  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



7 נקודות על המצב


נראה שאירועי הימים האחרונים, על אף שחשבתי שאני נוכח כל כולי גרמו לי לשכוח דברים אחרים, פחות חשובים אני רוצה לומר, ולהתרכז לגמרי במצב שהייתי בו.

ביום שלישי כשחזרתי מערד רצתי לסינמטק גדי לצלם/לכתוב טור על הריקודי רחוב שהלכו שם. אחרי שהעורך לא אהב את הטור שלי וגם את הצילומים שלי הוא נתן לי לשכתב. עוד לא עשיתי את זה מאז. זה מה שיש לי לעשות היום עד הערב.
מעבר לזה יש לי לכתוב מדריך על צילום חושך. חשיפה ארוכה, איזו, חצובה... כל העסק.

ישבתי היום אחת ולתמיד כדי לעבור על התמונות שלי מערד.
יש לי בערך 1500 תמונות שהייתי צריך לבדוק, שש וחצי ג'יגה של תמונות שנצברו מהר מאד.
הייתי חכם יום לפני הנסיעה וצרבתי 7 ג'יגה לדיסקים אחרים כדי לפנות לי מחשב.

הייתי אתמול בחנוכת בית בצהלה. למרות מיעוט האורחים ששידל את בעלת הדירה לעשן חשיש כאילו אין מחר, מצאתי לי שניים שלושה אנשים להעביר איתם את הזמן בפיכחות בעוד בפינה ישבו חבורת גברים שהתנהגו כמו תיכוניסטים, עישנו חשיש וסיגריות, שתו אבסולוט וודקה והתנהגו כמו חבורה של תיכוניסטים, והו איזה חבורה של תיכוניסטים הם היו.

בעוד שלושה ימים אמא שלי נוסעת לאחותי לבקר את הרכש החדש במשפחה שלנו- תינוקת שאחותי רכשה במחיר של תשעה ירחי לידה ונולדה לפני כחודש וחצי עם שיער שחור ועיניים כחולות כמו של אחיה המלך.

בעוד שלושה עשר ימים אחגוג לי יומולדת. יש לי רשימה של אנשים שאני רוצה שיבואו, אנשים שהייתי רוצה שיבואו אך יסרבו ואנשים שאני מתלבט אם אני רוצה שיבואו כי הם לא התנהגו כמו חברים בתקופה האחרונה.

מישהו בא להופעה של סטינג? מישהו שקורא פה קנה כרטיס?
8 ביוני, יום חמישי הקרוב, אני הולך.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 3/6/2006 17:13   בקטגוריות נקודות על המצב  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



4 נקודות על המצב


1-
שלשום הייתי עצוב. אתמול הייתי עצוב. העבודה וכו'
אתמול אמא שלי קראה לי. מול העיניים שלי התחילה לבכות. חיבקתי, "מה קרה" "לא יודעת" "מה קרה" "לא יודעת" וכו' וכו'.

היא שיתפה אותי בכמה עובדות חיים מצערות לגביה, הקשבתי בשתיקה.
לאחריה דיברתי אני בלי להסתכל עליה. היא הקשיבה בשתיקה. תוך כדי דבריי גם אני התחלתי לבכות.
דיברתי על החופש שאני כל כך צריך... היא הסכימה איתי.
יש לי צד באישיות שעוד לא פוענח. היא ידעה את זה, אני ידעתי את זה. היא הציע לי לפגוש מישהו. גבר זמן מה שאני חושב על זה בעצמי, חופש מתחיל כשמצהירים שהוא נכנס, אתמול בתשע בערב נכנס החופש שלי לתוקפו.

2-
רק בארבע בבוקר הלכתי לישון באותו לילה של אתמול, שלוש פעמים סקס מאז ועד רגע כתיבת השורות האלה העביר בי כל מיני כימיה במוח. הדבר שמתלווה אצלי לתחושת החופש היא- אבלות.
כשסיימתי את הפעם השלישית הבנתי את זה.
אי ההתקבלות למקום העבודה שכל כך רציתי השפיע עלי עד לרמה המולקולרית של הציפייה.
מחשבות על מה היה אם ומחשבות על איך היה כשהיה... כך ידעתי שהגוף שלי חווה אבל. ולכן אני בחופש,
שזה כמו שבעה, נועד לתת להתמודד עם המקרה שקרה (ושבכלל כולל חודשיים עמוסים של חיפוש עם קליימקס מאכזב).

3-
אנחנו מחפשים מה לעשות. מרכז התקשורת שיושב לי מתחת למיטה הראה שהחבר האהוב שלי נמצא בבית.
הוזמנְנוּ ל"אירוע אירוויזיון" גאה ואנחנו מתכוונים ללכת. אני כבר שומע את עצמי מתלונן בראש על השעמום הקולוסאלי בלראות חברה אירופאים שרים וצוהלים, אבל היי, אני בא בשביל החברה...

4-
הרבה זמן שלא עשיתי את זה שלוש פעמים באותו יום זה כל כך לא היה לי חשוב בחודשים האחרונים.
הרבה דברים שינו את סדר חשיבותם בחיים שלי בחודשים האחרונים, בטח פיספסתי חלק מהם בפסיכואנאל שלי את האישיות שלי.
מזלי שאני לא שיפוטי בנוגע לעצמי ברוב הדברים שאני חושב על עצמי, השיפוטיות שלי יודעת לכסח אותי כשהיא מתרוממת.

אולי סדר יום חדש? יום יגיד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 20/5/2006 16:52   בקטגוריות אהבה ויחסים, חוזרים לחיים שלי, ימי סקס, נבכיי, נקודות על המצב, ערבים, עתידי, פסיכואנאל  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שבע נקודות על המצב


(אתמול בלילה אמא שלי סיפרה לי שחבר של הבן של חברה שלה הוא האדם שנהרג בתאונת אופנוע שהיה כתוב עליה בעיתון)

א. שוב עשיתי לעצמי קרחת. הייתי צריך לתקן קודם את המכונה הדפוקה בשביל זה אבל עשיתי את זה. מאז הפעם האחרונה שהקרחתי את עצמי ]הפעם הקודמת[ לא אהבתי את עצמי במראה. זה היה קשור לחוסר סיפוק מאיך שאני נראה עם קרחת וזה היה לי חדש כי מאז שהייתי נער ובתקופה מסוימת בצבא הייתי עושה קרחות חדשות ]לבקרים[.
הפעם אהבתי את הקרחת, הפעם אהבתי להסתכל על עצמי ושוב מצאתי את אותו חן שחסר לי מאז הפעם האחרונה עד מידה בה אני לא רוצה שום תספורת אחרת.

ב. היום עשיתי את יומי האחרון בעבודה. הסתובבנו בשוק הכרמל ובנחלת בנימין. הבוקר התחיל בצורה מכוערת, עת פגשתי אדם שעובד איתי באותה עבודה, בן 35, עוד גר בבית, ועבד בכל עבודה זמנית שאי פעם יכולתי לחשוב עליה. היה זבן בסטימצקי, עשה ארכיאולוגיה, היה מורה, היה פקיד, היה מה לא, וחי כדי להתלונן על זה. יש לו תואר שני לאיש הזה. הוא חולה על הסטוריה.
סבלתי מכל רגע איתו. הוא הבהיר לי בצורה מאד פסיכואנליטית שיש לי פחדיי קיום, שאני לא הולך להיות עורך דין, כלכלן או רופא מנתח ובבת אחת עשה לי פליפ פלופ בבטן ובגרון. איתו באוטובוס החלטתי שאני לא משליך את הקיום שלו על עצמי כמו שהיה יכול לקרות בקלות לו הייתי פחות על המשמר. ידעתי שאני מסיים את העבודה הזו כדי לכתוב את הסמינרים שלי בשקט לזמן מה ושברגע שאני משיג את הכסף אני קונה לי את האופנוע שאני כל כך רוצה וצריך.

ג. היה בהחלט מיותר להגיע לעבודה, אך פגשתי צלם שהכרתי ממקום אחר והוא פתאום הציע לי הצעה עסקית שנראה לאן תיקח אותי. כך או כך הוא העלה בי שוב את הרעיון שאין גבול למקומות שאני יכול להתפתח אליהם בתחום הצילום וכל מה שנדרש זה חזון והתמדה. כולם מאד מתלהבים מיכולות המרפקים שלי בתחום הצילום. הוא קרא לזה חוצפה. בעיני אני איטי וחסר מעוף בתחום הזה ולוקה גם בהרבה עצלנות וחשיבה תקועה בקופסה.

ד. היום בשינקין אמא שלי התקשרה ואמרה שמצאה צ'ק במגרת התחתונים שלי ולמה למה למה לא הכנסתי אותו עוד לבנק. אמרתי לה שזה לא עניינה אבל לבסוף אמרתי לה שאני רוצה לקנות בו את האופנוע. שי פריקד אאוט שוב והתחלנו לריב עד לניתוק השיחה מצד שנינו פעמיים. היום כשהיא הלכה לישון ואני הלכתי למטבח ראיתי שהיא קנתה שני ספרים וסוכריות גומי תולעים כאלה. אחד הספרים שהיא קנתה הוא "העצמי כפרויקט עיצוב". לשני קוראים "מיתוס גידול הילדים (למה ילדים יוצאים כמו שהם יוצאים)", אותו היא קנתה ספק לה ספק לי, אולי רצתה להגיד בזה משהו, אני די משוכנע.

ה. יומיים שלושה חשבתי עליה. תמהתי אם היא תתקשר, רציתי להתקשר בעצמי. זה היה עשר דקות אחרי שקמתי מהשינה של הצהריים. היא התקשרה אלי מהבית לפלאפון ואז הביתה. היא רצתה לדבר. סתם לקשקש. להעביר את הזמן עד הדייט שלה עם ההוא בן השלושים שהכירה זה לא מכבר. מאז מאי שמרתי את התמונות שלה אצלי ולא נגעתי. אותו לילה היא גם ניתקה איתי את הקשר אחרי שצילמתי אותה מופיעה. ידעתי שאסור לי להתקשר, פן תחשוב שאני להוט מדי או להוט מעט. העדפתי לתת לה לבוא אלי. עדיין איני סומך עליה כי את הנעשה אין להשיב, היא עלולה שוב להחליט דברים שלא קשורים אלי ולנתק שוב. אני חושש מהמצב הזה לעתיד. ואז היא התקשרה. סופסוף יכולתי לשלוח לה את התמונות שלה. זה היה בחודש ששבתי ארצה וכמות הצילומים שצילמתי עד אז עמדה על 500 בערך. היום אני עומד על עשרת אלפים כמעט, כמה מים עברו, כמה תמונות צילמתי, כמה חיים חייתי.

ו. היא סיפרה לי שפגשה אותו בערב המבוא, אותו ערב בו היא אזרה את האומץ להתקשר אלי. אחד הדברים שקורים בתכניות האלה הוא שפתאום, ואין לזה שום הסבר, אנשים מקבלים אומץ ועושים מעשה שרצו לעשות מזמן. היא סיפרה לי שרצתה להתקשר אלי במשך חודשיים תמימים. הוא הולך לעשות עכשיו את התכנית שהיא כל כך אוהבת. היא סיפרה לי שאולי בגלל שהשלימה איתי היא התחילה לצאת איתו. אמרתי לה שזה נורא מעניין. היא שאלה אותי מה מעניין בזה.

ז. אמרתי לה שזה מעניין שהיא בוחרת לצאת עם אדם שהולך להיות מאומן ושיהיה לה למראה ושלא יאכל את הלוקשים שלה לאורך זמן. אמרתי לה שזה מעניין גם שהיא עשתה את זה מיד אחרי שהתקשרה אלי להשלים איתי, ואחרי שהודתה בפניי שזה הדבר שאיתו הכי לא נוח לה- להיות עם אדם מאומן. היא אמרה שהיא לא חשבה על זה ושאני כנראה צודק. ידעתי שאני צודק והיה לי מין קול כזה של התרגשות כמו שמעולם לא שמעתי בקולה. בדמיוני עברה לי מחשבה על כך שהיא הולכת להתחתן איתו והם רק בדייט השלישי היום. אם זה יהיה נכון אני אתן לה את הפוסט הזה במתנה יום אחד, אני מקווה שהיא תבין שאי אפשר להתנתק ממה שרואים מול העיניים, אני מאחל לה שלום ואהבה
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/10/2005 20:01   בקטגוריות נקודות על המצב  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מאורעות יומי


1- כל מה שכתבתי בפוסט ה"הקשבה כבר תמיד" הקודם התגשם. היא אומנם לא סיפרה לי מה קרה איתה בחיים, אבל היא כן אמרה לי למה היא עשתה מה שעשתה וכיוצא באלה ואני הגבתי בדיוק כפי שציפיתי שאגיב.
בשלב כלשהו בשיחה יצאתי מעצמי והסתכלתי עליה שלא מנקודת המבט שלי אלא של מישהו אחר.
לא היה לה קל, ואני בטח שלא הקלתי עליה. המציאות היתה צריכה להיאמר ולהיות ברורה. מהמקום הזה של לעמוד במקום של "חדשות רעות" עליה ולקיחת אחריות (כמו שהיא כתובה שם) על הדברים היא עמדה בזה ואמנם לא סלחתי לה אבל כיבדתי אותה על האומץ שהפגינה, כי אחריות כפי דורשת הרבה אומץ.
ואז היא נתנה לי בחירה- אני יכול לבחור כן להיות איתה בקשר, אני יכול לבחור לא להיות איתה בקשר ואני יכול לבחור ללכת הביתה ולחשוב על זה. ומה שהיה כל כך מצויין הוא שהיא לא היתה attached לתשובה שלי- ואז ידעתי שהיא אותנטית בדבריה. (אם אתם שואלים למה זה מצויין, אבל זה ככה- זו הכוונה בלתת חופש לאנשים לבחור באמת, כשאתם לא אטצ'ד לתוצאות, אחרת אתם בפוקוס ולא הבחירה החופשית של האנשים). לא היתה לי תשובה. לא הייתי רתום אליה (או במילים אחרות, לא ראיתי אפשרות חדשה של להיות איתה בקשר שהדליקה אותי, והיא גם לא הבטיחה שהדבר הזה לא יחזור שוב).
שאלתי אותה אם יש לה רגשות כלפיי. היא אמרה מיד שהיא אוהבת אותי.
בנוגע לבחירה שלי וללהיות רתום- פתאום הבנתי שבין חברים, רתימה היא לא הכל ואיפה שאין רתימה יכולה להכנס אהבה ולכסות על הפערים. ידעתי שאם אלך משם עם "לא רוצה" או עם "אני אחשוב על זה" אני אתחרט אחרי דקה ואז אתקשר אליה.
עשיתי קפיצה מחשבתית, אמרתי לה שהולכים וניגשתי לחבק אותה. גמרנו את הערב בג'ירף.

2-
היום העברתי את היום שלי בעבודה ליד הבית. באמצע היום הבנתי שיום שישי הוא היום האחרון שלי בעבודה בהחלט והודעתי לממונה עלי שתם ונשלם. חשוב לי יותר לסיים את הסמינרים שלי מאשר לעשות עוד 2000 שקל בשיממון של הרחוב.
מאוחר יותר התיישבתי על ספסל, בריזה נעימה של תחילת הסתיו הכניסה אותי לחלומות בהקיץ.
אשה בהריון שהתיישבה לידי גם היא ישבה ללא מעש ליד.
היא התחילה לדבר איתי. לא הראיתי עניין אמיתי למרות שלא התנגדתי לדבר איתה.
אוירת שאנטי נוסח סיני נחתה עלי. היא התחילה להראות בי עניין. ליאת. בת 35. עם בטן בת 6 חודשים שבולטת יפה מהחולצה.
פעמיים לקפה היא הזמינה אותי במהלך השהות שלנו. קפה ידידותי טרחה לציין.
שאנטי שאנטי. קצת הצטערתי עליה אחר כך. מעופפת קצת, לא יודע.

3- שני ילדים בני 16-17 נעצרו לידינו כשפירקנו את הדוכן. התחילו איתנו. קראו לנו בשמות, צחקו עלינו ועוד כל מיני. אני להיות קורבן חכם וצדיק של חלאות כמו אלה הפסקתי להיות כשהייתי בן 17 וחודש ויומיים בדיוק. התחלתי לדבר איתם. רמה אינטליגנטית וצינית הוציאה מהם פעיות של הומו אשכנזי. הם קראו לי הומו. ואז הם קראו לי אשכנזי. האמת שלא קראו לי אשכנזי מאז כתה ו'. שנים עברו מאז. הלכתי איתם עד הסוף. הם קיללו אותי והחזרתי להם. הם סיננו שטויות- סיננתי בחזרה. הם זרקו עלי בקבוק פתוח של מים- החזרתי להם אותו חזרה.
בימים כמו אלה לא חכם להתנהג כמו שהתנהגתי, אני יודע את זה. אבל זה היה טוב, ולא כי אני חמום מוח לתנטי, הרגשתי טוב אחר כך. מעולם לא החזרתי למישהו אחר כי מגיע לו שיחזירו לו. היום בחרתי להחזיר. בחרתי להיות גבר גבר, לשם שינוי.

4- השיר שהתנגן היום באייפוד יותר מכולם- אינסומניה. אין ספק. בגרסה המלאה שלו.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/10/2005 18:29   בקטגוריות נקודות על המצב  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)