לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .


ישבתי עם בן דודי אתמול בבר.
זה מעולם לא קרה קודם.
בפעם הקודמת זה היה מוקדם מדי. הוא היה בן 11, אולי בן 15. היום הוא בן 21.
לקחתי אותו לסיבוב בתל אביב.
הוא גבוה.
יותר ממני אפילו. גופו בנוי תלפיות תלפיות.
ישבנו במקום.
דיברנו על המלחמה. הוא סיפר איך היה לו כחובש וכלוחם.
אני סיפרתי לו איך היה לי כצלם.
התחלתי להרגיש מאד לא נוח.
לא נוח זו הגדרה מופשטת. הייתי חייב להבין מה עובר לי על הגוף תוך כדי.
כנראה שחוויתי את ההיסטריה מאז.
מתח היה שם. לא.
זה היה משהו כמו
עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו, תן תן תן תן תן תן, צלם צלם צלם צלם צלם, עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו
כמו מכונת ירייה שנפרקת לי בתוך הראש.
ואני יושב איתו בתוך הבר, ואני והוא שנינו חוווים חוויות.
ואני נדרך. ואני נהיה חד. ואני יכול להרוג. כי אני יכול.
וכשזה ככה אני דואג לא להיות קשוח, אלא כמו רוח, להזרים את עצמי ולא להיות קיר, לא להתנגד.
אני תמיד מזכיר לעצמי להיות דלת מסתובבת. דלת תמיד מסתובבת כשבאה הרוח.
עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו, תן תן תן תן תן תן, עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו עכשיו
ואני שם שוב.
אני חייב לצאת משם. אני משלם משלם עליו ואנחנו הולכים משם.
אין לי במה לפוצץ את התחושות האלה.
אז אני נותן להן להיות, ונותן לדריכות להתקהות מעצמה,
אין לי שום ברירה אחרת, עד הפעם הבאה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/9/2007 00:57   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחר התחילה המלחמה


כשאני חושב על זה הבטן שלי מתהפכת וחוזרות לי התמונות מהזיכרון.
הייתי, ראיתי, חוויתי.
 
עברה שנה.
לא יאומן.
 
איפה הייתי אז ואיפה אני היום.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/7/2007 12:50   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני, מלחמת לבנון השנייה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קומפלישן


לקחתי את עצמי ונסעתי צפונה אל מחוזות הדמיון בראשי, ללכת ולהשלים תמונות שהיו לי בראשי, לתת להן לשכב בשקט, ברוגע, במקום בו הן ראויות להימצא.
בגלל שכל המלחמה עברה עלי עם פריימים שהוזרקו דרך עיניי לראשי, לקחתי את הקאמי* החדשה שלי ונסעתי לעשות שיחת השלמה.
ביקרתי בחיפה ומשם, דרך מר'ר וראש פינה נסעתי עד קריית שמונה, כפר גלעדי, חזרה דרך המצפה** שהפך ירוק והמסעדה הלבנונית של ג'יש אל נהריה אהובתי. שמחתי לראות שנהריה השתקמה, שמחתי לראות שהבנין בו חוויתי את החוויה האבודה שלי שוקם, שמחתי לראות אנשים שם ורמזורים מתפקדים ואת האזור כולו פורח, כולו פורח, מפריחה של אביב, אביב אהבתי.



*המצלמה החדשה שקניתי לעצמי
**בית הקברות של קריית שמונהשם יש גם מצפה על כל העיר ומבעד גם שדה גדול שהיה עבור סוללת תותחים בעת המלחמה
*** הפוסט המדובר הקשור הוא זה: קליק
נכתב על ידי יוזף ברויר , 8/4/2007 17:20   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



על ספת הפסיכולוג


האירועים הבאים לוקחים חלק במהלך שתיים שלוש דקות מחיי. 


יום אחד בשלהי המלחמה צילצל הטלפון ובצידו השני היתה המפיקה שלי מהמערכת. "אתה מוכן לסוע בבקשה לקריית שמונה? יש שם בית שעולה באש, בניין רב קומות שנפגע מקטיושה."
"לבדי?", שאלתי, ונעניתי בחיוב.
נכנסתי למכונית, מיצובישי לאנסר מנהלים שקיבלתי מהמערכת ונסעתי צפונה. 40 דקות אחר כך נכנסתי למגרש החנייה השכונתי. משמאלי ראיתי את הבניין שנפגע, אך הוא לא עלה באש. קומה 5 נפגעה מטיל שנחת עליה באלכסון, פיספס את הגג ונכנס בבניין בפינת הבית המוגדרת עבור תליית כביסות הישר לתוך חדר מגורים. ברחוב הצדדי בו עמדתי עמדו שני אנשים, אני מעריך שהמרחק בינינו היה 20-30 צעדים.
העדפתי להישאר עומד במגרש החנייה ולא להתקרב לבניין שנפגע שכל סביבותיו היו רוויות הרס שנפל מגובה הבניין, סורגים שנפלו, חתיכות בניין, ברזלים ועוד.

פתאום ללא התרעה וללא השריקה המפורסמת נפל טיל קטיושה ממש בקרבת מקום, רחוב לידי. מיד אחריו החלה האזעקה העולה והיורדת להישמע חזק מכל דבר ששמעתי עד אותו רגע. שני האנשים שעמדו שם רצו וברחו. הייתי עם המצלמה, צילמתי אותם קליק אחד, רק את הגב. נותרתי לבדי בכל השכונה, עומד חסר הגנות, ללא השכפץ שלי, בלב מגרש החנייה, כשעוד טיל ועוד טיל נפלו לידי, אני לא זוכר כבר כמה והמחשבות היחידות שעברו לי בראש הן:
א- אני חייב למצוא לי מחסה
ב- אין לי לאן לברוח
ג- אין מצב שאני מתרומם כדי לרוץ לתפוס מחסה
ד- השכפץ שלי נמצא במושב האחורי של האוטו
ה- להתקרב לאוטו במקרה של נפילת טיל לידי (אפילו אם זו לא פגיעה ישירה) זו סכנת מוות בטוח ומוחלט.
ו- אני חייב את השכפץ
ז- אלהים שלא יפול עלי טיל






חיפשתי לי שוחה לשכב בתוכה עד יעברו הרעמים, חיפשתי לי בור בצידי מגרש החנייה להתחבא בו. חרס. הייתי בלב מגרש החנייה, מסביבי אספלט ומלכודת מוות שקוראים לה מיצובישי לאנסר. הייתי צריך להחליט מה אני עושה. אני זוכר ששקלתי לברוח משם בריצה ולהשאיר את האוטו שלי פתוח פרוץ כך ופשוט לברוח. חשבתי לפחות לנעול את הלאנסר, אבל הייתי צריך להתקרב לאוטו לשם כך. החלטתי שהווסט יהיה עלי ויהי מה. ידעתי שלשם כך אצטרך לנשוך את הלשון, לרוץ אל האוטו לפתוח את הדלת האחורית, להתכופף, להוציא את הווסט ולרוץ לתפוס מחסה שוב. הרגשתי שחיי תלויים בזה. האזעקה ברקע.
השארתי את המצלמה על האספלט אני חושב ורצתי אל האוטו, פחד עמוק וטהור כמו שמעולם לא חוויתי תקף אותי. אני זוכר עכשיו בבירור שנפלו עוד טילים ברחוב שם ליד, וסנטימטר נוסף בכיוונון שלהם היה מנחית אותם בשכונה בה הייתי,פתחתי את הדלת, התכופפתי פנימה, יד אחת שלפה את הווסט השחור,היד השנייה כבר הלבישה אותו עלי, רצתי חזרה למקום בו השארתי את המצלמה וידעתי שעברתי שלב אך שעדיין לא תמה ההתקפה. טילים המשיכו ליפול. בגלל שלא נותר לי עוד דבר לעשות ירדתי לרמה בה התפללתי על חיי. אלהים רק שלא יפול פה טיל אין לי לאן לברוח אני לבדי פה אלהים. מְחוֹסר יכולת לעשות דבר נשכבתי על האספלט והרמתי טלפון לחבר היחידי שהיה לי באותו רגע שיכולתי לחשוב עליו. הכתב שישב בקיבוץ הגושרים. "אבירם נופלים עלי טילים פה אני מפחד", צעקתי לו בטלפון. הוא פרץ בצחוק אופייני לבנאדם שלא תמיד מחובר לעצמו, רק לפעמים. "אתה רוצה שאני אקח מונית ואבוא אליך לשם?", הוא שאל. "לא, מה פתאום, אתה משוגע? נופלים פה טילים, וחוץ מזה, אין מוניות אידיוט, הכל מת פה", אמרתי לו. אני זוכר שטילים המשיכו ליפול תוך כדי שיחת הטלפון שלנו, אפילו הוא שמע אותם בטלפון. כל אותה עת שכבתי על הכביש שם, טלפון ביד אחת באוזן, מצלמה ביד שניה, סנטר על האספלט לראות מה שמסביבי, מדבר עם אבירם בצד אחד של המוח, בצד השני מתפלל לחיי.


שתיים שלוש דקות ארוכות כמו הנצח (הרגיש כמו יותר) והכל עבר, אבל הריח התחיל. לקטיושות יש ריח שנישא באוויר אחרי שהן מתפוצצות. המשכתי לשכב שם על הכביש במגרש החנייה עוד שניות מה, שוקל עם עצמי מה לעשות, הרי תוך רגע יכולים לבוא עוד מטחים.
במקרה כזה אתם מרגישים שאין לכם יותר שליטה בחייכם. כל מה שחשבתם על שליטה ועל גורל מתערבב באותו רגע לבליל לא מובן של פחד קיומי עמוק וחסר תקדים שאין לכם שום כלים להתמודד איתו. הכל קורה נורא מהר, ואתם נותרים עם הצורך לעשות החלטות גורליות של חצי שנייה האחת כדי להחליט מה עומד לקרות הלאה. מעבר לזה אין לכם בחירה, ואתם לגמרי ביד הגורל והאלהים אותו הוא משרת. אתם מתחילים פתאום להאמין באלהים כמו שמעולם לא האמנתם. חוץ מעם עצמכם, אתם מדברים עם השוכן מעלה כמו שמעולם לא דיברתם איתו, גם אם לא האמנתם בו קודם, גם אם לא דיברתם איתו מעולם. הוא שם, אתם יודעים את זה פתאום, או לפחות אתם מתנהגים כאילו זה כך.
המטחים פסקו. שוב לקחתי את חיי בידיי, כאילו יש משמעות ללקחת את חיי בידיי במקרה כזה, החלטתי להתרומם מהכביש ולהשתמש באוטו שלי שרגע קודם היה מלכודת מוות ככלי מילוט מהאזור. פיקפקתי רגע במעשיי ואז השבתי את הבטחון להחלטה. רצתי לאוטו, הקלדתי את האימובילייזר המזויין, התנעתי ודהרתי משם מתעלם מכל חוקי תנועה שיכולתי להתעלם, שלטים, והכל. נסעתי 140 אני חושב בכביש שמתאים בו 70 ונכנסתי למלון בגושרים. התמוטטתי שם בלובי כשפתחתי את הלפטופ לשדר את התמונות וכתבתי מכתב לנוגעים בדבר, שלוש שורות ושתי תמונות:

הפקה שלום:
לקראת הפעם אני מבקש לתאם עם חסן נפילות טילים בתחומִי לפני שאני יוצא לצלם.
לצלם שלום.

זאת היתה החוויה הכי קשה שעברתי במלחמה, 11 באוגוסט, 2006.
הנה התמונות.
                
הבניין שצילמתי                                                 הפגיעות מרחוק, אחרי שעפתי משם.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 2/9/2006 15:04   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני, תמונות  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה ששיחה של אמצע הלילה עושה לי


עצבים לא נתנו לי לעצום את עיני ליותר מכמה רגעים. הרגשתי שדופקים אותי בהצעה שהציעו לי וחשיבה עמוקה יותר הוכיחה לי שההצעה שהציעו לי טובה רק למראית עין.
עיצבן אותי שאני לא יכול לתכנן על לחסוך. עיצבן אותי שאני לא יכול לתכנן לקנות לעצמי מיטה חדשה או לתכנן לקנות לעצמי ציוד חדש או לתכנן לעזוב את הבית. עיצבן אותי המצב הזה של להיות עצמאי שחי מגרושים ולא מסוגל לחשוב אפילו על להוציא קצת כסף על איכות חיים ופינוק.
דיברנו הרבה הלילה. לא הלכתי לישון ועוד שלוש וחצי שעות אני צריך לקום כבר למוסך. בשיחה שלנו סיפרתי לך שבנהריה היה לי הכי קשה ובנהריה לקחתי לי שני ריטלין (בזמנים קשים) כי כבר לא יכולתי עוד. אמרתי לך שלקחת ריטלין בתור מרגיע זה דבר איום בעיני ואמרת לי לא לאכול את עצמי ושאדם לא צריך להתמודד עם דברים כל כך קשים כמו שאני התמודדתי. סיפרתי לך ונזכרתי שאחרי שראיתי שאספו את הבנאדם המסכן ההוא לתוך שקית הלכתי לסופר שהיה שם פתוח ועמדתי חצי שעה מתחת למזגן שם כי לא יכולתי לזוז עוד מטר. נזכרתי בזה היום פעם ראשונה ודמעות התחילו לזלוג מעצמן.
פעם לפני כמה חודשים בכיתי יותר. בכיתי ותוך כדי גם שמחתי כי זה בישר לי שאני מחובר ללב שלי והלב והפנים שלי נדלקים מאותו כפתור. היום הייתי עצוב כשנזכרתי איך הייתי, לא בגלל מה שראיתי שם אלא כי ראיתי את עצמי מהצד לרגע עומד משותק מתחת למזגן. הייתי כמשותק.

היום הייתי בגן העיר לראשונה מזה חודשים רבים. אחרי שיצאתי מסטימצקי ראיתי את הפסטיבל שקורה בקומה התחתונה מידי יום חמישי. המון ילדים קטנים וחמודים, הורים צעירים, נשים צעירות, בלונים אדומים בצורת לב מרכיבים לב אדום גדול, דוכני ממכר יין ושמן זית, קצת אוכל, שתיה, ובמה ועליה נגנים עם כלי מיתר.
באוויר שררה שמחה והבנתי שזה הנורמל של בני האדם החיים פה. הם מעסיקים את עצמם בשימחה, או מנסים להעסיק את עצמם בשמחה. לא הייתי שמח אבל ידעתי שזה מה שאני אמור להיות.
פעם ראשונה בחיי שהבנתי מה זה אומר שמוזיקה נותנת חיים. המקום לא היה גדול כתמיד, הוא הוקטן והפך להיות מחבק על ידי המוזיקה שתפסה את החלל שלא היה תפוס על ידי בני אדם. ראיתי אנשים מחייכים וילדים קטנים שמשחקים בבלונים ומתוכי עלה חיוך של שמחה. הבנתי מה עלי לעשות כדי לרפא את עצמי.
אם במלחמה נפגעתי מצילומי מראות של עצב, פחד ושמד המלחמה, עתה עלי להתמקד בדברים שמחים ולמצוא בהם את המרפא שלי. ילדים, נשים, אהבה, שמחה.
"אכלת פלפל שתה מיץ", אמרתי לעצמי, "כנראה שאין תרופה טובה יותר מזה במקרה שלי".
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/8/2006 04:23   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התיק מהמלחמה


פרקתי עכשיו את התיק מהמלחמה. אני ישן טוב בלילה.
אתמול שתיתי יין לשכרה. אומרים שזה לא טוב להשתכר כשיש פלאשבקים אבל מה זה משנה כבר, גם ככה היו לי פלאשבקים מרגע שנכנסתי הביתה.
אתמול הציעו לי להפוך להיות שכיר במערכת בה אני עובד.
הראשי אמר לי שהוא שמע עלי ביקורות מהללות מעל ומעבר למה שהוא מכיר, עלי בתור בן אדם. גם את הצילומים שלי הוא הילל מעל ומעבר. הראשית שאלה אותי אם אני מרגיש פה כבר בבית.
אחר כך הוא פרש בפניי את הצורה בה אנחנו הולכים להתקשר אם ארצה. רציתי לבכות. זה לא מה שתכננתי בראש בכלל. קיצורו של עניין זה להיות פרילנס אבל שכיר עם זכויות של שכיר. לא מה שרציתי ונדרש ממני לעכל את ההצעה.
חזרתי הביתה אחר חצות מלא כולי באלכוהול וחול ים עם גופיה אחרי נהיגה באופנוע במהירות שיא והלכתי לישון.

 רשימת דברים שעלי לעשות אחרי המלחמה:
לחזור להצעות העסקיות, כולל אלה שעוד חייבים לי תשלום.
להמשיך את חידוש הקשרים שלי, גיליתי שיש בי מקום, גם ככה השתניתי מהמלחמה.

הציעו לי פסיכולוגית מהעבודה. הסכמתי. כולם הסכימו אני חושב, ויפה שהציעו. פלאשבקים זו רמה חדשה שאני אצטרך להתמודד איתה בהנדסת המחשבה, אין לי שליטה עליהם והם סוחפים אותי כמו הייתי עלה ברוח.
הפלאשבקים הם לא תמיד רעים, הם גם טובים. אני חושב שהם נייטרליים, כי הם רק תמונות שסוערות לי במוח, אבל אני חושב שאני חווה תחושת עצב שבאה אחריהם, אולי געגוע, הם אינם טורדים אותי, כי אם חולפים אותי ומשאירים אותי להתבונן לרגעים מספר, עומד, פעור פה, "מה שעבר עלי", חושב לעצמי, הו כמה זה אבסורד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/8/2006 11:33   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




כזה מוזר לשבת בבית קפה יום אחרי המלחמה. ופלאשבקים.
טוב.
Its a month of memories, everyday of memories
נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/8/2006 21:27   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוף


 

וישובו הבנים לביתם, ויעצרו בyellow, ויסתכלו דרומה בואכה צומת גולני ויתחברו לאינטרנט, ויכתבו פוסט.
ויהי ערב ויהי בוקר סוף המלחמה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/8/2006 18:52   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עוד רגע ודי


אחד הדברים שאני לא אתגעגע אליהם בצפון זה היתושים ושאר הסחלה שאכלו את הבשר שלי פה.
בקריית שמונה פועלים הרמזורים שוב, סימן מובהק לחזרה כאן לשגרה. עוד אין אנשים רבים ברחוב אבל מכוניות אזרחיות החלו כבר לנסוע בדרכים, למהול את התנועה הצבאית שבכבישים באזרחות.
השקט פה מוזר לי. טוב, הרי התרגלתי לרעש פה ולריח אבק השריפה שעומד פה באויר תכופות.
אם לא יקרה דבר מה יוצא דופן אני מעריך שסוף השבוע הזה יהיה הראשון בחודש ומשהו הזה שעבר שאשן שוב בבית. שלושים ושלושה ימים של מלחמה כבר ורק שלושה לילות הייתי בבית.

כולם מהללים את איתי אנגל בביקורות. אם "אין עוד את התמונה של המלחמה", לבטח יש את הכתבה של המלחמה, שבתוכה יש את החייל שסימן וי באצבעותיו באמצע הקרב.

כשכתבת יפה מאחד הערוצים עושה לך עיניים זה מחמיא. מצד שני אולי היא עושה גם לאחרים, מי יודע.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/8/2006 16:54   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חרדה קיומית 1701


בהארץ של הסופשבוע קראתי את הטור של אורית שוחט. היא אומרת שם שהמלחמה לא נכפתה עלינו ושפשוט נכנסנו אליה בפזיזות בלי לשקול את ההשלכות שלה. הטיעונים שלה נכונים. כנגזרת של זה, המסקנה המתבקשת היא שזו אינה מלחמת אין ברירה אלא היגררות לשטיקים המסריחים של החיזבאללה, עניין למדינאים מתחילים.
הדברים השתנו מאז נכתבו שורות אלה.

בעקבות החלטה 1701 והתגובות שאני שומע מהשטח ומהרחשים שאני שומע מהלב (יותר כמו זעקות) אני חושב שאסור לנו, פשוט אסור לנו לקבל את ההחלטות של האו"ם-שמום הזה.
מעולם לא ראיתי אותנו יותר נתפסים בעיני האחרים כלוזרים, מעולם לא ראיתי אותנו כעם נתפסים בעיני האחרים כְּשִיט שראוי לדרוך עליו ולזרוק אותו לים כמו שאני רואה אותנו כעת.

טענות אחדות שנשמעות סביבי אומרות שחבל על המתים שלנו. ואני אומר לא. לא חבל על המתים שלנו אם הרוב יקבל את המגיע לו- שקט ושלווה בטווח הרחוק. the need of the many outway the need of the few .
טענות אחדות טוענות שתגובה צריכה להיות פרופורציונית. ואני אומר לא. התגובה שלנו לא צריכה להיות פרופורציונית, היא צריכה להכאיב לאויבינו הרבה יותר משהיא כואבת לנו. אנחנו צריכים להיות אכזריים ולא לעפעף בעת השמדת האויב (למרות שנעפעף כי אנחנו מוסריים ואנושיים) כי רק כך נוכל להסתכל על עצמינו ביום שאחרי, שלא נרגיש שהפסדנו את המערכה הזאת, שלא נרגיש שהעבר שלנו חוזר על עצמו שוב. הטובים חייבים להיות רעים על מנת להגן על עצמם בעת סכנה אחרת ימותו.
עלינו להיות אכזריים כי להיות נאורים במזרח התיכון כמו שאנחנו רוצים להיות מביא אותנו ללעג, לקלס ולקטיושה בעולם הסובב אותנו ובסופו של דבר אנחנו צריכים לתת להם במ.ל.ר.ס ואנחנו לא אוהבים את זה.

האו"ם שמום מדבר על הפסקת האלימות. ואני אומר לא. האו"ם שמום ואוכלי הצפרדעים שביניהם יכולים לאכול חצץ מצידי. שלא ידברו איתי על אלימות כשחצי עולם מנסה לעצור את הגרעין האירני ואחמגנג'י מצפצף עליו. שלא ידברו איתי הצרפתים על אלימות כשפריז בוערת מהאלימות המערכית שלהם המופעלת כלפי מהגרים. שלא ידברו איתי על אלימות כשרק לפני 60 שנה הם היו מרצחיו מרצון של כושילאימאשלו עם השפם.

אם יש משהו ש"הפסקת האש" הזו מעוררת בי זה את הפחדים התורשתיים של העם היהודי שזורמים בעורקיי, כי תזכרו שמתחת לכל מסגד וכנסייה שבנויים בפאקין חור הזה שנקרא ארץ ישראל היה פעם בית כנסת לפני 3000 שנה ושאנחנו היינו עם שדוכא במולדתו וסולק ממנה. פתאום אני מרגיש נרדף ועל נקודת קצה בביטחון שלי בארצי. אני מרגיש שאם לא ניתן להם בראש נאכל אותה.
אני לא מצליח להבין את הרצון של אויבינו למות מהחרב שלנו, אני לא מבין את זה בכלל אבל אני מוכן להאכיל אותם בחרב אם זה מה שנדרש לי כדי לשרוד. עם זאת, זה שאני לא מבין את זה לא אומר שאני לא מבין שאלו הם כללי המשחק ושבקרב צריך להיות חזקים יותר מהצד השני ושמשום מה הפסיכולוגיה הערבית, חוץ מלקדש את האדמה פשוט רוצה למות. ואיזה אבסורד הוא זה שהעולם המוסלמי מונה מיליארד שלם של בני אדם שעושים ילדים כמו שפנים עם אנרג'ייזר בוואגינה והעם היהודי מונה פחות מ15 מליון בני אדם ושהעם היהודי אחראי לכל צרות העולם המוסלמי.
מי אמר רגשי נחיתות מי?
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/8/2006 01:33   בקטגוריות פסימי, שחרור קיטור, מדינה במלחמה ואני  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1701 מרגיש כמו הפסד


קבלה של ההסכם הזה היא כניעה.
פשוט יביך אותי לראות את עצמי בצד הישראלי אם נחתום על זה.
פירוק חיזבאללה? אירן מצפצפת על העולם, תמשיך להעביר להם נשק.
חזרת השבויים? חחח
אולמרט? הביתה.
פרץ? יחשב כעוד אפיזודה של מפלגת העבודה.

מדינות ערב, לאורך השנים מדברות על השפלתן בידי ישראל. לראשונה אני מבין איך הן מרגישות.
כל כך צפוי מה שהולך לקרות כאן.
גועל אחד גדול.
(ולמי שעדיין לא ראה את המצגת הזו- הקליקו)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/8/2006 10:11   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1800 מלחמה.


אתמול תוך כדי שיחה התבהרה לי החשיבה שלי. אני מת על זה כשזה קורה.
במעלית, כשירדנו בה למטה היא אמרה לי: אתה בורח.
שעתיים עיכלתי את זה ואז דיברנו בטלפון.
"כמובן שיש משהו במה שאת אומרת", אמרתי לה.
מה עשיתי בחודשים האחרונים?
חיפשתי עבודה וצילמתי. חייתי על גרושים של כסף, לא יכולתי להרשות לעצמי לבזבז או לחסוך ועדיין הוצאתי יותר כסף, בגלל האופנוע, שרק הצליח להחזיר את עצמו בערך. הייתי אומלל.
ואז הגיעה המלחמה הזו, ותוך יום הכל השתנה. כל חיי הקודמים נעלמו והפכתי להיות אדם מצלם (וכותב), איש שטח, רץ אל האש לפעמים, מסייר בחזית.

לא יכולתי להיות נוכח כל הזמן. יש זמן להיות נוכח ויש זמן להיות מושקע/מתמסר/צוללן (במצב). בשאר הזמן התאמנתי בלהבין מה עובר עלי ומה עבר עלי. כאן בצפון יש גבולות לחשיבה שלי, והגבולות נפרצים כשאני חוזר כל פעם למרכז. לשם כך, אני מדבר עם אנשים אחרים, שואל מה דעתם עלי ומה הם רואים. זה מאפשר לי לראות דברים שאיני יכול לראות על עצמי.
איני משתמש במילותיהם כביקורת אלא כמראה, אני משתמש בהם כאינדיקטורים, אני לומד על עצמי.

"לאדם מותר לשאוף לוודאות בחייו", אמרתי לה במשפט שמאד לא אופייני לי ושהפתיע גם אותי. אחרי שיצא מפי הבנתי כמה הוא חכם בכל המובנים. הוא היה לי מוזר וחדש מפני שכשאני נמצא בחוסר ודאות אני שואף לא רק לפתור אותה אלא להרגיש איתה בנוח, להיות בחופש בקירבתה. פתאום "ברחתי", ואין לי נקיפות מצפון בעניין.
אז ברחתי מחיי חוסר ודאות אל "ודאות". אך ודאות של מלחמה היא ודאות נפל. מלחמה מעצם הגדרתה היא זמנית, ודאות של מלחמה היא לא יותר מחזיון תעתועים, אלא אם כן אתם בתעשיית הנשק. אבל הודאות הזאת נותנת לי להתאמן בצילום. יותר מכך, היא מוכיחה אותי כצלם עיתונות, היא מכירה אותי לאנשים אחרים, היא פותחת לי דלתות עתידיות, קשרים חדשים, אפשרויות. אי אפשר למדוד את זה בכסף (אפשר, אבל רק ברטרוספקט).

"לא בא לך לצאת להתאוורר קצת?", שואלים אותי. התשובה שלי היא לא. יש לי פה מרחבים, ואני מטבעי בנאדם אורבני.  אורבניות היא לא הצד החזק של הצפון שלנו, וזה עושה לי טוב. אני אוהב את הירוק ואת המרחבים, את הכבישים הפתוחים, ואני אוהב את הנוף, הוא קוסם לי. הוא קוסם כאשר בכל בוקר אני רואה את הגולן מול עיניי, וזה עושה לי טוב. גם האנשים עושים לי טוב. אנשים פה עוזרים אחד לשני, זה מחזה מרהיב לצופה מהצד, אין דבר כזה במרכז, עוד לא היה צורך באחוות האחים שאנשים מתאמנים בה פה.
ואולי טוב לי כי לפני כן לא היה לי טוב ורק עכשיו אני נכון להבין את זה, כי הייתי מחפש, והיה חוסר ודאות, והייתי בצומת דרכים, ולא ידעתי יותר מה לעשות, ודחפתי ודחפתי ללא הועיל והמשכתי להתבוסס בכמעט לא כלום הזה שקראתי לו פרנסתי.
"ופתאום הכרתי פה אנשים", אמרתי לה. "אמנם איבדתי אחרים בחיי, אך הם היו שקופים ובלתי משמעותיים לי", הוספתי כאומר אמת עצובה. ופתאום אני יוצא מפה ויש עוד כלי שרוצה לעבוד איתי ואפשרויות חדשות, ואני יכול לבדוק בבטחה רבה אפשרויות להתפתח בתחום שלי, ומוזר, היום שוב תקף אותי הפקפוק העצמי שבקריירת הצילום. והפקפוק הוא אוטונומי, וכמו דברים רבים אחרים, לפתח חטאת רובץ, ואני צריך לזכור את זה ולהתאמן בזה.

לא קל לי לחשוב על סיום המלחמה הזו.  אתם יכולים להבין עכשיו למה. היא מסמלת לי סוג של חזרה אחורה בעוד אני "נאבק" להחזיק במשהו "ממשי", והרי ברור שאין בזה ממש. אבל אם ניגש רגע לשיחה על המצב- אסור לנו לקבל את הפסקת האש הזו, שמא נוכרז כמפסידים ושמא עוד שנה שנתיים נצטרך עוד מלחמה כזו בזויה ונוראה.

"אתה נשרט שם, ואחרי המלחמה תזדקק לטיפול", אמרו לי כמה אנשים וחשבתי על דבריהם.
אני נשרט זה נכון. אך באותה מידה כולנו נשרטים, מי יותר ומי פחות. ואני בחרתי להיות פה במלחמה הזו. אני בחרתי להציב פה את חיי. אני גם בחרתי, באמת ובתמים לקבל על עצמי את מה שיקרה לי פה, בגופי ובנפשי. והרי כל דבר בחיים מעצב אותנו כבני אדם, כל דבר ולא משנה מה. ואותי תעצב גם המלחמה הזו, לטוב ולרע, כבנאדם שלם, אמיתי, עם עמדה והשפעה, עם אמירה ורגשות, עם יכולות ורצונות, כאלה ואחרים, היא תעצב אותי, מבחירה. כי אני אמרתי.
וזה הפוסט ה- 1800 שלי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/8/2006 16:08   בקטגוריות אמירה, אמא, אימון, ביטוי עצמי, הגות, יומן, מדינה במלחמה ואני, עתידי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




14:00 באוטו בפיקוד צפון


אני עייף.
ארבע שעות של שינה בלילה. יציאה חזרה לצפון בשש בבוקר. בשעה 2 כבר אחרי שתי כתבות, בדרך לשלישית.
היום לא יקרה כלום. כך לפחות אני מקווה. היום הזה התחיל שקט שקט.
יש לי בעיות עם הצלם השני. אני לא רוצה להרחיב במילים אבל בנאדם כזה פעור  עם מוטיבים של אסקפיזם עמוק לא פגשתי כבר הרבה זמן. אני לא סובל את זה.


 פעם ראשונה שראיתי היום פלטות וברגים תקועים בידיים וברגליים של אנשים.התקנים. ממש ככה. מוטות שתומכים בזרוע ופינים ארוכים שתקועים בעצם ובולטים 5 סנטימטר אל האויר בחוץ.


20:50 בגושרים
צדקתי.
לא קרה היום כלום.
עשיתי עוד שתיים שלוש כתבות וכלום לא קרה.
שכחתי את המטען שלי. לא נורא, אני אקליק פחות ואשתמש בבטריה הנוספת שלי.
אנחנו נעבור לגושרים.
כולם פה עם לפטופים. גן עדן.

עוד יש לי מה לומר
נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/8/2006 20:51   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני והמצב


חזרתי אתמול הביתה באמצע הלילה. כבישי הצפון הריקים גם ככה נפרשו בפניי בחושך והביאו אותי שעתיים ורבע אחר כך למחוז חפצי.
יקיצה טבעית לפני השעון הקימה אותי ממיטתי והריצה אותי אל האמבטיה.
לקחתי את חפציי, והלכתי לתקן את העדשה השבורה ממראר. באורח פלא היתה להם עדשה חלופית והחלפתי אותה תמורת מחיר התיקון ונחסך ממני יום הסתובבויות.
שעה קלה לאחר מכן נסעתי לטיול עם אמי ברחבי המרכז הצפוף, יפו, בת ים, גבעתיים, פתח תקווה- שם ביטחתי את רכושי המכני וחזרה לתל אביב שם קניתי לי עוד עדשה שתצטרף לי לאוסף המאד לא מרשים שלי של עדשות.
אחרי כל אלה קפצתי למערכת לשעה ארוכה. שמחו לראות אותי, נראה לי.

אני חוזר מחר. חיכיתי שיפול לי האסימון שיגלה לי אם להשאר יום נוסף או לא ונפל לי. טוב לי שם. אני יודע זאת כעת. זה לא מושלם, לפעמים אין לי פרטיות, לפעמים האנשים שאיתי משעממים אותי או שאני מתרגז עליהם אבל אני מרגיש שם מחובר. אני יודע מה קורה לפני כולם, אנשי תקשורת יודעים הרבה שאינם אומרים. לפעמים זה קשה, ממש קשה, כשאחרי יום ארוך אתם נפגשים עם אמא בוכיה וכואבת. אני גם אוהב את המרחבים הפתוחים של הצפון. הטיול שלי בתל אביב היום עשה לי רק רע. הקרייה מכוערת, העזריאלי לא מושך כמו פעם, אלנבי פינת בן יהודה נראה לי ממש רע ורק השדרה הראשית של בת ים בדרך אל הים הביאה לי קצת נחת.

אני חוזר מחר כי שם אני עובד. אני חוזר מחר למרות ששאר חיי, חיפוש העבודה, הרומנטיקה, הכיוון העתידי נעמדים בדום מתוח. אני חוזר לשם גם כי פה יש לי חוסר ודאות לא נעימה הן בקשר לחיי והן בקשר לחייהם של אנשי העורף- אני לא יודע איך אתם חיים, בחיי. אולי חיי שם בסכנה בערך בין פעם לשלוש פעמים ביום אבל באינסטינקטים שלי פועלים שם ממש טוב ואני אוהב לדאוג לקיום שלי. היום כשהסתובבתי בתל אביב הבנתי שעשיתי צעד משמעותי אל מחוץ לבית שלי. אני כבר לא מרגיש שהוא ביתי ושבתל אביב אני אורח ותחושת האורח שלי כאן שימחה אותי.

יש בי שימחה על זה שאני חוזר, הפעם הזו בתל אביב פחות טראומטית בשבילי עד בכלל לא. סתם מוזר.
אני חושב שאני מגבש לעצמי את הכיוון שלי. 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 9/8/2006 20:29   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב שנכתב


אז הנה מה שאני חושב על זה.
קודם כל אני שמח שכתבת לי.
שנית בנוגע למלחמה- אני חושב שהמלחמה נחוצה.
כן, היא גובה קורבנות, ראיתי יותר קורבנות בעיניים שלי משאני מאחל לך או לכל אחד אחר לראות.

אבל לא אנחנו התחלנו בה, לא אנחנו עושים את כל השיט הזה על האוכלוסיה שלנו, עושים לנו את זה.
אני רוצה שהיא תיפסק אבל בדרך מסוימת, בדרך שתהיה טובה לנו. לשם שינוי אנחנו חייבים חייבים להיות אגואיסטים ולגמרי לדאוג רק לעצמינו, כי זה או אנחנו או הם.
יש לי ידידה... לא, יש לי שתי ידידות שמשתתפות בכל ההפגנות של השמאל הרדיקלי, שמעתי כבר את כל הטיעונים. חלקם הגיוניים, אבל בהרבה משטרים חשוכים היה הגיון, וזה הגיון שהדעת שלי לא יכולה ולא מוכנה לסבול.
להיפסק? כן. אבל לא בדרך שהצד שלך מציע. ולחשוב על זה שאני עדיין רואה את עצמי בשמאל.
היום שמעתי ברדיו את הראיון עם דיין שהיתה אתמול בהפגנה ונדחפה מהמיקרופון.
לחשוב שיעל דיין כבר לא נחשבת שמאל- אז מהו השמאל היום?
במקום לזעוק נגד המלחמה אני מציע לך בתור מנהיגה חברתית לאסוף איתך 50 איש ולעלות לצפת לנקות מקלטים מטונפים ולהכין אותם לישיבה. גם במעלות חסרים אנשים טובים, בכרמיאל יש כמה נזקקים, במראר, מג'ד אל כרום, פקיעין ועוד כמה.
במקום לזרוק צואה (אני לא אומר שעשית את זה) אני מציע לקבוצות האלה לבוא לקריית שמונה ולעזור לתושבים.
במקום להפגין כל כך הרבה ולצעוק כשאומרים שצריך לחבק את החיילים, תראו מה חסר, יש כל כך הרבה עוני ביישובים שחוטפים, יש כל כך הרבה מחסור- שמאלנים ואנרכיסטים אוהבים לעזור לזולת- עכשיו זה הזמן.

והכי מעצבן- כשאומרים שיש אנשים מהצפון שמתנגדים למלחמה. אז מה, אבל אין מסה של אנשים. אין מסה קריטית. אני פה כבר חודש, חודש. ועשיתי כבר עשרות כתבות עם עיתונאים שונים- ואת יודעת מה- לא שמעתי פעם אחת שאמרו שזה צריך להיפסק. האנשים שהכי סובלים מצהירים לי מול העיניים שהם מוכנים להמשיך לסבול- רק שיגמר כבר אחת ולתמיד- שזה לא אומר להכנס למשא ומתן עם החיזבאללה- אלא להכנס להם באמאמא ואחת ולתמיד לזיין אותם- באלימות המתבקשת.
ואני יודע שאת נגד אלימות- משיחות עם מילואימניקים אני חותם לך- אנחנו עובדים שם המון עם פינצטה- את צריכה לדעת את זה.

ובנוגע ל"טבח"- אצלנו "טבח" נעשה בטעות. תגידי את זה לנאסראללה.
אני חושב ששטחתי את משנתי.
ושוב, תודה שכתבת לי.

זה היה רעיון טוב.

יוזף
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2006 23:51   בקטגוריות ביקורת, צבא, שחרור קיטור, ביטוי עצמי, מדינה במלחמה ואני  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היום


יום קשה עבר על כוחותינו ועוד לא תש.
זה התחיל הבוקר באביבים, סיפרתי לכם. פתאום ככה משום מקום הוא אומר לי:
"אפשר לומר לך משהו? בכנות?"
נפל לי הלב לתחתונים, אתם יודעים מה זה אומר... אמרתי לו:
"ברור".
הוא שתק רגע, הסתכל אלי, הזיז את המבט שלו, חזר אלי ואמר:
"אתה תותח. תותח שטח שחבל על הזמן".
שתקתי. "תודה", אמרתי. אני מודה שהופתעתי. מי שהייתי איתו זה שקט וממוקד, ולא הסכמתי לזוז מהמקום שלי כדי למצוא חן בעיניו. נשבר הדיסטנס. זה היה אחרי כפר גלעדי, שהיה נורא ואיום מבחינה אנושית. לא האמנתי למה שהעיניים שלי רואות, ועוד הייתי רחוק, לא כמו הדס שטייף שבכתה בשידור כפרעליה.

היינו היום ממש תחת אש. כמו בכל פעם שמישהו פותח מצלמה שם ומשדר שידור ישיר, לא עובר זמן רב ומתחילים המטחים לרדת. זה קרה באביבים בימים הראשונים, זה קרה עם הרמטכ"ל לפני שבוע, וזה קרה היום שוב בכפר גלעדי.

מאוחר יותר, לקראת שש בערב חזרנו לכפר. חשבנו שנבוא למסיבת עיתונאים. טעינו. כל האזור בער. בער ברמה שכשיצאתי מהאוטו נשמתי נשימה יפה של עשן והעיניים שלי התמלאו באבק של שריפה. דברים פשוט התעופפו להם באוויר.
ויתרתי. כלום לא שווה אם אני נחנק. זין. יש היום המון הרוגים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2006 20:18   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני, אקטואליה, צבא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חזרתי לאביבים


חזרתי לאביבים.
היישוב הצפוני הזה מתחת למרון א-ראס. שקט פה מאד עכשיו.
חזרתי למקום בו צילמתי את החיילים. הכל שם שרוף עכשיו ורק זכר של גבעה מוכיח שכאן נפלו עלינו פצמ"רים פעם.
אני עם צלם חדש וכתב חדש. אחד קצת שנטי ואחד שחצן בלתי נלאה. אני משתמש בו כדי להתאמן בלהיות לארג' ולשמור על קור הרוח שלי (במקום להתעצבן אני רואה אותו כהזדמנות להתאמן על עצמי). הוא יושב לידי עכשיו, כל אחד מאיתנו מצויד בלפטופ, מקליד את הטור שלו וברקע ההפגזות הצה"ליות שלא נפסקות מהיישוב פה ליד.

אני אוהב את הצפון, הוא מוציא ממני חום, מרגיש אותי מחובר לאדמה. מי היה מאמין שאחד כמוני שמוכן לעזוב את המדינה הזו כדי להתפתח במקום אחר, שקידש את האינדיבידואליזם שלו לרמות עצמאות חדשה, יחשוב מחשבות כפירה על לגור בצפון ואחת היא לעזוב את כל מה שבניתי במרכז.


נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2006 11:48   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מהצפון באהבה


בימים האחרונים השתנה זוג הכתיבה שלי. מדיווח על חיי עברתי ללשתף קצת ויכול להיות שזה היה קצת קשה לכם אבל זה היה משהו שהייתי חייב לעשות. ניחא. רציתי להגיד את זה.

כבר אין לי קוצר נשימה. אני מרגיש טוב יותר ומצב רוחי גם טוב. אני מתבדח עם רופאיי.
נסענו לצלם היום בכפר מראר. שברו לי את העדשה שם. עניין של 3000-4000 שקל בסך הכל. אבל יצאה לי מזה שיחה על חשיבה עסקית שקיבלתי מקמריני שהיתה לי מעניינת.
אתמול השתעשעתי ברעיון של לרדת הביתה לחופשה, נראה שביום ראשון כשארד ליום סידורים (לתקן את העדשה ולקנות חדשה ולעשות ביטוח שלם לציוד שלי) אממש את הרעיון הזה מוקדם מהצפוי. 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 4/8/2006 19:18   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



כשאין תשובה


קואוץ', מלא זמן לא דיברנו אני ואתה.
כן, אבל אני מקבל עליך דיווחים מאחרים. יש דברים שאתה לא רואה.
אני יודע, אני משתדל להסתכל, לפקוח את הלב, לנשום דרך הלב, להריח מהפה.
(מחייך)
אתה יודע קואוץ', מלחמה זה לא דבר שאנשים מורגלים בו או יודעים מה לעשות עם מה שעובר עליהם.
אתה מסבן אותי עכשיו, לא בשביל זה קראת לי.
טוב, נכון, אתה צודק.
אמר לי קמריני שאני לא נשמע טוב. מן הסתם, כבר יום שלם שהנשימה שלי לא בסדר, אני בקוצר נשימה מתמשך. סיפר לי שלא רק אני מרגיש לא מוערך, הוא סיפר לי שהכתבת היתה צריכה לתפוס מונית על חשבונה אחרי שהיתה בבית החולים 4 שעות כי מהמערכת לא רצו לשלם לה עליה.
בוא תחשוב רגע- מה עומד בתוך קוצר הנשימה שלך.
אתה יודע, אני מסתכל, אבל חוץ מלראות את הגוש שבגרון כמו שלא ראיתי עד עכשיו, ואיזה מזל שאני מסתכל, אני לא יודע מה יש שם.
מה יש שם?
מה שאותי מעניין זה מה אני יכול לעשות עם הגוש, יותר מאשר מה יש בו, כי כבר דיברתי עליו ולגביו פעמיים אולי שלוש וזה לא שינה מאום. והגוש מעיק לי.
ואז זה יהיה כמו לחשוב על העתיד ולשאול איך במקום מה. אין מה לשאול איך לפני שרואים מה יש שם. אז מה יש שם?
קמריני אמר לי שאני צריך לחזור הביתה.  זה נראה לי הגיוני יותר עכשיו כשאני חושב על זה, אבל קודם אמרתי לו והסכמנו שאין שום דבר רגיל במלחמה. הוא גם אמר לי שזו חוסר ודאות גדולה שאני מתמודד איתה כל רגע, גם כשאני נח פה. חוסר ודאות של מה יקרה עוד 10 דקות ולחץ ברזולוציה מאד גבוהה. שיט. קיוויתי שלגלות שחוסר הוודאות הזה של המלחמה והגילוי שהוא בעצם מנציח לי את חוסר הוודאות שלי בחיים שלי ואת חוזסר הוודאות שבמקצוע הזה ישחררו לי את המועקה בגרון. זה לא הצליח.
אין לי דבר בעל משמעות להציע לך כרגע. קרא לי שוב בקרוב ונדבר שוב.
טוב.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 4/8/2006 02:09   בקטגוריות אימון, מדינה במלחמה ואני, נבכיי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




יצא לי האוויר היום לגמרי. אם יש משהו שאני כל כך כל כך שונא ומתעב ומוכן לוותר עליו לעד זה שיחשבו שאני בא לגנוב משהו.
אני גם שונא שאומרים לי לא לעשות שרירים ואני שונא שאומרים לי "אל תחצה את הקו" כאילו אני בוחן את הגבולות שלי.
זה כל כך מעליב אותי.
אני לא רוצה להודות בזה עוד אולי, אבל אני אולי לומד עכשיו שיש זמנים, יש מקומות ויש אנשים שאיתם צריך להוריד את הראש כדי לשמור על דבר קייםץ
הייתי מתגייס אם באמת היה צריך אותי.
כבר  שעות שאני לא מוציא מילה. גם לכתוב פה זה מאיזשהו אוטומט של תחזוקה כללית של המחשבות שלי.
נשבר לי מהסובבים אותי, חבורת אנשים משועממים.


עדכון 23:34: נסעתי לאביבים לקחת את הכתב שנכנס אתמול ללבנון. אמר לי שהם שקלו במערכת להעיר אותי בלילה להכנס איתם,מסתבר שזה היה אפשרי.
בלי קשר, אבל עם קשר, חזר לי קצת המצברוח. חזרנו ומצאנו קולגות שלנו פה בדשא שלנו.
רציתי קצת חברים משל עצמי. בימים טרופים אלה אפשר למצוא אותם רק במסנג'ר או בסקייפ. לא יודע, אולי מאוחר מדי להיום. מיילים ישמחו אותי עכשיו.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 2/8/2006 19:16   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)