לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מכתב שנכתב


אז הנה מה שאני חושב על זה.
קודם כל אני שמח שכתבת לי.
שנית בנוגע למלחמה- אני חושב שהמלחמה נחוצה.
כן, היא גובה קורבנות, ראיתי יותר קורבנות בעיניים שלי משאני מאחל לך או לכל אחד אחר לראות.

אבל לא אנחנו התחלנו בה, לא אנחנו עושים את כל השיט הזה על האוכלוסיה שלנו, עושים לנו את זה.
אני רוצה שהיא תיפסק אבל בדרך מסוימת, בדרך שתהיה טובה לנו. לשם שינוי אנחנו חייבים חייבים להיות אגואיסטים ולגמרי לדאוג רק לעצמינו, כי זה או אנחנו או הם.
יש לי ידידה... לא, יש לי שתי ידידות שמשתתפות בכל ההפגנות של השמאל הרדיקלי, שמעתי כבר את כל הטיעונים. חלקם הגיוניים, אבל בהרבה משטרים חשוכים היה הגיון, וזה הגיון שהדעת שלי לא יכולה ולא מוכנה לסבול.
להיפסק? כן. אבל לא בדרך שהצד שלך מציע. ולחשוב על זה שאני עדיין רואה את עצמי בשמאל.
היום שמעתי ברדיו את הראיון עם דיין שהיתה אתמול בהפגנה ונדחפה מהמיקרופון.
לחשוב שיעל דיין כבר לא נחשבת שמאל- אז מהו השמאל היום?
במקום לזעוק נגד המלחמה אני מציע לך בתור מנהיגה חברתית לאסוף איתך 50 איש ולעלות לצפת לנקות מקלטים מטונפים ולהכין אותם לישיבה. גם במעלות חסרים אנשים טובים, בכרמיאל יש כמה נזקקים, במראר, מג'ד אל כרום, פקיעין ועוד כמה.
במקום לזרוק צואה (אני לא אומר שעשית את זה) אני מציע לקבוצות האלה לבוא לקריית שמונה ולעזור לתושבים.
במקום להפגין כל כך הרבה ולצעוק כשאומרים שצריך לחבק את החיילים, תראו מה חסר, יש כל כך הרבה עוני ביישובים שחוטפים, יש כל כך הרבה מחסור- שמאלנים ואנרכיסטים אוהבים לעזור לזולת- עכשיו זה הזמן.

והכי מעצבן- כשאומרים שיש אנשים מהצפון שמתנגדים למלחמה. אז מה, אבל אין מסה של אנשים. אין מסה קריטית. אני פה כבר חודש, חודש. ועשיתי כבר עשרות כתבות עם עיתונאים שונים- ואת יודעת מה- לא שמעתי פעם אחת שאמרו שזה צריך להיפסק. האנשים שהכי סובלים מצהירים לי מול העיניים שהם מוכנים להמשיך לסבול- רק שיגמר כבר אחת ולתמיד- שזה לא אומר להכנס למשא ומתן עם החיזבאללה- אלא להכנס להם באמאמא ואחת ולתמיד לזיין אותם- באלימות המתבקשת.
ואני יודע שאת נגד אלימות- משיחות עם מילואימניקים אני חותם לך- אנחנו עובדים שם המון עם פינצטה- את צריכה לדעת את זה.

ובנוגע ל"טבח"- אצלנו "טבח" נעשה בטעות. תגידי את זה לנאסראללה.
אני חושב ששטחתי את משנתי.
ושוב, תודה שכתבת לי.

זה היה רעיון טוב.

יוזף
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2006 23:51   בקטגוריות ביקורת, צבא, שחרור קיטור, ביטוי עצמי, מדינה במלחמה ואני  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היום


יום קשה עבר על כוחותינו ועוד לא תש.
זה התחיל הבוקר באביבים, סיפרתי לכם. פתאום ככה משום מקום הוא אומר לי:
"אפשר לומר לך משהו? בכנות?"
נפל לי הלב לתחתונים, אתם יודעים מה זה אומר... אמרתי לו:
"ברור".
הוא שתק רגע, הסתכל אלי, הזיז את המבט שלו, חזר אלי ואמר:
"אתה תותח. תותח שטח שחבל על הזמן".
שתקתי. "תודה", אמרתי. אני מודה שהופתעתי. מי שהייתי איתו זה שקט וממוקד, ולא הסכמתי לזוז מהמקום שלי כדי למצוא חן בעיניו. נשבר הדיסטנס. זה היה אחרי כפר גלעדי, שהיה נורא ואיום מבחינה אנושית. לא האמנתי למה שהעיניים שלי רואות, ועוד הייתי רחוק, לא כמו הדס שטייף שבכתה בשידור כפרעליה.

היינו היום ממש תחת אש. כמו בכל פעם שמישהו פותח מצלמה שם ומשדר שידור ישיר, לא עובר זמן רב ומתחילים המטחים לרדת. זה קרה באביבים בימים הראשונים, זה קרה עם הרמטכ"ל לפני שבוע, וזה קרה היום שוב בכפר גלעדי.

מאוחר יותר, לקראת שש בערב חזרנו לכפר. חשבנו שנבוא למסיבת עיתונאים. טעינו. כל האזור בער. בער ברמה שכשיצאתי מהאוטו נשמתי נשימה יפה של עשן והעיניים שלי התמלאו באבק של שריפה. דברים פשוט התעופפו להם באוויר.
ויתרתי. כלום לא שווה אם אני נחנק. זין. יש היום המון הרוגים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2006 20:18   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני, אקטואליה, צבא  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שטח אש


אני ישן פה קרוב לגבול.
הלחות פה ממש הורגת אותי ואני מת ללכת להתקלח.
מסתבר שהורי אחד החיילים שנחטף גרה פה ביישוב ליד.
מעלי יש מוצב חיזבאללה שעולה באש כבר שעות. הוא ממש מול העיניים שלי.

צה"ל הציב מחסומים בדרכים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/7/2006 23:39   בקטגוריות אקטואליה, עבודה, צבא, צה"ל, מדינה במלחמה ואני  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)