לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2022    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כשאתה מדויק אתה מוגן


"כשאתה מדויק אתה מוגן" הוא המשפט הכי קולע ששמעתי בתקופה האחרונה בחיי, בכל תחום שאני יכול לחשוב עליו.
אם אני לא טועה, אמר אותו הרבי נחמן מברסלב.

השאלות הכל כך מתבקשות לחקירה הן מה זה מדויק, איך בוחנים דיוק, מהם הפרמטרים, מה לא מדויק, איך יודעים, ממה אתה מוגן, מה מגן עליך, מה זה להיות מוגן.
הקשר לחטאת שרובץ בפתח זועק.

האינטרנט הוא דבר נפלא.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/7/2007 10:55   בקטגוריות לפתח חטאת רובץ, כשאתה מדויק אתה מוגן, הרבי נחמן מברסלב  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לבד


זה מיוחד לשבת בבית קפה ולא לעשות כלום.
אתם יודעים, יש מחשב, יש אינטרנט, אבל כבר קראתם את כל מה שעניין אתכם, צ'יטטם כבר עם מי שהיה אונליין, ואז אתם לבד, לבד עם עצמכם.

גם עשיתי כמה שיחות שהפחידו אותי עם אנשים, פשוט הרמתי להם טלפון וגמרתי עם זה.
מה שמדהים בפסוק הזה מבראשית זה שהוא מאפשר לכם לראות את השיחות שלכם ולהפריד אותן מכם.
הן בתוך הראש שלכם אך הן נפרדות מכן. התשוקה של החטאת מתבטאת בזה שהוא מראה לכם שהוא חלק מכם, בשר מבשרכם, שיחה משיחותיכם, חלק מכם, וזו בדיוק ההונאה הגדולה שאתם עוברים בכל פעם ולא יודעים מזה. זו הגדולה של המשפט.
ברגע שהבנתם את זה, אתם משוחררים לחשוב ולחוות את המחשבות העצמאיות שלכם.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/5/2007 16:31   בקטגוריות מחוזות המחשבה, להיות מאומן, להיות אמיץ, לפתח חטאת רובץ  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפתח חטאת רובץ- הסבר



 

בין אם תרצי ובין אם לא תרצי, בפתח רובץ חטאת, ותשוקתו-אליך, ואת יכולה לשלוט בו.

בחיינו אנו עוברים דרך מעברים. בכל מעבר כזה רובץ לו חטאת, מחכה לקפוץ על נקודת המבט שלנו על המציאות ולמשול בה, בין אם נרצה ובין אם לא. אנחנו יכולים לשלוט בחטאת רק אם נבחין בפתח, במעבר בו עברנו שם הוא השתלט על נקודת המבט שלנו. רק כשנבחין את המקום ואת הזמן בו השתלט עלינו החטאת- רק אז נשלוט בו.

 

מקרא:

מעברים: כל דבר שאנו עוברים בחיים. זו יכולה להיות מחשבה שאנו חושבים, מילה שהרגע אמרנו, משהו שנאמר לנו, אירוע מסוים, נשימה, זיכרון, רגש, חוויה, כל דבר-כל רגע הוא פתח שכזה. כל דבר.

 

חטאת: אינו במשמעות של חטא (כמו גניבה, ניאוף או רצח) אלא במובן של החטאה (פספוס, הונאה, להיות מולך שולל), כמו החטאה של כדור את הסל. החטאה, פירושה המקובל הוא שהדברים אינם היכן שהם כוונו להיות, הם הוחטאו- ואף יותר- נגרמה להם החטאה. לכן, ובגלל זה חטאת היא נקודת מבט הגורמת לפיספוס. החטאת היא נקודת מבט ה"מתלבשת" על נקודת המבט שלנו על המציאות ומשנה אותה. כשמשתנה לנו נקודת המבט אנחנו מופעלים ע"י החטאת למעשה. לדוגמה: מישהו אמר לנו משהו (עברנו בפתח, רבץ בו חטאת) בלי שנרצה, בלי ששמנו לב, התלבש עלינו החטאת, התלבש על נקודת המבט שלנו ושם עליה נקודת מבט חדשה, מחטיאה, שמוליכה אותנו שולל. בעקבות זאת- התעצבנו, או נפגענו, או כל דבר אחר. זיכרו, בלי שנשים לב, בין אם נרצה ובין אם לא, זה קרה. אין לנו שליטה על ההתרחשות הזו.

 

 ואתה תמשל בו- הדרך היחידה שניתן להוריד מעלינו את החטאת היא להבחין את המקום בו התלבש עלינו החטאת ולראות אותו כפי שהינו למעשה- כפתח בו עברנו. בתחילה- זה מסובך, לא קולטים מיד שממש כל נשימה שלנו היא פתח, אך אם מתחילים להבחין, קולטים את ההתרחשויות ומתחילים לראותן באור אחר. מהר מאד, אם מאמנים את היכולת הזו, מתחילים להבחין בפתחים תוך כדי התרחשותם. "אה... אני עובר עכשיו בפתח... מגניב"- זו החוויה. לכשמבחינים בפתחים מתרחשת פעולת השליטה, אבל היא מתרחשת ללא הפעלת כוח. ברגע שמבחינים בפתח כפתח, החטאת מתמוסס ומתפורר.

ממש כך. זה יכול לקרות בו ברגע, זה יכול לקרות רגע אחר כך, זה יכול לקרות בדיעבד. באימון מתקדם יותר, ניתן להתחיל ולראות פתחים עתידיים, כאלה שאמורים להתרחש בעתיד. היכולת הזו מגיעה כשמתחילים להבין את הטבע של הפתחים, את הטבע של עצמנו כבני אדם העוברים בפתחים האלה כל רגע מהקיום שלנו.

 

החיים שלנו הם למעשה מעבר מתמשך ובלתי פוסק של מעבר בין פתחים. אנחנו לעולם איננו מחוץ לפתח, אנחנו תמיד בין פתח לפתח, רק שיש פתחים שבהם החטאת קופץ, ויש כאלה שבהם הוא לא- בין אם נרצה ובין אם לא. כשמגיעים לרמת חזיית עתיד הפתחים בהם יקפוץ עלינו החטאת, ההחטאות מתפוררות לפני שהתגבשו למעשה. החוויה היא של "וואו, אם הוא היה אומר לי ככה וככה אני בטוח הייתי מבין את זה ומפרש את זה אחרת והייתי נוהג בו כך וכך, למרות שזו לא היתה כוונתו כלל. מדהים שראיתי את זה קודם". זו החוויה. ברגע ששולטים בהנדסת הפסוק ומביאים אותו לחיים בפרשנות המוצעת כאן, עולם חדש של יופי ופשטות מתגלה, אבנים גדולות וכבדות כבר לא מכבידות על הגב.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/7/2005 09:59   בקטגוריות לפתח חטאת רובץ  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לפתח חטאת


מעניין. קראתי תגובות. נכון שאני כאן כדי לתקשר עם אחרים. קצת נבהלתי מהתגובות. חשבתי להעביר למחשב שלי ולמחוק. אז אמרתי- יש אנשים שיבקרוני, יש אנשים שלא יבקרוני כך או כך, אלה ההשלכות של שיתוף ואני בחרתי את ההשלכות הללו בעצם זה שאני כאן. לא באתי להתווכח, לא באתי להתנגח. באתי לשתף. לפעמים קשה לשמוע ביקורת, לפעמים אני לא רוצה ומת לברוח אבל זה לא יקרה, לפחות לא הפעם חרמן או לא, מוסרי או לא זה הבלוג שלי ויקרה בו בדיוק מה שאני ארצה שיקרה בו  - - - - - -

נועד להבהרה עצמית ולא כטריגר לאחרים להתעצבן- זכור.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/10/2003 12:10   בקטגוריות זכור, לפתח חטאת רובץ  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)