לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2007

גירסת הצלם


הו לו רק ידעתי שכזה הולך להיות יומי.
בבוקר זה התחיל עם האלוף שהגיע לועדת וינוגרד שם מצאתי את הפרטנר שלי מחכה לו שיבוא ונמשך עם שני מאבטחים שסיפרו שהוא הגיע כבר לפנינו ועסוק עכשיו בעישון סיגריה בחצר האחורית של המבנה. מדהים איך יום או יומיים קודם הגעתי סופר מוקדם ובמזל גדול צילמתי אלוף אחר שהחליט להקדים אפילו את הועדה.
משם נסעתי לצלם את חיים רמון. מעבר לזה שהמתנתי לו שעתיים, הייתי ראשון המסתערים עליו עוד בחניית בית המשפט. מאותו רגע קרו שני דברים- האחד- הלך לי הכרטיס של המצלמה, ומזל שהחזקתי כרטיס נוסף בכיס בדיוק למקרה הזה. השני, שוב במזל, חיים רמון כל הזמן הלך לכיווני. לא התאמצתי מאד לצלם אותו, לא הייתי צריך לצאת מגדרי, פשוט מצאתי את עצמי עומד כל הזמן כל הזמן במקום הנכון. זה הגיע לידי כך שלקראת יציאתו מבניין המשפט פשוט ויתרתי על המשך הצילום שלו. היו לי מספיק צילומים, ידעתי שתפסתי אותו טוב, היו לי פריימים בהם לא עמדו בינינו אנשים. וכשאני אומר אנשים, אני מתכוון עשרות רבות של צלמים ועיתונאים, עשרות רבות, אולי אפילו יותר ממאה איש שעטו עליו, הקיפו אותו, ביקשו לצלם ולדובב אותו. ולי היה מזל, ואולי עוד משהו.
אחרי זה חזרתי לוינוגרד ומשם לצילומי פאפרצי של אותה ה.
עכשיו צילם אותה המחליף שלי, שהחליף אותי אחרי 4 שעות המתנה. אהבתי לפרגן לו.





עשרות רבות. חיים רמון וכל ההמולה (צילום: יוזף ברויר)



אפרופו, בין כל צוותי הצילום בהם התערבבתי היום היתה הסכמה גורפת: "היא כוסית". אני הייתי בדעת מיעוט. לא הייתי מתחיל איתה בחיים.
עריכה:

גברים הורגים אותי לפעמים. ראיתי עכשיו את הראיון איתה. שיניתי את דעתי עליה במקצת.
ובכל זאת, השפה שלה כל כך דלה, אלהים.
טוב, עכשיו עדיף להשאר בשקט
נכתב על ידי יוזף ברויר , 31/1/2007 19:52   בקטגוריות תמונות, אקטואליה  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 







המשאית שנשרפה במחלף חולות
אחר כך אכלתי מים כמו מניאק.
רק עכשיו אני נח שוב בבית במיטה.
קודם יצאתי לשלוש שעות עבודה. היה הזוי.
הלכתי לצלם כנס של חב"ד.
שטיפת מוח זה אנדרסטייטמנט
נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/1/2007 22:42   בקטגוריות תמונות  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איזה יום (גשום)



בהחלט היה לי יום טוב ומעניין היום.
הוא התחיל בעצם אתמול בלילה, בשלוש בלילה הלכתי להתקלח. זה היה הקומפלישן, או לפחות חלק מהקומפלישן עליו דיברתי בפוסט הקודם.
אחרי שלוש שעות שינה קמתי קצת אחרי שש כדי לצאת מהבית בשבע. רענן ועירני ונסעתי לצלם את אחד מבאי ועדת וינוגרד.
כמובן הייתי ראשון במקום, הוצאתי את המצלמה מהאופנוע כשפתאום נעצרה מכונית שרד לבנה ממש מולי בה ישב האלוף.
התמזל מזלי. אני יחידי בזירה, מקדים בחכמה- לא יכול להיות יותר טוב מזה. האלוף הקדים ב-40 דקות את ההגעה שלו לועדה ולי מגיעות התמונות (ומחיאות הכפיים, כי תושיה זה כאן). שתי דקות אחר כך הגיע צלם הארץ, התבאס מהאיחור והזמין אותי לשבת במכוניתו ולשלוח את התמונות. קיבלתי את ההזמנה, תמיד טוב ליצור יחסים חמים עם עמיתים  למקצוע. זה חוזר אליך בסיבוב.
לשמחתי ניגש אלי מאבטח אחד לבקש תעודות ואני עוד אמרתי לו שזהו ואני הולך התחלנו לדבר על צילום, אמר שהוא מתעניין, דיברנו קצת על פרנסה ואז הגיעה ממנו שאלה לגבי העתיד שלי. אמרתי קואוצ'ינג ואמירת "וואלה" גדולה יצאה לו מהפה.
הוא כנראה רוצה להפגיש אותי עם אישתו (טפו טפו טפו מלח מים מלח מים שום בצל שום בצל), היא מחפשת ומתעניינת בתחום הזה ולי יש מה לומר.
משם רצתי לבית המשפט, יותר משעתיים חיכיתי שם, מתזז מאולם משפט אחד למשנהו עד שסוף סוף הגיעו העצורים. כבר רציתי ללכת. צילום של אלוף אודי אדם זה לא משהו שרציתי לפספס, בעיקר שדווקא אליו הרגשתי קרוב במלחמה, צילמתי אותו החל מ12 ביולי יום החטיפה ועד יום סיום הלחימה, אולי החייל שהכי צולם על ידי. הוא הגיע על אזרחי כמובן, והיה גבוה וצנוע כהרגלו.
ירד עלי גשם.
בגשם שוב עליתי על האופנוע ושוב שמתי פעמיי אל בית המשפט, עוד שעת עבודה שם ויצאתי לפגוש את אמא לארוחת צהריים, חומוס במסעדה ערבית, הו, למה לא!
שבתי הביתה, שוב בגשם, כולו ספוג מים, צבע הכפפות נספג בעורי, התיישבתי לנוח במיטה מול המחשב.
שעה וחצי אחר כך
טלפון.
יוזף, אתה פנוי נכון? יש לך טוסטוס נכון? אז בוא תיסע למחלף חולות, התהפכה שם משאית.
הנסיעה לשם היתה מגניבה. הדרך חזרה קצת לא.
את התמונות פרקתי אי שם בכניסה ליבנה. כבר ירד גשם, לא יכולתי סתם לפתוח את המחשב על האופנוע, הייתי חייב קורת גג.
נכנסתי לסופר אלונית גדולה שנמצאת במקום. הייתי אחרי התקף לב. משום מה, אחרי שצילמתי, המצלמה שלי אמרה לי שהקבצים בלתי קריאים. חטפתי הלם. הכרטיס הזה בן פחות מחודש, מה, המצלמה שלי הורגת כרטיסים?
הורדתי את התמונות וראיתי כי טוב. שלחתי כמה תמונות יפות ואז התחיל הגשם הגדול.
מה יכולתי לעשות?
עליתי על האופנוע, וכל הדרך, שלושים ומשהו קילומטר עד הבית נסעתי בגשם מבול במהירות שנעה בין 60 ל75 קמ"ש כל הדרך.
אפשר לומר שפחדתי ממש. אפשר גם לומר שלרכב בגשם זו סדרת הישרדות בפני עצמה.
והו, מסתבר שאני יוצא לצלם עכשיו עוד משהו, תחזיקו חזק.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/1/2007 18:23  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הן דיברו יותר מדי


יום קשה עבר עלי, בעיקר מבחינה רגשית. עד כדי כך קשה הוא היה לי, שסגרתי את עצמי בחדר, שכבתי במיטה, וראיתי טלויזיה במחשב רק כדי לא לחשוב.
ראיתי חמישה, או אולי שישה פרקים של סמולוויל, בהם קלארק כבר נהיה עם לנה ואז הופך את עורו, הופך למרושע, מהגר למטרופוליס, חוזר, זורק את לנה והסדרה ממשיכה עם המשיכה המינית שרק כאילו עוד לא התפוצצה. המחשבה שלי לסיכום כל הפרקים שראיתי היא שבאמת נחמד שסוף סוף הבחורה רודפת אחרי הבחור ולא להיפך.
אבל האמת, לא הפסקתי לחשוב, לא הפסקתי לחשוב על מה שמתחולל סביבי, ועל כל ההשלכות של הבחירות שלי, ועל כל הרגשות שיש לי לכל מיני אנשים בחיי.
והיום, היום רציתי שיהיה לי חבר, או חברה, שאני אוכל לשפוך את הלב שלי אצלם, ושיהיו מספיק אינטליגנטים רגשית כדי לשתוק מתי שצריך, וכדי לדבר בדיוק במידה, אפילו פחות ממה שבאמת צריך כי הם מבינים שאני מבין דברים אחרי שתי מילים, ולא באמת היו לי כאלה חברים, אז עשיתי לי כאלה, בעל כורחן. אבל הן הודו לי והעריכו אותי שסיפרתי להן את שעבר עלי כל היום הזה. אבל הן דיברו יותר מדי בשבילי, ולפעמים צריך רק לשתוק.
היום הלכתי לרואה החשבון שלי והוא חישב לי כמה כסף עשיתי רק כעצמאי בשנה האחרונה, שלא לדבר על הכסף שעשיתי כשכיר.
עשיתי כפליים כסף ממה שדמיינתי שעשיתי. ואם לא כפליים אז רבע יותר ממה שחשבתי. אבל כשזה מגיע ללחשב את הדברים זה מה שהיה. ואמרתי לעצמי "הממ, מעניין אם השנה אני יכול לעשות יותר. והרי רק הפכתי להיות שכיר לא מזמן, האם אוכל להרוויח כעצמאי כמה שהרווחתי בשנה שחלפה? התשובה הראשונה שעברה לי בראש היתה "לא"". אבל נכון שזה משחק משגע לשחק שכן ושצריך לראות מה נדרש?
אני חושב שמאז שגיסי הגדיר לי שמה שמתאים לי בחיים זה להרוויח מינימום של עשרת אלפים חמש עשרה אלף שקל בחודש החיים שלי נכנסו למעיין מסלול מאד מעניין.
בינתיים אני לא מצליח להגשים אותו, אבל מצד שני, הוא נותן לי הרבה דברים לשאוף אליהם, המון רעיונות שאני רוצה להגשים ושאני יכול להגשים, וכמו שאמרתי בעבר, הצלחה, ראשיתה בשאיפה, ושאיפה ראשיתה בחוץ. את הבחוץ כבר מצאתי (הוא בא אלי), את השאיפה כבר שאפתי, עכשיו כל מה שנותר לי הוא להגשים.
זה מדהים. זה בדיוק מה שאמרתי על עצמי בגיל 21 על משהו אחר. עכשיו אני אומר את זה על כסף.

אני הולך לעשות קומפלישן עם עצמי על היום.
אדם, ראוי לו שיהיו לו כלים, ויש כלים של ממש, שיעזרו לו לנווט ולהבין את חייו.
מזל גדול שיש לי כלים כאלה, הם כלים שרכשתי ושאז גידלתי ועיצבתי.
אפשר לרכוש אותם. הם משמשים אותי מאז.
מזל שיש לי אותי;
אחרת הייתי לבד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/1/2007 01:52  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קשה פי אלף


קיבלתי תשובות על הפרויקט צילום שלי- אהבו כמה תמונות שלי, שזה מצוין, ואמרו לי להביא עוד חומרים.

מסתבר שהרעיונות הראשוניים שלי היו, למרות שקיבלו ביקורות לא טובות מהסוכנת, דווקא עברו אצל הבַּאייר, שאפילו התלהב מכמה תמונות. עכשיו אני צריך לחשוב על להמציא עוד חומר, להמשיך להסתכל בצורות לא סטנדרטיות, ויותר מכך, אני צריך לחשוב על זוגות שאחד מהם טבע והשני הוא אורבני, שידברו יחד, שיתעלסו ושיהיו אינטליגנטים יחד. זה קשה פי אלף.

אם יש משהו שקשה לי איתו, זה לחשוב על תמונה מראש. קשה לי להכין משהו, ובעיקר לחשוב מה אמצא.
אני יצירתי באינטואיטיביות שלי, זה מלחיץ אותי.
נראה אולי אני יכול להפוך את זה לנקודת עוצמה.


עצות חכמות יתקבלו בברכה

== ועכשיו מחמאה:
לערוץ 2 יש פרומו חדש לתכנית חדשה עם עמנואל רוזן בשם "השורה התחתונה":
"עם דנה וייס כי חייבים אישה, עם בן כספית כדי לתת אשליה שמדובר בתכנית רצינית, ואיתי בשביל הרייטינג".
-מחמאות.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/1/2007 22:43  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אאוטינג


במסיבה של אנליזה היו חרוטון שישב בין *פרג ליוזף ברויר שישב מול אנליזה שישבה ליד מלכת הכוכבים שהתידדה עם ברנדה צ'נווית' (שישבה בכסא של מיקרוב) שישבה ליד מלך עכברוש שפלירטט עם שייזה שהתחכך עם רחם פרגיה במקום בו ישב קודם גיאגיא.
בסוף השולחן ישבו פרנסיס דה מיוט וווטרמלון וכשהם הלכו ישבו במקומותיהם פרציפלוכה וקינש.
סתיו צו'צ'י באה לקנח את האף והלכה.



אנליזה בת ה-19 מוסרת שהיא נראתה טוב בערב.
במסיבה היו הרבה כוסיות בנעלי עקב וגברים שאוהבים גברים. 

 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/1/2007 10:19  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קלישאות


אתמול באימון בסמינר כסף הבחנו כמה קלישאות יש לנו בחיים בנוגע לכסף. המנחה ביקשה לזרוק לחלל את כל הקלישאות שאנחנו מכירים וכולן נרשמו על הלוח.
קלישאה לפי ויקיפדיה היא ביטוי שבלוני, נבוב, שמרבים להשתמש בו בשפה המדוברת אך אינו מוסיף דבר למידע שבטקסט. מה שאני רוצה לומר בעצם זה שקלישאה אינה אמת. היא אולי נותנת חומר למחשבה, אולי מעמתת, אולי מאמתת, אבל היא אינה אמת בהכרח.
הביטוי "אין שכל אין דאגות" הוא קלישאה. אנחנו רוצים לחשוב שזה באמת ככה, אבל זה לא בהכרח ככה. אבל למרות זאת, אנחנו מתייחסים לקלישאות, בעיקר אם הן על כסף (או אהבה) כאילו הן אמיתיות לאמיתן.
האימון של אתמול הפריך את זה. איך? ע"י הצפה של הרבה קלישאות ורשימתן במחברת. זה פשוט הצליח.

כסף- בא בקלות הולך בקלות. צריך לחסור לירה לבנה ליום שחור. בעל המאה הוא בעל הדעה. כשאין כסף אהבה בורחת. כסף נדבק לכסף. דין פרוטה כדין מאה. מי שלא מרים עשר אגורות לא שווה עשר אגורות. כסף לעשירים אהבה לעניים. כשהכסף מדבר אנשים מקשיבים. כסף מסובב את העולם. בריאות בלי כסף זה חצי מחלה. זמן זה כסף. כסף יעוור עיני צדיקים. אם לבכות עדיף במרצדס.

די בטוח שעל חלק מהדברים אתם בטח אומרים- "אבל זה ככה, זה נכון". ואני אומר- לא. במשפטי הקלישאות האלה אין אמת. הם לא אמת. הם נקודת מבט. הם הקשרים שאנשים חיים מתוכם. הם בטח לא אמת. הקשרים שאנשים חיים מתוכם.

במקרה- חיפש מישהו בגוגל משפטי חוכמה של נלסון מנדלה והגיע לבלוג שלי, ולא סתם. מסתבר שחיברתי פוסט על זה, בדיוק לפני שנתיים. מעניינת היא דווקא כותרת הפוסט : אמיתיות או בדויות. הן אמיתיות. כל כך דומה לקלישאות.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 22/1/2007 19:22  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



און דה האוס


בעודי  רואה פרק של האוס עולה מולי חברה שמספרת לי שהיא מרגישה לא טוב.
התחלתי לשאול אותה מה בדיוק היא מרגישה וכמה זמן.
הקאות, שלוש היום וחמש אתמול, שלשולים, שלושה היום, כל האוכל מהיומיים האחרונים, וכך גם כל התרופות מאתמול בבוקר.
כאב ראש, סחרחורת.
אמא שלה אמרה לה לקחת אקמול, להתקלח וללכת לישון, אבל אקמול אולי היה עוזר לה לכאב הראש, הוא לא היה נוגע בסיבה להקאות ולסחרחורת. מעבר לזה, אולי היא היתה מקיאה גם אותו. היא לא ראתה את זה. היתה בטוחה שאני מטריח את עצמי לחינם, אולי מחר היא היתה מתקשרת אלי.
בלי לשאול אותה הרבה נסעתי לקחת אותה והבאתי אותה למוקד ברמת השרון.
הרופא במוקד אמר לי שצדקתי. מזלה. שמחתי שלא שמעתי להצהרותיה, שמחתי שהצלחתי לראות דרך התסמינים ודרך הסירוב המדומה שלה ולהביא אותה למיון.
אני יושב לידה עכשיו במיון, אינפוזיה תקועה לה ביד.
אנליזה בחדר מיון
אנליזה בחדר מיון.




אנליזה בחדר מיון (צילום: יוזף ברויר)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/1/2007 23:54   בקטגוריות תמונות, בית חולים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משהו עלי


אני על דיאטה של תמרים לחים והאוס.
כבר כמה שעות שאני במיטה, עם אוזניות אייפוד, מחובר ללפטופ, רואה את הסדרה
וזה יכול להמשך לנצח.
אתם יודעים מה ההבדל בין סקס לאוננות?
בסקס לפחות מכירים אנשים.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/1/2007 19:17  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



emotional lanscape


אנליזה
רגשות
BEING
אונתולוגיה
מבנים רגשיים
מבנים הוויתיים
ללכת דרך (משהו)
לראות דרך (משהו)
הבנה
אסימון
i see the objects
i see the subject
i see me
look to see
distinction
לראות מעגלים
תרשימי זרימה- אחד אחרי השני, ומהראשון לאחרון בלי האמצע
לראות תמונות
להסתכל על  התוצאה כדי להבין מה גרם לה (כדי לטפל בגורמים) במקום להסתכל על הגורמים כדי לזהות מה התוצאה (לא רלוונטי)-היפוך מחשבתי
there is always another option 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/1/2007 02:01   בקטגוריות הנדסת המחשבה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הלל ליפים והאמיצים


אתמול הלכתי לעשות סידורים של אחרי התאונה. על הדרך שמתי את המחשב התיקון, קניתי תרופות נגד כאבים ומשחה והלכתי למשטרה לדווח על התאונה כדי לקבל דמי ביטוח שיכסו לי את הטיפול במיון והרופא שראיתי אחר כך.
במשטרה אמרו לי שהביטוח שלי לא תקף. אמרתי "מה פתאום, הרי שילמתי באשראי". אמרו לי "אז תביא אסמכתא שהביטוח שלך היה בתוקף ביום התאונה". בנוסף שאלו אותי "אתה רוצה להשאיר פה את הטפסים או שתקח אותם ותחזור עם הכל מוכן? עדיף לך לקחת אותםן ולחזור עם הכל אחרת תצטרף לחזור תוך עשרה ימים". לקחתי הכל כאילו לא היה כלום והלכתי.
בינתיים הלכתי לחבר, הלכנו לראות דירות במתחם נוגה, דיברנו קצת על עולם התקשורת. היה מעניין ומצחיק. להיות עם הומואית שחיה בתקשורת זה מצחיק, אבל הוא גבר גבר.
עברה שעת השיא במענה לביטוח והם ענו לי.
"מה זאת אומרת אין לי ביטוח, מה שאתה אומר לי בעצם זה שאני עשיתי תאונה ואני לא מכוסה!".
"נכון", הוא עונה לי.
התחילה סאגה טלפונית. חברת הביטוח חידשה באחד בינואר רק את ביטוח צד ג' אבל לא חידשה או ביטוח החובה שלי.
צעקתי עליהם איך דבר כזה יכול לקרות, איך זה שהם לא התקשרו, הייתי בטוח שחוץ מאשר הוצאות מיון אסטרונומיות גם יעלו אותי למשפט על נסיעה בלי ביטוח. בנוסף גם אמא שלי נכנסה לאוטו עצבנית (היא תמיד עצבנית) וצרחה עלי פתאום בזמן שאני בדיבורית.
יצאתי מהאוטו, לקחתי את התיק והתחלתי ללכת ולבכות ולדבר בטלפון עם האיש מהביטוח. על הדרך עשיתי ביטוח חובה.
הרגשתי נורא. הרגשתי אבוד כמו "מה אני יעשה עכשיו" (השגיאת כתיב במקור).
עוד על הדרך דיברתי עם מישהי. היא היתה לי על ממתינה כל זמן הבכי ההוא ועניתי לה אחרי שסיימתי. סיפרתי לה את כל מה שקרה. עליתי חזרה לאוטו של אמא, שלא נתנה לי שום רגע של חסד חוץ מלהגיד שאני מפגר ושאני צריך לשאול אותה הכל כדי שלא יעלה לי כסף, הוכיחה שוב כמה היא בנאדם קטן בכל הנוגע לעצמה. לא ליטפה ולא היתה רגישה לרגע.
עוד טלפון, ההיא. אז יצאתי לפגוש אותה.
באוטו היו לי כמה רגעי חסד עם עצמי. הם הצילו אותי. הסתכלתי לתוך עצמי כדי לפרק את מה שקרה לי זה עתה לגורמים. הרגשתי נורא. מה קרה?
עשיתי תאונה. במשטרה אמרו לי שהתעודה לא בתוקף. אני הייתי בטוח שעם תחילת שנה אני מקבל תעודה כי שילמתי באשראי. חברת הביטוח לא הודיעה לי שעלי לחדש, אני לא הסתכלתי על התעודה כדי לראות שכתוב שם שבלי חותמת דואר היא לא בתוקף, האיש מהביטוח בישר לי את הידיעה, מסתבר לי שהמיון יהיה על חשבוני ושאם יש לי סיבוכים גופניים כלשהם זה עלי ואי אפשר לתבוע דבר מחברת הביטוח.
יום קודם בעת אני ממתין 20 דקות לאורטופד מטעם חברת הביטוח בבית החולים אני רואה לראונה פרק בסדרה "היפים והאמיצים".
בפרק יש אישה צעירה, ואמא שלה גם כן צעירה כוסית לא פרופורציונית. הצעירה שוכבת בבית החולים אחרי שככל הנראה דרסה אשה והרגה אותה. הילדה והאמא סובלות מרגשות אשם ואז אשה מבוגרת נכנסת ומראה הרבה מאד אינטליגנציה אמיתית יחסית לאופרת סבון. היא שואלת את האמא האם זו היתה תאונה. האמא צועקת שכן. היא שואלת אותה שוב, האם זו היתה תאונה- והאמא צורחת עליה ש"כן". "אז תסלחי לעצמך ותעברי הלאה" היא צועקת עליה בחזרה, "זו היתה תאונה!".

הסתכלתי על מה שקרה לי. ראיתי שאשמה לא קיימת שם במציאות שחוויתי. אני הייתי בטוח במשהו. המשהו הזה לא היה מבוסס. אני עשיתי תאונה. מזל גדול שאף אחד אחר לא נפגע. הסתכלתי רק על מה שקרה ועל מי שאני הייתי. אני כגורם היחידי בחיים שלי הייתי ועודני אחראי למה שקרה ואשמה לא קיימת איפה שיש אחריות. הבנתי שאני לא אשם ושגם חברת הביטוח לא אשמה. הבנתי שאין אשמה, אין דבר כזה. וזו היתה הפעם הראשונה מאז שלמדתי את ההבחנה הזו, שהצלחתי להפריד בין מה שקרה לפרשנות שלי על מה שקרה (אשמה והאשמה הן פרשנויות מאד חזקות ו"אותנטיות" למציאות). יצאתי איתה למעין דייט ראשון, כל החלק הראשון היא סיפרה לי בקיטור שהיא נאלצה להחזיר ענק יהלומים ב3000 ש"ח שהיא קיבלה מתנה ושזה היה לה נורא קשה. ישבנו בבית קפה ואפילו הסלט שאכלתי לא שינה את הרדידות שלה. העיקר שהיא סיפרה לי שהגבר שהיא יצאה איתו קודם היה ילד.
אבל סלחתי לה. אם לא הייתי פוגש אותה לא הייתי מבין את מה שהבנתי. סלחתי לה. עוד ערב עבר.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/1/2007 10:36   בקטגוריות תאונת דרכים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אפטר שוק


הרופאה נתנה לי גימלים לכל השבוע.
אתמול, אחרי שכאבו לי הירכיים התחיל לכאוב לי הגב התחתון. פ33ה.
לא נעים ללכת לישון ככה. אני מתנסה בצורות שינה חדשות.
עכשיו לקחתי את הגימלים, ואחר כך אני הולך לאורטופד.
מרגיש שמשהו נתפס לי בכל מיני מקומות בגוף. התקיעות האלה, במקומות המרכזיים עושים לי כואב.
נראה מה יהיה
נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/1/2007 12:31   בקטגוריות תאונת דרכים  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חום


רציתי כבר ללכת לעבוד מחר. לקבוע לי דברים. אבל כשאני עומד כואבות לי הברכיים.
כנראה שהדבר היחידי שאני אקבע למחר זה תור לרופא.

חבל שאין לי חברה, היה יכול להיות נהדר ללכת לתת קצת אהבה, לקבל קצת בחזרה ובכלל, קצת מעורבות רגשית לא היתה מזיקה בעולם הזה שלנו.

גילוי נאות הוא שבינתיים אתם מקבלים ממני פה את מה שיש לי לתת בעיקר כי כל תקשורת היא בקשה לאהבה,
אני צריך קצת חום.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/1/2007 16:36   בקטגוריות תאונת דרכים  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קולומביין לשי דרומי


בעוד הלב יוצא אל שי דרומי, החקלאי שהרג פורץ שפרץ לחוותו, הרעיל את כלבו ובא לגנוב את עדריו, חייבים לזכור משהו ואולי אלך אל עבר הוליווד כדי לתת לכם שם של סרט.
הסרט "באולינג לקולומביין" מראה לנו שהגורם, אולי המכריע ביותר, לרציחות בארצות הברית הוא החוק המאפשר לאנשים לצבור נשק בבתיהם. יותר מכך, הוא מתיר לאנשים להשתמש בנשקם, רק שיוכיחו, אחרי שהרגו את תוקפם, שזה היה להגנה עצמית ושלום על ישראל. (תיקון קל: הגורם המכריע ביותר הוא הימצאות הנשק ולא החוק עצמו, אבל זה תיקון קל, אל תתייחסו).
בכל אופן,
אנחנו בעד החקלאי הזה, וברור שהמשטרה טועה, וברור שכל חברי הכנסת בעדו, והתקשורת בעדו, ובאמת, הפורץ, שרק לפני שבוע שוחרר אחרי ארבע שנים על גניבת ציוד חקלאי, לא יחסר לאנשים חוץ ממשפחתו.
אבל,
תעשו רגע חושבין על ההשלכות של הימצאות יותר נשק בידי האוכלוסיה. תעשו חושבין רגע על לנסח את החוק המדבר על ירי בשודדים וחורשי רעה שונים. לאן זה יכול להתגלגל. לאן זה עלול להתגלגל.
אבל,
בכל זאת אדם הרג אדם אחר עם נשק שגם הוחזק ללא רשיון. כמו שאת מרואן ברגותי אפשר לשחרר אבל מבחינה משפטית זה מסובך, כך את שי דרומי, הכפרעליו, אפשר לשחרר, אבל מבחינה משפטית זה עדיין לא אפשרי.
היום אגב, שם על שולחן הכנסת ישראל כץ מהליכוד את הצעת החוק בעניין הזה.

**ושלא תגידו עלי שאני לא גבר טיפוסי, תראו- אני קורא בלייזר
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/1/2007 12:47   בקטגוריות אקטואליה, סרטים  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מנוחה כפויה


מנוחה כפויה יכולה להיות מתנה משמיים, כמו יום כיפור, כמו אבט"ש באמצע החיים.
קמתי הבוקר עם גוף נוקשה אבל אחרי שינה ממש טובה של 6 וחצי שעות.
אני שמח שאני לא עובד היום, אבל דווקא בא לי.
גם שיעור התאורה שקבעתי להיום עם חברי הצלם בוטל, אז נותרתי עם לקבוע תור לרופאת המשפחה שלי, וללכת להיות קצת אדם חולה ולא אדם פרודוקטיבי. ניחא.

אז מה עושים יום שלם בבית? אני בטוח שיהיה לי נורא קשה.
סתם. אני מחייך עכשיו, כי הבוקר כשקמתי קראתי את כל התגובות הנהדרות שלכם מאתמול ורציתי להודות לכם.

יצאתי לחפש אהבה,
תכף אשוב.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/1/2007 09:07   בקטגוריות תאונת דרכים  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זן ואומנות ההחלקה באופנוע


הכל התחיל ביום חמישי- פתאום אני מגלה שהנורה הקדמי של האופנוע שלי כבר לא. אז הדלקתי את הנורה הגבוהה וכך נסעתי הביתה, מתכנן ליום שישי במוסך ואז ליום ראשון. יום שבת, עוד עבודה בלילה. בסדר, מחר.
מחר מגיע, ואני קם מאוחר אחרי לילה ארוך באינטרנט.
בבוקר אני מתעורר לטלפון. סבבה, טלפון ששומר לי על האינטגריטי אני מוכן שיעיר אותי. עוד קצת אינטרנט, טלפון שניים, קצת קריאה והופ, טלפון שמזמין אותי לצאת לאכול בחוץ, ואני גם ככה תכננתי לצאת כחלק משיעורי הבית בסמינר כסף.מוסך ליום אחר.
בדרך, בשדרות בן ציון אני שוקל, בפעם האלף, אם ללכת לקנות את המשקפי אוקלי שאני כל כך רוצה כבר כמה חודשים, ממשיך ושולל את האפשרות, בא לפנות שמאלה, והופ.
תאונת האופנוע הראשונה שלי מאז קניתי אופנוע.
למזלי נסעתי לאט, אולי לא מספיק לאט, היה חול על הכביש, דפקתי גליש, והאופנוע נישק את כף רגלי השמאלית.
מצאתי את עצמי על הכביש. מסתכל על האופנוע שלי שפתח את הכסא שלו, והכל מונח לי על הרגל השמאלית שלי.
והמעיל שלי, אני אומר לעצמי, הוא ספג את כל המכה, והכפפות שלי, הן ספגו את הפגיעה עם הכביש, והקסדה שלי, כפרעליה היא לא נפגעה, ואני- אני מלך, כי אני אחראי, כי אני דואג לעצמי, כי אני לא מחפף.
בינתיים הגיעו אנשים לעזרתי. אחד הרים את האופנוע מעלי והסיע אותו הצידה. אחר, עזר לי לקום. שוטר שנכח במקום שאל אם לקרוא לניידת (התכוון לאמבולס) שיקח אותי למיון ויעץ שזה חובה בשביל הביטוח אם צריך. ואני, אני הייתי עייף.
פגישה עם הכביש היא יותר מעייפת משלוש פעמים בלילה, אם אתם יודעים למה אני מתכוון.
(חרמנים, עבדתי עליכם).
נחתי לי על המדרכה שם אחר כך עוד 10 דקות. הרגליים שלי רעדו והייתי עייף למדי. ביטלתי את הדייט שלי עם החבר שתוכנן לצהריים, כבר ידעתי שאאחר לסמינר שלי ושאין מה לעשות, אני הולך למיון, כי כשאין ברירה אין ברירה.



נסעתי לאט לתל השומר. הבטחון העצמי שלי יצא לנפוש באילת, וגם לראות את האופנוע שלי בלי המראה השמאלית שנעקרה ממקומה לא עשה לי טוב. מעבר לזה פשוט כאבו לי הרגליים. בבית החולים הייתי בערך ארבע שעות, גם על זה יש לי משהו חשוב להגיד, אבל זו לא הנקודה. הגעתי הביתה למהדורה המרכזית. 

מוסר ההשכל של כל הסיפור הזה הוא לא סטנדרטי.
בעודי רוכב למיון קלטתי משהו על בטחון עצמי ועל אנשים עם בטחון עצמי.
כשהייתי על הכביש הסתכלתי על כפות ידי. ראיתי את עור הכפפות מלוכלך מחול. כשהסתכלתי על מעילי האדום, גם הוא היה קצת משופשף. נעלי העור שלי, בעיקר הנעל השמאלית, ספגה את מכת האופנוע שניחתה עליה והצילה לי את הרגל. בלי ספק שנעלי בד היו נותנות בחיתוך.
הבנתי שאנשים עם בטחון עצמי, גם כשהוא בשפל בסיסו איתן והוא מתחזק; גם כשמשברים עוברים עליו, הוא נותן להם לעבור דרכו, כמו דלת, כמו חלון, מקור עוצמתו הוא במודעות- בידיעת האמת הפנימית שחרב לא תוכל לו.
ובעוד שבטחון לא נכנע במגע עם משבר, חוסר בטחון מבקש לחפור לכיוון מטה ,עמוק יותר. הבנתי שבטחון לא יכול להיהפך לחוסר בטחון, כמו שאנשים שלמדו לקרוא לעולם לא יוכלו לחזור להיות אנלפביתים. הבנתי את זה וזה היה חזק. אולי לא כל כך הצלחתי לכתוב את זה כמו שצריך, אבל שתדעו, האסימון הזה נפל לי כשנחתי שם על הכביש.
וכרגיל, הפוסטים שלי נגמרים טיפה לפני הסוף.

נשיקות
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/1/2007 21:11   בקטגוריות תאונת דרכים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסטוריה בגלגל"צ


בשבוע שעבר, בעת שידור מצעד הפזמונים הלועזי השנתי של גלגל"צ, הקדים המגיש עמרי רונן הקדמה קצרה לשיר של להקת הרוק "פרנץ פרדיננד". "מנהיג הלהקה הקדיש את השיר לאנרכיסט סרבי בשם גבריאל פרינציפ", הטעים רונן בקולו הרדיופוני כמשתאה על קוריוז עצום ממדים ונטול פשר, "שהצית את מלחמת העולם הראשונה". "וואו עמרי", ליחששה שותפתו להגשה, "בטח היית מהילדים האלה שבבית ספר מחטיפים להם מלא כאפות".

היא התכוונה לרמוז שעמיתה היה ילד מלומד מדי, אבל האמת היא שבשידור הופגנה ידענות בעירבון מוגבל מאוד. ההערה החשובה ביותר בעניינו של פרינציפ, אותו לאומן (ולא אנרכיסט) בוסני-סרבי שהצית את פתיל ההשהיה של מלחמת העולם הראשונה, היא שהוא עשה כן על ידי התנקשות ביורש העצר האוסטרו-הונגרי פרנץ פרדיננד, שממנו שאבה הלהקה הסקוטית את שמה. בלי סגירת המעגל הזאת האנקדוטה נשארת נטולת פואנטה.

אין לצפות שכל נער ישראלי יגלגל על לשונו את עלילותיהם של פרינציפ ופרדיננד. אבל איזה אחוז מאזרחי ישראל הצעירים יודע כיום לפחות באילו שנים לערך התחוללה מלחמת העולם הראשונה, מה גרם לצדדים הנצים בה להחריב את אירופה, או מה היו תוצאותיה של המלחמה והשפעותיה?

מאת אורי משגב- עיתון הארץ 14/1/2007

 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/1/2007 13:34   בקטגוריות עיתונות, Option1  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הקשב


מוקדם הגעתי לערב ההצדעה לפצועי חיל השריון. מוקדם והסתבר שזה בכלל שעה וחצי אחרי השעה שאמרו לי להיות בה. שקדים מלוחים, בוטנים וזיתים מגולענים חיכו לי על שולחנות הבופה הרבים הפרוסים ברחבי הלובי.

התחלתי להתלונן מעט בפני ילדה מדובר צה"ל שזיהתה אותי, בשמי המלא ובמקום עבודתי. אמרתי לה ולחברותיה שאני אוכל זיתים למוות. שתי חברותיה צחקו, ודווקא אותה, שקיוויתי להרשים בשנינותי כי רבה, דווקא היא לא התרשמה ואמרה שהיא היתה עושה משהו אחר בזמן הפנוי שלה. בעוד חברותיה עוד חייכו אני כבר הבנתי את המתנה שהיא נתנה לי ואף הערכתי אותה יותר.
כרגע יש עוד 40 דקות עד שיחל האירוע, אני פה עם רומי המחשב שלי שיוחלף בקרוב ברומי קטן יותר בעזרת השם, רומי לייט, כזה שלא ישבור עוד את גבי.
גם שיחת הטלפון שקידמתי אחר כך הודיעה לי שאין לי מה להתלונן. בכלל, אני לא אוהב להתלונן, אין לי מה, יש רק את מה שיש, ואני יודע וחי את זה באמת. תלונותיי מיותרות, הן לוקחות ממני הרבה אנרגיה וזמן מחשבה יקר והן רותמות את אלו שסביבי בדיוק למה שאני לא רוצה לרתום אותם.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/1/2007 19:53   בקטגוריות עיתונות, ערבים  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סטנדרטים גבוהים


הלכתי לפגוש היום חברה יקרה מהמלחמה. הכרתי אותה במהלך מסיבת עיתונאים שערכה עיריית חיפה ביום שנפלו עליה הקטיושות הראשונות, אז ברכבת. המסיבה היתה באולם הישיבות של העירייה והיא הפיקה את השידור לערוץ שידור כלשהו. אני התחלתי איתה והיא התחילה איתי בחזרה.
מאז נשארנו חברים.
היום, מסתבר, חגגנו לנו את החצי שנה להיכרות בינינו, ישבנו על ספסל בשדרות רוטשילד ודיברנו על החיים.
אחרי שהלכנו להסתובב בשדרה, בשינקין, בקינג ג'ורג' ולבסוף אחרי שנפרדנו, שמתי פעמיי לכיוון האופנוע שלי שהחנה בגאון בשדרה היפה.
הלכתי לי ברגל וחשבתי על החיים. מזמן כבר לא הלכתי ברגל ככה סתם. ראיתי זוגות צעירים, ראיתי אבות, אמהות, ראיתי כלבים, גני משחקים, צל, שמיים, ילדים, אופניים, מרפסות ודשא.
כמה דברים צריכים לקרות לי בחיים, ואני כותב את זה שוב ושוב.
הדברים הכי חשובים לי בחיים עכשיו, והסדר שלהם לא משנה הוא:
לעזוב את הבית ולמצוא לי מקום. הייתי שמח לו יכולתי לחיות לבדי אבל שותף/ה גם יתקבל. 400 דולר יש לי. מישהו מחפש?
לבנות לי אתר חדש שאוכל ליהנות ממנו כי
אני רוצה לשווק את עצמי בחו"ל, כי הארץ קטנה ואני מתאים יותר לעולם הגדול.
לחסוך ולקנות לי עוד מצלמה. כבר יש לי חמישית מהסכום. רק נותר לסגור אותו ולחדש כל חודש.
תחילת קריירה מקבילה- יש שם משהו- נדרשים תעוזה ואינטליגנציה רגשית.
עד כאן בנושא הזה.

עכשיו, כל פעם שאני מספר למישהי או למישהו מה אני רוצה בבחורה הם אומרים לי "יש לך סטנדרטים גבוהים", כמו מתריסים כלפיי.
אז אני אומר להם "מה, שתהיה חכמה ועם אינטליגנציה רגשית? נכון, הסטנדרטים שלי באמת גבוהים".
נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/1/2007 18:59   בקטגוריות חוזרים לחיים שלי, טיול לחיים, נבכיי  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בננה ריפבליק


במסגרת "הדבר הבא" בשבילי החלטתי שאני מדגם מחדש את ארון הבגדים שלי.
כמה מילים על איך גברים (אני)אוהבים את זה.
אנחנו אוהבים לבוא לראות לקחת. אני אוהב שאני נכנס לחנות, רואה משהו מיד, מודד לוקח.
כך קרה שנכנסתי היום לקניון צפוני וחיפשתי לי בגדים שיעשו לי להרגיש סקסי.


המשביר יקר בלי הצדקה, בפול אנד בר (אני אומר פוֹל, אבל יש האומרים פוּל) יש בגדי ילדים שגילו את הכפתורים זה לא מכבר, בגולף יקירי הצלחתי למצוא חולצה אחת לבנה עם פסים לבנים סקסיים. באופן מפתיע זו היתה החולצה הראשונה שמדדתי אך ההמשך היה סיוטי ביותר. למזלי החולצה הזו היתה כותנה. הרבה מהשאר היו כותנה מעורבת בעוד כל מיני ועוד חולצות בלי סקס, שלא לדבר על מכנסיים שלא הצלחתי למצב לעצמי. בעוד אני רציתי לצאת משם עם חולצות, מכנס וסריג עליון (משהו כמו פשתן, אבל זה יותר מדי לבקש) יצאתי רק עם אותה חולצה לבנה שעלתה לי 160 שקל.
הלכתי למצוא לי עוד בגדים. קאסטרו היו הבאים בתור. בעוד בטעות נכנסתי לחנות הנשית, נעמדתי שם כשואל ואף עובדת לא באה לקראתי, כשהתאשתתי ונכנסתי לחנות הגברית בקע פתאום קול נשי. "מה המצב?", היא שאלה אותי.
"השבח לאל", עניתי עוד לפני שראיתיה ואז עשינו את ההיכרות שלנו.


גם היא וגם מנהל החנות נעמדו מתרשמים מה"העזה" הזאת שלי לתת תשובה לא סטנדרטית וככה התחילו היחסים שלנו.
מיד מצאתי לי את החולצות החלקות שכל כך חיפשתי, מיד מצאתי שלוש (בגווני כחול) ומיד התעצבנתי על הקנייה הקודמת.
לא נותרתי חייב. יצאתי וביטלתי את העסקה שנעשתה באשראי, חמש דקות אחרי שנעשתה. בלי שאלות, בלי תשובות.
חזרתי והסברתי למוכרת החביבה את הטעם שלי בבגדים. אמרתי לה שאני צריך להיראות סקסי. אמרתי לה שאני לא סבלני לבגדים פרחיים שקאסטרו נוהגת מדי פעם לשווק לעמכה ישראל ששורץ בקניונים.השיא של זה היה כשאמרתי לה על סריג שהוצע לי "שדוּדי ילבש את הסריג הזה", מפגין קצת ביטול וקצת חוסר ידע לגבי מי דוגמן הבית הנוכחי של החברה.
(רוצה לומר, תביאו דמות מוכרת ולא פרסומת עם שני יפהפיים שמעוצבים למשיכה. מה עם להזדהות? שיווק? הלו?)
לא משנה, הלך לי טוב שם. ידעתי בדיוק מה רציתי. שלוש חולצות (הייתי מתפשר על שתיים), מכנס, סריג, תודה ושלום.
ניסתה לדחוף לי אי אילו מכנסי חורף שחורים וחומים. לא הלך.ניסתה נעליים. לא. מעיל. היה מהמם, אבל לא תודה.
הגבר הישראלי (אני) בא לקניות ועושה קנייה שנתית. אין לו חשק לבזבז את כספו על משהו שהוא ילבש רק חצי מהזמן בעוד הוא יכול ליהנות ממלבושיו כל השנה.
בסוף עשיתי מעשה, הורדתי חולצה תכלת ולקחתי אחת ורודה, אני כנראה חולה, וזה נראה עלי נהדר.
לקחתי כחולה, כחולה אפורה כהה, וורודה. ולקחתי מכנס שחור, אולי גדול במידה מזו שלי, אבל הרגשתי נהדר איתו. ונראיתי נהדר, סגולה לחיים ארוכים  (לא!)ולסקס מטפטף (מאיפה אני מביא את השטויות האלה?).


יצאתי מרוצה. זה העיקר. 


שלוש הערות על הפוסט הזה לסיום:
א- נתפס לי התחת מרוב ישיבה. הספסלים פה לא מיועדים לבני אדם כנראה.
ב- מדבר על עצמי בגוף שלישי, מזהה את עצמי עם שאר הגברים בישראל- אני כנראה באמת חולה, או שאני סתם מרוכז בעצמי.
ג- מי אמר תוכן שיווקי?
it wasnt so hard  now was it?


ואחרון לסיום: אורי גלר נראה רע עם הגיצים הבלונדיניים בשיער שלו. בטי רוקאווי החמיאה לי על הגזרה. היא לא ידעה שבגיל 18 הגעתי אליה שתסתכל עלי לרגע. אמרה לי לחזור אחרי הצבא. זה לא קרה. שאלתי אותה איך אני יכול לצלם אותה בצורה מחמיאה. היא עזבה את הבופה ונתנה לי בחיוך.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/1/2007 19:02   בקטגוריות אופנה  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)