לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

1/2008

הטכנולוגיה של שיחרור


המחשבות על זה מקשיחות אותי.
זה לא אומר שאני נהיה חזק יותר, זה רק אומר שאני צריך לדעת שזה עוד לא עבר ושיש לי עוד הרבה זמן להרגיש את זה ככה.

מפחי נפש ותלונות נגרמים משיחה שתוכנה הוא: "זה לא אמור להיות ככה".
זה מה שאני חושב.

אם אני אשנה את התוכן של השיחה שלי למשהו אחר כמו : "זה מה שזה ואני שבע רצון" מתוך הבנה שזה מה שזה וזה המקום של זה, כנראה יהיה לי קל יותר.
יש שיקראו לזה לשחרר, אגב.

יופי. הבלוג הזה עוזר לי להבין דברים.
process
נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/1/2008 09:26   בקטגוריות אימון, אימפקט  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



good things come...


good things come...
זה יכול להיות שם של פרק שפותח עונה אחרונה של סדרה,
זה יכול להיות השם של הפרק האחרון.

כך או כך זו שיחה
שיחות יוצרות מציאות, לפחות אצלי זה ככה, לא יודע מה אתכם.

קניתי ספר של פייר בורדייה. הוא הסוציולוג האהוב עלי. הוא התחיל את הקריירה שלו בכלל כפילוסוף לפני שממש פתח לעצמו זרם משלו.
זה ספר שמתעסק בסוציואנליזה. מה זה? זה כמו פסיכואנליזה, אבל סוציולוגי, בא להחליף את ההתסכלות הפסיכולוגית בהסתכלות סוציולוגית.

מסתבר שאני משלב בין השתיים כבר שנים, עכשיו בהסתכלות לאחור אני רואה את זה... הרבה מהאימון שנתתי לאנשים בחיי השתמש בסוציואנליזה (מהולה בפסיכואנליזה שקלטתי עם השנים).

אני שומע עכשיו את החדש של רדיוהד וחושב בכלל על אביתר בנאי
חושב על אביתר בנאי וחושב על ז'אן לוק פיקארד עם מילים מסוימות בראש: "דרכו של הקפטן". מהי דרכו של הקפטן?
רק כשאכתוב לבסוף את הסוציואנליזה המהולה בפסיכואנליזה שלי שאקרא לה הנדסת המחשבה אפרוט הכל לפרוטות.
בינתיים אני רק מדבר על זה.

אבל מילים יוצרות מציאות,

אבל אם למדתי משהו מחיי הרוח שלי,
זה שלפעמים אסור להתערב בהתפתחות של אחרים, הם חייבים ללמוד לבד
זה הפריים דירקטיב
הפריים דירקטיב האנושי
נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/1/2008 20:45  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סיפור


אני שמח לומר שדבר כזה לא קרה לי מעולם.
לא הבחילות ולא ההקאות הכמעט ספונטניות שקרו לי אתמול, אחת בבית ואחת בסנטר.

אני שמח לומר ששלשום באחת בלילה עברתי סדנה, שהפעם האחרונה שעברתי אותה באמת היתה לפני הרבה שנים, אבל שלשום באחת בלילה זה קרה תוך  כדי הליכה ברחוב, תוך כדי שיחה. סיפרתי משהו וקלטתי שאני מספר סיפור. ראיתי שזה סיפור ושהכל נגמר, אני מספר סיפור וזה סיפור, אני לא כבול לו יותר בחיי. ואם פעם זה קרה לי ולא התמסרתי לתהליך, עכשיו זה קרה לי במקרה, תוך התמסרות מלאה ולא מודעת לעצמה וכל המשקל ירד ממני, והשמיים התבהרו כי הרגשתי איך מה שאני אומר הוא סיפור סיפור סיפור, ולא יותר מאשר- סיפור.

ועכשיו כשהשמיים בהירים יש לי בחילות והבטן שלי מודיעה לי על קיומה.
עכשיו צריך לעבור לשלב הבא של לחיות עם זה ככה, כי אחרת אי אפשר לחיות.
נאה דורש נאה מקיים, זה המוטו שלי לגבי עצמי.
אני עושה עם עצמי את מה שאני מייעץ לאחרים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/1/2008 14:16  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עצב מהול כאבי גדילה


כל זמן שאני במצב מאוזן הכל בסדר, כשאני קם מהמיטה מתחילה לי בחילה ואני רוצה להקיא.
הקאתי הבוקר אחרי שנים שזה לא קרה. מעצמי ידעתי שזה יבוא, ניגשתי לשירותים התיישבתי על הרצפה וחיכיתי.
זה בא.
הלכתי לישון, קמתי, חזרתי לישון. סך הכל פעמיים.
קמתי שוב עכשיו ושוב יש לי בחילה.

מקודם במיטה הרגשתי שברירי. כשאני שברירי אני נותן למה שעובר עלי להיות, לא זז. שברירי, פגיע, אני משתנה.
השתניתי, אני לא כמו פעם.

עצב מהול הוא מאבני היסוד של בחילה קיומית
כאבי גדילה
זה לא מרק טעים
אבל אני בישלתי אותו
נכתב על ידי יוזף ברויר , 27/1/2008 13:17  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לבד


"אין לי על מי לסמוך והטלפון לא צילצל כבר יומיים", הוא אמר.
"זאת התחושה של לבד", היא אמרה.
"אבל אל תדאג, התחושה הזאת עוברת", היא אמרה, "אתה אמרת לי את זה".
נכתב על ידי יוזף ברויר , 26/1/2008 19:43  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני צריך לנשום


תודה לאל על שם בדוי.
אני הולך לנהל שיחה בקרוב.
היא הולכת להגיד לי כמה עשיתי לה רע וכמה היא כועסת וכמה עוד כל מיני דברים ואני הולך לברר אם אני רוצה את האנרגיה שלי מתפזרת לידה או בסביבתה כי באמת כבר השקעתי הרבה בזה, והיא תהיה עוד אחת שאני עוזב לנפשה, כי לא מתפקידי להיות מסננת הגועל נפש שיש לכל בנאדם על חייו. ועם זאת, אכפת לי שם ממשהו.
ואולי אני טועה?

אני אשתדל להיות פתוח ככל האפשר. לשים לב להקשבה שלי אליה, לא להגיב במהירות. מצד שני, אני לא מגיב במהירות יותר לאף אחד, בדרך כלל אלה אנשים אחרים שקוטעים את דבריי. אין לי מה לתקן שם, אין לי מה לסדר. היא צריכה לרדת מזה. היא כבר 48 שעות על זה. אני צריך לנשום.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 25/1/2008 12:17  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בטיפול


שוב בטיפול, גורם לי לחשוב על עצמי.
חמישה פרקים ראשונים לעונה ואני מוצא את עצמי רוצה לחזור לעונה הראשונה של הפנינה הזו.

יבשתי היום בסלון כל היום.
ישבתי ועבדתי, ואז ישבתי ואכלתי ואז ישבתי ושוב עבדתי ושוב ישבתי ושוב חשבתי.
ואז כבר שכבתי, תוך כדי שראיתי טלויזיה במקום הזה,
והפעלתי את המוח כדי לראות ההתנהגות.

היום כשהיא התחילה לדבר איתי על מהלכים לוגריתמיים הפסקתי להיות יכול לראות.
כי אני רואה התנהגות, ואני רואה רגשות, ואני רואה מחשבות שיוצרות התנהגות.
התחלתי לראות לאחרונה למה אני חושב בצורה שבה אני חושב.
התחלתי לראות כיצד דברים שלמדתי פעם התיישבו במקום שלהם וגורמים לי היום להבין את מה שאני מבין איך שאני מבין. זה היה חדש ברמת הבהירות שלו.

וראיתי שיש לי עוד דרך.
התחלתי להשקות את הרקפות שלי. מלמטה, כמו שלמדתי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 23/1/2008 00:50   בקטגוריות בטיפול  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פייסבוק


למי פה יש פייסבוק שירים את היד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/1/2008 00:59  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הרגשה מיוחדת


לפעמים, אחרי הרבה זמן שאני לא פה, לפעמים אני חושב לשוב הנה.
מה אכפת לי מי קורא פה, המקום הזה גם ככה הוא לא מה שהיה פעם.
שריד לתקופות עברו,
שריד למי שהייתי פעם
אנדרטת זיכרון
חלק ממני

בדיוק גמרתי לראות עכשיו את הפרק האחרון של הדור הבא, שוב, בפעם המי יודע כמה. 14 שנה עברו מאז שהפרק הזה שודר, ורק היום, לראשונה ראיתי אותו עם כתוביות באנגלית, באמת, בפעם הראשונה. ולא משנה שיש לי את כל הסדרה, לא משנה כמה פעמים ראיתי אותה, זה תמיד ירגש אותי ותמיד יפעים אותי ותמיד יגרום לי להרגשה מיוחדת.

חבל שאין לי פה יותר קהל קבוע.
אני מניח שאני אחראי לזה,
טוב,
מה אני בכלל בוכה?
נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/1/2008 02:45  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מרחק


למה צריך לדבר, היא שאלה אותי אחרי שגמרה ונשכבה לידי, אני בכלל לא מבינה למה צריך לדבר, אני אף פעם לא מדברת.
אני שונא שמשתמשים בי , חשבתי לעצמי תוך כדי האקט, שונא. אמנם לא ממש סבלתי, אבל בטח לא הייתי שם כשהיא התאמצה להגיע לפורקנה.
למה לדבר? כדי לדעת איך אני מרגיש.
למה לדבר? כדי לשתף איך היא מרגישה.
למה לדבר? כדי להיות ולעשות את זה יחד.
למה לדבר? בן אדם שלא יודע את התשובה לזה בפנים לא ראוי לעוד סיכוי. איכס.

מה נשמע, היא שאלה אותי בבוקר כשקמנו.
מה את שואלת אותי מה נשמע, חשבתי לעצמי. באמת אכפת לך או שאת נבוכה ממני ולא יודעת מה להגיד?!
אל תשאלי אותי מה נשמע, אל תהיי מזוייפת. מה אכפת לך מה שלומי? לא היה לך אכפת בלילה, עכשיו אכפת לך!?

wrong answer, אמרתי לעצמי כשהיא ענתה לי על מה יש לדבר בלילה, wrong answer.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 5/1/2008 12:17  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)