לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2004    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2004

ציון דרך


אה, איל פוסטינו יקר

 

מדהים שאני רושם בך דברים.

הרישום הראשון היה בחודש שעבר, 87.5

היום אני 82.2- הייתי אומר שזה מרשים.

 

האמת שיכולתי יותר, בשבועיים האחרונים אכלתי כל מיני דברים שהיה לי אסור.

 

עתה, עת אני עומד לפני ליל הסדר.... אתה יודע איך זה. נראה מה נעשה.

 

יש עוד מה לעשות.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 31/3/2004 13:12  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




היש גובר על האין

ככה זה במבניות

נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/3/2004 13:13  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



זה באמת קרה


אני נוסע בקטנוע שלי בסביבות האוניברסיטה עם הקטנוע שלי, מנם פונה שמאלה כשאיןשמאלה ומכונית משטרה מאחורי אבל היא לא עוצרת אותי.
חצי קילומטר קדימה עוצר אותי שוטר לבדיקת רשיונות, אני עוצר, נוציא רשיון וביטוח, הוא מסתכל, אומר שהוא מאד מתרשם מזה שהכל כל כך מסודר אצלי. באופן די מוזר האוטו שלי גם חונה שם.
הוא מבקש ממני לבוא איתו לרכב שלו, כשאני מתקרב אני רואה שזה לא רכב משטרה אלא רכב מסוג טנדר גבוה בצבע כתום. כל אותה העת הוא מדבר איתי פטפוטי סרק, הוא שואל אותי איפה גרה אחותי, במנהטן, יופי החיים הטובים הוא אומר, אני אסע אליה עם 20 אלף דולר הוא מוסיף, לא נראה לי אני מסנן
אנחנו מתחילים לגשת לכיוון האוטו שלו, הוא נכנס לרכב הדי גבוה שלו, אני קולט שמזהו כאן מסריח, הרשיון והביטוח שלי אצלו ביד, והאוטו לא של משטרה
פתאום הטלפון שלי עם הרטט מצלצל, אני קופץ מבוהל
הגיע הזמן לקום.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 30/3/2004 07:31  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



איתחול


המוח שלי צריך אתחול- אני צריך ללכת לישון ולהתעורר אחר כך כדי להתחיל את היום מהתחלה.

חצבו בנו היום פילוסופיה פמיניסטית שלא להאמין- היה לי קשה להיות שם, היה לי קשה.

אני הולך לישון

נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/3/2004 18:54  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אנונימיות



אני יוזף ברויר, זה השם שלי.


המקום שלי בחיים כרגע הוא שנכנסתי לתלם. אמנם בכמה מקומות ולא באחרים אך זה המצב.


זה מצב של לעשות מה שנדרש ותו לא. תלם הנדרש.


קראתי הבוקר את מרקס, את המניפסט הקומוניסטי, אני בונה לאיש הזה את האתר, אני משקיע שם שעות.


האתר הזה מעצבן- אבל אני מבין שהאתר מעצבן כי אני בניתי אותו כך. כנראה לא השקעתי מספיק מחשבה. הגיע הזמן לגמור אותו כבר.


ומחר אני נפגש עם יוסי, אז עד מחר אני צריך לחבר את האינטגרציה של המאמרים שהוא ביקש ממני לכתוב. הפרי שלי אומרת שזה לא חכמה, שזה ממש לא בסדר שנעזרתי במישהי שעזרה לי כבדרך אגב. הלכתי לערער על ציון מבחן. היא העלתה לי את הציון בארבע נקודות שלמות וחוץ מזה גם קיבלתי שיעור פרטי על איך כותבים תשובה שמבחן. סיפרתי לה שהסוציאליזציה שלי של לימודים היתה גרועה ועודנה, היא לימדה אותי דבר או שניים בחן וענווה.


אז, אני צריך לכתוב את העבודה הזו למחר, ולגמור את האתר עד מחר אולי אפילו אצלו בבית וגם, לא יודע מה- זהו.


 


ויש לי לקרוא עוד כמה מאמרים, אני שמח לקראתם.


 


אבל הנה הצד השני- פגעתי באינטגריטי שלי בכמה מקומות:


-אכלתי השבוע כל מיני דברים שלא הייתי צריך לאכול. בכל ביס התפלאתי כמה קל לאכול שטויות, שיא הפשטות. אנשים אפילו לא חושבים על זה, הם פשוט אוכלים.


-לא עשיתי כושר שבוע, אולי טיפה יותר, הבטן שלי טיפה גדלה, חזרו לי הצמיגים שבצד שנעלמו להם עד לפני שלושה ימים, זה היה ממש מפתיע להיות בלעדיהם.
-הפסקתי לדבר עם כמה אנשים- טוב זה דו ערכי, היה עניין של סדר עדיפויות, לחלק מהמקומות שיגרתי התנצלויות, לאלה שלא- היה כיף, סליחה על הניתוק, שלום.


 


אתמול בבוקר לפני צאתי את הבית הלכתי למיטה של אמא שלי, היא ראה טלויזיה, נשכבתי לידה, הסתכלנו רגע, הבטתי בה באהבה ומקרוב. פניה גדולות, עורה המקומט, רוך בעיניה, אני אוהב את האשה הזו חשבתי לעצמי, אוהב אהבת נפש. כמו בפעם המי יודע כמה חשבתי את המחשבה העצובה הזו על העתיד בו היא יום אחד לא תהיה יותר. אמרתי לה שאני שמח שהיא חזרה, התגעגעתי אליה ולאוכל שלה ולאהבה שלה. הפרי שלי אומרת, אולי מעכשיו אקרא לה פרי, פשוט פרי- פרי אומרת שכשהיא לא בארץ אני מתנהג כאילו לא אכפת לי מהניקיון, אבל כשהיא בארץ אני מקפיד כמו יקה. שמתי לב שיש משהו נכון באמירה שלה, גם לא התנגדתי, גם לא הגבתי. (דף)


מה זה משנה מה זה אקזיסטנציאליזם.


 


 הרבה ימים לא כתבתי לבלוג, הרבה ימים לא חשבתי על הבלוג. היום חשבתי עליו וידעתי מה יש לי לומר לו. איל פוסטינו יקר שלי- אתה פה לשימושי בלבד, אני אוהב אותך ככה- גבר גבר. (חדש)


 


ולמה אנונימיות אתם שואלים?


כי זו המילה שעלתה לי בראש קודם- זה אקזיסטנציאליזם.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 28/3/2004 13:31  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רוח השעה כרוח השעתיים


כמה דברים ברוח השעה.

קודם כל והכי חשוב- אבדה לי עבודה שרציתי להדפיס אותה כתבתי בכתב יד- עכשיו אני אצטרך לשחזר, זה מחדל , פשוט מחדל- אך לא ארתע, זה עוד תרגול במקצוע הזה.

שנית- מדברים על השלום עם מצרים בחדשות ומראים שם מה לומדים ילדי מצרים על ישראל. בהחלט בושה וכלימה, אך מה אפשר לצפות ממדינה שהנשיא שלה מכהן כבר 300 שנה?!

שלישית- האם זוהי קנוניה, להוציא אותי מהתכנונים לרדת לסיני בחופש הקרוב?

נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/3/2004 12:37  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טוב היות אהבה


טוב היות אהבה
זה פותח את הראש.
טוב היות אהבה
זה משחרר סתימות
המובנות בקוגניציה האגוצנטרית.
טוב היות אהבה-
כי אז אוהבים.


טוב היות אהבה
כי אז יש אהבה.
טוב היות אהבה כי טוב היות אהבה.

 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/3/2004 12:02   בקטגוריות חסד והתגלות  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



טוב היות חרמן


טוב היות חרמן.

טוב לקום ולחשוב עליך.

טוב להתקשר.

טוב שהכבד.

טוב שלומדים.

טוב שהמוח עובד.

בית השחי צועק חמאס-

נלך להתקלח.

later.

 

נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/3/2004 09:16  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



FUCKTS OF LIFE


איך יודעים שאמא חזרה מחו"ל?

 

שמים לב פתאום שצריך לשטוף כלים כדי שהיא לא תתעצבן על זה בבוקר.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/3/2004 00:05  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אולי
אולי זה עניין של סדר עדיפויות
לא נכון סדר עדיפויות, סטייט אוף מיינד
לא בדיוק
סטייט אוף מיינד של מה?
סולמות של סטייט
מה אתי?
כאילו הדבר הראשון שאמור להיות הכי חשוב, אינו הכי חשוב, אבל מה הכי חשוב?
האם הדבר שאני משקיע בו הכי הרבה זמן הוא הכי חשוב?
האם  מבחן התוצאה חל פה?
לא.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 21/3/2004 19:12  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



דלקת בשריר


קמתי הבוקר בשמונה. קצת עייף, דומע, עם פירורים רבים בעיניים, בלי הרבה חשק.

אני צריך לצאת עוד מעט לעבודה. הכי טוב עבודה, אבל אין לי חשק.

אין לי חשק.

אוף, אני חולה, יש לי דלקת בשריר החשק, הייתי רוצה סתם לשבת בבית היום, סתם ללכת לעשות קניות, אין לי שום דבר בבית, אין לי ממש כלום לאכול, רק מים מינרלים יש לי. הייתי מסדר את הבית קצת, הולך לקנות דברים, נם שנ"צ, אולי קורא קצת מאמרים, ממשיך באתר, אולי רואה איזה פרק לשם שינוי. שינוי.

שינוי.

נראה לי שאני מצביע לביילין בבחירות הבאות.




ולכל הקוראים והקוראות שלי- סופשבוע רגוע.

רגוע של שקט ורגוע של נחת

רגוע של אהבה, רגוע של חיבוק

רגוע עם חום. הרבה חום




המשך:

אני אגיד לכם למה, אנינ אגיד לכם למה אני מאחל לכם את זה, כי אני מאחל לי את זה.

היה לי שבוע שהיה לי קצת מטורף. כלומר הכל היה בסדר אבל ההתרוצצות הרגשית שלי היתה רבה, עשיתי הרבה עם הרגש שלי השבוע.

קיבלתי כל מיני ציונים, הייתי צריך לחשוב על כל מיני דברים שקרו, שעשיתי,שלא עשיתי, שרציתי, ושלא רציתי. עשיתי ספורט פעם פעמיים, וזה היה הרבה בשביל השרירים שלי.

הלכתי מפה ולשם ולשם ולכאן. התרוצצתי במוח הרבה. ברחתי וחזרתי, באתי והלכתי, בפנים בחוץ בפנים בחוץ.

כל מה שרציתי היה סופשבוע אחד של שקט.

אני רוצה קצת שקט

שקקקקקקקקקט

נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/3/2004 08:53  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שעת לילה


ציניות זה סוג של ויתור.

אני לא מאמין לאף אחד שהוא ציני. אולי שהוא צינצנת.

כל אחד שהוא ציני, הוא מסתיר בתוכו משהו שהוא ויתר עליו מהאישיות שלו, משהו שהוא ויתר עליו מהחוויה שלו, מהתמימות, מהתום.

הכרתי היום מישהי מהכתה שלי. ישבנו ביחד והתבדחנו, היא ישבה מאחורי והתלוננה על המתרגלת הזוועתית לדעתה. אני אישית די אוהב אותה. חוסר המושלמות שלה, ואי הנסיון שלה להכחיש את זה או להסתיר את זה עושה אותה אנושית וניתנת למגע בעיניי.

אחרי זה ירדנו אני, היא וגבר גבר לקפיטריה לאכול משהו לאחריי זה נכנסנו לעוד שיעור, שהיה על אנתרופולוגיה, אבל בעצם היה יותר כמו שיעור מרענן, מזון פילוסופי. אני דיברתי, יעל דיברה, עוד מישהי דיברה, וזהו, רק שלושתינו דיברנו כל השיעור, שהיה מרתק, ונתן לנו מקום להתבטא. וכל מה שהיא עשתה בסוף השיעור היה להגיד לי, oh please.

ציניות זה סוג של ויתור, ויתור על משהו שפעם היה שם ועכשיו מוחבא היטב, נסתר מהעין, אבל מנקר בלב, אולי קצת חמוץ, אבל עוד דופק.

דיברתי היום עם נועה, התקשרתי אליה שוב, היא שוב התנצלה ואמרה לי שלא היה לה זמן, והיא התנצלה שוב ושוב, ואמרתי לה בסדר ושוב בסדר, ורציתי לקבוע איתה שיחת מסנג'ר, אבל אין לה, אז היא הבטיחה שעד מחר, עד מחר זה יהיה מוכן, וכל מה שאמרתי, שאני אחכה לזה. היא התנצלה והתנצלה.

ראיתי חומות של תקווה. שוב. ושוב. הסרט החמוד הזה, אני אוהב אותו, עושה לי הרגשה טובה.

נזכר עכשיו בשורה האחרונה מקאנדיד: "יפים דבריך, אמר קאנדיד, אבל עלינו לטפח את גננו".

נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/3/2004 23:52  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רוטברג


אוקיי, זה די מדהים.

נכנסתי לאתר האינטרנט של התיכון שלי.

יש שם חומר לימודים וגלריות של תמונות ופורומים לשכבות ולכתות.

למשל נכנסתי לפורום של יב והם מדברים שם על זה שלא הולך להיות להם נשף השנה אם הם לא יתארגנו.

אני חושב שזה מדהים.

כשאני הייתי בתיכון, הרגשתי מאד מנותק מהקהילה הזו שקוראים לה שכבה, שכבות, בית ספר.

עכשיו יש אינטרנט, כולם מדברים באינטרנט, לא צריך להיות ביחד כדי לדבר ולהתחבר, זה די מדהים.

פשוט לדבר. פשוט לדבר.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/3/2004 00:02  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בסדר בסדר


עוד מעט אני אכתוב פוסט, עוד מעט...

רק תנו לי לעבור את הסערה.

 

 

מאד מוזר, כל פעם אני מגלה שאנשים חדשים קוראים את הבלוג שלי אבל מיום ליום יש לי פחות ופחות מנויים.

אני כנראה נהיה חלוד- או אולי זה אתם.

 

מה 'כפת לי.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/3/2004 21:38  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פייגלה


כולם רוצים רק אהבה.

זה דבר אוניברסלי

אין בילתה ואין אפס.

 

כולם יודעים את זה.

 

רק אהבה מביאה אהבה

ורק עבודה יוצרת עבודה.

שום דבר הוא לא יוצא דופן

והבלוגים שלכם אהוביי עושים לי טוב

אז תודה לכם. אתן יודעות מי.

 

 

 

-----------------------------

 

היום ישבתי ליד מישהי שאני יושב לידה בעוד שיעור, אז היא שאלה אותי אם אני לומד גם כאן, וזה שיעור על נשים כמובן- הרי אני לומד מגדר.

אז עלה לי בראש איש חייל על משקל אשת חייל. אז אמרתי לה שאני אשת חייל.

אז היא אמרה: "אתה יודע מה זה אומר?"

אני: מה?

היא:" שאתה פייגלה "

צחקתי

 

זה היה אחד משיאי יומי.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2004 20:37  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דיברתי עכשיו עם נועה, יש לי קראש עליה.היא התנצלה שהיא לא ענתה לי על השאלות ששלחתי לה (ראיון).

איזה קול משגע יש לה.

 

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2004 20:29  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אני כל כך הולך לערער על הציון שקיבלתי, אלהים אדירים.

אני הולך להתקלח

הלוואי שהיה אפשר לשטוף ימים במקלחת. ג'יזס קרייסט.

מתגברת בי התחושה שאני דפוק ואני יודע שזה לא כך.

זה פשוט מדהים.

פתאום התחילה לי התחושה הזו לפני כמה שבועות, זכרתי לתעד אותה כמופיעה כדי שלא אאמין לה בטעות.

אני מייעד אותה לגריסה.

די לכיבוש

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2004 20:17  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשובות לשאלון השבועי



למה, לדעתך, אנשים כותבים בלוג?


מאיפה לי לדעת?
אני כותב וזה נותן לי פורקן הרבה פעמים.
אני כותב הרבה פעמים כי אין לי משהו אחר לעשות
אני כותב כי אחרים כתבו ואני רוצה גם


השלימי: הבלוג שלי מלא ב....
שיתופים
רצונות
טענות
תקצירי ימים
חרא שצף (משתדל שלא)
ומתכונים

האם כתבת אי פעם משהו ופרסמת אותו? שיר, סיפור, אגדה, דו"ח מס הכנסה...


יש לי אתר משלי
כתבתי באתרים של אחרים
אני מפורסם יחסית בקהילה שלי

האם את מגדירה את עצמך כיוצרת מתוסכלת?
בשום פנים ואופן לא

האם את כותבת גם מחוץ לבלוג? למגירה, לשידה, למקרר...
אני כותב לאתר שלי

איזה סוג בלוגים את מכניסה לקבועים שלך? או בקיצור, מה את הכי אוהבת לקרוא אצל אחרים?
אני מכניס ללינקים שלי רק דברים שמרגשים אותי.
לא מרגש לא נכנס.

האם מספר הכניסות לבלוג שלך משפיע עליך, או שאת כותבת לעצמך וזה לא משנה?
לפעמים הוא משפיע עלי.
לפעמים בא לי להעלות אותו קצת אז אני משתדל לכתוב יותר.
אבל בד"כ לא.

האם את מפרסמת את הבלוג שלך בשם אנונימי או מלא? פומבי או פרטי? למה?

אנונימיטי.
למרות שמישהי כבר אמרה לי שהבלוגספירה היא בית זונות אחד גדול.
וחוצמזה- בישראל כולם מכירים את כולם, ואם לא, אז את חברה שלהם.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2004 19:53  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מין עצב כזה



יש בי מין עצבות כזאת. מקודם חשבתי שזה בגלל שאני ממש רוצה לאכול אוכל חם. אז הלכתי לאגודת הסטודנטים לשאול לגבי אם אפשר לאבחן אותי כלקוי למידה, אולי יש לי בעיית לימודים כלשהי שמשאירה אותי בציונים שלי כמו שהם בלי קשר ליכולת שלי.


אחרי זה כבר לא התחשק לי להמיר את העצב שלי להליכה של שעה בחדר הכושר החלטתי ללכת לאכול, שזה בדיוק מה שרציתי, החלטתי שאני אעשה בדיוק מה שמרגיש לי טוב.


אז אכלתי.


החום עשה לי טוב. אבל טוב לא היה לי.


משום מה כל מה שרציתי זה לכתוב את זה.


מהו ישראבלוג בשבילי- בדיוק זה.


היום בערב אני הולך לקבל את הציון שלי במקורות היסטוריים.


אני חושב שהלך לי טוב. אבל מבחן התוצאה מעולם לא היה לטובתי בכל הנוגע לאוניברסיטה.


זה מרגיש כמו כרוניקה של ציונים שיש להם תקרת זכוכית משוריינת ומבוטנת.


מה יש לי?


 


 


את הפוסט הזה כתבתי בוורד.הוא היה לי חשוב מידי בשביל שאכתוב אותו בטעות בישרא וימחק לי.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2004 13:42  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני


במצב רוח די טוב.

 

שני דברים קורים אולי שלושה.

אני עובד על האתר, אני די בסופו, רק כדאי שהוא יאשר אותו ונתחיל לסגור את העסק הזה ואני אהיה עשיר בכמה אלפי שקלים. תירגעו.

שנית, סיימתי לקרוא את בורדייה וכל מה שנותר לי הוא לסכם אותו וזה לא יהיה בעיה.

מחר אני גם נרשם לשאר הקורסים, להתחיל לגמור את המערכת הזו, כבר לגמור את השנה, כבר לסגור פערים, כבר להתיישר, כבר.

גם מציע לכם להוריד את החדש של קיילי מינו, אין ספק הכי כייפי שלה, אני מודה, אני אוהב מוזיקה פופולארית, דמ איט אני צריך ללכת לדיסקוטק מהר.

גם מציע לכם לרוץ לבלוג של מלפומנה לקרוא את הפוסט המצויין שלה. מרוב שנהניתי רציתי לשנות את העיצוב של הבלוג שלי שיראה כמו שלה.

אבל לא.

 

מה זה ישראבלוג בשבילי? בדיוק זה.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/3/2004 21:54  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)