לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2005

פוסט אופטימי לשם שינוי


היום נסעתי אלף פעמים באוטובוס. די נמאס לי ממנו. די כבר לסוע באוטובוסים, הגיע הזמן טוסטוס. יש זמן.
היום באוטובוס פגשתי בחור שאיתו העברתי ימים רבים מילדותי. שיחקנו יחד כדורסל כשהיינו ילדים ונערים עד שהוא עזב לתל אביב. שאלתי אותו אם הוא משחק. אמרתי לו שאני זורק בלוקים. הוא אמר שגם הוא לא נגע בכדור כבר שלוש שנים. צחקנו שנינו שאנחנו פדלאות ושאין לנו אויר לרוץ, זה היה כזה כיף לצחוק על עצמינו על מי שהיינו פעם ועל העגלות שאנחנו היום. זה פשוט היה כיף. אחרי זה לקחתי ממנו את הטלפון שלו ואולי נזרוק קצת בלטות בפעם הבאה שנתראה.

 

האדם השני שפגשתי היתה בחורה חמודה מהצבא. שירתנו יחד. היא מתיאטרון ופתאום הבנתי את הטירוף/שריטה שראיתי לה בעיניים בכל פעם שהייתי פוגש אותה ביחידה. פתאום העיניים שלה היו בהקשר הנכון, פתאום הבנתי מי היא.
היא גם סיפרה לי על הקצינים שהיא עשתה שם... הייתי בשוק.

אני נוסע ביום שבת לטיול בצפון. יהיה מגניב. בכלל, אני אוהב לבלות עם האנשים שאני מסתובב איתם לאחרונה. נהיה לי כיף.

הזמינו אותי להציג את התמונות שלי. אני הולך לקבל תערוכה משלי. תערוכה ראשונה של תמונות. עיתונות יח"צ והכל. סוף הדרך, צריך להתכונן. בבוא העת אני אודיע איפה ומה ותוכלו לבוא. אין ספק שזו התקדמות רצינית.

הולכים לראיין אותי לסרט על מעריצי סטר טרק. התפקיד שלי יהיה לייצג את "ישראל". גם כן לא רע.

פעם הייתי מדבר על הון חברתי. משקיעים ביחסים עם אנשים ואז זה חוזר בצורה של טובין- כספיים, חברתיים, דלתות נפתחות והכל. אני חושב שאני מתחיל לממש.

פוסט אופטימי לשם שינוי
נכתב על ידי יוזף ברויר , 31/3/2005 22:50  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מטרוסקסואליות- מתחילה בפנים - חלק ה' ואחרון


תיאוריה ודיון

 

בראיון שערך  ג'ונתן רתפורד עם אוּלריך בֵּק, מדבר  בק על שתי תקופות במודרניות. תקופה אחת, לה הוא קורא "המודרנה הראשונה", מבוססת על מדינת הלאום, זהויות קולקטיביות ועקרון כלכלי של תעסוקה מלאה. "המודרנה השנייה" לעומת זאת, מביאה איתה גלובליזציה ואינדיבידואליזציה. אינדיבידואליזציה לפי בק היא שינוי מבני וסוציולוגי בזיקה בין הפרט לחברה- השתחררות ממעמדות חברתיים (אנשים שלא משייכים את עצמם יותר למעמד), שחרור הנשים מגורלן המעמדי והתעסוקתי כעקרות בית התלויות כלכלית בגבר, שינוי תפיסת מעמד המשפחה לכיוון של משפחות מזן חדש (משפחות חד הוריות, משפחות ללא נישואים) ושינוי הרגלי שגרת העבודה כתוצאה מהתגמשות שעות העבודה (עבודת משמרות, חצאי משרה וכדומה). כל השינויים האלה, לפי בק, הופכים את המושגים הקלאסיים ל"מושגים זומביים"- מושגים אשר חיים עדיין באקדמיה אולם הם כבר בחזקת מתים בעולם הממשי(בצורת מחקרים חדשים המשתמשים במושגים מהמודרנה הראשונה). המוסדות שגובשו במהלך המודרנה הראשונה מנסים להתמודד עם מושגים מהמודרנה השנייה, החורגים מהם בשפה, במהות ובתוכן ועל כן אין המערכת מסוגלת להתמודד עימם.

 

אין שחרור בלא תודעת עבדות, טוען מרכוזה, והתעוררותה של זו נתקלת בקשיים חברתיים ממוסדים. המודרנה השנייה שלי התעוררה בכניסה שלי לאוניברסיטה לחוג לסוציולוגיה אך בעיקר לקורסי המגדר שלקחתי, שם פעמים רבות הייתי אחד מבין גברים בודדים בתוך כתה מלאה בנשים. ההגיון שעמד מאחורי הבחירה שלי בקורסי מגדר היה אינטרסנטי לגמרי- רציתי להבין נשים טוב יותר- גדלתי עם שתי נשים-אמי ואחותי, ורוב חבריי הן בעצם נשים, הגיוני שאוכל להפיק מכך ערך. עם הזמן למדתי יותר ויותר מושגים ורעיונות פמיניסטיים ביקורתיים. עתים היה זה מאד לא נוח לשבת בכתה כשנושא השיעור פעמים רבות הוא למעשה ביקורת נוקבת על המין הגברי ועם זאת, התחילו בי מספר תהליכים: הלמידה על "שחרור האישה" מכבלי המחשבה הפטריארכליים הובילה אצלי לרצון להתנסות בעצמי בשחרור מהכבלים- מרגע שנודע לי שיש כבלים- מעבר למצבי הביולוגי כזכר, הבנתי שאין שום משמעות לעובדת היותי גבר כי אם ראשית להיותי בן אנוש - ככזה אני רשאי לבחור את המגדר שלי בהיותי חופשי. האם זה כל כך יוצא דופן שגם גברים ירצו להשתחרר מכבלים היסטוריים של מגדר ותפקידים היסטוריים? אני רציתי.

דבר נוסף בעל חשיבות בעיני הוא פרספקטיבה חדשה שקיבלתי בעניין היחסים בין גברים לנשים. כמדומני שזה היה בשיעור שנושאו היה נשים במשפט והמרצה דיברה על הטרדה מינית כשלפתע היא אמרה שיש נשים (היא התכוונה ללסביות) שהמין הגברי כלל אינו מעניין אותן. כיוון המחשבה הזה היה חדש לי- הפכתי את האמירה הספציפית על לסביות לכיוון הכללי יותר של נשים בכלל. מעולם קודם לכן לא חשבתי על היתכנות "העלמת" חצי מהמין האנושי כחלק מתפיסת עולם בטענה שהוא "פשוט לא מעניין" או "לא רלוונטי". את הדברים השלכתי על עצמי והגעתי למסקנה המתבקשת שישנן נשים שאני "בכלל לא מעניין אותן". בעצם, הוציאה המרצה את המין הגברי בהינף משפט ממרכז העולם. גם אני יצאתי אז מהמרכז. זו היתה פרספקטיבה חדשה- לפתע קטנתי בכמה מידות.

ברצוני להבהיר את דבריי ע"מ שלא יובנו בצורה לא נכונה- באומרי שלפתע קטנתי אין כוונתי שמימדיי האישיים או בטחוני העצמי נפגעו חלילה, ההפך הוא הנכון. למעשה הבנתי שישנו אני פנימי, מעין I מתוצרת מִיד, אך עצמאי יותר מזה שהוא תבע, המבקש לפרוץ החוצה ולהגיח מתוך מעטפת ה- SELF המחוברתת, הקשוחה והמגדרת.

לימודי המגדר גרמו לי לבחון ולבקר את ההגדרה העצמית שלי ברמה המגדרית. הסיפוק מכך הוא גדול כיוון שכעת ניתן לבוא במגע עם חלקים שבי שעד עתה התנהלו כמותנים ע"י כוחות חברתיים (ולדוגמה- המקרה של תמי) ועצם ההכרות עם אותם כוחות, עצם ההבחנה והיכולת לתת להם שם ברמה האישית, (שוב- המקרה של תמי) ממסמסת את כוחם ושליטתם על האינדיבידואל שבי נוסח המודרנה השנייה, המבקש להשתחרר תודעתית והלכה למעשה מהגדרות מגדריות וחברתיות נוסח המודרנה הראשונה של בק ולמעשה- לחַברת את עצמי כרצוני.

המהלך הזה בין היתר, הוא שגרם לי לפקפק במוחלטוּת הקביעות המגדריות אודות לבוש נשי וללכת אחר צו ליבי בנוגע לקניית החצאיות ויותר מכך- ללבוש אותן. דבר הוביל לדַבַר וגם הגדרת ההטרוסקסואליות שלי עמדה במבחן. הטרוסקסואליות כהגדרה לאדם הנמשך לבני המין השני התגלתה כמושג זומבי צר (מרכוזה) שאינו מיטיב לתאר את רזי נפש האדם. יותר מכך, הסאב-טקסט של הגדרת הטרוסקסואליות גורם בעקיפין לשיעבוד האדם בכך שהטרוסקסואל אמור להרגיש ולהתנהג בצורה מסוימת, וכמו כן, לסלוד ולהתרחק במשך כל חייו מצורות שונות של הוויה מינית ומגדרית. הטרוסקסואליות היא אם כן מושג זומבי כי אם לא, אזי לא ניתן להסביר מגמות בנות זמנינו כגון נשים הטרוסקסואליות (נמשכות לגברים) הרוצות להתנסות עם נשים אחרות או גברים הטרוסקסואלים הסקרנים לגבי מין עם גבר. איך תתואר התופעה הנהיית שכיחה בה נשים, לאחר מערכת נישואים ארוכה וילדים מחליטות לחיות עם אישה פתאום? האם ניתן לקבוע בוודאות מוחלטת ושחצנית שהסקרנות בלבד היא בהכרח הטיה מוחלטת לכיוון ההומוסקסואליות והלסביזם? האם לא יתכן שסקרנות היא רק סקרנות? האם לא יתכן שלפעמים סיגר הוא רק סיגר?!

על כל אלה אם כן, נדרשה הגדרה חדשה, פלואידית, בעלת גבולות קשיחים פחות וסובלניים יותר והמטרוסקסואליות נתנה את הבסיס לכך לאחר שהוצאו ממנה היסודות השוביניסטים במהותם והוכנסו אליה במקום זאת יסודות הומניים ואינדיבידואליים יותר נוסח תקופתינו שאינם חוששים מבחינה מחודשת של גבולותיהם החברתיים והתרבותיים ושמלכתחילה מודעים לעצמם ומקבלים את עצמם, חסרי יומרה,  כזמניים וכתולדה של משא ומתן.

 

ציון: 98
עוד על הגדרת המטרוסקסואליות - ליחצו

נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/3/2005 19:37   בקטגוריות האמירה במגדר  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אני כבר לא כותב.
גם עבר עלי חתיכת שבוע. חתיכת שבוע.
אני גם לא קורא.
אני כנראה הולך לעדכן את המצלמה שלי. החדשה תעלה לי כמה אלפים.
איזה שבוע זה היה, אני חושב שאני חוזר למצב הרגיל.
אני לא יודע אם להגיד סופסוף או להצטער שהמצב לא נמשך.
אנשים נפלאים הכרתי בשבוע האחרון, מליון מחשבות עברו לי בראש, דרייב חדש, הילוך שישי פתאום נמצא במערכת.
אני נוסע יום קודם. יופי, עוד יום, סבבה, ממש לא אכפת לי... אני מתגעגע גם לסיני.
דאגות לעתיד? איזה טוב יצמח מזה?
היום פגשתי מישהי באוטובוס. היא בגיל של אחותי ולא נראית בת יום אחד אחרי 23.
השארתי את המחשבות לעצמי, מבין כמה זה קל כשלא מתכוונים לשום דבר.
מחר- בבוקר כרטיס, בצהרים צילומים, אחרי הצהריים חלוקה, בערב פגישה, ומה עוד?
כבר חודש לא הלכתי לרוקי, כבר חודש שכמעט ואני לא לומד כלום,
אנשים מעצבנים אותי, אנשים מאד מסוימים, איפשהו אמרתי לעצמי שאיבדתי קצת מיכולת המראָה שלי,
כן, כמו שרעות אמרה לי היום- אני צריך לעבוד בתקשורת
נכתב על ידי יוזף ברויר , 27/3/2005 23:40   בקטגוריות יומן  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מצוקה


אני לא יודע מתי זה קרה אבל יום אחד פיתחתי לי מנגנון שהתריע בפניי שאני במצוקה. איך אני יודע שאני במצוקה?
משהו מרגיש לי לא בסדר, אני מנותק, מהרגשות, ואני סהרורי במידה.
טוב זה לא פלא עם כל מה שעבר עלי בשבוע האחרון.

-

אה כן, ותחושה צונאמית של עצירות. עצירות של דמעות.
התמונות של זה רצות לי בראש, אני תכף נחנק
נכתב על ידי יוזף ברויר , 25/3/2005 21:44  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




מצחיק, אני רואה עכשיותכנית על מישהו והוא אומר שם שהתפיסה המערבית היא שאם אתה עסוק אתה קיים, אבל הנה הוא רואה תמונות שהוא צילם את המשפחה שלו- והוא זוכר אותם במעומעם, אז הוא קיים או לא קיים?

 

והנ אני, הימים האחרונים עוברים עלי בשצף, מעולם לא הייתי כל כך עסוק בכל כך הרבה דברים, מעולם לא פגשתי כל כך הרבה אנשים ומעולם לא רצו את פרי עמלי כל כך הרבה.

 

מחיר אחד ומרכזי אני חווה תוך כדי- השקט הנפשי שלי מונח בידם של אחרים- האם הם יקבלו את עבודתי או לא.
חשבתי ללכת להתבכיין על זה, ואז החלטתי לקחת אחריות על הרגשות שלי.
בין ירצו ובין לא ירצו- הרגשות שלי נובעים ממני, הם שלי, הם ברשותי ואני מחליט עליהם
מצבי הרגשי עד עתה היה כמי שמחכה לישועה מבחוץ, כמו אותו ילד קטן שמחפש חברה,

לא יהיה טלפון הערב, תשלים עם זה אני אומר לעצמי.
העולם מסתובב, היקום בצד שלי, הדברים רק מתחילים עכשיו
תהיה נדיב
נכתב על ידי יוזף ברויר , 23/3/2005 23:27   בקטגוריות אמירה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות מההפגנה היום












נכתב על ידי יוזף ברויר , 23/3/2005 20:11   בקטגוריות תמונות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




משיכה אינה עניין להשוואה.
תודה.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 22/3/2005 02:36  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קיר זכרון


יש עוד קיר זכרון, בכניסה לאוניברסיטה, אבל הוא נשרף לי.


נכתב על ידי יוזף ברויר , 21/3/2005 10:09   בקטגוריות תמונות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לא יאומן




נכתב על ידי יוזף ברויר , 20/3/2005 23:34  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שביתה


ימים מעייפים עוברים על כוחותינו...

מלהתרוצץ לפה ולשם, אני די מרוצה בסך הכל, הזדמנויות מתחילות לצוץ לי בכל פינה. סוציולוגיה לומדים שעצמאים מרוויחים יותר כסף, ואני בכלל התחנכתי על ברכי השכירות ופחדתי מעצמאות.

(הזכויות לתמונות שמורות. לשימוש, נא ליצור עמי קשר)

נכתב על ידי יוזף ברויר , 20/3/2005 15:31   בקטגוריות תמונות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השבתת לימודים ביום ראשון 20.3.05


הפגנת ענק בכיכר ההשכלה (לשעבר כיכר אנטין) תתקיים מ-8 בבוקר, ביום ראשון. שאר האוניברסיטאות צפויות להצטרף למאבק, ולהשבית גם הן את הלימודים.בין האמנים שיופיעו: מוקי ופילוני.

מאבק הסטודנטים של אוניברסיטת תל-אביב מתעצם: ביום ראשון, 20.3, נשבית את הלימודים עד השעה 12:00 בצהריים. בפקולטה לאמנויות יושבתו הלימודים במשך כל היום. משעה 8:00 בבוקר תתקיים בכיכר ההשכלה (אנטין) הפגנת ענק, אליה יצטרפו נציגי סטודנטים מכל הארץ, מרצים, חברי כנסת ואמנים. המרצים הודיעו על תמיכה בסטודנטים. אוניברסיטאות אחרות צפויות גם הן להצטרף למאבק ולהודיע על השבתת הלימודים.
*מבחני מועד ב´ יתקיימו כרגיל.


(צלם: בעל הבלוג. כל הזכויות שמורות, אין להשתמש בתמונה ללא רשותי)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/3/2005 13:15  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב ל


לכבוד:                                                                                                                      23.1.05

 

פרופסור רבינוביץ' איתמר – נשיא אוניברסיטת תל-אביב

פרופסור ינקלביץ' שמעון -  רקטור אוניברסיטת תל-אביב

פרופסור רוקם פרדי – דיקן הפקולטה לאמנויות

פרופסור לוי שמעון – ראש החוג לאמנות התיאטרון בפועל

דוקטור יערי נורית – ראש החוג לאמנות התיאטרון הנכנסת

יפתח עצמון – יו"ר אגודת הסטודנטים

                       

הנדון: הקמת ועדה משותפת להבטחת המשך קיומו ושיפורו של החוג לתיאטרון

 

בעקבות כלל השינויים אותם עוברים החוגים השונים באוניברסיטה, אנו מבינים כי גם על החוג לתיאטרון לעבור רפורמה מהותית בכדי שיוכל להמשיך להתקיים במצב האקדמי והכלכלי הנוכחי.

 

אנו, נציגי ועד הפעולה של הפקולטה לאמנויות, סבורים כי המשך קיומו של החוג לתיאטרון הוא הכרחי בשל תרומתו הייחודית, הן לאוניברסיטה כמוסד להשכלה גבוהה, השואף להמשיך ולהוות את חוד החנית המחקרית והאינטלקטואלית, והן לחברה הישראלית בשמירה והתפתחות התרבות בארץ.

 

חשיבותו הגדולה של החוג נגזרת מאופיו המיוחד. חוג זה, הינו היחידי במדינה המאפשר את קידום המחקר האקדמי לצד ובזכות עבודה מעשית ואת העצמת איכות היצירה דרך המחקר.

 

אנו הסטודנטים פונים אליכם, על מנת שיחד נמצא פתרון, שיבטיח את המשך פעילותו  של החוג בצורה שתהלום את צרכי השעה, אך בה בעת  יישמר צביונו הייחודי של החוג. אנו קוראים להקים ועדה משותפת, אשר תכלול נציגות שווה של הנהלת האוניברסיטה, ראשות הפקולטה והחוג, מורי החוג לתיאטרון ונציגות של הסטודנטים.

 

לאחרונה פורסמה כתבה בעיתון "העיר" בדבר סכנת הסגירה של החוג לתיאטרון. כתבה זו פורסמה ללא כל שיתוף פעולה מצידנו. לדעתנו, כל זמן שמתנהל דיאלוג אמיתי בין גורמים השואפים להמשך קיום החוג אין מקום או הצדקה ליציאה לתקשורת! אנו, ועד הפעולה של הסטודנטים, מתנגדים נחרצות לעירוב גורמים חיצוניים ומקווים כי כל הצדדים מבינים את הכוח הטמון בקיום דיאלוג על פני הבחירה במאבק. נורמה זו היא נר לרגלינו בשאיפה אותה אנו מבטאים במכתב זה: אנו מאמינים כי הקמת ועדה משותפת תמנע הישנות מקרים מעין אלו.

 

כולנו כאן כי המוסד האקדמי חשוב לנו. אנו מאמינים כי אם נשלב כוחותינו, נוכל להביא לעשייה פורה דרכה נגיע למצב בו כל הצדדים יהיו מרוצים. כמו כן נדאג לכך שהחוג לתיאטרון יבטיח את המשך קיומו, מתוך מבנה חדש ונכון יותר, חרף סערות ומהמורות שניחתו על האוניברסיטה בימים אלו ותוך מתן בסיס איתן להמשך צמיחתו והתפתחותו.

 


זוהי העת לבצע שינויים, אך בואו נעשה שינויים בונים וביחד.

                       

                        אז או שתחוללו פה איזו הפתעה,

                                                תקימו את המת לתחייה או משהו כזה,

                                                או שתורידו את המסך ותיתנו ללכת הביתה.

                                                                                    (מתוך "פעורי פה", חנוך לוין)

 

יחד נוכל לעשות את מה שאנחנו לא יכולים לעשות כל אחד לבדו.

 

אנו מבקשים את התייחסותכם על מנת שנוכל להתחיל לפעול בהקדם האפשרי.

           

 

                                                                                    בברכה,

                                                               ועד הפעולה                                    

                                                             

                                                                טלי אוקמן – תואר ראשון כתיבה

                                                          יעל גבריאלי – תואר ראשון בימוי

                                                           יונת בורמיל – תואר ראשון עיוני

                                                         לירון ליבסקינד – תואר ראשון רב תחומי

                                                                                           מיכל פלס – תואר ראשון דו חוגי

                                                                                           הדס אילון – תואר שני עיצוב

                                                                                           משב בלזם – דוקטורט עיוני

                                                                               

                                                                                                                                                                                                                                                 

                                                                           

         

          

 

 

 

 

 

 

 

 

נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/3/2005 10:43  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הסוציולוגיה של מאבק הסטודנטים


מה לימדה אותנו הפגנת הסטודנטים?

ראשית יש להבין שההפגנה תוכננה בחשאי והיו מעורבים בה בערך 100 איש. בשעת בוקר מוקדמת מאד הגענו לאוניברסיטה ופעלנו כדי לנעול את כל השערים בשרשראות. בערך לקראת 7 בבוקר החלו הרוחות להתחמם, וזה בגלל שלו השערים לא נפתחו, איילון היה סובל מפקק תנועה ענקי. ידענו את זה.

המשטרה נכנסה לעניינים, פרצה את שערי האוניברסיטה והפגינה אלימות וברוטאליות חסרת רסן.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/3/2005 16:02  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות מן ההפגנה באוניברסיטה # 2


תלמידות מהנדסאים

מי זה?

שרון אלכסנדר איתנו איתמר רבינוביץ מגיע לתת דין וחשבון בככר אנשטין, בצילום אחרי דבריו לקהל המפגינים רבינוביץ באמת נותן דין וחשבון- הסטודנטים לא היו קלים איתו עם עיתונאית מהארץ שמצטטת את דבריו בנוגע לעתיד רפואת שיניים האקדמיה איתנו - מרצה מספרות עברית קוראת אלתרמן קו אחורי מאחורי יפתח איש מהמאבק הקודם- ארז... רומנטיקה, גם פה. שניים במחיר אחד- אוניברסיטה בחיסול האקדמיה איתנו- פרופסור לסוציולוגיה- ינון כהן המילים הראשונות של יפתח אחרי שחרורו לאה אחרי השחרור האקדמיה איתנו- מרצה לקולנוע נואם מול השובתים השר מתן וילנאי לוחץ את ידו של יור אגודת הסטודנטים הקלות של להגיע למתן האקדמיה איתנו- מרצה מן החוג לתיאטרון קורא אנטיגונה רופאי שיניים- קו אחד- גאווה

נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/3/2005 13:06   בקטגוריות שלום  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תמונות מהפגנת הסטודנטים


יור האגודה נלחם כדי להשאיר את השער סגור בעוד יסמניקים שחדרו "מנטרלים" את אחד הסטודנטים למעצר

מפקד הכח מנסה לשחרר בכח

יור מובל למעצר

יור לפני המעצר- על האספלט, כמה ידיים יש שם?

עוד תמונה להדגמה

הסטודנט השלישי שנעצר


יסמניק חודר לראשונה לתחומי האוניברסיטה- בפעם הראשונה בתולדות המדינה- או אולי אני צעיר מדי?


לאה ויפתח במעצר עם הסטודנט השלישי ששמו אינו ידוע לי כרגע


לאה במעצר- אחרי שחטפה מכות מחבורה של יסמ גברתנים- אגב- איפה המשקפיים שלה?

ילדים- תלמידים- מפגינים על סגירת בית ספרם שהוא חלק מהאוניברסיטה
הקהל מתחיל לנהור

קהל בככר אנטין

מוזר- יסמ- בשער אנטין= אנחנו בסין?? יש טנקים?

עוד אנשים

4 וחצי בבוקר- מתחילים להתארגן

תהפכו את המסך- סליחה על הטשטוש

זה יפתח ומפקד הכח- כן, לפני שיפתח חוטף בראש. היה מפחיד

זה אותו מפקד- כן- תסתכלו על הדרגות- הוא כבר שינה את פרצופו


תן שם לתמונה

סטודנט מקבל טיפול מיוחד- זה הסטודנט שאיני יודע את שמו

יפתח ולאה צופים מהצד- טוב, הם קשורים לגדר

 

אנחנו לא נגד איתמר רבינוביץ (64 אלף שקל בחודש)
אנחנו נגד הקיצוץ
אנחנו בעד השכלה
אנחנו בעד העתיד
אנחנו בעד חיי הרוח
אנחנו בעד חיים אזרחיים
אנחנו בעד שיוויון
אנחנו בעד
אנחנו בעד
אנחנו בעד

נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/3/2005 10:11   בקטגוריות תמונות  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




אני נגעל מהסתרה, אני נגעל מאי פתחון

אני מגעל מהרמזים, אני נגעל מזה
אני נגעל משקרנות, אני נגעל מהמחשבה
גם מעצמי נגעלתי כשהייתי כזה

נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/3/2005 06:22  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



שימחה


כן.

אני חושב שזו מילת המפתח.

אני חושב שעל זה חשבתי אתמול כל הזמן.
אני חושב שזה מה שראיתי.
כן.

אני חושב שזה מה שלא היה לי לאחרונה.
אבל כן,
היום קיבלתי חדשות טובות בנוגע לתואר השני שלי
וכן, המצב שלי כמו שהוא עכשיו בנושא מסוים הוא ממש כמו שאני רוצה
וכן,
יש עוד דברים שאני רוצה לעבוד עליהם
וכן,
שולי רנד עשה לי את זה אתמול
בגלל השמחה
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/3/2005 23:07   בקטגוריות יומן  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



השכנות




ירדתי לשכנה לשאול אותה אם תהיה בין ארבע לשש בבית כי אנשי הביטוח שלנו מגיעים, והרי יש לנו עניין משותף. היא אמרה: החלפתם את הצנרת בבית?
לא
אז סליחה שאני אומרת את זה אבל זה ממש טיפשי...

אז החלטתי שאני לא נשאר שם, אמרתי לה שנראה מה יהיה ועליתי הביתה.
או אז ראיתי את המטורפת שליד סוגרת את ארון המים אצלנו, היא אמרה: תגיד אתם יודעים אם הבעיה היא בברז של המטבח? והגניבה את הסליחה איפשהו שם... פשוט כי יש לנו קיר משותף ואני לא רוצה שזה יפגע לי בבלטות.


 


אז חשבתי לעצמי, השימוש הזה במילה סליחה כדי להגניב את הדעות שלנו/ הרצונות שלנו, להגניב, כמו רוצה לומר- בהסתר ממש, למצב את הגדרת המצב מחדש... מי המציא את זה?

למה אין לי את זה? אולי אני לא רגיש מספיק? אולי זו סתם חוסר אותנטיות של הסתרה מפני אחרים?
האם זו התנהגות שאני זקוק לה?
לא יודע, הרגשתי די נאחס כשהן שאלו אותי את זה ככה.
כנראה שאני לא רוצה לגרום לאחרים את הדבר ההוא שרק עם פיין טונינג הצלחתי לעלות עליו.
גועל נפש
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/3/2005 09:35  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רגעים יקרים


היום ראיתי טלוויזיה של איכות. רק טלויזיה של איכות.
ראיתי פרסומת לזבל אחד, נזכרתי בפוסט שכתבתי פעם, סיימתי אותו במיקי ומיני. מאוס.
רק טלויזיה של איכות ראיתי היום

וחשבתי על זה,
מכירים את זה שאתם רוצים רגעים של שקט של מחשבה?
בהירות והתחברות?

נכון הרגעים האלה יקרים?
על זה חשבתי היום

 

 

אני מצטער שהמילים שלי לא חדות כמו שהן יכולות להיות אבל זה מה שיש עכשיו והעיקר הכוונה
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2005 22:30   בקטגוריות חסד והתגלות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מטרוסקסואליות- מתחילה בפנים - חלק ד' (ולפני אחרון)


כבר יומיים שאני לא הולך לאוניברסיטה, גם מחר זה לא יקרה, הרצפה שלנו במטבח רותחת והשכן התלונן על נזילה. אז סגרנו את השיבר ומחר אני הולך להיות גבר גבר ולהיות פה עם השרברב. ומה עשיתי היום? ראיתי כל כך הרבה סטר טרק כמו שמזמן מזמן לא עשיתי. בשבועות האחרונים אני מסתובב עם הרבה בני נוער במסגרת המחקר שאני עושה על רוקי. הצפייה שלי במסע בין כוכבים הבהירה לי כמה דברים חשובים שמתקשרים האחד לשני בחקר האירוטיקה החברתית. זה מצחיק, אבל הכל מתקשר בצורה כלשהי לפוסט הנוכחי, זה שכתוב פה למטה, על מטרוסקסואליות. חשבתי לעצמי מתי לפרסם את החלק הרביעי (יש חמישה)... עכשיו זה זמן טוב,

קריאה של הקטע לפני פירסומו הבהירה לי כמה דברים על אישיותי, אתם מבינים, כתבתי את העבודה הזו כדי להבין דברים על עצמי ויצא והבנתי יותר ממה שתכננתי. אני מאד גאה בעבודה הזו.

 תהנו.

 

מטרוסקסואליות (הגדררות)

 

מטרת פרק זה היא לבחון את המושג "מטרוסקסואליות" בצורה ביקורתית ולהציע בו רמות חדשות של העמקה. נראה כי בעידן בו הגדרה היא עניין של משא-ומתן ורייטינג, הגדרת המטרוסקסואל חוטאת קודם כל בחטא השטחיות.


מטרוסקסואליות. אותו גבר הטרוסקסואל, איש העיר הגדולה, שאוהב לטפח את גופו ולפנק את עצמו במותגים. אלה הם בדרך כלל המאפיינים שניתן למצוא בחיפוש אחר הגדרת המטרוסקסואל. יחודו של המילון האורבני (urbandictionary.com) הוא בהגדרות הרבות שהוא מספק לכל ערך בתוכו שאותן הוא מעמיד לדירוג הגולשים. אציג כעת מספר הגדרות למטרוסקסואל מתוכו:

1- A straight man who embraces the homosexual lifestyle, i.e. refined tastes in clothing, excessive use of designer hygiene products, etc. Usually is on the brink of homosexuality.

Mike has become a metrosexual after shaving off his stubble and using expensive skin products to soften his cherubic facial features. (הגדרה זו זכתה למירב קולות הגולשים).

2- straight male with close ties to urban life and vanity. Also has narcistic tendancies and slight homosexual overtones.

3- Someone who adheres to homosexual tendencies but declares their sexual orientation to be heterosexual (supposedly( .

דוגמה נוספת, מקיפה יותר, ניתן למצוא באתר salon.com :

The typical metrosexual is a young man with money to spend, living in or within easy reach of a metropolis — because that's where all the best shops, clubs, gyms and hairdressers are. He might be officially gay, straight or bisexual, but this is utterly immaterial because he has clearly taken himself as his own love object and pleasure as his sexual preference. Particular professions, such as modeling, waiting tables, media, pop music and, nowadays, sport, seem to attract them but, truth be told, like male vanity products and herpes, they're pretty much everywhere.

 

"מטרוסקסואליות" הינה הגדרה חדשה יחסית. המונח נהגה לראשונה בשנת 1994 ע"י העיתונאי הבריטי מארק סימפסון ע"מ לתאר גבר עירוני עם חוש אסתטי חזק (שנטייתו המינית היא עניין משני) והמשקיע זמן וכסף במראהו ובאיכות חייו ושהוא-הוא הטיפוס אליו מכוונים מגזיני האפנה. רק מאוחר יותר הובהרה נטייתו המינית של הגבר המטרוסקסואל כהטרו למעשה. זאת, עפ"י הוויקיפדיה באינטרנט, עקב חדירת התרבות ההומוסקסואלית למיין סטרים האמריקני, טשטוש הגבולות שנוצר והצורך בשיומו והפרדתו של הגבר ההטרוסקסואל המתואר מהגבר ההומוסקסואל.

הבעיה עם ההגדרות שהוצגו כאן, כפי שנטען בתחילה, היא בשטחיותן. לא רק זאת, גבר המחפש את עצמו בין מאפייני המטרו, סביר אמנם שימצא בהם מספר מאפיינים להזדהוּת אך עם זאת, לא יוכל להתעלם מכך שהמאפיינים אינם מקיפים את זהותו. בכדי לפשט את דבריי אשווה אותם לפמיניזם הצבעוני בו אין זהות אישה (פמיניסטית) אחת דומה לזהות אשה אחרת, או במילים אחרות- המדובר פה על פוליטיקה של זהויות. המטרוסקסואליות ה"קלאסית" מדברת בשבח המעמד, הכח והיוקרה: גבר עירוני, בעל ממון מן המעמד הבינוני-גבוה, המקיף עצמו במותגים המסמנים אותו כבעל איכות חיים. המטרוסקסואליות ה"צבעונית" אם תרצו, תטען שזו הקלאסית היא למעשה שטחית, פוגעת, סקסיסטית ושוביניסטית במהותה; כל אלה מכיוון שגבר המנסה לאפיין את עצמו כמטרו נתפס ע"י החברה למעשה כגבר שיש בו צד הומוסקסואלי, כלומר שצידו ההטרוסקסואלי אינו שלם (Is not in tact). יש להבין שההגדרה אינה עומדת לבדה, אלא נבחנת דרך פילטר הומוסקסואלי המשפיע על תפיסתה. לא רק זאת, ההגדרה הקלאסית תשמש מנגנון הדרה לְגבר שהיותו מטרו לא יכול להימדד בַּצורה הכספית הנדרשת והנובעת מההגדרה הקלאסית. מטרוסקסואליות קלאסית היא קודם כל לגברים אמידים. גברים שאינם אמידים לא יוכלו למצוא את עצמם שם מלכתחילה כשמדד הכסף הוא סף הכניסה. סקסיזם הוא קידום דעות קדומות המבוססות על סטריאוטיפים מגדריים. בהיות הגדרת המטרוסקסואל כה שטחית, השימוש בה הופך לסקסיסטי-מתוך-בורות (ignorant-based-sexism) ועל כן "שוביניסטי" (אך כנגד גברים) במהותו, הן מצד נשים והן מצד גברים. בנוסף, בעוד אצל חלק מהנשים (והגברים), הגדרת גבר כמטרוסקסואל היא מחמאה, החלק האחר תופס זאת כמילה המסמלת בעצם גברים שטחיים בהכללה. מטרוסקסואליות נתפסת לרוב בנשימה אחת עם שטחיות, נהנתנות ו"ראש קטן" (במובן של אדם הדואג רק לצרכיו האישיים).

בצורתה הנוכחית, המטרוסקסואליות היא חסרת חשיבות ותוכן רגשי ואמיתי ומשמשת יותר כסטיקר זרחני למתלהבי ולמחדדי לשון למיניהם. אולי בעצם זה לא עניין של הגדרה אלא עניין של ביטוי עצמי. המילה "מטרוסקסואל" מתחלקת לשניים. המילה הראשונה "מטרו" אמורה להיות מובנת במשמעותה הקלאסית- עיר, ולהלן- הגבר העירוני. אחד המאפיינים של עיר מטרופולינית לפי ג'ייקובס, הוא הרב גוניות של האנשים הנמצאים בה. רב גוניות הנמדדת בצורה הטובה ביותר ברמות אי ההכרות בין האנשים. רוב אנשי העיר הגדולה, התושבים והעוברים בה, זרים אחד לשני לחלוטין וזהו אחד מגורמי המשיכה הגדולים ביותר של העיר הגדולה למעשה (Jacobs, 1964).

ברצוני לטעון שאם כבר מטרו-סקסואליות אז מטרוסקסואליות כמטרופולין פנימי של רגשות, מאוויים, משיכות, אינטריגות ומחשבות המוּצאים לחופשי. מטרוסקסואל הוא אחד המבקש לחשוף את רגשותיו ושאינו יהיר כלפי אחרים ובעיקר לא כלפי נשים. מטרוסקסואל אינו מוציא בהכרח הרבה כסף על בגדים כמו שטוענת הטעות הנפוצה ועם זאת, אפשר לראות את הרצון בטיפוח עצמי דווקא כמאווה פנימי, אנושי ומקובל הקיים אצל כל אחד מאיתנו, בין גבר ובין אשה, שקיבל דרור בַּגבר- ואם על כך יגדירו גבר כמטרוסקסואל, אזי יש לראות בו כמושא לקנאה. בנוסף, יש לשלול את השימוש בְּמושג "הגבר הרגיש" שהחל מתפשט במחוזותינו. הוא  מייצג לכאורה זן "חדש" של גברים, כאלה המדברים על רגשותיהם, ובעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה עם עצמם ועם סביבתם. למעשה זהו בסך הכל סיווג נוסף, תיוג נוסף איתו צריך אדם להתמודד בשדות החברתיים של חייו ושבעצם התקיימותו מתייג בצורה סקסיסטית את שאר המין הגברי כ"לא רגיש" בהשוואה לגבר ה"חדש" שהוא כן רגיש. מכיוון שדווקא הגדרת המטרוסקסואליות היא עניין של משא ומתן בימינו- בדור האינטרנט והרייטינג- אין יהיה זה מיותר להפריך, לכאורה בצורה בנאלית אך בכל זאת- חשוב לעשות זאת, את הטענה שגברים הם אינם רגישים או רגישים פחות מנשים. למעשה, מטרוסקסואל מתאמן בלהוציא מהארון רגשות ומחשבות במצב חבוי אך שלבטח תמיד היו שם. ניתן להסיק, שהרחבת ההגדרה, בַּצורה שהוצעה, ואף בדרכים נוספות שיתווספו בְּעתיד המו"מ, תגרום לגברים רבים, בהינתן שהאישי הוא הפוליטי, למצוא את עצמם כשייכים בה בעוד שהמונח הטרוסקסואליות, המספק מסגרת אחת בלבד של משיכה מינית לבני המין השני ותו לא, תאבד מהרלוונטיות שלה עקב היותה בלתי מספקת.

ותוספת מאוחרת(4.2007): עקב היותה בלתי מספקת בעידן ה- 2.0.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/3/2005 18:29   בקטגוריות האמירה במגדר  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)