לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2008    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

4/2008

היא השפריצה לכל עבר


פעם ראשונה שאכלתי היום סושי ונהניתי, פעם ראשונה בחיים. אולי זה כי אני במזרח והטבחים הם יפניים אמיתיים, לא כאלה שמייבאים לארץ ובטח לא עם הגועל נפש הזה של האצות שמביאים, אז אכלתי דג חי והאורז היה טעים לשם שינוי ולא האמנתי על עצמי שאני עושה את זה וטובל בסויה. כמעט היה לי קשה עם עצמי. בכל זאת, לא גדלתי על דגים וכל הדבר הזה די מגעיל אותי באופן בסיסי.

הכי הצחיק אותי שעם מנת הסשימי סלמון (סלמון צרוב) שאכלתי הגיעו עיניים קטנות ואדמדמות עם נקודה אדומה בתוכן, ביצי דגים. זה כבר היה לי יותר מדי. לקחתי את הצו'פסטיק שלי ודקרתי אחת, היא השפריצה לכל עבר
נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/4/2008 16:04  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחובר


  • היה לי יום מרגש מצד אחד. שתי נשים שאני אוהב ביקרו אותי.
          מצד שני עברה עלי עננה.
          לבסוף התחלתי לסדר את המזוודה לקראת מחר בצהריים ועכשיו, מעבר ללסדר את המזוודה שלי, החלטתי לפרק את התיק המרכזי שלי
          (של הלפטופ וציוד הצילום) לתיק צילום ולתיק גב ללפטופ. תיק הצילום יכנס לי בטרולי שאני מתכוון לקחת איתי שיכיל עוד אלקטרוניקות ותיק הגב שלי יהיה קטן               ואפקטיבי. זה מה שנקרא חשיבה לא אורתודוקסית.

  • מעבר לזה, אני הולך לאכול פסטה ברוטב עגבניות. זה הולך להיות טעים. עם מה שאשאר אכין מחר בבוקר שקשוקה כדי לחסל חלק מיתרת הביצים שיש לי במקרר.
  • המסיבה של אתמול בלילה היתה נהדרת, התרגשתי באמת ובתמים. נהניתי כמו שלא נהניתי הרבה זמן.
  • בכיתי היום בגלל אשה. זה היה רגע אחרי שהוצאתי חיוך של אושר. אושר ועצב הולכים אצלי יחד, הם שני הצדדים של אותה אישיות, אותו לב, מחובר.
  • הבנתי היום מה זה להיות לבד בעולם, כשאמא שלי ואחותי בצד השני שלו. הבנתי היום את התלות שיש אצל אנשים בחברים. הבנתי.
    מאז הנדסת המחשבה, אבל בטח כבר קודם, לא הייתי מוכן לקבל את העמדה של תלות הנפש והמוח בחיצוניות כלשהי. אני לא אומר שהפכתי לתלותי, אבל אני אומר שהבנתי. והבנתי שאי אפשר להפריז בחשיבותה של אהבה.

  • וגם לא בחשיבותה של חיברות. היום ראיתי חיברות שבורה, חיברות כמעט מלאה וחיברות מושלמת.

  • חזרתי לכתוב.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/4/2008 23:41  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חיבור למציאות. סדר הדברים.


אני מרגיש שאני חי בסרט.

אני טס עוד מעט. קודם לחודש, אחרי זה לתקופה, ומאז שאני יודע שזה עומד לקרות חיי אינם פה ואינם שם, כמו העם היהודי, גופי במערב וליבי במזרח, רק ההפך, או משהו כזה.


לפני שנים כשהייתי עוד באימון עברתי כמה סשנים על להבחין שאני דמות בסרט. אני חושב שזה היה באחד מקורסי התקשורת, אלה שמדברים על אהבה או על המשפט שלנו מגיל צעיר, משפט שמעצב את חיינו ושכל צורת הווייה שלנו היא פן נוסף למשפט. אחת ההבחנות שם היתה שאנחנו חיים את התסריט שיצרנו לעצמנו ולאחרונה אני לא יכול שלא להבחין את עצמי כדמות בתוך סרט ואני אפילו יודע באיזה סרט אני, וכמו כל דמות גיבור בחיי, הגיבור נאלץ לקבל החלטות קשות, משפיעות, דרמתיות ומנהיגותיות שמשפיעות לא רק עליו אלא גם על הסובבים ולסבול מההשלכות האישיות של הבחירות, כי הבחירות האלה הן הדבר הנכון לעשותו ולעמוד בהן זה קודם כל מבחן אופי וגיבורים עומדים במבחני אופי.


אחת הפינות בהבחנה הזו של לחיות בתוך תסריט זה שתסריט הוא אינו אמיתי, לבטח שאינו מציאות למרות שקשה לראות את זה, ובכל מה שנוגע לאימון, אימון כמו שאני עברתי מבחין את העבר מההווה מהעתיד ומתעסק בלהשאיר אותו שם מאחורה, מותיר אותנו מועצמים בהווה לקראת העתיד.

"מועצמים בהווה לקראת העתיד", איזה משפט, יצא לי במקרה. אסביר.


בהווה אפשר להיות מועצמים רק כשהעתיד נקי, בוהק ומשדר להווה את אשר הולך להתרחש בו. העתיד כל הזמן משדר להווה. כשהעתיד לא בוהק יש שלושה  גורמים מרכזיים לכך, האחד הוא שרסיסי עבר נמצאים בו, כשלונות, מפלות, מבוכות שעברנו בעבר ובמקום להשאיר אותם מאחור אנחנו זורקים אותם לעתיד, לא כדי ללמוד אלא כדי להימנע דווקא מהחיים, להגן על עצמנו. אז העתיד נראה כמו משהו שאנחנו לא רוצים להתקרב אליו. השני הוא כשהאופציות הקיימות בעתיד לא כל כך  ברורות, או אז לא בא לנו ללכת לשם והשלישי הוא כשאנחנו לא מחוברים לעתיד שלנו, שאז אנחנו במצב של חוסר ידיעה, חוסר ודאות, נטייה לבלבול או יותר נכון חוסר התמצאות, וזה מתבטא בדרך כלל בתחושה של "אני לא יודע מה אני עושה פה ולאן אני הולך". מין תחושה כזו.


במקרה כזה צריך להבחין באיזה משלושת האפשרויות עומד האדם- העבר שלו שמבליח פתאום מהעתיד, אופציית העתיד הלא ברור או אופציית חוסר החיבור. כל אופציה תדרוש ממך לעבוד על משהו אחר.


אני נמצא באופציה השניה, אופציית העתיד הלא ברור. אני לוקח הרבה סיכונים כשאני עושה את זה, אני מוותר על הרבה דברים שאני מכיר או רוצה בשביל איזושהי אופציה עתידית וזה עולה לי הרבה פעמים בכאבים. מנטליים, לא פיזיים. לפעמים אני שואל את עצמי בשביל מה אני צריך את זה. מי שעונה זה הדמות. האם גם אני עונה?

תפקיד הגיבור שלי הוא של מנהיג, שזה חסר משמעות ממש כמו להיות גיבור שהוא קורבן או גיבור שלא מבינים אותו כי כך או כך זה הכל פיקציה. הקטע בלהבחין את התסריט, החשיבות שבלהבחין אותו, היא בכך שהבחנה יכולה לייצר סוג חדש של חופש לבחור, של האדם עצמו ולא של הדמות שלו. פעמים רבות אנשים מרגישים שלא הם עושים את הבחירות בחייהם אלא הנסיבות בחייהם, או שאנשים אחרים שהם אינם הם. כך או כך קוראים לזה "חוסר חופש", אדם לא מרגיש שהוא הבוחר היחידי בחייו ולכן בכל פעם שהוא מפנה את הזרקור החוצה הוא מרגיש מיד חוסר עוצמה, חוסר חופש וחוסר בביטוי עצמי מלא.


את שלושת אלה, עוצמה, חופש וביטוי עצמי מלא אפשר להפוך לאינדיקטורים בהנדסה הפוכה, כך שאם אתם לא יודעים שאתם במצב כזה, אתם יכולים להשתמש בהם כך שאם הם נמצאים הם יכולים להעיד על מצב כלשהו הקיים אצלכם. אינדיקטורים, חיבור למציאות.


עכשיו נותר לי לנקות את העתיד שיהיה ריק. קל יותר אם כי קשה, לעבוד עליו בעודו ריק. זה סדר הדברים.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/4/2008 18:22  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




הבלוג הזה טוב. הוא ממש טוב. הוא הבלוג האמיתי הראשון שלי למרות שלפני שהיה לי אותו היה לי אחר שבניתי בתור אתר כי עוד לא ידעתי שיש דבר כזה בכלל, בלוגים. בניתי אותו עמוד עמוד.

אני אוהב אותו כי הוא פיתח אותי ולימד אותי הרבה על האינטרנט ועל איך אנשים מתקשרים דרך כתיבה, ועל יחסים חברתיים, ועל פתיחות וסגירות ועל התפתחות השימוש באינטרנט והכל התחיל מכאן.

חשבתי על זה בזמן שצילמתי ארוחה משפחתית בת כמות רבה מאד של מזון יקר וטעים :)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/4/2008 00:48  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אש קטנה


בחצי השנה האחרונה הייתי עם שלוש נשים. זה לא טוב, זה לא רע, זה מצב הדברים
אני מהגברים שנבוכים אם הסקס מגיע מהר מדי, מוקדם מדי או מאולץ מדי
אני לא ממהר להתפשט כמו שאני לא ממהר להפשיט
הפשטה וסקס בטרם בשלו פירות האינטימיות מחוללים בקרים של שנאה ובדידות, it's cold and it's broken.
אין משהו מענג יותר מבילד אפ איטי של היפתחות האישיות
 
הזמן שעובר מההתחלה פותח את הלב, בשני הצדדים
לאט לאט
אש קטנה היא המתכון לארוחה טעימה
אני אחכה
עדיף כלום מכמעט.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 5/4/2008 11:21  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)