לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 


הנדסת המחשבה / יוזף ברויר
Avatarכינוי:  יוזף ברויר

מין: זכר

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

8/2006

:)


הבנתי שאין לי טעם להתלונן, נשכבתי על הספה והתחלתי לקרא ספר. תוך כדי הגיעו לי המחשבות שכל כך לא הגיעו ושכל כך ייחלתי שיגיעו, הבנתי ששוב, אחרי הרבה זמן שאני טוען שאני לא מצליח לחשוב בבית, שוב אני יכול לחשוב, ושבסך הכל מה שדרוש לי זו האווירה הנכונה- עם ספר.

אחרי כן הלכתי לישון, והו איזה חלומות פתאום חלמתי. חלמתי על כדורסל, וחלמתי על אנשים מעברי, ודמיינתי את עצמי מעופף, וחלמתי את עצמי מעופף, ודמיינתי את עצמי חושב, ולא מיהר לי להתעורר, כי גם ככה- לאן מיהרתי?

רק מתוכי תבוא לי התשובה, יבוא הפתרון, תבוא הפעולה, יבוא היתרון. רק אני אביא את התוצאה. רק אני. רק אני.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/8/2006 14:52  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אינטליגנציה בתוך הרגש


"הזרע לכל הדחפים הוא הרגשה המתפרצת לבטא את עצמה בפעולה. אלה הנתונים לרחמי הדחפים - אלה החסרים שליטה עצמית - סובלים מליקוי מוסרי. היכולת לשלוט על הדחף היא הבסיס לכוח הרצון ולאופי. בדומה לכך, שורש האלטרואיזם נעוץ באמפתיה, היכולת לקרוא את רגשותיהם של אחרים; לאדם החסר תחושה לגבי הצורך או הייאוש של זולתו אין שום אכפתיות. ואם יש שתי עמדות מוסריות שתקופתנו זקוקה להן, האי הן בדיוק אלה - ריסון עצמי וחמלה."

 

דניאל גולמן, אינטליגנציה רגשית.

נכתב על ידי יוזף ברויר , 29/8/2006 10:31   בקטגוריות סיפרותי  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



היום נבגדתי בפעם השנייה


היה יום אחד בעבר שבו החלטתי שהבלוג הזה, גם אם ישתמשו בו נגדי, כפי שקרה בעבר מעולם לא יהיה נגדי. לכן, אין בי רגשות מעצור ואשמה על זה שאני הולך לכתוב את מה שאני הולך לכתוב, גם ככה, רוב מה שהולך להיות כתוב בשורות הבאות לא נכתב על ידי, ואני קראתי אותו עכשיו לראשונה. המייל נשלח אלי ב- 14 ביוני, יומיים לפני יום הולדתי ורק עכשיו לראשונה פתחתיו.
אחרי המכתב עצמו, אומר עוד כמה דברים. הנה המכתב:





אהלן.
זה לא הולך להיות מייל נעים או קל, אבל אמרתי שאסביר. יתכן שלא תבין, שלא תרצה להבין, שכל מה שתקח מהמייל הזה היא תחושת אי הסכמה קיצונית- זה לא יפתיע אותי. אני לא מתכוונת לפגוע בך. מאחר ואתה נמצא בדרך בה אתה מקווה להמשיך ולהתפתח, חשוב לי כן להביא בפניך את הדברים ולקוות שמשהו מהם יועיל לך בדרך שלך. חשוב לי להדגיש שלא מדובר במשהו חדש, אלא בתחושות ואבחנות שהיו לי תמיד, מהפעם הראשונה שנפגשנו. רק שהידיעות והתחושות האלו קיבלו טוויסט מאוד לא נעים בזמן האחרון. קשה לי עם דברים מסויימים בך-
אתה מרגיש לי מאוד יהיר ואגוצנטרי, מאוד אגרסיבי בהתנהלות שלך, מאוד חסר כבוד בסיסי לאחר. מאוד לא מקשיב. וזה לא עושה לי טוב, אני לא רוצה אנשים גאוותנים כאלה בסביבתי, ובעיקר- אני לא מסכימה עם זה. נראה שכל מה שאתה עסוק בו הוא האדרת העצמי, פרשנות מעשים של אחרים כאילו הם מביטים מעלה אליך ומושפעים ממך, ופעמים כה רבות אתה טועה וזאת יהירות בוטה לשמה. אף אם זה היה כך- ואכן היית הפרסונה המוערצת שאתה אוהב להציג עצמך- הצגה כזו היא גאוותנות ראוותנית שצורמת לי כמעט יותר מכל דבר אחר. לשם הדוגמא בלבד, קח אותי. אני צלמת מוכשרת ממך, בוגרת ממך ומודעת ממך, ועדיין- אני לא מסתובבת עסוקה בהאדרת שמי ללא הרף, בחיפוש הוכחות לכמה שאני מוערצת. אבל אתה עסוק כל הזמן בפליאה מוחלטת מהיותך. ובדרך- אנשים אחרים נרמסים. הבחירה שלך לנצל את הכישורים שלך, ואת היתרון היחסי המאוד מסויים שיש לך על פני אנשים מסויימים אחרים- היא לא בחירה שנובעת מהמקום הטוב בעולם. עזרה לאחר מתבצעת מתוך צניעות וענווה, לא מתוך גאוותנות, לא כדי להוכיח שאתה טוב ממישהו. לא מתוך ההתנשאות שלך. ניסיתי להבין למה אתה כך, אגוצנטרי, מרוכז בעצמך, מקשיב רק לעצמך ונותן לעצמך חשיבות מרכזית-


חשבתי על הפורום, ועל מה שמלמדים שם, חשבתי על זה שפעם היית שמן ובתור נער גם חסר בטחון מאוד. בראייה הזאת שלי הפורום יצר מפלצת. אני מאמינה שאתה לא מצליח לראות חלק מהדברים האלה, שאתה לא מודע לזה או אינך בוגר דייך כדי להבין. כמו ילד בחנות ממתקים של כח, ילד שפעם צחקו עליו והציקו לו. אתה כותב שאתה תמיד זה שטורח לשאול מה שלום כולם. בכל השיחות איתך קיבלתי את התחושה שאני ממש לא מעניינת אותך, לא מעניינת באמת, ושאתה לא מסוגל להקשיב לי, ממקום אמיתי. אני חושבת, שהיחסים שלך מושתתים על נחיתות יחסית של האדם שמולך- לפחות בעיניך, כדי שיהיה לך נוח לתפקד מולו בתפקיד האדם הבוגר, העליון, החכם יותר. נק' מבט כזאת לא מאפשרת התקיימות יחסים אמיתיים. רק לפתאים ליפול למלכודת הזאת ולהאמין לך, ולהנמיך עצמם מולך. לכן, אולי, אתה בוחר לך בחורות כה צעירות ונתונות להשפעה. אני חושבת שאתה צריך לבדוק מה קורה אצלך רגשית, ומדוע אתה פועל בתגובת נגד כה חזקה למול זה- יש לך בסיס רגישות מסויים, אבל אתה משתמש בו בצורה שגויה לחלוטין, באגו ובראציונאל במקום בנפש ובאנושיות. לא משם תצליח להמשיך להתפתח, חסר לך משהו בהבנת המציאות, אתה תופס משהו לא נכון, והחתיכה החסרה הזאת תמשיך לאמלל אותך. אתה מנסה להמציא את עצמך בכח, ומדבר על זה הרבה, כדי לתת לזה ממשות. אני לא קונה את זה. אני רואה מי אתה, ואתה נראה לי ילד מפוחד. הלוואי והיית הולך בדרך הנכונה ולא בדרך האגואיסטית ההרסנית הזאת. כפי שאתה מבין, אני לא מוצאת כרגע בסיס לקרבה רגשית ביננו. לבוא למסיבה שלך נראה לי כמו צביעות שאני לא יכולה לעמוד בה. אני באמת מצטערת ומציינת שוב שלא התכוונתי לפגוע בך מעולם, אני שולחת את הדברים האלו מתוך כבוד לאפשרות שתוכל להבינם ולא רק להתרעם כמו אנשים אחרים שאני בכלל לא טורחת לחלוק עמם את הראייה שלי. אני לא חושבת שאתה אדם רע, רק שאתה הולך בדרך שמעוורת אותך וגורמת לך לעשות דברים שלא היית יכול להיות שלם איתם אם היית מסוגל להבין מה העלות שלהם לאנשים סביבך. זו הסיבה שככל שהזמן עובר, במקום שתתחזק אתה נחלש. לכן אתה מרגיש לא טוב, לא שלם, חסר מנוחה. ברור לי מאוד שאתה לא מרגיש טוב או נוח בתוך עצמך, שמשהו בך אומלל מאוד, ריק מאוד ומנסה להאחז. אני מקווה שיהיה לך יום-הולדת נעים מאוד. אני מקווה שתמצא לך דרך נכונה, וחוזרת שזה לא יקרה עד שלא תסתכל פנימה, לרגש. לא כל מה שהמוח אומר רלוונטי. לא הכל זה העצמה והאדרה עצמית. כמו שאתה רואה לא כולם קונים את זה, ודווקא אלו שלא הם אלו שהיית רוצה בקרבתם.
מזל טוב, באמת.
- -

היום היא פגשה את אמא שלי, ובהתקף של זעם, אמרה לה שאני הולך לסמינרים כדי לשלוט בעצמי או באחרים או משהו כזה, לא בדיוק שמעתי את המילים.
אם מישהו משתמש בבלוג שלי כדי לתקשר איתי או עלי, אני אעשה את אותו הדבר. למה לא להשתמש במשהו שהוא שלי?!
אין בי רצון ויכולת לשנות את מה שאת חושבת עלי. קיבלתי בהכנעה את גזר דינך עלי ובחרתי לבלוע אותו. בחרתי לשתוק, בחרתי לא לשתף פעולה. גם את, כמו הקודמת, השתמשת בידע האינטימי שאני מעניק פה על חיי על מנת לשרת את האינטרסים שלך וכנגדי. החלטתי לתת את הלחי השנייה בידיעה שעמוד השדרה שלי זקוף, גאה, איתן, חזק וששום דבר ממה שיש לך לומר עלי אין בו משמעות לגביי כהוא זה.
אחת היא לי מה את אומרת עלי, אחת היא לי מה את חושבת עלי. את חפרפרת, ואת מזדנבת, ואת מפיצה את האמת שלך כאילו היא הדבר הנכון והרצוי ביותר. אחת היא לי מה כתבת לי במכתב, אבל כל התנהגותך היום בבית שלי אל מול אמא שלי בשתיים עשרה בלילה שמטה את האדמה שלך תחתייך.
אין לך ולא תהיה לך לעולם יותר דריסת רגל בעולמי. אני בז לך ולקיום האומלל שלך. לא כי אני מעלייך, לא כי אני מרגיש עליון עליך אלא כי פרצופך האמיתי נחשף, ואפילו לא בפניי, אלא בפני אמא שלי, ומלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים כנראה.
עשי לעצמך טובה, הפסיקי לרגל אחריי כאן שתלטנית, הפסיקי לקרוא כאן, את לא רצויה בין כותלי חיי. טעות היתה להכירך.
את מגעילה את השועלים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 27/8/2006 02:24  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



האימון שלי


אני שמח.
א- כי בררתי עם עצמי מה אני רוצה לעשות בחיים. זה משלב צילום וזה משלב אימון.
ב- אתמול לראשונה, תוך כדי שיחת אימון שעשיתי בטלפון עם מאמנת, הבנתי מה עצר אותי בחיים בתחום המקצועי אבל גם בתחום הרומנטי.
הצלחתי לפרק את כל הקשיים לשיחה אחת שרצה לי בראש שלא הבחנתי אותה כשיחה אלא כמציאות שלי, כחלק ממני ולא כמשהו שיש לי בבעלותי.
הבנתי שיש לי שיחה בראש שלי ש"עדיין לא הוכחתי את עצמי לעצמי" (ולכן אני לא יכול לאמן ואני לא ראוי עוד להיחשב כצלם). מה שעמד מתחת לזה היה שאני לא מאמין בעצמי. אבל אז הגיע האסימון ונפל. "אני לא מאמין בעצמי" זו שיחה. כן, זו רק שיחה.
ואז, אחרי עוד דקת שיחה הבנתי גם ש"אני מאמין בעצמי" זו גם רק שיחה וש"אמונה" אין בה ממש על מנת להגשים את עצמי, אין בה על מנת להשפיע על הבטחון העצמי שלי או על התוצאות של מעשיי. "אמונה", כך הבנתי, "היא שיחה שמחוצה לי, כך שאני תלוי בה ושאינה אני(כל מה שמחוצה לנו ושמנהל אותנו לא נותן לנו את התוצאות שאנו רוצים בחיים). האמת? אחד המהלכים המחשבתיים ההווייתיים הכי חשובים שקרו לי בחיים.
ג- יש לזה המשך, זה עשה לי פריצת דרך בחיים, אבל רק אם תראו עניין אני אספר עוד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 26/8/2006 23:02   בקטגוריות אימון, עתידי  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התחלות קשות


אנשים רוצים לקנות ממני תמונות. יש טיפטוף מאד מעניין לתיבת האימייל שלי, דברים שעוברים לטלפון אחר כך.
עד עכשיו לא השכלתי לעשות מזה כסף, אבל ככל שאמשיך, כך אצבור עוד נסיון.

אני חושב שאני עושה טוב בכך שאני הולך לסמינרים האלה. הם יתנו לי המון חומר לחשוב עליו ולבטח יפתחו את נקודת המבט שלי לדברים שלא שקלתי או דמיינתי אפילו עד עכשיו.
חברה משכבר אמרה לי היום דברים שהיה לי קשה לשמוע. (אינדיקטור: מה שקשה לשמוע חייב התייחסות מצידכם, יש בו משהו והוא ראוי למחשבה שנייה ושלישית, הקושי נעוץ שם). היא אמרה שאולי בחרתי במקצוע הלא נכון, שאולי לא בחרתי אלא נסחפתי, שאולי לא בחרתי אלא קפצתי עליו, שהיה לי מזל של מתחילים יחד עם כשרון צילום, שאולי אני צריך לשקול שוב.
אחר כך היא אמרה שגם סטאזקרים לרפואה מרוויחים משכורת רעב בהתחלה.
ואני אומר לא. (אני אוהב להגיד לא)
מחר אני מוזמן לארוחת בוקר בנמל מטעם המערכת שלי. היום כבר הצעתי מערכת אחרת כמה תמונות ואפילו חשבתי ובדקתי כל מיני אתרים שמוכרים תמונות.

לפני שלושה ימים הולכתי את עצמי לערב מסכם של פורום. באותו ערב היו לי כמה בזיקים שריגשו אותי ושהבעירו בי אש מחדש. אחד מהם היה על נושא של לשלוט על אחרים,  to dominate others אם להשתמש במילה המדויקת. השיחה היתה על זה שאנחנו שולטים באחרים ונמנעים מהשליטה שלהם ולא מודים בזה, (בטח שלא לעצמינו) ושבפורום (ואחריו) אנחנו נהיים מסוגלים להודות בזה.
אם קיבלתי שם משהו (קיבלתי שם המון) זה את היכולת שלי להודות בדברים שאני עושה, להודות במצבים שאני נמצא בהם, להודות במה שקורה, בפני עצמי ובפני אחרים.
קשה לי עכשיו. אני מודה. אני לא מצליח לחשוב בהיקף שאני רוצה לחשוב בו, קשה לי לחשוב על העתיד שלי, קשה לי בלי חמצן.

אני מודה
נכתב על ידי יוזף ברויר , 24/8/2006 17:09   בקטגוריות עתידי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מחויבות, מין ואינטימיות


יום אתמול ערער לי את שיווי המשקל שלי וכל מה שקיבלתי עלי רק שלשום כאילו היה כלא היה.
הבוקר התעוררתי מסמס בכלל ושבתי לי לישון.

שנים עברו מאז השתתפתי בסמינר אימון. שלשום הכנסתי את עצמי לשניים כאלה שיתחילו מהשבוע הבא.
אחד מהם מדבר על מין ואינטימיות. תארו לעצמכם. בטח מעולם לא חשבתם על זה, להתאמן במין ואינטימיות, בשיחה.
השני הוא סמינר מחויבות. הסמינר הזה מדבר בין השאר על למה יש לנו את התוצאות שיש לנו בחיים. יותר מכך, התוצאות שלנו בחיים הן במתאם למחויבויות שיש לנו בחיים; למה אם כך, אנחנו מקבלים תוצאות בחיים שהן שונות מהמחויבויות שאנחנו חושבים שיש לנו? הסיבה לכך היא שיש לנו מחויבויות נסתרות, ואנחנו לא מודעים למחויבויות הנסתרות האלה והסמינר הוא בדיוק על לחשוף אותן.

אימון עובד כי הוא נועד לחשוף את אותן פינות שאיננו רואים ושאינינו יודעים שאיננו רואים. הרבה שנים לא שמתי את עצמי כמשתתף פעיל. הפעם האחרונה היתה במאי 2004 בקורס של ארבעה ימים. ההבדל בין קורס לסמינר במקרה הזה הוא שסמינר אורך בערך 3 חודשים, זמן להרבה דברים לקרות, זמן להתאמן על השרירים החדשים שאקבל.

למה אני עושה את זה?
מחויבות, מין ואינטימיות, אני חושב שאלה הן שלוש שיחות מאד דומיננטיות בחייו של אדם. אני חושב שבשבילי אלה שתי שיחות מרכזיות בחיי כרגע במיוחד. זו הסיבה שאני עושה את זה.

 


"היכולת לאינטימיות מחייבת מידה של בטחון ואמון באחרים". (מתוך הסמינר)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 23/8/2006 09:06   בקטגוריות אימון  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הבוקר הזה


הבוקר התעוררתי והכנתי לי רשימה דברים לעשות. לקח לי 10 דקות.
רדשימת הדברים לעשות כללה דברים לעשות ודברים לחשוב עליהם, כללה אנשים ליצור איתם יחסים ונושאי שיחה שצריך לעבור עליהם. התחלתי. רוגע פשט בדמי.
כשסיפרתי לה שאני טוב בלבצע את התכניות שלי אבל שאיני טוב בלתכנן אותן אמרה לי אמי "עדיף לבצע תכניות".

כבר מחר אני הולך לצקת יחסים במקום עבודה חדש שכבר שילם לי על תמונות שצילמתי.
להסתכל על המציאות כמו שאני מסתכל עליה, עם ההקשרים שאני מכניס לה זה מאד מעניין.
הפגישה אתמול בערב עשתה לי טוב. גם היום שלי טוב. היום אני מתכנן עוד פגישה כזו. חברה מקידמת דנא, קול של מלאך יש לה, כמה התגעגעתי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 20/8/2006 11:44  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סיפורו של הערב מבחינתי


היום בערב אמרתי סופסוף את מה שהיה על ליבי.
אמרתי שכבר זמן מה שאני עצוב, זמן רב כבר אני לא אומר שאני מאושר, זמן מה עוד כל מיני דברים.
היום בערב גם גיליתי שבלי תוכניות אני מרגיש אבוד.אני מלך בלהגשים את התכניות שלי, אבל בלעדיהן, אני אפסון.
היא הסתכלה עלי בתדהמה. "אני בדיוק ההפך", אמרה. "אני מלכה בלתכנן תוכניות אבל חלשה בלהוציא אותן אל הפועל."
הכל התאפס אצלי פתאום. פגשתי אותה וישבנו באגאדיר. היא אכלה המבורגר, אני אכלתי קצת עלים ירוקים עם עגבניות. זה לא היה עניין של שליטה עצמית  זה פשוט היה להקשיב ללב.
אחרי שאמרתי לה שאני צריך טיפול, היא ואני חשבנו על אותו הדבר. אני אמרתי שהמקום ההוא לא מתאים לי לטיפול דווקא בגלל שהוא לא מיועד לטיפול, והיא אמרה שדווקא ללכת לשם ולאמן (לעומת להיות משתתף) יכול לעשות את העבודה טוב מאד.
הופתעתי. לא חשבתי על על מה שהציעה קודם וההצעה שלה נפרשה בפניי כאפשרות חדשה ומדליקה ופתאום דברים אחרים בחיים שלי נראו לפתע אפשריים כמו שלא היו קודם כמו גם פחד שהיה לי שלפתע לא הפחיד אותי יותר (שיחה שיש לי לעשות עם האדם במערכת שהולך להעסיק אותי).
כל הערב פתאום השתנה וקיבלתי מנת חמצן שלא ציפיתי לקבל דווקא ממנה.
אני מת על אפשרויות חדשות שנפתחות. זו כזו מלכות שמיים.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 20/8/2006 01:34   בקטגוריות ערבים, עתידי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



The Break


1- יום מבוזבז זה יום שבת, בו דברים קורים ואני מרגיש בחוץ. כלום לא קרה לי. נעלבתי.
2- זו סופה של תקופה. נפשית.
3- מה אני עושה שבוע הבא? אני רוצה לפגוש אנשים, אני רוצה לברר לי מה אני עושה מקצועית. 
    זה זין להתחיל להיות צלם גאד דמאיט.
4- קונספציה: גם המלחמה הזו היתה בנויה מקונספציה אבל אף אחד עוד לא מדבר עליה, אולי עוד ידברו. הקונספציה במלחמת
    יום כיפור היתה שצבאות ערב לא יתקפו אותנו כי אנחנו חזקים אחרי ששת הימים. מאז עברנו עוד מלחמה ב- 82 ועוד קצת
    אינתיפאדה שתיים ולבנון כמעט דור. מאז לבנון הזו גידלנו לנו עוד קונספציה- עם ישראל מקדש את החיים (תמיד היינו אבל
    בשלושים השנים האחרונות יותר מתמיד אולי)


 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 19/8/2006 19:02  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מה ששיחה של אמצע הלילה עושה לי


עצבים לא נתנו לי לעצום את עיני ליותר מכמה רגעים. הרגשתי שדופקים אותי בהצעה שהציעו לי וחשיבה עמוקה יותר הוכיחה לי שההצעה שהציעו לי טובה רק למראית עין.
עיצבן אותי שאני לא יכול לתכנן על לחסוך. עיצבן אותי שאני לא יכול לתכנן לקנות לעצמי מיטה חדשה או לתכנן לקנות לעצמי ציוד חדש או לתכנן לעזוב את הבית. עיצבן אותי המצב הזה של להיות עצמאי שחי מגרושים ולא מסוגל לחשוב אפילו על להוציא קצת כסף על איכות חיים ופינוק.
דיברנו הרבה הלילה. לא הלכתי לישון ועוד שלוש וחצי שעות אני צריך לקום כבר למוסך. בשיחה שלנו סיפרתי לך שבנהריה היה לי הכי קשה ובנהריה לקחתי לי שני ריטלין (בזמנים קשים) כי כבר לא יכולתי עוד. אמרתי לך שלקחת ריטלין בתור מרגיע זה דבר איום בעיני ואמרת לי לא לאכול את עצמי ושאדם לא צריך להתמודד עם דברים כל כך קשים כמו שאני התמודדתי. סיפרתי לך ונזכרתי שאחרי שראיתי שאספו את הבנאדם המסכן ההוא לתוך שקית הלכתי לסופר שהיה שם פתוח ועמדתי חצי שעה מתחת למזגן שם כי לא יכולתי לזוז עוד מטר. נזכרתי בזה היום פעם ראשונה ודמעות התחילו לזלוג מעצמן.
פעם לפני כמה חודשים בכיתי יותר. בכיתי ותוך כדי גם שמחתי כי זה בישר לי שאני מחובר ללב שלי והלב והפנים שלי נדלקים מאותו כפתור. היום הייתי עצוב כשנזכרתי איך הייתי, לא בגלל מה שראיתי שם אלא כי ראיתי את עצמי מהצד לרגע עומד משותק מתחת למזגן. הייתי כמשותק.

היום הייתי בגן העיר לראשונה מזה חודשים רבים. אחרי שיצאתי מסטימצקי ראיתי את הפסטיבל שקורה בקומה התחתונה מידי יום חמישי. המון ילדים קטנים וחמודים, הורים צעירים, נשים צעירות, בלונים אדומים בצורת לב מרכיבים לב אדום גדול, דוכני ממכר יין ושמן זית, קצת אוכל, שתיה, ובמה ועליה נגנים עם כלי מיתר.
באוויר שררה שמחה והבנתי שזה הנורמל של בני האדם החיים פה. הם מעסיקים את עצמם בשימחה, או מנסים להעסיק את עצמם בשמחה. לא הייתי שמח אבל ידעתי שזה מה שאני אמור להיות.
פעם ראשונה בחיי שהבנתי מה זה אומר שמוזיקה נותנת חיים. המקום לא היה גדול כתמיד, הוא הוקטן והפך להיות מחבק על ידי המוזיקה שתפסה את החלל שלא היה תפוס על ידי בני אדם. ראיתי אנשים מחייכים וילדים קטנים שמשחקים בבלונים ומתוכי עלה חיוך של שמחה. הבנתי מה עלי לעשות כדי לרפא את עצמי.
אם במלחמה נפגעתי מצילומי מראות של עצב, פחד ושמד המלחמה, עתה עלי להתמקד בדברים שמחים ולמצוא בהם את המרפא שלי. ילדים, נשים, אהבה, שמחה.
"אכלת פלפל שתה מיץ", אמרתי לעצמי, "כנראה שאין תרופה טובה יותר מזה במקרה שלי".
נכתב על ידי יוזף ברויר , 18/8/2006 04:23   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



התיק מהמלחמה


פרקתי עכשיו את התיק מהמלחמה. אני ישן טוב בלילה.
אתמול שתיתי יין לשכרה. אומרים שזה לא טוב להשתכר כשיש פלאשבקים אבל מה זה משנה כבר, גם ככה היו לי פלאשבקים מרגע שנכנסתי הביתה.
אתמול הציעו לי להפוך להיות שכיר במערכת בה אני עובד.
הראשי אמר לי שהוא שמע עלי ביקורות מהללות מעל ומעבר למה שהוא מכיר, עלי בתור בן אדם. גם את הצילומים שלי הוא הילל מעל ומעבר. הראשית שאלה אותי אם אני מרגיש פה כבר בבית.
אחר כך הוא פרש בפניי את הצורה בה אנחנו הולכים להתקשר אם ארצה. רציתי לבכות. זה לא מה שתכננתי בראש בכלל. קיצורו של עניין זה להיות פרילנס אבל שכיר עם זכויות של שכיר. לא מה שרציתי ונדרש ממני לעכל את ההצעה.
חזרתי הביתה אחר חצות מלא כולי באלכוהול וחול ים עם גופיה אחרי נהיגה באופנוע במהירות שיא והלכתי לישון.

 רשימת דברים שעלי לעשות אחרי המלחמה:
לחזור להצעות העסקיות, כולל אלה שעוד חייבים לי תשלום.
להמשיך את חידוש הקשרים שלי, גיליתי שיש בי מקום, גם ככה השתניתי מהמלחמה.

הציעו לי פסיכולוגית מהעבודה. הסכמתי. כולם הסכימו אני חושב, ויפה שהציעו. פלאשבקים זו רמה חדשה שאני אצטרך להתמודד איתה בהנדסת המחשבה, אין לי שליטה עליהם והם סוחפים אותי כמו הייתי עלה ברוח.
הפלאשבקים הם לא תמיד רעים, הם גם טובים. אני חושב שהם נייטרליים, כי הם רק תמונות שסוערות לי במוח, אבל אני חושב שאני חווה תחושת עצב שבאה אחריהם, אולי געגוע, הם אינם טורדים אותי, כי אם חולפים אותי ומשאירים אותי להתבונן לרגעים מספר, עומד, פעור פה, "מה שעבר עלי", חושב לעצמי, הו כמה זה אבסורד.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 17/8/2006 11:33   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




כזה מוזר לשבת בבית קפה יום אחרי המלחמה. ופלאשבקים.
טוב.
Its a month of memories, everyday of memories
נכתב על ידי יוזף ברויר , 16/8/2006 21:27   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



סוף


 

וישובו הבנים לביתם, ויעצרו בyellow, ויסתכלו דרומה בואכה צומת גולני ויתחברו לאינטרנט, ויכתבו פוסט.
ויהי ערב ויהי בוקר סוף המלחמה.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 15/8/2006 18:52   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



עוד רגע ודי


אחד הדברים שאני לא אתגעגע אליהם בצפון זה היתושים ושאר הסחלה שאכלו את הבשר שלי פה.
בקריית שמונה פועלים הרמזורים שוב, סימן מובהק לחזרה כאן לשגרה. עוד אין אנשים רבים ברחוב אבל מכוניות אזרחיות החלו כבר לנסוע בדרכים, למהול את התנועה הצבאית שבכבישים באזרחות.
השקט פה מוזר לי. טוב, הרי התרגלתי לרעש פה ולריח אבק השריפה שעומד פה באויר תכופות.
אם לא יקרה דבר מה יוצא דופן אני מעריך שסוף השבוע הזה יהיה הראשון בחודש ומשהו הזה שעבר שאשן שוב בבית. שלושים ושלושה ימים של מלחמה כבר ורק שלושה לילות הייתי בבית.

כולם מהללים את איתי אנגל בביקורות. אם "אין עוד את התמונה של המלחמה", לבטח יש את הכתבה של המלחמה, שבתוכה יש את החייל שסימן וי באצבעותיו באמצע הקרב.

כשכתבת יפה מאחד הערוצים עושה לך עיניים זה מחמיא. מצד שני אולי היא עושה גם לאחרים, מי יודע.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 14/8/2006 16:54   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



חרדה קיומית 1701


בהארץ של הסופשבוע קראתי את הטור של אורית שוחט. היא אומרת שם שהמלחמה לא נכפתה עלינו ושפשוט נכנסנו אליה בפזיזות בלי לשקול את ההשלכות שלה. הטיעונים שלה נכונים. כנגזרת של זה, המסקנה המתבקשת היא שזו אינה מלחמת אין ברירה אלא היגררות לשטיקים המסריחים של החיזבאללה, עניין למדינאים מתחילים.
הדברים השתנו מאז נכתבו שורות אלה.

בעקבות החלטה 1701 והתגובות שאני שומע מהשטח ומהרחשים שאני שומע מהלב (יותר כמו זעקות) אני חושב שאסור לנו, פשוט אסור לנו לקבל את ההחלטות של האו"ם-שמום הזה.
מעולם לא ראיתי אותנו יותר נתפסים בעיני האחרים כלוזרים, מעולם לא ראיתי אותנו כעם נתפסים בעיני האחרים כְּשִיט שראוי לדרוך עליו ולזרוק אותו לים כמו שאני רואה אותנו כעת.

טענות אחדות שנשמעות סביבי אומרות שחבל על המתים שלנו. ואני אומר לא. לא חבל על המתים שלנו אם הרוב יקבל את המגיע לו- שקט ושלווה בטווח הרחוק. the need of the many outway the need of the few .
טענות אחדות טוענות שתגובה צריכה להיות פרופורציונית. ואני אומר לא. התגובה שלנו לא צריכה להיות פרופורציונית, היא צריכה להכאיב לאויבינו הרבה יותר משהיא כואבת לנו. אנחנו צריכים להיות אכזריים ולא לעפעף בעת השמדת האויב (למרות שנעפעף כי אנחנו מוסריים ואנושיים) כי רק כך נוכל להסתכל על עצמינו ביום שאחרי, שלא נרגיש שהפסדנו את המערכה הזאת, שלא נרגיש שהעבר שלנו חוזר על עצמו שוב. הטובים חייבים להיות רעים על מנת להגן על עצמם בעת סכנה אחרת ימותו.
עלינו להיות אכזריים כי להיות נאורים במזרח התיכון כמו שאנחנו רוצים להיות מביא אותנו ללעג, לקלס ולקטיושה בעולם הסובב אותנו ובסופו של דבר אנחנו צריכים לתת להם במ.ל.ר.ס ואנחנו לא אוהבים את זה.

האו"ם שמום מדבר על הפסקת האלימות. ואני אומר לא. האו"ם שמום ואוכלי הצפרדעים שביניהם יכולים לאכול חצץ מצידי. שלא ידברו איתי על אלימות כשחצי עולם מנסה לעצור את הגרעין האירני ואחמגנג'י מצפצף עליו. שלא ידברו איתי הצרפתים על אלימות כשפריז בוערת מהאלימות המערכית שלהם המופעלת כלפי מהגרים. שלא ידברו איתי על אלימות כשרק לפני 60 שנה הם היו מרצחיו מרצון של כושילאימאשלו עם השפם.

אם יש משהו ש"הפסקת האש" הזו מעוררת בי זה את הפחדים התורשתיים של העם היהודי שזורמים בעורקיי, כי תזכרו שמתחת לכל מסגד וכנסייה שבנויים בפאקין חור הזה שנקרא ארץ ישראל היה פעם בית כנסת לפני 3000 שנה ושאנחנו היינו עם שדוכא במולדתו וסולק ממנה. פתאום אני מרגיש נרדף ועל נקודת קצה בביטחון שלי בארצי. אני מרגיש שאם לא ניתן להם בראש נאכל אותה.
אני לא מצליח להבין את הרצון של אויבינו למות מהחרב שלנו, אני לא מבין את זה בכלל אבל אני מוכן להאכיל אותם בחרב אם זה מה שנדרש לי כדי לשרוד. עם זאת, זה שאני לא מבין את זה לא אומר שאני לא מבין שאלו הם כללי המשחק ושבקרב צריך להיות חזקים יותר מהצד השני ושמשום מה הפסיכולוגיה הערבית, חוץ מלקדש את האדמה פשוט רוצה למות. ואיזה אבסורד הוא זה שהעולם המוסלמי מונה מיליארד שלם של בני אדם שעושים ילדים כמו שפנים עם אנרג'ייזר בוואגינה והעם היהודי מונה פחות מ15 מליון בני אדם ושהעם היהודי אחראי לכל צרות העולם המוסלמי.
מי אמר רגשי נחיתות מי?
נכתב על ידי יוזף ברויר , 13/8/2006 01:33   בקטגוריות פסימי, שחרור קיטור, מדינה במלחמה ואני  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1701 מרגיש כמו הפסד


קבלה של ההסכם הזה היא כניעה.
פשוט יביך אותי לראות את עצמי בצד הישראלי אם נחתום על זה.
פירוק חיזבאללה? אירן מצפצפת על העולם, תמשיך להעביר להם נשק.
חזרת השבויים? חחח
אולמרט? הביתה.
פרץ? יחשב כעוד אפיזודה של מפלגת העבודה.

מדינות ערב, לאורך השנים מדברות על השפלתן בידי ישראל. לראשונה אני מבין איך הן מרגישות.
כל כך צפוי מה שהולך לקרות כאן.
גועל אחד גדול.
(ולמי שעדיין לא ראה את המצגת הזו- הקליקו)
נכתב על ידי יוזף ברויר , 12/8/2006 10:11   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



1800 מלחמה.


אתמול תוך כדי שיחה התבהרה לי החשיבה שלי. אני מת על זה כשזה קורה.
במעלית, כשירדנו בה למטה היא אמרה לי: אתה בורח.
שעתיים עיכלתי את זה ואז דיברנו בטלפון.
"כמובן שיש משהו במה שאת אומרת", אמרתי לה.
מה עשיתי בחודשים האחרונים?
חיפשתי עבודה וצילמתי. חייתי על גרושים של כסף, לא יכולתי להרשות לעצמי לבזבז או לחסוך ועדיין הוצאתי יותר כסף, בגלל האופנוע, שרק הצליח להחזיר את עצמו בערך. הייתי אומלל.
ואז הגיעה המלחמה הזו, ותוך יום הכל השתנה. כל חיי הקודמים נעלמו והפכתי להיות אדם מצלם (וכותב), איש שטח, רץ אל האש לפעמים, מסייר בחזית.

לא יכולתי להיות נוכח כל הזמן. יש זמן להיות נוכח ויש זמן להיות מושקע/מתמסר/צוללן (במצב). בשאר הזמן התאמנתי בלהבין מה עובר עלי ומה עבר עלי. כאן בצפון יש גבולות לחשיבה שלי, והגבולות נפרצים כשאני חוזר כל פעם למרכז. לשם כך, אני מדבר עם אנשים אחרים, שואל מה דעתם עלי ומה הם רואים. זה מאפשר לי לראות דברים שאיני יכול לראות על עצמי.
איני משתמש במילותיהם כביקורת אלא כמראה, אני משתמש בהם כאינדיקטורים, אני לומד על עצמי.

"לאדם מותר לשאוף לוודאות בחייו", אמרתי לה במשפט שמאד לא אופייני לי ושהפתיע גם אותי. אחרי שיצא מפי הבנתי כמה הוא חכם בכל המובנים. הוא היה לי מוזר וחדש מפני שכשאני נמצא בחוסר ודאות אני שואף לא רק לפתור אותה אלא להרגיש איתה בנוח, להיות בחופש בקירבתה. פתאום "ברחתי", ואין לי נקיפות מצפון בעניין.
אז ברחתי מחיי חוסר ודאות אל "ודאות". אך ודאות של מלחמה היא ודאות נפל. מלחמה מעצם הגדרתה היא זמנית, ודאות של מלחמה היא לא יותר מחזיון תעתועים, אלא אם כן אתם בתעשיית הנשק. אבל הודאות הזאת נותנת לי להתאמן בצילום. יותר מכך, היא מוכיחה אותי כצלם עיתונות, היא מכירה אותי לאנשים אחרים, היא פותחת לי דלתות עתידיות, קשרים חדשים, אפשרויות. אי אפשר למדוד את זה בכסף (אפשר, אבל רק ברטרוספקט).

"לא בא לך לצאת להתאוורר קצת?", שואלים אותי. התשובה שלי היא לא. יש לי פה מרחבים, ואני מטבעי בנאדם אורבני.  אורבניות היא לא הצד החזק של הצפון שלנו, וזה עושה לי טוב. אני אוהב את הירוק ואת המרחבים, את הכבישים הפתוחים, ואני אוהב את הנוף, הוא קוסם לי. הוא קוסם כאשר בכל בוקר אני רואה את הגולן מול עיניי, וזה עושה לי טוב. גם האנשים עושים לי טוב. אנשים פה עוזרים אחד לשני, זה מחזה מרהיב לצופה מהצד, אין דבר כזה במרכז, עוד לא היה צורך באחוות האחים שאנשים מתאמנים בה פה.
ואולי טוב לי כי לפני כן לא היה לי טוב ורק עכשיו אני נכון להבין את זה, כי הייתי מחפש, והיה חוסר ודאות, והייתי בצומת דרכים, ולא ידעתי יותר מה לעשות, ודחפתי ודחפתי ללא הועיל והמשכתי להתבוסס בכמעט לא כלום הזה שקראתי לו פרנסתי.
"ופתאום הכרתי פה אנשים", אמרתי לה. "אמנם איבדתי אחרים בחיי, אך הם היו שקופים ובלתי משמעותיים לי", הוספתי כאומר אמת עצובה. ופתאום אני יוצא מפה ויש עוד כלי שרוצה לעבוד איתי ואפשרויות חדשות, ואני יכול לבדוק בבטחה רבה אפשרויות להתפתח בתחום שלי, ומוזר, היום שוב תקף אותי הפקפוק העצמי שבקריירת הצילום. והפקפוק הוא אוטונומי, וכמו דברים רבים אחרים, לפתח חטאת רובץ, ואני צריך לזכור את זה ולהתאמן בזה.

לא קל לי לחשוב על סיום המלחמה הזו.  אתם יכולים להבין עכשיו למה. היא מסמלת לי סוג של חזרה אחורה בעוד אני "נאבק" להחזיק במשהו "ממשי", והרי ברור שאין בזה ממש. אבל אם ניגש רגע לשיחה על המצב- אסור לנו לקבל את הפסקת האש הזו, שמא נוכרז כמפסידים ושמא עוד שנה שנתיים נצטרך עוד מלחמה כזו בזויה ונוראה.

"אתה נשרט שם, ואחרי המלחמה תזדקק לטיפול", אמרו לי כמה אנשים וחשבתי על דבריהם.
אני נשרט זה נכון. אך באותה מידה כולנו נשרטים, מי יותר ומי פחות. ואני בחרתי להיות פה במלחמה הזו. אני בחרתי להציב פה את חיי. אני גם בחרתי, באמת ובתמים לקבל על עצמי את מה שיקרה לי פה, בגופי ובנפשי. והרי כל דבר בחיים מעצב אותנו כבני אדם, כל דבר ולא משנה מה. ואותי תעצב גם המלחמה הזו, לטוב ולרע, כבנאדם שלם, אמיתי, עם עמדה והשפעה, עם אמירה ורגשות, עם יכולות ורצונות, כאלה ואחרים, היא תעצב אותי, מבחירה. כי אני אמרתי.
וזה הפוסט ה- 1800 שלי.
נכתב על ידי יוזף ברויר , 11/8/2006 16:08   בקטגוריות אמירה, אמא, אימון, ביטוי עצמי, הגות, יומן, מדינה במלחמה ואני, עתידי  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




14:00 באוטו בפיקוד צפון


אני עייף.
ארבע שעות של שינה בלילה. יציאה חזרה לצפון בשש בבוקר. בשעה 2 כבר אחרי שתי כתבות, בדרך לשלישית.
היום לא יקרה כלום. כך לפחות אני מקווה. היום הזה התחיל שקט שקט.
יש לי בעיות עם הצלם השני. אני לא רוצה להרחיב במילים אבל בנאדם כזה פעור  עם מוטיבים של אסקפיזם עמוק לא פגשתי כבר הרבה זמן. אני לא סובל את זה.


 פעם ראשונה שראיתי היום פלטות וברגים תקועים בידיים וברגליים של אנשים.התקנים. ממש ככה. מוטות שתומכים בזרוע ופינים ארוכים שתקועים בעצם ובולטים 5 סנטימטר אל האויר בחוץ.


20:50 בגושרים
צדקתי.
לא קרה היום כלום.
עשיתי עוד שתיים שלוש כתבות וכלום לא קרה.
שכחתי את המטען שלי. לא נורא, אני אקליק פחות ואשתמש בבטריה הנוספת שלי.
אנחנו נעבור לגושרים.
כולם פה עם לפטופים. גן עדן.

עוד יש לי מה לומר
נכתב על ידי יוזף ברויר , 10/8/2006 20:51   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אני והמצב


חזרתי אתמול הביתה באמצע הלילה. כבישי הצפון הריקים גם ככה נפרשו בפניי בחושך והביאו אותי שעתיים ורבע אחר כך למחוז חפצי.
יקיצה טבעית לפני השעון הקימה אותי ממיטתי והריצה אותי אל האמבטיה.
לקחתי את חפציי, והלכתי לתקן את העדשה השבורה ממראר. באורח פלא היתה להם עדשה חלופית והחלפתי אותה תמורת מחיר התיקון ונחסך ממני יום הסתובבויות.
שעה קלה לאחר מכן נסעתי לטיול עם אמי ברחבי המרכז הצפוף, יפו, בת ים, גבעתיים, פתח תקווה- שם ביטחתי את רכושי המכני וחזרה לתל אביב שם קניתי לי עוד עדשה שתצטרף לי לאוסף המאד לא מרשים שלי של עדשות.
אחרי כל אלה קפצתי למערכת לשעה ארוכה. שמחו לראות אותי, נראה לי.

אני חוזר מחר. חיכיתי שיפול לי האסימון שיגלה לי אם להשאר יום נוסף או לא ונפל לי. טוב לי שם. אני יודע זאת כעת. זה לא מושלם, לפעמים אין לי פרטיות, לפעמים האנשים שאיתי משעממים אותי או שאני מתרגז עליהם אבל אני מרגיש שם מחובר. אני יודע מה קורה לפני כולם, אנשי תקשורת יודעים הרבה שאינם אומרים. לפעמים זה קשה, ממש קשה, כשאחרי יום ארוך אתם נפגשים עם אמא בוכיה וכואבת. אני גם אוהב את המרחבים הפתוחים של הצפון. הטיול שלי בתל אביב היום עשה לי רק רע. הקרייה מכוערת, העזריאלי לא מושך כמו פעם, אלנבי פינת בן יהודה נראה לי ממש רע ורק השדרה הראשית של בת ים בדרך אל הים הביאה לי קצת נחת.

אני חוזר מחר כי שם אני עובד. אני חוזר מחר למרות ששאר חיי, חיפוש העבודה, הרומנטיקה, הכיוון העתידי נעמדים בדום מתוח. אני חוזר לשם גם כי פה יש לי חוסר ודאות לא נעימה הן בקשר לחיי והן בקשר לחייהם של אנשי העורף- אני לא יודע איך אתם חיים, בחיי. אולי חיי שם בסכנה בערך בין פעם לשלוש פעמים ביום אבל באינסטינקטים שלי פועלים שם ממש טוב ואני אוהב לדאוג לקיום שלי. היום כשהסתובבתי בתל אביב הבנתי שעשיתי צעד משמעותי אל מחוץ לבית שלי. אני כבר לא מרגיש שהוא ביתי ושבתל אביב אני אורח ותחושת האורח שלי כאן שימחה אותי.

יש בי שימחה על זה שאני חוזר, הפעם הזו בתל אביב פחות טראומטית בשבילי עד בכלל לא. סתם מוזר.
אני חושב שאני מגבש לעצמי את הכיוון שלי. 
נכתב על ידי יוזף ברויר , 9/8/2006 20:29   בקטגוריות מדינה במלחמה ואני  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



מכתב שנכתב


אז הנה מה שאני חושב על זה.
קודם כל אני שמח שכתבת לי.
שנית בנוגע למלחמה- אני חושב שהמלחמה נחוצה.
כן, היא גובה קורבנות, ראיתי יותר קורבנות בעיניים שלי משאני מאחל לך או לכל אחד אחר לראות.

אבל לא אנחנו התחלנו בה, לא אנחנו עושים את כל השיט הזה על האוכלוסיה שלנו, עושים לנו את זה.
אני רוצה שהיא תיפסק אבל בדרך מסוימת, בדרך שתהיה טובה לנו. לשם שינוי אנחנו חייבים חייבים להיות אגואיסטים ולגמרי לדאוג רק לעצמינו, כי זה או אנחנו או הם.
יש לי ידידה... לא, יש לי שתי ידידות שמשתתפות בכל ההפגנות של השמאל הרדיקלי, שמעתי כבר את כל הטיעונים. חלקם הגיוניים, אבל בהרבה משטרים חשוכים היה הגיון, וזה הגיון שהדעת שלי לא יכולה ולא מוכנה לסבול.
להיפסק? כן. אבל לא בדרך שהצד שלך מציע. ולחשוב על זה שאני עדיין רואה את עצמי בשמאל.
היום שמעתי ברדיו את הראיון עם דיין שהיתה אתמול בהפגנה ונדחפה מהמיקרופון.
לחשוב שיעל דיין כבר לא נחשבת שמאל- אז מהו השמאל היום?
במקום לזעוק נגד המלחמה אני מציע לך בתור מנהיגה חברתית לאסוף איתך 50 איש ולעלות לצפת לנקות מקלטים מטונפים ולהכין אותם לישיבה. גם במעלות חסרים אנשים טובים, בכרמיאל יש כמה נזקקים, במראר, מג'ד אל כרום, פקיעין ועוד כמה.
במקום לזרוק צואה (אני לא אומר שעשית את זה) אני מציע לקבוצות האלה לבוא לקריית שמונה ולעזור לתושבים.
במקום להפגין כל כך הרבה ולצעוק כשאומרים שצריך לחבק את החיילים, תראו מה חסר, יש כל כך הרבה עוני ביישובים שחוטפים, יש כל כך הרבה מחסור- שמאלנים ואנרכיסטים אוהבים לעזור לזולת- עכשיו זה הזמן.

והכי מעצבן- כשאומרים שיש אנשים מהצפון שמתנגדים למלחמה. אז מה, אבל אין מסה של אנשים. אין מסה קריטית. אני פה כבר חודש, חודש. ועשיתי כבר עשרות כתבות עם עיתונאים שונים- ואת יודעת מה- לא שמעתי פעם אחת שאמרו שזה צריך להיפסק. האנשים שהכי סובלים מצהירים לי מול העיניים שהם מוכנים להמשיך לסבול- רק שיגמר כבר אחת ולתמיד- שזה לא אומר להכנס למשא ומתן עם החיזבאללה- אלא להכנס להם באמאמא ואחת ולתמיד לזיין אותם- באלימות המתבקשת.
ואני יודע שאת נגד אלימות- משיחות עם מילואימניקים אני חותם לך- אנחנו עובדים שם המון עם פינצטה- את צריכה לדעת את זה.

ובנוגע ל"טבח"- אצלנו "טבח" נעשה בטעות. תגידי את זה לנאסראללה.
אני חושב ששטחתי את משנתי.
ושוב, תודה שכתבת לי.

זה היה רעיון טוב.

יוזף
נכתב על ידי יוזף ברויר , 6/8/2006 23:51   בקטגוריות ביקורת, צבא, שחרור קיטור, ביטוי עצמי, מדינה במלחמה ואני  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  

83,206
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ליוזף ברויר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על יוזף ברויר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)