לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 54





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2005

טיפים לנהיגה. שווה לקרוא. באמת.


לכל אחד יש כל מיני דברים קטנים שנתקעו לו במח והוא זוכר אותם כל החיים. תזכרו את הדברים האלו:

 

1. לסובב את הראש שמאלה.
קיבלתי רשיון בטסט השני. לא הראשון. למזלי! אני נהג הרבה יותר טוב בזכות זה. בשיעורים שבין הטסט הראשון לשני למדתי את הדבר החשוב הבא:
כשעוברים נתיב שמאלה, למשל בעקיפה, לא מספיק להסתכל במראת הרכב או במראת הצד. יש שטח מת ענקי שהנהג לא רואה. אחרי שמסתכלים במראות חייבים לסובב את הראש שמאלה ולהסתכל שאין רכב שנוסע לצידכם, אבל כשני מטר מאחוריכם. אי אפשר לראות רכב כזה בשום דרך אחרת. (חוץ ממראות פנורמיות מיוחדות)

 

2. ירידה לשוליים.

בצבא עוברים קורס לנהיגה על ג'יפ. בקורס הזה עושים משהו שלא עושים בלימודי נהיגה, אבל הוא חשוב מאד: יורדים לשוליים באמצע נסיעה.

לפעמים לא שמים לב, והרכב יורד לשוליים, בדרך כלל הם מכורכר. זה מבהיל. הבעיה הכי גדולה של ירידה לשוליים היא שבגלל שנבהלים, מנסים מיד לחזור לכביש על ידי סיבוב ההגה. זו טעות מסוכנת עד מוות! נסיון לעליה חזרה על הכביש במהירות גבוהה יגרום ברוב המקרים לפניה חדה אל עבר הנתיב הנגדי, מה שיכול לגרום לתאונה חזיתית.
אם הרכב יורד לשוליים, לא עולים חזרה אל הכביש, אלא מאיטים בהדרגה עד לכמעט עצירה, ורק אז עולים על הכביש. תמצאו כביש ריק, פתוח וישר עם ראות טובה ושוליים רחבים ותנסו את זה. רדו לשוליים במהירות 70-80 קמ"ש, רק כדי לחוות את ההרגשה. פעם אחת תלמד אתכם איך להתמודד עם מצב כזה.
הערה חשובה: בכבישים מסוימים יש גשרוני בטון בולטים במקומות בהם הכביש עובר מעל פלג מים. אם ירדתם לשוליים ומולכם יש גשרון כזה, עדיף להסתכן ולחתוך חזרה לכביש.

 

3. נוסעים מעל 70 קמ"ש? ידיים על ההגה.

אני אוהב לפעמים לנהוג ביד אחת בלבד. יד על ההגה, והיד השניה פנויה או נחה. יש חוק שאומר שחייבים שתי ידיים על ההגה. ויום אחד הבנתי למה החוק הזה קיים. נסעתי במהירות 80-70 קמ"ש עם יד אחת. פתאום מישהו חתך אותי והייתי חייב לסטות. הרכב סטה ימינה, שמאלה, ימינה, ובקושי הצלחתי ליצב אותו. לא היה לי זמן אפילו להביא את היד השניה להגה (ויש לי רפלקסים מעולים). מתחת ל 70 קמ"ש, תעשו מה שאתם רוצים, אבל מעל המהירות הזו, חייבים שתי ידיים אוחזות חזק בהגה. אין חוכמות.

 

4. עירנות.

נכון שצריך לשמור על החוק, אבל אפשר לנסוע באין כניסה, לעבור ברמזורים אדומים ולנהוג 160 קמ"ש ועדיין לא יקרה לכם כלום מלבד לחטוף רפורטים אם אתה מרוכזים בטירוף, שמים לב למה שקורה מסביבכם וערניים!

לעומת זאת, אם תסעו "כחוק", אבל תדברו בטלפון, תעבירו תחנות ברדיו, או תחפשו את המסטיק שמתחבא במגירה תוך כדי נסיעה, יש סיכוי גדול שתיקלעו לתאונה.

אין פה "פסילות". כשנוהגים חייבים להיות מרוכזים. ואם אתם לא נוהגים עדיין, תסתכלו על הנהגים שאיתם אתם נוסעים, ותלמדו אותם.

יש עוד המון כללים: חגורות בטיחות, איתותים, שמירת מרחק. אבל אותם אתם כבר יודעים. נכון?

 

נכתב על ידי , 7/6/2005 21:49   בקטגוריות שונות, ., בריאות, המלצה, פרויקט, רעיון, שימושי, כדאי לקרוא  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Pink Moon ב-6/3/2006 13:18



413,411
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)