לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
7/2005

ההתנתקות, רשימות טעויות: בעד, נגד ומבט דרך מסננת


אזהרה: פוסט ארוך, פוליטי, לוגי, ורציני. מראש אני אומר, אין פה עמדות פוליטיות שלי, אלא בעיקר שיעור בתרבות הויכוח ולוגיקה של דיונים.

קיבלתי במייל וניתן לראות בטוקבקים אופנה חדשה: רשימת טעויות של מתנגדי ההתנתקות מצד אחד, ורשימת טעויות של תומכי ההתנתקות מהצד השני.

שתי הרשימות מנסות להראות כמה שהצד השני טועה, אבל שתיהן מערבבות חצאי אמיתות עם טיעונים בלתי קשורים או לקויים לוגית.

עם זאת, בשתי הרשימות יש גם טיעונים נכונים.

הנה הרשימות, עם הערותי (הערותי מודגשות):

***

9.  18 טעויות של מתנגדי ההתנתקות:  
 
1)הישארות בעזה תביא להפסקת הפיגועים והקסאמים. טעות- במשך כל השנים שמתנחלים היו ברצועה היו פיגועים.

א. אף אחד לא טוען משהו כזה.   ב. המצב המדיני משתנה ותוצאה של פעולה או המנעות מפעולה לא בהכרח תהיה על פי מה שקרה בעבר. האינתיפאדה הראשונה פרצה למרות ששנים קודם לכן היה שקט, למשל.

 

2) ההישארות בעזה תביא את הערבים לידי הכרה שהם צריכים לעזוב. טעות- במשך השנים האוכלוסייה הערבית רק גדלה.

לאן בדיוק הערבים אמורים לעזוב? מתנגדי ההתנתקות לא מאמינים שהערבים "יחליטו" לעזוב על דעת עצמם. סעיף מוזר.

 

3) ההתנחלויות מגנות על מדינת ישראל. טעות- ההתנחלויות מגינות רק על עצמן! בעוד הצבא עסוק בלהקיף את ההתנחלויות בגדרות, כוחות וטכנולוגיה , ההתנחלויות הן המקום היחיד שמאובטח בישראל.

א. כל ישראל מאובטחת, לא רק ההתנחלויות.  ב. הטענה המקורית היא שפיגועים (למשל פיגועי ירי) שכיום פוגעים בהתנחלויות היו מופנים כלפי ערים אחרות, ואין כאן התיחסות לטענה האמיתית.

 

4) העורף הישראלי יהיה בטווח הקסאמים.- כמו שחיפה בטווח הקטיושות.

לא, כמו שקרית שמונה בטווח הקטיושות, וכמו ששדרות בטווח הקסאמים. שדרות היא עורף, לא חזית.

 

5) יש פיתרון צבאי לטרור- טעות- תקיפה חסרת תקדים של בעלות הברית על אפגניסטן לא הצליחה למנוע ואולי אף גרמה לפיגועים בספרד ובבריטניה.

כשמביאים דוגמה אחת שלא הצליחה, זו לא הוכחה שאף פעם זה לא יצליח. חוץ מזה, תורכיה הצליחה יפה מאד במשך זמן רב לעצור טרור כורדי בכח. גם מבצע חומת מגן הביא לירידה משמעותית ביכולת של הפלסטינים להוציא פיגועים.

 

6)הקסאמים לא נוחתים באשקלון כי המתנחלים מונעים ממשגריהם להגיע לטווח. טעות- לא בגלל המתנחלים, אלא בגלל שעדיין לא פיתחו משגרים עם טווח גדול יותר. (ומה יהיה אז?)

נכון שניתן לפתח רקטות בעלות טווח גדול יותר, אך הן יקרות יותר ומסובך להפעיל אותן במהירות. טווח הקסאם ארוך יותר מטווח מרגמות, ועדיין יורים את שני כלי הנשק, כאשר תמיד יורים מרגמות אם אפשר. הבאת אשקלון לטווח הקסאם תגרום לקלות פגיעה באשקלון שתאפשר לעשות זאת בתכיפות שבה שדרות מכירה את הקסאם.

נגד טילים ארוכי טווח נלחמים באופן שונה מאשר נגד נשק תלול-מסלול קל.

 

7) ההתנתקות לא מוסרית ("יהודי לא מפנה יהודי"). טעות- המתנחלים משתייכים לקבוצות דתיות משיחיות שכדוגמתן במדינות האפלות ביותר, שלהם לערך האדם אין משמעות, הם מסוגלים לבצע לינץ' ולסלק אנשים מביתם על רקע גזעני טהור וכל זה ב"שליחות האל"

אולי השטות הגדולה ביותר ברשימה. יש לא מעט אנשים שעונים להגדרה "המשיחית", אבל להגיד את זה זה כמו לומר שתושבי תל אביב הם כולם כוכבי פורנו. גם אם יש כאלו בתל-אביב ומצלמים אותם לטלויזיה, הרוב הם אנשים נורמליים בדיוק כמו רוב העם כאן. אנשים עובדים, משרתים בצבא, משלמים מסים, ולא מתלהבים לעזוב את הבית בלי סיבה טובה.

 

8) היציאה מעזה היא פרס לערבים. טעות- הערבים היו מעדיפים להישאר ולגור במדינת ישראל. זהו אסון בשבילם ועובדה שהחמאס מתנגד ושהפעולה היא חד צדדית.

החמאס מתנגד מסיבות פוליטיות להתנתקות. מנהיגי חמאס דווקא ציינו שהם ישמחו להשתלט על השטח המפונה, ושזה נצחון גדול שלהם. הטיעון "הערבים היו מעדיפים להישאר ולגור במדינת ישראל" תלוש ולא קשור לשום דבר.

 

9) היציאה היא לא דמוקרטית. טעות!!!! - שלושה ראשי ממשלות כבר ניסו להוציא את ישראל, אחד הופל ע"י עראפת את השני ה"דמוקרטים" רצחו והשלישי היום מבין מה זה מיעוט קיצוני משיחי שיכול לנסות למוטט את הצבא!.

זה טיעון מסוג "אמא שלך!". לא מנסים להסביר פה למה היציאה היא כן דמוקרטית, אלא אומרים: אל תלמדו אותנו על דמוקרטיה.

 

10) רק מקום שיש בו מבנה שייך לערבים, בגוש קטיף לא היה כלום "רק חול". טעות- בגליל ובנגב גם אין כמעט ישובים, האם הערבים יכולים לקחת אותם? בחצר שלי גם אין אף אחד אולי תיקחו לי אותה!.

הטיעון המקורי המדויק מנוסח באופן הפוך "מקום שאין בו מבנים אינו שייך לערבים". יש הבדל לוגי. או בקיצור, אם השטח היה ריק, ומעולם לא היה בו ישוב ערבי, ומעולם לא נשלט על ידי מדינה ערבית למעט מצרים שוויתרה עליו, כל טענה לבעלות עליו שנויה במחלוקת. אין לפלסטינים זכות משפטית על השטח שעולה על זכותם של המתנחלים למשל.

 

11) לא צריך להקשיב למדינות אחרות ובפרט לארה"ב. טעות- ראשית כל זה מזכיר קצת את עירק, אותם אנשים שוכחים שלישראל אין מחצבים , אין כסף להחזיק את הצבא, אין אפשרות לקיים את עצמה לבד בעולם, אין נפט, אין מטוסים, ספינות ,תחמושת ונשק ( כל מה שכבר מיוצר בישראל בנוי מחומרי גלם מחו"ל).
חלק גדול מאד מהעסקים של ישראל הם בחו"ל.

אין ספק שצריך להקשיב למדינות אחרות, אבל זה לא אומר שצריך לעשות כל מה שהן רוצות שנעשה. קוראים לזה דיפלומטיה וריבונות. צריך לעשות שיקולים של עלות מול תועלת בטווח הקצר והארוך, ולפעול בחכמה.

 

12) בליכוד הייתה גניבת קולות. טעות!!- גניבת הקולות שעוד תילמד בספרי ההיסטוריה היא של שס והימין הקיצוני.

אצל מתפקדי הליכוד היתה הצבעה אחת שבה שרון הפסיד. תכנית ההתנתקות שונתה עקב כך, אך בעיקר שינויים קומסטים. התכנית החדשה כבר לא הועלתה בקרב מתפקדי הליכוד להצבעה, אלא הועברה ישירות לכנסת. זה חוקי, אבל בעייתי.

 

13) ההתנחלויות הן מיטב בנינו. טעות- ההתנחלויות הן קומץ אנשים (לא כולם) שמאמינים בלב שלם שהם מורמים מהעם הישראלי, הם לא רוצים קשר איתו, הם לא היו מקבלים את גברת שושנה לבוא לגור איתם, הם היו מנותקים מהעם שנים רבות ודאגו ללובי שלהם בכנסת ע"מ לשמור על מעמדם, אותם אנשים שהיום נוסעים עם דגל כתום לא יודעים שאת רובם המתנחלים לא היו רוצים ביישובם (וועדת הקבלה גם לא הייתה מקבלת).

אם מדברים על קומץ, ומסיקים ממנו על הכלל כדי להגיד שהמתנחלים הם לא מיטב בנינו, כדאי ללכת וללמוד לוגיקה קצת. יש קומץ ויש אחרים שיכולים להיות אפילו הרוב, שהם כן מיטב בנינו.

 

14) היה עדיף להשקיע את כספי ההתנתקות בחינוך, ביטחון, רווחה.... נכון!!! ויותר מזה גם את הכספים המועברים להתנחלויות ואת כספי הפטורים ממסים ואת התקציבים לאבטחת ההתנחלויות.

כל פעם שאני שומע טענה של "בכסף הזה אפשר היה" אני מתרחק. כסף לא מפנים ישירות מנושא אחד לאחר. כסף שנחסך, חוזר לעוגת התקציב, ומחולק (אם בכלל) כפי שמחולק התקציב כרגיל.

נכון שבכסף שבעזרתו מטפחים גינות בתל-אביב אפשר היה להאכיל 400 ילדים עיוורים בדימונה, אבל זה פשוט לא יקרה. אין מעבר ישיר של כסף ממטרה א' למטרה ב' למעט מקרים מאד נדירים.

 

15) עצם הימצאותם של ההתנחלויות מאלץ את צה"ל להגן על ישראל מתוך הרצועה, נכון- צה"ל פרוס באילוץ בפריסה הגרועה ביותר שצבא היה מתכנן להיפרס, עשרות חיילים נהרגים מדיי שנה בשל מיקומים לא אסטרטגים!

החיילים נהרגים בשל ביצוע תפקידם ובגלל המחבלים. בכלל, כל מדינת ישראל היא במיקום לא אסטרטגי. טיעון מרגיז. צה"ל יודע להתמקם בהתאם לצרכים.

 

16) "העם עם גוש קטיף"- טעות! גם המעט שנוסעים עם סרטים בוהקים בצבע כתום הם מוסתיים שנישבו בגל אופנתי וברצון להשתייך למשהו מבלי שבאמת הבינו את שעומד על הפרק.

להגיד "ממילא רוב האנשים מטומטמים" זו טעות גדולה. רוב מוחלט של האנשים מבינים לא מעט, בטח במדינה שהיא צרכנית חדשות כמו שלנו. כמעט כל מי שמניף סרט כתום יכול לנאום טיעונים. יש כאן התנשאות מרגיזה.

 

17) שימוש בילדים לצורכי מלחמה על הבית ראוי. טעות- מזכיר עוד כמה קבוצות קיצוניות שגרות לא רחוק מכם.

למעט הילדות שהלכו להפגין על ידי חסימת כבישים ונעצרו, אין כמעט שימוש בילדים בקרב המתנחלים בהפגנות. בהפגנה האחרונה הם אכן הגיעו עם כל המשפחה, מה שעדיף לטעמי על זניחה של הילדים אצל מישהו זר כל עוד לא נכנסים איתם לעימותים אלא רק נוכחים במקום. בתמונות העימותים רואים רק בוגרים ומבוגרים. בקרב הפלסטינים נערים וילדים מבצעים פעולות אלימות של זריקת אבנים ובקבוקי תבערה. ההשוואה לא במקומה בכלל.

 

18) תהייה מלחמת אחים. טעות- ההתנתקות תעבור תוך שעתיים כל הקייטנה של המתנחלים תעבור לישראל, ואם באמת זאת הייתה דמוקרטיה אז אני לא בטוח שהעם פה היה רוצה שהחוליגנים שחיו על חשבוננו וניסו למוטט את הצבא יבואו לגור איתנו, גיס חמישי !. ובכל מקרה אם כבר מביאים אותם לישראל יש לפזר אותם בכל הארץ שחס וחלילה לא יתפתחו עוד תאים מסוכנים כאלה במדינה.

א. המתנחלים הם אזרחי המדינה. מרגע שפינו אותם הם יכולים ללכת ולגור בכל מקום עם משפחותיהם שבו לי ולכם מותר לגור.

ב. ההתנתקות לא תעבור תוך שעתיים, אבל אני מסכים ומקווה שלא תהיה מלחמת אחים. עד עתה מפלס האלימות אכן היה קטן משמעותית ממה שחזו רואי השחורות.

 

ולסיכום- שלא תעזו להרים יד על חייל , לשפוך שמן ונינג'ות על כבישים, לאיים במלחמת אחים, או לנסות לרצוח ראש ממשלה, למרות שכבר העזתם לעשות את כל זה. 
אמיר ,     חדרה     (20.07.05)  
ולסיכום, מי שמרים יד על חייל צריך להעצר ולהישפט. גם החוליגנים ששפכו שמן ונינג'ות. מי שמאיים במלחמת אחים יכול להמשיך ולדבר, זה לא יקרה. ואת ראש הממשלה רצח בחור מהרצליה, שקרובה לחדרה הרבה יותר מאשר היא קרובה לגוש קטיף.

 

***

ועכשיו לטענות הנגדיות

כמו קודם, ההערות האישיות שלי מופיעים בכתב מודגש.

 

 3.  20 טעויות של תומכי ההתנתקות   
      
 
1)ההתנתקות תשפר המצב הביטחוני – טעות. כשמראים לטרור שהוא משתלם, הוא ימשיך ויגבר עוד ועוד.

יש דרכים שונות לשיפור המצב הבטחוני. אף אחד לא טוען שרק ההתנתקות תשפר מיד את המצב, אלא שהיא שלב הכרחי בכניסה למשא ומתן.

 

2)הבריחה מלבנון הוכיחה שהטרור ירד – טעות. האינטיפאדה השלישית פרצה חודשים מועטים אחרי הבריחה מלבנון, בהשראתה בעידודה וברוחה. מחיר הבריחה מלבנון הוא כ1400 הרוגים. כך אומרים במפורש ארגוני הטרור בכלי התקשורת, כך אמר שר הבריאות הפלסטיני, וזו ההערכה הרשמית של אמ"ן. התנתקות חד צדדית תביא אינטיפאדה חזקה פי כמה. אם טרור של 4 שנים = 24 יישובים, אז טרור כפול פי 2 יביא 50 יישובים.

היציאה מלבנון הביאה לירידה בנפגעים בגבול לבנון. אבל לגוף הטענה, היא אכן גרמה למחשבה כי ניתן לגרום לישראל לצאת משטחים על ידי הפעלת טרור.

זו אותה תופעה שמופיעה בעסקאות חילופי שבויים. ישראל מחזירה יותר ויותר שבויים תמורת אנשיה, והכדור מדרדר.

אבל זה עובד עד גבול מסוים בלבד. שום פעולת טרור לא תגרום לישראל לתת לפלסטינים את שדרות, למשל, והם יודעים את זה. אני לא אתיחס לטריק התרגיל החשבוני הפתטי.

 

3)ההתנחלויות לא מגינות על ישראל – לפי ההגיון הזה, אם צריך לעקור יישוב שלא מגן על ישראל, אז נעקור גם את יוטבתה, סביון וכפר גלעדי – הם לא מגינים על ישראל.

לא זה ההגיון. הסיבה שמפנים את ההתנחלויות היא לא מפני שהן אינן מגינות על ישראל. גם כאן יש כשל לוגי. אם היו רוצים לפנות את יטבתה, והיא היתה נדרשת כדי להגן על ישראל, אז אולי בכל זאת לא היו מפנים אותה, אבל אם אין מניעה כזו, אין מניעה לבצע פינוי כאשר הוא נדרש מסיבות אחרות.


4)יישובים בקטיף ובשומרון מקיזים את דם צה"ל – טעות. אם נמשיך במדיניות "עימות נמוך עצימות" ונתגונן כל הזמן – באמת נמשיך להקיז דם. אם נפעל בדרך אחרת – ננצח את הטרור.

פעולה בדרך אחרת לא מבטיחה נצחון. אני חושב שיש קונצנזוס שאסור להמשיר במדיניות העימות נמוך העצימות, אבל צד אחד רוצה פעולה מאסיבית בעוד הצד השני רוצה משא ומתן.

 

5)אין פיתרון צבאי לטרור – 3 טעויות: 1) אם צפת תופגז ב5,500 פצמרי"ם, האם מישהו יציע לסגת משם כי אין פיתרון צבאי ?! בוודאי שימצאו פיתרון צבאי בכל מחיר ולא יעקרו אנשים. 2) תא"ל עיבל גלעדי מלשכת שרון אמר – "אם בזמן העקירה תהיה אש נשתק אותה בכל מחיר." הוא התכוון להפגזה מאסיבית של מקורות הירי, כך מתשקים את האש מיד ובנוסף מרתיעים את הטרור ומראים לו מה המחיר של פעולותיו. מה שמותר לעשות כדי להגן על העקירה – אסור כדי לנצח היום את הטרור ולשתק את האש בכל מחיר ?! 3) טרור מפסיקים ע"י – כניעה, או לגרום לו להבין שהוא לא משתלם. חוץ מההצעה של עיבל גלעדי, אם על כל פצמ"ר היו הורסים מאה בתים פלסטיניים, אחרי 50 פצמרים הם היו רואים שנמחקה להם עיר שלימה, והיו עושים חשבון טוב טוב. אחרי מאה פצמרים – עוד מחנה פליטים נמחק. זה לא פחות מוסרי מלהוציא אלפי יהודים מבתיהם ולהרוס אותם.

א. תמיד יש פתרון צבאי (למשל פצצת אטום קטנה), השאלה מה המחיר. לא תמיד המחיר שווה את זה.

ב. לא הייתי אומר "הוא התכוון ל" כשמדובר בתכניות צבאיות. מלבד זאת, פתרונות נקודתיים לא עובדים לאורך זמן.

ג. למחוק בתים של אזרחים כעונש קולקטיבי זה פחות מוסרי מלפנות בהחלטת ממשלה אזרחים של המדינה.

זו נקודה מאד חשובה, נקודה ג'. תקראו אותה שוב.

 

6)ההתנתקות לא קשורה לטרור אלא להפסקת הכיבוש. 3 טעויות: 1) כבר 11 שנים ישראל מחוץ ליישובים הערביים בעזה. אותה גדר שמפרידה בין אשקלון לעזה מפרידה בין קטיף לעזה. הרשויות, החינוך, הכלכלה, החוקים – כולם פלסטינים. 2) השטח שקמו עליו יישובים יהודיים הוא אכן חלק מארץ ישראל ששוחרר במלחמת ששת הימים ממצרים. מעולם לא עמד עליו יישוב ערבי, ולכן אין להם שום זכות לתבוע בעלות על השטח הזה. 3) אם לא היה טרור והיה שקט מוחלט, האם מישהו הי מעלה בדעתו לעקור את היישובים ?! ספרו לסבתא.

א. לפלסטינים אכן יש שלטון עצמי בעזה ובחלקים מהגדה, אבל אין להם ריבונות.

ב. ועדיין הם תובעים בעלות על השטח, שלא נכלל בשטחים הריבוניים של ישראל. זהו שטח שנוי במחלוקת, ומותר (חוקית) לישראל להחליט שהיא מוותרת על השטח הזה.

ג. אני משער שהיו מעטים. אבל הערות "אם" בטיעונים יכולות מאד לבלבל. למשל "ואם הפלסטינים היו בלונדינים ומתחת לישובים היה המון נפט?" זה משעשע, אבל לא קשור לדיון. תיזהרו מטענות "ואם..."

 

7)נכון שעם אינו כובש בארצו, ולפי האמת אין כיבוש, אבל האו"ם קבע שזה שזה שטח כבוש – טעות. האו"ם קבע שזה שטח ללא בעלים, ולא שזה שטח כבוש, הכל תלוי בתרגומים של החלטה 242. בנוסף – אם האו"ם היה מחליט שאסור ליהודים להקים מדינה בארצם – האם היינו שומעים לו ? היינו שמים פס ועושים. בדיוק כמו ששמנו פס והחלנו ריבונות ישראלית על הרובע היהודי הכובש ועל הכותל הכבוש. אם אין לנו זכות לריבונות על קטיף כי היא שטח כבוש אין לנו זכות גם על הכותל, ואם יש לנו זכות על הכותל יש לנו גם על קטיף והשומרון.די לצביעות.

כשמדובר בעניינים שנויים במחלוקת, ואנחנו הריבונים בשטח, פה בדיוק נכנס שיקול הדעת של הממשלה שלנו. ולמרבה הפלא, מותר להם להחליט שהכותל הוא כן שלנו וגוש קטיף לא. למשל.

אפשר לשים פס לפעמים, אבל זה לא אומר שחייבים לשים פס באופן עיוור וגורף.

 

8)גם אם האו"ם טועה וזה שייך לנו, יש לחץ בינלאומי – טעות. כמו שאנחנו עומדים יפה מאוד ב"לחץ" על החלת ריבונות ישראלית על ירושלים הכבושה מידי הירדנים, כך נעמוד יפה מאוד ב"לחץ" על החלת ריבונות ישראלית על יישובים יהודים (לא ערביים) שהוקמו על שטחי ארץ ישראל שנכבשו מידי מצרים וירדן.

לחץ בינלאומי צריך לדעת לווסת ולפרוק. הוא יכול להיות מאד מסוכן, תשאלו את דרום אפריקה ואת סדאם. בינתיים אנחנו עושים עבודה טובה. זה לא אומר שצריך להכנע ללחץ בינלאומי, אבל גם לא להשתין עליו. צריך פשוט להתמודד איתו.

 

9)ההתנתקות תעשה צדק עם חלוקת הקרקעות וצפיפות האוכלוסין – טעות. חבל קטיף תופס 12% משטח הרצועה, כאשר רק 15% משטח הרצועה הפלסטיני מיושב

אני לא חושב שיש באמת טענה כזו. הצפיפות בעזה היא בעיקר במחנות הפליטים ולא בעיר עצמה.

 

10)8000 איש כולאים מליון וחצי איש – טעות. כבר 11 שנה ישראל מחוץ ליישובים הערביים ברצועה, אותה גדר שמפרידה בין אשקלון לעזה מפרידה בין קטיף לעזה. אם יסירו את הגבלות התנועה בין צפון הרצועה לדרומה הם ירצחו יהודים. לא ירצחו – לא יוגבלו. הם בוחרים להביא על עצמם את המחסומים ע"י הרציחות שלהם ותמיכת האוכלוסיה ברציחות. זה בידיים שלהם.

גם זו טענה שמעולם לא שמעתי. חלק מהישובים הם מובלעת בעזה, חלק צמודים לגדר. אף ישוב לא כולא מליון וחצי איש.    
 
11)ההתנתקות תעזור למצב הדמוגרפי –טעות. כבר 11 שנים ישראל נמצאת מחוץ לגדר. אותה גדר שמפרידה בין אשקלון לעזה מפרידה בין קטיף לעזה. אין שום סיבה בעולם לכלול את ערביי עזה במאזן אזרחי ישראל, הם באוטונומיה מאחרוי גדר כבר 11 שנים. אם כוללים אותם, אפשר באותה מידה לספור גם את אזרחי לבנון, ניגריה ויפן.

אם אפשר, אז את אזרחי ניגריה ויפן אני רוצה לספור בצד שלנו, אוקיי?

פה הטיעון נכון, למרות שאפשר להתקטנן ולהגיד שההתנתקות תוסיף 8000 יהודים לישראל, כי אם רצועת עזה לא נחשבת, אז גם הם לא נספרו, לא?

 

12)ההתנתקות עברה בצורה דמוקרטית – טעות. הדמוקרטיה והעם החליטו בצורה חד משמעית - בבחירות נוצר גוש של 70 חכי"ם שנשלחו לכנסת על ידי העם, על סמך התנגדות המפלגות שלהם להתנתקות.
ההתנתקות עברה רק בגלל שחכי"ם הצביעו בניגוד גמור ומוחלט למצע שבגללו העם שלח אותם לכנסת. זה ביזוי הדמוקרטיה הייצוגית, זו גניבת קולות, זו רמאות.

א. בדמוקרטיה היוונית העתיקה ובמשאלי עם יש הצבעה של כולם על כל דבר. בדמוקרטיה שלנו ושל העולם הדמוקרטי, מצביעים מי האנשים שיחליטו. מותר להם לשנות את דעתם, ומותר להתחשבן איתם בבחירות הבאות.

ב. לא היתה תכנית התנתקות בבחירות הקודמות, לכן הטענה שהעם החליט נגד ההתנתקות בבחירות היא מגוחכת.

ג. גם אם מתיחסים לתכנית של מצנע, בבחירות בוחרים במפלגה על פי המצע שלה בכללותו. זה לא משאל עם על נושא מסוים. אולי אנשים בחרו בליכוד כי הם רצו שפנינה רוזנבלום תיכנס לכנסת? אם שר המשפטים בא ממפלגה קטנה אז ההחלטות שלו לא דמוקרטיות כי אין למפלגה שלו רוב? כללי הדמוקרטיה ברורים והגיוניים.

 

13)בג"צ הכשיר את ההצבעה נגד המצע המפלגתי – נכון, ומתנגדי ההתנתקות מפנים אצבע מאשימה גם כלפי הבג"צ שמכשיר רמאות ונתן לה לגיטימציה. אנו מאשימים את הבג"צ בעיוות מוסרי. השופט בדימוס אורי שטרוזמן אמר במפורש – בג"צ הכשיר את ההצבעה וסגר את התיקים הפליליים נגד שרון כדי לתמוך פוליטית בשרון. זה מה שהם כותבים במפורש בנימוקים בפסק הדין – כדי לא ליצור זעזוע מדיני הם סוגרים את התיק. במילים אחרות – אם נאשים את שרון בפלילים, ההתנתקות תיעצר. זו שחיתות ועיוות הדין.

אם אדם אחד אומר משהו, וכל שאר האנשים אומרים משהו אחר, אי אפשר להביא רק אותו כדי להוכיח טענה, אפילו אם הוא שופט. יש הרבה שופטים שיגידו ההיפך בלי הנד עפעף.

חוץ מזה, לא בג"ץ סגר את התיקים נגד ראש הממשלה, אלא מזוז.

 

14)ההתנתקות מוסרית – טעות. מותר לממשלה לעקור אזרחים מבתיהם למען טובת הכלל רק אם אין אפשרות אחרת לפעול. למשל – הממשלה גילתה שדה נפט מתחת לבית שלי, אסור לה לעקור אותי ולהקים משאבת נפט אם אפשר לשאוב ממקום אחר ללא עקירה. כך גם כאן, כשיש פיתרון צבאי לטרור – עיינו בסעיף 3 – זה פשוט פשע מוסרי לעקור במקום ליישם את הפיתרון.

נכון, אלא שההחלטה אם יש אפשרות אחרת או לא נתונה בידי הממשלה. אם הממשלה מחליטה שאין דרך אחרת, ושפתרון צבאי לא בא בחשבון, אז ההחלטה שלה מוסרית.

 

15)אסור לסרב לפקודה ההתנתקות – טעות. הצבא חייב לציית לפקודה רק אם היא התקבלה בדרך דמוקרטית, אם היא מוסרית, ואם היא תואמת את ייעודו של צה"ל שנקבע ע"פ חוק. כאן – הפקודה לא דמוקרטית (סעיף 8) , לא מוסרית (סעיף 10), ולא תואמת את ייעודו של צה"ל, כי הצבא נועד להגן על המדינה, ולא לאכוף את החוק ולשמש כחברת כוח אדם של הממשלה. בשביל זה יש משטרה וחברות כוח אדם.

א. ממש לא נכון. הצבא חייב לציית לפקודה של הדרג המדיני. נקודה. החריג היחיד הוא פקודה בלתי חוקית בעליל, וגם חריג זה תופס לגבי חייל בודד ולא לגבי הצבא ככלל.

ולמען הסר ספק, פקודה בלתי חוקית בעליל היא למשל לירות למישהו חסר ישע בראש ללא סיבה. הריסת בתים או בכלל פגיעה ברכוש ממש לא מתקרבת להגדרה של פקודה בלתי חוקית בעליל.

ב. פקודת ההתנתקות היא דמוקרטית (התקבלה על פי כל כללי הדמוקרטיה). בנוגע למוסריות יש פה עניין של השקפת עולם. ובנוגע ליעודו של צה"ל, הצבא יכול למחות, אבל בסופו של דבר חייב להיענות להחלטה, גם אם יבקשו מצה"ל לחלק מזון ומים לאזרחים במקום להלחם בגבולות (וזה לא היעוד הראשי של צה"ל).

 

16)סירוב להתנתקות יקרע את הצבא – טעות. ציות לפקודה שדגל שחור מתנוסס מעליה הוא זה שיקרע את הצבא.

א. שוב, פקודת ההתנתקות לא מתקרבת לנושא הדגל השחור והיא לא פקודה בלתי חוקית בעליל.

ב. זו שוב תגובה מסוג "אמא שלך!". אין פה הסבר למה סירוב לא יקרע את הצבא.


17)אסור להביא ילדים להפגנות – טעות. השמאל רוצה לעקור אלפי ילדים בתיהם, אבל מתלנון שהילדים מובאים להפגנות נגד עקריתם מבתיהם . זו חוצפה וצביעות ממדרגה ראשונה.

ההורים אחראים על ילדיהם וקובעים את גורלם. הילדים ובעיקר ילדים קטנים לא צריכים להיות מעורבים בויכוח שקודם להחלטות. כשתובעים מטפלת מתעללת, לא צריך להביא את הילד לבית המשפט אם זה לא נדרש לצורך המשפט. צריך להגן על הילדים קודם כל.

אפשר להביא ילדים להפגנות, אבל לא לעימותים אלימים.


18)ההתנתקות אינה פרס לערבים – טעות. הם מגדילים את שטחם ומקבלים יישובים לתוך האוטונומיה הפלסטינית, והם לא מתחייבים לשום דבר.

פרס או לא, ההתנתקות לא מבוצעת כדי לתת פרס לערבים. זה פועל יוצא של פעולה חד צדדית של ישראל. אם כתוצאה מהפעולה הזו הם יקבלו שטח, שיחנקו איתו מצידי.


19)אחרי ההתנתקות אפשר לחזור למו"מ – טעות. כל ילד ערבי הפנים – ישראל נכנעת לטרור, הטרור משתלם. רק טיפש יהיה מוכן לגשת למו"מ ולוותר על משהו, אם הוא יודע שבעזרת טרור הוא ישיג עוד בלי לוותר על כלום.

א. תמיד אפשר לחזור למו"מ, ותמיד אפשר לחזור לטרור.

ב. לצערנו, גם כאשר הם לא משיגים כלום, זה לא גורם להם להפסיק את הטרור. אכן, המצב עגום. אבל את זה כבר ידענו קודם.


20)אין אלטרנטיבה להתנתקות – טעות. האלטרנטיבה היא – לצאת מהראש של "עימות נמוך עצימות" – ולהיכנס לראש של "שיתוק האש בכל מחיר" (תותחים, מטוסים – תשאלו את תא"ל עיבל גלעדי, או תשאלו את עצמכם כיצד תגיבו לירי מרגמות על נתניה). אם הטרור כופה עלינו לבחור איזה חפים מפשע ייפגעו – אנחנו בוחרים שייפגעו בצד שלהם ולא שלנו. כך גם נמנע הרוגים ופצועים אצלינו ע"י שיתוק האש, וגם ננצח את הטרור ע"י שנחדיר להם טוב טוב לראש – הטרור לא משתלם. עד היום זה היה טיפול כירורגי נמוך עצימות, זו לא היתה מלחמה אלא מגננה. אם לטרור אין פתרון צבאי, מה יהיה כשיפגיזו את עפולה - נעקור את עפולה ?! בוודאי שיש פיתרון צבאי. (או שהשמאל יעקור גם את עפולה, לכו תדעו...) את אותו פיתרון של עפולה יש ליישם גם כאן. אם במקום זה בוחרים לעקור אלפי אנשים מבתיהם – זה פשע מוסרי.

וודאי שיש אלטרנטיבה להתנתקות, אבל זה לא אומר שהאלטרנטיבה עדיפה. בכל מקרה ההחלטה באיזו דרך לנקוט נתונה בידי הממשלה. צריך ורצוי לנסות וללחוץ על הממשלה להפעיל את הפתרון העדיף עליכם, אבל רק באמצעים דמוקרטיים. האמצעי הדמוקרטי החזק ביותר הוא הליכה לבחירות.


^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^       (20.07.05)   

***

קראתם הכל? כל הכבוד. אשמח לתיקונים והערות. זהירות, נא לא להתפס לדמגוגיה.

***

רוצים להתאושש מכל הרצינות הזו? לכו והצביעו כל יום עבור הבלוג שלי, והנה הסברים למה. תודה רבה.
נכתב על ידי , 20/7/2005 13:28   בקטגוריות אקטואליה, ., ביקורת, פוליטיקה, כדאי לקרוא  
67 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אלירם ב-24/7/2005 16:03



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)