לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2006

מבט על דף הבית של ישראבלוג


דף הבית של ישראבלוג כמעט ולא השתנה במשך 5 שנות האתר. זה טוב או רע? מסוכן להחליף נוסחה מנצחת, אבל כמה שיפורים קטנים לא הזיקו מעולם. לכבוד הפרויקט של הדודה מלכה הנה ביקורת אוהבת שלי על דף הבית של האתר המהפכני הזה.


ראשית, כדי שיהיה ברור על מה אני מדבר בפסקאות, הנה תמונה של דף הבית:







ראשית הערות ואבחנות כלליות: דף הבית ארוך ודורש גלילה (רוחב רזולוציית המסך בלכידה היה 1152 פיקסלים), הוא לבן ברובו המוחלט ונותן את הבמה לטקסט. זו החלטה של יריב שאני די מסכים אתה. פשוט ואפקטיבי למרות הלוק הבלתי עדכני.


נעבור על חלקי דף הבית:





  1. כחלק מסרגל נענע שמוצמד לכל דף, כולל לדף הבית של האתר מופיע מנגנון חיפוש בנענע. הוא מופיע כאן כסעיף נפרד רק כהפניה.

  2. סרגל נענע הוא לא ממש חלק מדף הבית, הוא מכיל פרסומות ורשימת הפניות ואין התאמה של הצבעים שלו לצבעי האתר (שחור ולבן, למי שתהה). עם זאת הגודל שלו אינו בלתי סביר והוא בהחלט נחוץ (בעיקר כדי למנוע את אי-יציבות האתר שהתאפיינה בהמון קריסות בתקופה שלפני ההסכם עם נענע).

  3. כאן כותרת האתר, לוגו קטן וצנוע, מסר קצר וקולע, ושורת הסבר תמציתית. מצויין.


  4. ציטוטים נבחרים. מנגנון נהדר שמאפשר המלצה על שורה מתוך פוסט בעזרת תוכנה שיש להתקין בנפרד. יצא לי לצטט פעם או פעמיים וזה באמת חביב. תדירות עדכון הציטוטים סבירה והציטוטים איכותיים ברובם המוחלט. יופי.


  5. שורת קישורים: טבעות בלוגים מובילה לדף שמרכז רשימת טבעות. הדף לא הכי נוח, אבל עושה את העבודה. הטבעות מאפשרות קישוריות דינמית בין בלוגים באותו נושא, אבל נראה שהפוטנציאל שלהן לא ממומש. אפשר להשתמש במנגנון הטבעות כדי ליצור מיני-קהילות באתר. למשל לפרסם פוסטים שיראו רק חברי הטבעת, או לאפשר גישה לתגובות לחברי הטבעת, בלוג שיתופי שכל חברי הטבעת יכולים לכתוב בו וכו'. מספר הטבעות שבעל בלוג יכול לפתוח מוגבל ל-1 והוא יכול להשתתף ב-3 טבעות לכל היותר. זו מגבלה שיריב הטיל מיד לאחר הצגת המנגנון, אך ללא סיבה שמוכרת לי (מלבד מניעת הצטרפות לכל הטבעות שיש). אפשר לדעתי להגדיל את מספר הטבעות שניתן להשתתף בהן ל-10 בלי להשפיע על דינמיקת האתר.
    בלוגים פעילים: ראו סעיף 13
    בר ניווט לקבועים שלי: רעיון הקבועים הוא נהדר, אבל בר הניווט לא מאד אפקטיבי, בעיקר לא מאז ניתן לראות את העדכונים בקבועים (ראו סעיף 12). יש לי די הרבה קבועים, מה שמפחית את מספר המנויים. העובדה שרשימת הקבועים נשמרת בקוקיז על מחשבי המשתמשים עוזרת קצת לפרטיות ומאפשרת את קיום המנגנון גם לקוראים ללא בלוג, אבל יריב מפספס כאן מידע רב ערך שלא מגיע לשרת. בלוגרים שקוראים משני מחשבים שונים צריכים לתחזק שתי רשימות קבועים.
    בלוג אקראי: רעיון חשוב ונחמד, אבל לא כל הבלוגים מופיעים שם. כשפתחתי את הבלוג רק בלוגים בעלי מספר בלוג נמוך מ 10000 הופיעו בתוצאות. אח"כ המספר עלה, אבל לדעתי עדיין לא מופיעים שם בלוגים שמספרם הסידורי גבוה מ 100,000. הייתי לוקח את נושא הבלוג האקראי מעט קדימה ומוסיף ציטוט אקראי מפוסט (אולי רק מפוסטים שקיבלו מעל מספר תגובות מסויים) עם קישור לבלוג. המידע הרי קיים, ורוב הפוסטים אינם מתיישנים.


  6. כניסה למערכת, כפתור הצטרפות. קצר ויעיל, יש שם כל מה שצריך.


  7. חיפוש. (מישהו אמר חיפוש?) זוכרים את החיפוש מסעיף 1? אז תתעלמו ממנו, כאן החיפוש (והחיפוש והחיפוש) האמיתי. חמש פעמים מופיעה המלה חיפוש על הטיותיה בתיבה הקטנטנה הזו. אפשר היה לצמצם את הכל לתיבה אחת, כפתור חיפוש אחד וכפתור בחירה בין 3 אופציות החיפוש הקיימות.


  8. תפריט הבלוגים, קצת נמוך בדף, אבל אני לא רואה דרך להעלות אותו יותר על חשבון רכיב אחר. אם יש לכם בלוג כדאי שתעברו על הקישורים לפחות פעם אחת. יש לציין במיוחד את השאלונים שנותנים לבלוגרים חסרי השראה סיבה לכתוב פוסט לפחות פעם בשבוע.


  9. הנושא החם. התוספת העדכנית ביותר לדף הבית של ישראבלוג. תוספת קצת בעייתית בעיני מבחינת היישום, אם כי היא בהחלט נותנת את החשיפה הרצויה לפוסטים בענייני השעה. הבעיתיות בנושא החם מתחילה בבחירת הנושא ובהחלפת נושאים, ממשיכה בעדכון הידני שלא מתאים לאתר עם מסה כזו של פוסטים (פוסטים שמופיעים בנושא החם לפני שהעורך הלך לעיסוקיו יכולים להשאר שם יום שלם למרות שיש המון פוסטים חדשים) ומובילה לטענות על קיפוח. הייתי מאפשר לגולשים לאשר או לדחות קבלת פוסטים לנושא החם. כל פוסט שסומן ככזה יופיע ברשימה המלאה שאליה ניתן להגיע בלחיצה על הקישור, אבל רק פוסט שקיבל אישור מלפחות חמישה בלוגרים יופיע גם בדף הראשי (וניתן יהיה להביע גם התנגדות כדי להסיר אותו משם). חסימה של מנצלים לרעה תגרום למנגנון הזה לעבוד בצורה חלקה, פחות או יותר.


  10. בלוגים לפי קטגוריות. במרכז הדף מופיעה הקוביה הכי מיותרת בדף. רשימה של קטגוריות מיושנות, לא רלוונטיות ומאולצות, שהדבר היחידי שמשתנה בה הוא מספר הבלוגים בכל קטגוריה. המידע בקוביה הזו צריך להופיע רק כקישור שיופיע בשורת הקישורים (סעיף 5). מצד שני, באותה הקוביה מופיע קישור קטעים לפי קטגוריות שמכיל מידע מעניין באמת ועננת תגיות המבוססת על מנגנון הקטגוריות לפוסטים. (כתבתי על עניין הקטגוריות גם פה)


  11. בלוגים חדשים. קוביה נחוצה לחשיפה ראשונית לבלוגים שכרגע נפתחו. קצב העדכון כאן מסחרר.


  12. בלוגים שעודכנו לאחרונה. גם כאן קצב העדכון מסחרר וסבל בזמנו מהקפצות רבות. אני ממליץ על שימוש בקישור "הקבועים שלי" כדי לקבל את המידע הכי שימושי בדף. זו התיבה שבה אני מסתכל לרוב בדף הבית של האתר.


  13. בלוגים פעילים במיוחד או "טבלת המקובלים". הבלוג שלי טייל זמן רב בטבלה הזו וכעת הוא מחוץ לה, אבל הטבלה הזו שימושית למבקרים שלא מגיעים הרבה לישראבלוג ורוצים מדגם מבלוגים פופולארים. נשפכו הרבה מלים על הטבלה הזו ואני לא אוסיף, אבל הייתי מוסיף גם טבלת "פוסטים פעילים במיוחד" שלבטח היתה משתנה בתדירות רבה יותר.


  14. רשימת ימי ההולדת שפעם היתה קהילתית ונחמדה היום קצת גדולה מדי. הייתי הופך אותה לרשימה נגללת ושם אותה בטור הימני, מתחת לתפריט הבלוגים (סעיף 8), שם יש המון מקום מיותר, וזה יקצר משמעותית את אורך הדף.


  15. מונה כניסות. כן ירבו.


  16. תזכורת מי בעל הבית, תנאי שימוש וכו'.


  17. סרגל נענע תחתון. קצר ולעניין.


עם כל הביקורת, לדף הבית יש פונקציונליות מנצחת והוא לדעתי אחת הסיבות העיקריות להצלחת האתר. זו גם הסיבה העיקרית שקשה לעבור לפלטפורמה אחרת ולשמור על פופולאריות הבלוג. ולווט למשל עדיין מעדכנת כאן בכל פעם שיש פוסט שלה בדה-מרקר, ובצדק.


וחוץ מדף הבית, יש המון דברים שניתן לשפר ולשכלל כאן (הדבר החשוב ביותר כרגע לדעתי הוא דווקא גיבוי התכנים בפורמט RSS XML מלא, כולל תגובות), אבל עם כל הביקורת האתר חי, בועט ומתפקד נהדר במלאת לו 5 שנים. מזל טוב.
נכתב על ידי , 24/8/2006 00:44   בקטגוריות אינטרנט, ביקורת, ., טיפ מחשבים, ישראבלוג, פרויקט  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של city-zen ב-27/8/2006 00:23



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)