לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2008

הישרדות - Strike 2


זה לא הולך להיות בלוג על הישרדות, אבל מכיוון שאני מתעניין בתורת המשחקים צורם לי כששוברים את הכלים במשחק ואתמול זה קרה בפעם השניה.
כזכור, דן ניצל מהדחה כשערבבו את השבטים ליומיים בכדי להדיח שני גברים. הוא עבר לשבט הבנות במהלך תמוה מאד. "התערבות אלוהית" של ההפקה.

אתמול זה קרה שוב.

אמנם דן זכה בחסינות אישית, אבל על פי מהלך העניינים המסתמן, בהזדמנות הראשונה הוא היה מועף על ידי אנשי שבט סבאנה שבזמן האיחוד היו ביתרון מספרי - 6 מול 5.

סבאנה עבדו קשה עד עכשיו כדי להגיע ליתרון הזה. ניצחו באתגרי חסינות, נאבקו, עשו קמבאק. הגיע להם, זה המשחק.
אז אתמול, ברגע קריטי במשחק, ההפקה הנחיתה המצאה חדשה: "הכח הכפול ההפוך". אמנם כבר היה בסדרה "הכח הכפול" שאפשר למי שזכה בו להצביע לשני אנשים. אבל מכיוון שהכח הזה אפשר להצביע לשני אנשים "שונים" בלבד, הרי שהוא היה חסר משמעות לחלוטין ולא נתן יתרון אמיתי. לכן, בצדק, הכח הכפול הומר בחסינות אישית בשלבים המאוחרים יותר.

מרגע שהגיע האיחוד, חסינות אישית היא כבר לא בונוס. לעומת זאת "הכח הכפול ההפוך" מאפשר למי שזכה בו לבחור שני אנשים שלא יצביעו במועצת השבט הבאה. פרס חזק באופן מיוחד שהופך את הקערה על פיה בלי שום רציונל. את הפרס העניקו למרינה אחרי טקס ארוך ומיותר (אם כי משעשע) שדימה תחרות ריקודים בה היה ברור מי ינצח.
את התחרות הכריע שיפוט חיצוני (כלומר לא היה קריטריון אוביקטיבי לזכיה) וגם אם זה קביל במשימת פרס רגילה (כמו משימת ה SOS), הרי שבמשימה שקובעת איזה שבט משני השבטים ישרוד, זה פשוט מוגזם.
מרינה זכתה, כצפוי. מיתרון של 6 מול 5, סבאנה הגיעו למצב של 4 מול 5 ומושיק הודח (בזמן שדן מאשים את כולם בעיוורון מרשים) ויפגוש את נועם באי המתים.

כתבתי את זה כבר אבל אני אחזור על זה שוב כדי להבהיר. המשחק הזה בלתי צפוי ובנוי על טויסטים. אבל השינויים צריכים להיות "עיוורים" ולא להעדיף מישהו ספציפי באופן בוטה.
אמרו לי שזה מה שגורם לסדרה להיות מעניינת, כי בלי דן לא יהיה מעניין. יכול להיות. אבל זה בעיקר יגרום לכך שלא ישתלם למי שמשחק לשתף את ההפקה וצוות הצילום בכוונות האמיתיות שלו. מרגע שההפקה מתערבת במשחק באופן מגמתי, אז המתמודדים לא נאבקים רק בשבט השני או בחבריהם לשבט, אלא גם בהפקה וזה כבר רע מאד לפורמט.

בניגוד לג'יבארו שישבו ובכו כשהם חשבו שהם בנחיתות מספרית, סבאנה ניסו להפוך את הגלגל שוב, אבל הסיכוי היה קלוש. בפרק הבא יהיה שוויון בין השבטים (או שאולי אז נועם יחזור למשחק כדי לתת שוב יתרון לג'יבארו).

אני גם משער שלא נראה יותר את הכח הכפול ההפוך. הוא כבר עשה את שלו. אם הפרס הזה ימשיך להיות פרס קבוע במשחק, אני חוזר בי מכל מה שאמרתי וזה היה צעד לגיטימי, אבל הפרס הזה חזק מדי מכדי לשמש במשחק כמשהו קבוע.

אני אוסיף רק משהו שכתבתי בתגובה לשאלה מעניינת שנשאלה בבלוג אחר: "אז איך יבחר השורד האחרון?". הרי מי שנמצא באי המתים יכול להיות חלק מהמושבעים שאמורים לבחור את הזוכה. מצד שני, השחקנים לא אמורים לדעת שיש מישהו באי המתים. (אולי יביאו אותו במיוחד בכל פעם?)

התגובה שלי היתה:

כנראה שההפקה תבצע שינוי מפתיע ותכריע את השאלה באמצעות משחק אבן-נייר ומספריים מותח שייארך שלוש שעות.

(נועם מציג.... מספריים)


- גי"ז: נועם מציג מספריים.


- קאט למרינה: ואז, נועם הציג מספריים.


- נועם: לא ידעתי בהתחלה מה לבחור, אבל מכיוון שאני לא אוהב להסתפר הצגתי מספריים.


- משה: לא ידעתי מה לחשוב. מצד אחד.. מספריים. אבל מצד שני כל דבר יכול לקרות עכשיו. אבן - ואז נועם מפסיד את הפרס, נייר - ואז נועם מנצח, או אפילו מספריים ואז יהיה תיקו.


- גי"ז: אני רוצה להזכיר לכם שאם שאר המתמודדים הציגו גם הם מספריים, יהיה לנו פה תיקו.


- ויקה (בהופעת אורח): שיואו, כאילו תיקו זו ממש אפשרות.


- גי"ז: מיד לאחר הפרסומות... האם תהיה הכרעה? או שמא יהיה תיקו?


***
אם אתם צופים בהשרדות, אני ממליץ לכם לקרוא שני בלוגים משעשעים שמסקרים את הפרקים: השבט אמר את דברו של ש. כהן מזגנים ו- Recaps של Capper (הידוע כשייני).
נכתב על ידי , 10/2/2008 09:41   בקטגוריות ., הישרדות, טלויזיה, משחקים, עצבני, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-26/2/2008 20:12



413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)