לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

בסוף הכל מסתדר !


בלי נושא מוגדר, בלי אופטימיות ופסימיות. תמיד כשצריך את חוק מרפי, הוא לא פועל. ובעיקר, לא משנה מה, בסוף הכל מסתדר. באמת. ואם לא הכל הסתדר, אז סימן שהסוף עדיין לא הגיע.
Avatarכינוי: 

בן: 53





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עמודו


- תומר, מכיר את המשחק "עמוֹדוּ"?
- לא
- רוצה שאני אסביר לך איך משחקים את זה? זה עם כדור
- תתקין לי אותו
- מה?
- אז תתקין לי אותו במחשב.
- תומר! זה לא משחק שמשחקים במחשב. זה משחק שמשחקים עם ילדים אחרים.
- אז יש אותו בפלייסטיישן?
- תומר! זה משחק שמשחקים אותו בפארק. עם ילדים אחרים וכדור.
- ?
- הנה, למשל, כמו שמשחקים כדורגל בפארק, לא בפלייסטיישן.
- אבל כן יש כדורגל בפלייסטיישן. אז בטח יש גם עמודו בפלייסטיישן.
ויתרתי. בסוף עוד נישבר ונקנה לו פלייסטיישן

 

נכתב על ידי , 25/4/2011 19:21   בקטגוריות ., משחקים, משפחה, תומר  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של bar ב-6/6/2011 04:06
 



הימור לגבי הזוכה באח הגדול - שפרה


איכשהו, קל מאד להשתלח בתכנית האח הגדול. עקבתי ברפרוף. כידוע לכם אני מחבב את ז'אנר הריאליטי בעיקר מכיוון שיש שם משחק שבו כללים ברורים. זה ענף ספורט קשה במיוחד מכיוון שמתמודדים בו ישירות מול קבוצה חברתית ומול דעת קהל. תחשבו על ליגת כדורגל שבה הקהל מחליט אם היה פנדל או לא ותבינו כמה קשה לשחק בזה.

אז לא עקבתי באדיקות ולא צפיתי כל שבוע, אבל אני יודע מי נגד מי.

לדעתי כולם שם ראויים לפרס. הם שיחקו יפה את המשחק (גם לכלוכים הם חלק מהמשחק, בעיקר כשיש מאחוריהם אסטרטגיה), קראו לרמקול "האח הגדול" כמו שלימדו אותם וביצעו את כל המשימות.
הם גם הביאו יותר מהרייטינג המצופה ורק על כך מגיע להם המליון.

אין קשר בעיני בין האישיות שלהם ובין זה שהם יזכו בכסף, בדיוק כמו שלא אבוא בטענות אם בלוטו יזכה מחר מישהו שיורק על המדרכה או אפילו ביצע עבירה על החוק מכל סוג. נרשמו? התקבלו? מישהו צריך לזכות.

יוסי שיחק את המשחק הכי טוב בעיני, אבל אני מהמר שדווקא שפרה תזכה. הקולות של מתנגדי שפרה יתפצלו בין יוסי לעינב (שמבחינת אסטרטגיה, לדעתי היא היתה צריכה לפרוש ברגע שהגיעה לגמר כדי שאבא שלה יקבל את כל ה SMSים) והקולות של מתנגדי הבובלילים יגיעו לשפרה.

לאיתי ולליאון היה סיכוי אולי אם המשתתפים היו בוחרים את הזוכה, כמו בהשרדות, אבל זה לא המקרה פה.

ההימור שלי:
שפרה 40%
יוסי 36%
עינב 10%
ליאון 9%
איתי 5%.

ואם אני טועה, לא נורא.
נכתב על ידי , 16/12/2008 12:36   בקטגוריות ., טלויזיה, משחקים, עתידנות  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-22/12/2008 16:47
 



סיכוייו של שחר צוברי למדליה - אחרי 10 שיוטים


עדכון: לאחר עשרה שיוטים, הניו-זילנדי ירד למקום השלישי, אבל ההפרש בין שחר לשלושת הראשונים לא הצטמצם משמעותית.
הדירוג הנוכחי:
1. צרפת 45 נק'
2. בריטניה 46 נק'
3. ניו-זילנד 46 נק'
4. ישראל 54 נק'
5. ברזיל 65 נק'

לשחר יש פער של 8 נקודות מהמקום השני והשלישי ופער של 9 נקודות מהמקום הראשון. בשיוט המדליות הניקוד כפול.
כדי לעבור את אחד מהמתחרים, שחר צריך קודם כל להקדים אותו בארבעה מקומות. זה נשמע קשה, אבל הגעה במקום הראשון במירוץ המדליות תבטיח בכל מקרה לפחות שני מתחרים בינו לבין המתחרה שיגיע במקום הרביעי. אם ארבעת המובילים יגיעו לקו הסיום יחד, שחר לא יקבל מדליה.
העובדה הכי חשובה בעצם היא שבמקום החמישי נמצא הברזילאי והוא צריך להשלים פער של 19 נקודות כדי לזכות במדליה. מכיוון שבמירוץ המדליות אפשר להשיג מקסימום יתרון של 18 נקודות בלבד, אין לו אפילו סיכוי תיאורטי למדליה. לשאר המתחרים בוודאי שאין, כך שהמוטיבציה מתרכזת בארבעת המובילים בלבד. זה רע, כי רק אם שני מתחרים נוספים יתברגו בצמרת (ובהנחה ששחר יהיה גם הוא שם) אז יהיה לו סיכוי להתקדם למקום השלישי. בתסריט הפסימי, הברזילאי יקדים את שחר בשישה מקומות ויוריד אותו למקום החמישי.

הסיכויים לא גדולים, אבל ניתן לעשות את זה.
***

לאחר 9 שיוטים של שחר צוברי, הנה המצב לפני הסיבוב העשירי וסיבוב המדליות (בו הניקוד כפול):


כדי ששחר יעלה מהמקום הרביעי לשלישי, הוא צריך לעבור מישהו מהמתחרים שמעליו וצריך שאף אחד אחר לא יעבור אותו. השיוט העשירי הוא ההזדמנות האחרונה לעשות זאת, אבל:


המתחרה במקום השלישי, הצרפתי, מוביל בתשע נקודות על שחר, כך ששחר צריך לסיים עשרה מקומות לפניו כדי להוביל עליו. עם זאת, המירוץ הכי חלש של הצרפתי הוא מקום 13, כך שאם שחר מגיע במקום השלישי ומטה, אז לא משנה מה ההפרש ביניהם, הוא לא יצליח לעבור את הצרפתי.


המתחרה במקום השני, מבריטניה, מוביל בעשר נקודות על שחר והשיוט הגרוע ביותר שלו עד היום היה מקום 17. זה אומר ששחר צריך להוביל עליו ב 11 מקומות לפחות בשיוט העשירי ולהגיע במקום השישי או במקום טוב יותר כדי לעקוף אותו. למעשה יהיה קל יותר לשחר לעקוף את הבריטי מאשר את הצרפתי.


כדי לעקוף את הניו-זילנדי המוביל כרגע, שחר צריך לנצח אותו בהפרש של 14 מקומות, אבל מכיוון שהשיוט הכי גרוע של הניו-זילנדי הוא מקום שמיני, המקסימום ששחר יכול לצמצם מולו הוא 7 נקודות (אם שחר יגיע במקום הראשון בשיוט העשירי והניו-זילנדי יגיע במקום 8 ומטה).


זה אומר שבתסריט הכי אופטימי, שחר יצטרך להגיע 4 מקומות לפני הניו-זילנדי בשיוט המדליות כדי לזכות בזהב. אני מחזיק לו אצבעות, אבל הסיכויים קטנים למדי.


עוד מידע כאן:

http://results.beijing2008.cn/WRM/ENG/INF/SA/C74A/SAM102000.shtml

נכתב על ידי , 19/8/2008 09:13   בקטגוריות ., משחקים, טלויזיה, ספורט  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-14/9/2008 11:14
 



הישרדות - Strike 2


זה לא הולך להיות בלוג על הישרדות, אבל מכיוון שאני מתעניין בתורת המשחקים צורם לי כששוברים את הכלים במשחק ואתמול זה קרה בפעם השניה.
כזכור, דן ניצל מהדחה כשערבבו את השבטים ליומיים בכדי להדיח שני גברים. הוא עבר לשבט הבנות במהלך תמוה מאד. "התערבות אלוהית" של ההפקה.

אתמול זה קרה שוב.

אמנם דן זכה בחסינות אישית, אבל על פי מהלך העניינים המסתמן, בהזדמנות הראשונה הוא היה מועף על ידי אנשי שבט סבאנה שבזמן האיחוד היו ביתרון מספרי - 6 מול 5.

סבאנה עבדו קשה עד עכשיו כדי להגיע ליתרון הזה. ניצחו באתגרי חסינות, נאבקו, עשו קמבאק. הגיע להם, זה המשחק.
אז אתמול, ברגע קריטי במשחק, ההפקה הנחיתה המצאה חדשה: "הכח הכפול ההפוך". אמנם כבר היה בסדרה "הכח הכפול" שאפשר למי שזכה בו להצביע לשני אנשים. אבל מכיוון שהכח הזה אפשר להצביע לשני אנשים "שונים" בלבד, הרי שהוא היה חסר משמעות לחלוטין ולא נתן יתרון אמיתי. לכן, בצדק, הכח הכפול הומר בחסינות אישית בשלבים המאוחרים יותר.

מרגע שהגיע האיחוד, חסינות אישית היא כבר לא בונוס. לעומת זאת "הכח הכפול ההפוך" מאפשר למי שזכה בו לבחור שני אנשים שלא יצביעו במועצת השבט הבאה. פרס חזק באופן מיוחד שהופך את הקערה על פיה בלי שום רציונל. את הפרס העניקו למרינה אחרי טקס ארוך ומיותר (אם כי משעשע) שדימה תחרות ריקודים בה היה ברור מי ינצח.
את התחרות הכריע שיפוט חיצוני (כלומר לא היה קריטריון אוביקטיבי לזכיה) וגם אם זה קביל במשימת פרס רגילה (כמו משימת ה SOS), הרי שבמשימה שקובעת איזה שבט משני השבטים ישרוד, זה פשוט מוגזם.
מרינה זכתה, כצפוי. מיתרון של 6 מול 5, סבאנה הגיעו למצב של 4 מול 5 ומושיק הודח (בזמן שדן מאשים את כולם בעיוורון מרשים) ויפגוש את נועם באי המתים.

כתבתי את זה כבר אבל אני אחזור על זה שוב כדי להבהיר. המשחק הזה בלתי צפוי ובנוי על טויסטים. אבל השינויים צריכים להיות "עיוורים" ולא להעדיף מישהו ספציפי באופן בוטה.
אמרו לי שזה מה שגורם לסדרה להיות מעניינת, כי בלי דן לא יהיה מעניין. יכול להיות. אבל זה בעיקר יגרום לכך שלא ישתלם למי שמשחק לשתף את ההפקה וצוות הצילום בכוונות האמיתיות שלו. מרגע שההפקה מתערבת במשחק באופן מגמתי, אז המתמודדים לא נאבקים רק בשבט השני או בחבריהם לשבט, אלא גם בהפקה וזה כבר רע מאד לפורמט.

בניגוד לג'יבארו שישבו ובכו כשהם חשבו שהם בנחיתות מספרית, סבאנה ניסו להפוך את הגלגל שוב, אבל הסיכוי היה קלוש. בפרק הבא יהיה שוויון בין השבטים (או שאולי אז נועם יחזור למשחק כדי לתת שוב יתרון לג'יבארו).

אני גם משער שלא נראה יותר את הכח הכפול ההפוך. הוא כבר עשה את שלו. אם הפרס הזה ימשיך להיות פרס קבוע במשחק, אני חוזר בי מכל מה שאמרתי וזה היה צעד לגיטימי, אבל הפרס הזה חזק מדי מכדי לשמש במשחק כמשהו קבוע.

אני אוסיף רק משהו שכתבתי בתגובה לשאלה מעניינת שנשאלה בבלוג אחר: "אז איך יבחר השורד האחרון?". הרי מי שנמצא באי המתים יכול להיות חלק מהמושבעים שאמורים לבחור את הזוכה. מצד שני, השחקנים לא אמורים לדעת שיש מישהו באי המתים. (אולי יביאו אותו במיוחד בכל פעם?)

התגובה שלי היתה:

כנראה שההפקה תבצע שינוי מפתיע ותכריע את השאלה באמצעות משחק אבן-נייר ומספריים מותח שייארך שלוש שעות.

(נועם מציג.... מספריים)


- גי"ז: נועם מציג מספריים.


- קאט למרינה: ואז, נועם הציג מספריים.


- נועם: לא ידעתי בהתחלה מה לבחור, אבל מכיוון שאני לא אוהב להסתפר הצגתי מספריים.


- משה: לא ידעתי מה לחשוב. מצד אחד.. מספריים. אבל מצד שני כל דבר יכול לקרות עכשיו. אבן - ואז נועם מפסיד את הפרס, נייר - ואז נועם מנצח, או אפילו מספריים ואז יהיה תיקו.


- גי"ז: אני רוצה להזכיר לכם שאם שאר המתמודדים הציגו גם הם מספריים, יהיה לנו פה תיקו.


- ויקה (בהופעת אורח): שיואו, כאילו תיקו זו ממש אפשרות.


- גי"ז: מיד לאחר הפרסומות... האם תהיה הכרעה? או שמא יהיה תיקו?


***
אם אתם צופים בהשרדות, אני ממליץ לכם לקרוא שני בלוגים משעשעים שמסקרים את הפרקים: השבט אמר את דברו של ש. כהן מזגנים ו- Recaps של Capper (הידוע כשייני).
נכתב על ידי , 10/2/2008 09:41   בקטגוריות ., הישרדות, טלויזיה, משחקים, עצבני, ביקורת  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מאי צור ב-26/2/2008 20:12
 




דפים:  
413,408
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 30 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאלירם אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אלירם ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)