לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

Another Brick in the Blog


על דברים שאני צריכה להגיד בפרצוף, אבל לא יכולה...


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: .... לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ללא התלבטות


לפעמים אני מתלבטת אם הדרך שבה בחרתי נכונה.

אני תוהה אם זה היה נכון לבחור לצעוד בשביל ההוא ביחד כל כך הרבה זמן מראש.

ולרגע קט, אם הספק עולה, אני מיד מרגיעה ומזכירה לו ש"טוֹב פַּת חֲרֵבָה וְשַׁלְוָה בָהּ מִבַּיִת מָלֵא זִבְחֵי רִיב" (משלי).

וגם אם נצטרך עוד כמה שנים כדי להרשות לעצמנו להגיע לבית מלא זבחים,

אנחנו יודעים שכרגע טוב לנו עם הפת החרבה,

וזה

בהחלט

עדיף

על זבחי ריב. 

 

אני אוהבת אותך בחור יקר שלי :)

נכתב על ידי בת-אדם בהתהוות , 24/6/2013 15:19   בקטגוריות מכתב שלא יישלח..., תהיות שכאלה...  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של YO ב-29/12/2013 21:46
 



אני בנאדם קשה


אני בנאדם קשה. ואני יודעת את זה. 

יש לי דרישות מאוד גבוהות של סדר וניקיון.

יש לי גם דרישות גבוהות מעצמי, ובגלל שאני עומדת בהן- אני מצפה גם מאחרים לעמוד בהן.

אנחנו לא מסתדרות כבר הרבה זמן, וביני לביני אני מודה שלא רק את אשמה כי הרי תמיד צריך שניים לטנגו...

בהתחלה באמת שהתעליתי על עצמי ועשיתי הכל בנחמדות.

כל החיים שלי (אני יודעת שזה לא כל כך הרבה כמו שנדמה לי..), חונכתי שאם אני זקוקה לעזרה, כל שעליי לעשות הוא לבקש.

בקורס על פסיכולוגיה התפתחותית למדנו שזה מבוסס על הילדות, ועל זה שכשהייתי תינוקת ובכיתי אמא שלי ניגשה אליי וכך הפנמתי שאם אקרא לעזרה- אני אקבל אותה. גם למדנו שילדים שבוכים ולא מקבלים יחס, לומדים שככה העולם ובשלב מסוים מפסיקים לבקש עזרה.

אבל 22 שנה חייתי עם העובדה שאם מישהו צריך ממני משהו- כל מה שהוא צריך לעשות זה לבקש. ואם אני רואה שמישהו צריך עזרה, מחובתי להיחלץ לעזור לו. וכל התמורה שאצפה ממנו זה שיגיד תודה ואהיה מסופקת. כי זה ידוע ש"שלח לחמך על פני המים" מספיק טוב, גם אם לא תמיד תיתקל בתוצאות מעשיך. 

ופתאום הגעתי לפה, עם הידע החסר שלי (ואני לא מאשימה את ההורים שלי על שחינכו אותי ככה, כי אני יודעת שזה החינוך שאשאף לתת לילדיי), ופגשתי אותך. מההתחלה ידעתי שיש לך קשיים כלכלליים, אז לקחתי על עצמי הרבה בלי לפתוח את הפה. ההורים שלי עשו קניות לשתינו ו"שכחו" את הקבלות, כדי שנחשב רק את מה שהשארתי בחוץ וראית. 

אני יודעת שכשיש מצב כלכלי לא טוב בבית אז לא נעים לדבר על זה, ובגלל זה לא לחצתי עלייך להחזיר לי את הכסף. אבל לאט לאט התחלתי לראות שאת משנוררת אותי בלי הכרה. בהתחלה אמרתי לעצמי שזו מצווה, שחובה עליי בתור בנאדם.

ולאט לאט נגמרו לי הסיבות.

נתתי לך את כל מה שהיה לי, גם אם זה אמר לוותר על דברים שתכננתי לעצמי. קניתי והעלמתי את הקבלות, כדי שלא יתווסף עלייך נטל נוסף. אפילו סיגריות קניתי לך בלי לרשום את זה בשום מקום. ואת כמובן לא ששת לעדכן את החוב שלך כלפיי.

ואבא שלי כל הזמן המשיך לטפטף לי ש"לא כולם כמונו. לא כל ההורים יכולים לעזור לילדים שלהם. לא כל הילדים למדו שכשמסתכלים לבנאדם בעיניים אסור לשקר לו, לא לכולם יש שיקולים כלכללים כאלה וכאלה..".

לאט לאט התחלתי להבין שאת לא מתכוונת להחזיר לי. כי את מתכוונת לקנות שתי חבילות סיגריות בשבוע, ושני זוגות מגפיים, ותיק מעור. וחלילה שאני אזכיר את החוב הזה ביננו. כי ברגע שזה קורה, את מתכנסת בתוך הבועה של הרחמים העצמיים שאת סוחבת איתך במיוחד לרגעים כאלה, עושה פרצוף מסכן ואומרת "מה לעשות, אין לי להחזיר לך". 

"מה לעשות"? מה לעשות את אומרת לי?!?!

אל תקני סיגריות, אל תלכי להופעות סטנד אפ, אל תקני תיקים מעור (או לפחות אל תנופפי לי בפרצוף בהם!). 

ואל תרדפי אחרי חברה שלי במכללה עם 2 שקל ותגידי לה מול כולם "אני לא יכולה להישאר עם חובות למישהו". כי את יכולה.

 

אבל את? בשלך. 

יש אנשים שכל החיים שלהם רגילים לשחק את תפקיד הקורבן, גם הם כבר בני 25. וכנראה שעם כל השיחות שאני אעשה לך על זה שבתור אשת חינוך אף אחד לא ירחם עלייך, את לא תצאי מזה. כי זה מה שאת רגילה. וזה מה שנוח לך.

ואני לא אכנס פה לדרך חיים שלך שכל כך מחליאה אותי, או לדרך ההתבטאות שלך שאני ממש מתפלאת שקיבלו אותך לפה איתה. 

אז בסוף נשברתי. ונשבר לי.

ואני יודעת שאם ההורים שלי היו יודעים על איך אני מתנהגת אלייך הם לא היו נותנים לי להיכנס הביתה, ואם חברות שלי מהבית ישמעו איך אני יוצאת עלייך פה מעצבים הם לא יאמינו שאני אותה אחת שיוצאת איתן בימי שישי ולא דוחפת בתור. 

אבל פתאום יוצא ממני משהו אחר ממה שהייתה רגילה. ולמרות שאני מנסה להתעלות על זה קשה לי. ואני ממשיכה להגיד לעצמי שזה החינוך שקיבלת ואין לי מה לעשות נגד זה. ופרויד אמר שאחרי גיל 5 אין מה לדבר עוד על האישיות, כי היא סיימה להתעצב. אז מה נעשה איתך בגיל 25? למרות שאני ממש לא מסכימה עם פרויד, זה נראה כאילו במקרה שלך הוא ממש צודק..

 

 

עוד שבוע וזה נגמר. יאללה כבר...

 

נכתב על ידי בת-אדם בהתהוות , 1/1/2011 21:10   בקטגוריות מכתב שלא יישלח..., אני מוחה!  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גיבור העמק ב-14/1/2011 15:07
 



אבא היקר,


בכיתה י"ב חשבתי שאלך לעתודה, וכל כך התלהבת מזה כי זה אומר שאחסוך לך את עלות הלימודים שכל כך פחדת שתצטרך לממן לי.

חוץ מזה אמרו לך שאני אהיה קצינה צ'יק צ'ק וכל החרטא הזה שמשכנעים בעזרתו ילדים בני 17 לדחות שירות צבאי וללכת לעתודה.

בסוף החלטתי שזה לא שווה את זה והתגייסתי כרגיל, אז נורא התאכזבת. 

למרות שלא אמרת לי את זה בפנים, אני יודעת שמאוד התגאית בי כשהלכתי לשירות קרבי.

גם כשנפלתי מהמסלול הקרבי זה היה בסדר מבחינתך. 

אבל עדיין, כל הזמן המשכת לטפטף לי כמה שזה חבל שלא הלכתי לעתודה. אז ניסית לשחד אותי בדברים גשמיים.

כואב לי שאתה כל כך לא מכיר אותי, עד שבאמת האמנת שזה יקנה אותי.

השתדלתי להתעלם ממך ויצאתי לקצונה. 

כמובן שגם פה התגאית מאוד ובאת אחריי לטקס בבה"ד 1 וגם לתרגיל ברמת הגולן.

אמא כל הזמן סיפרה לי שסיפרת לכולם בגאווה על מה שאני עושה בשירות שלי, 

אבל כשבאתי הביתה זה אף פעם לא הספיק לך.

כשסבלתי מהמפקד שלי והתעניתי מהאטימות של המערכת הצבאית, רק גינית אותי על זה שאני רגישה מדיי.

אפילו לא ניסית להבין.

כשראיתי שאני לא אוכל לשנות כלום במערכת הזאת (אני יודעת שבזמן שהייתי שיניתי לפחות את המסגרת הקטנה שלי..),

החלטתי לא ללכת עם הראש בקיר והשתחררתי.

כאן המשיך המסע של החפירות שלך על זה שאני לא יודעת מה טוב לי, ואני לא דואגת לעתיד שלי.

אז המשכתי לנשוך שפתיים והתחלתי לעבוד (בערך יומיים אחרי השחרור).

השמועות אמרו שנורא השווצת בפני החברים שלך שאני עובדת בחברה כל כך גדולה ומסודרת והתקבלתי כל כך מהר וכל כל בקלות.

אבל בבית התנהגת כאילו שזה ברור מאליו שמישהו שהשתחררה משירות צבאי תעבוד ישר אחרי שעזבה את הבקו"ם. 

בהתחלה עבדתי חמישה ימים בשבוע, אבל בגלל הפסיכומטרי שלמדתי אליו במקביל, נאלצתי לקצץ את אחוז המשרה לחצי.

במקום להגיד לי משהו בסגנון "כל הכבוד שאת בין הצעירים הבודדים שיכולים לעבוד ובמקביל ללמוד לבחינה הארורה הזאת" -

הערת לי שאני לא עובדת יותר.

אז אני מבינה שאתה דואג לעתיד שלי, ושלא יחסר לי כלום וממשיכה לסתום.

הקידום בעבודה לא אחר לבוא, ועם המשכורת שקצת גדלה, הרשיתי לעצמי לטוס לטיול של חודש לחו"ל. 

עכשיו, במקום להעריך את זה שלקחתי חל"ת ולא התפטרתי, או שטסתי רק לחודש ולא לחצי שנה- שנה כמו כולם, או אפילו איזו הערכה קטנטנה על זה שדאגתי להתקשר כמעט כל ערב הביתה- לא אמרת כלום. כמובן שעל כרטיס הטיסה שילמת, אבל בזה זה הסתיים. שום מילה טובה.

חזרתי לעבוד אחרי הטיול, אבל הרשיתי לעצמי לקחת את התקופה של החגים בתור סוג של חופש לפני העומס הצפוי.

במקום לעודד אותי קצת, לא הבנת איך זה שאני לא נשארת לעבוד דווקא בחגים, כשמשלמים יותר.

בכל מקרה, מצאתי מסלול לימודים שאהבתי. כמובן שבניגוד לכל תקוותיך (ובצורה מכוונת מאוד) הוא היה רחוק מהבית.

ואני, כמו כל ילדה טובה שחושבת על העתיד מצאתי מי שיממן את לימודיי, ואפילו ישריין לי מקום עבודה עם סיום הלימודים.

עם העניין של רחוק מהבית הסתדרת, אבל כמובן עם המקצוע שבחרתי לעצמי- לא.

איך לא הלכתי להיות מהנדסת? או עורכת דין?

פעם ניסית להבין מה המשמעות של "זה פשוט לא מושך אותי"?

כנראה שלא.

כי גם עכשיו, כשהתקבלתי לתוכנית הכי טובה, במוסד שנחשב הכי טוב בתחומו. זה לא מספיק טוב לך, כי לא תוכל לספר לחברים שלך שיש לך בת שלומדת משפטים, או הנדסה.

אבל מה לגבי בת שהלכה ללמוד מקצוע שלב-לבו זה עזרה לחלשים? לאנשים שהחברה דוחה? 

 

אני כבר מתחילה להפנים שכנראה אף פעם לא תודה בפניי שאתה מעריך אותי.

ואולי זה רק כי אתה לא מבין שיש, חוץ מכסף, גם משהו שנקרא ערכים.

אני חושבת שמי שמכיר אותי, יגיד שסך הכל יצאתי בסדר,

אבל אני עדיין חושבת ששיטת החינוך שלך היא גרועה.

 

אני.

נכתב על ידי בת-אדם בהתהוות , 30/10/2010 21:42   בקטגוריות מכתב שלא יישלח..., ואני תוהה...  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של YO ב-9/5/2012 23:06
 




דפים:  
כינוי:  בת-אדם בהתהוות

בת: 35

ICQ: 319380758 




קוראים אותי
5,546
הבלוג משוייך לקטגוריות: 20 פלוס , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבת-אדם בהתהוות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בת-אדם בהתהוות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)