לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

רק כדי להאיר


...פנסאי, כתפקידו של האיש לפנים, קודם המצאת החשמל, שכל ערב הדליק את פנסי הרחוב.
כינוי: 

בת: 50

ICQ: 149856785 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

8/2006

כוכב נולד- חצי גמר חלק א'.


טוב, האמת היא שהכהנת הגדולה והדאלי למה למודי הסבל הקרוי כוכב נולד- מציעים ביקורת שבועית מרתקת.

אני פה בשביל קולות הדתיים.

ככה ש:

א. אין לכם מה לצפות לביקורת על חצי הגמר השני. הוא הופקע ממני ומאחי שומרי התורה והמצוות ממש כמו מחצית מתכניות כוכב נולד של העונה. מילא תכניות כל העונה- אבל חצאי הגמר?

ב. בהמשך ל-א': צביקה, יקירי, יפה לך לירוק לבור שאכלת ממנו קוסקוס ושגידל אותך במסירות להיות האיש הענק- פיזית- שאתה היום. נשות השכונה מדברות על זה שאם הן היו יודעות שסופך יהיה כפירה בעול מלכות שמים (אבל זה מילא), ושבאקט חסר התחשבות תתעלם מעובדת שמירת השבת שלהן- הן היו משאירות אותך להחנק מהממליגה ולקנא בשאר ילדי השכונה, כפרה עליהם אני.

 

ה ה ת ח ל ה

 

תחילת הערב לוותה בקול רעש אדיר וחזק. כלומר... אני מנחשת. תירו בי, אבל ימי המעקב האדוק שלי אחר כוכב נולד- החלו והסתיימו עם העונה השלישית. אחרי סעדו- לא מצאתי פייבוריט שנפשי דבקה בו עד כדי שאפצח בפעילות מסיונרית ענפה לטובתו (חמישה אחוז מהקולות של סעדו בגמר? זה מהחמ"ל שהוכן מראש בדירת החדר וחצי שלי).

וגם הייתה לי התחייבות קודמת.

 

ככה שחזרתי לדירתי עמוסת מצרכים היישר לסולו הראשון של רפאל מירילא וכמו כל עקרת בית נואשת הכנתי לצליליו הענוגים של השיר פשטידת גבינות סופנית. מרשם יצורף למי שיחזיק מעמד עד סוף הפוסט. (ימות המשיח, רבותי, מרשם אצלי בבלוג).

 

ה ש י ר י ם

 

המתמודדים נדרשו להכין שני סולואים: סולו אחד אמור להתבצע בליווי תזמורת סימפונית (הסימפונט של רעננה) והסולו השני, כמקובל, בליווי להקת הבית ה"בינלאומיות" (לא טעיתי. תשאלו אותם. ניחוש שלי: תשובה מסברת את האוזן לא תשמעו. ועל זה נאמר: "תנגנו יפה ותשתקו")

 

 

רפאל מירילא- בחר שיר נפלא, כמו כל השירים הנפלאים של שלמה ארצי (הכוונה לרפרטואר מתחילת דרכו ועד "תרקוד". ממה שקרה לו מאז אני מעדיפה להתעלם). השיר "אחרי הכל את שיר" זכור לטוב בעיקר נוכח העובדה שאני יודעת לנגן אותו בגיטרה בלי לזייף. בחירתו התאימה כמו סמי לסוסו לעיבוד הסימפוני. ככה שזה יצא יפה מאוד ופחות מתקתק מהביצועים הקודמים של מירילא. אז נכון שנכנסתי בלי בעיות לכת שמתעבת את הפלסטיקיות של הבחור, אבל האמת חייבת להאמר: בכל מה שהיה קשור לסולו עם הסימפונט- הביצוע שלו היה מצויין.

הסולו השני, "כשהלב בוכה" של שרית חדד כלל ביצוע סביר ומניפולציה זולה בסוף (השתנקות קלילה, חיוך, המשך איטי של שורת הסיום תוך מבט יוקד ורגשני למצלמה פלוס התייפחות קלה היישר לחיקו של צביקה). זה, יחד עם מראה חתיכי למדי הספיק לו כדי לגרוף אס אמ אסים של ילדות בנות עשרה והאמהות שלהן. (נו, באמת, אני לא הורסת לאף אחד עם הספויילר הזה, נכון?)

 

מישל גוריאשוילי- כדרכו בקודש, דפק לעצמו את הסיכויים כבר בבחירת השיר. נכון, זוהר ארגוב עבד יופי אצל נינט, אבל נינט לא נראית כמו שרק. הביצוע לשיר "בדד" היה לא טוב בעיני, ההשתלבות עם התזמורת לקתה בחסר (לא, גם תגבורת של עוד ומנדולינה לא הייתה עוזרת) ובסיומו הודיתי לאל על שני דברים:  1. שהוא הסתיים 2. שלא קרה שום דבר לפשטידה שבתנור. (מתכון בסוף אמרתי!).

הסולו השני, "חוזה לך ברח", היה בחירה מוצלחת ואף הביצוע עלה על קודמו. זה לא שינה את העובדה שחיפשתי כמטורפת סרט איטום להדבקה על שמשת החלון. לא מצאתי, והכל בעיר היה סגור מלבד שירות המשלוחים של פיצה מטר ("לא, גברת, גבינה צהובה מפיצה באורך מטר לא יכולה להדביק חלון").

 

הערת אגב: ידעתי שמישל יפסיד. ידעתי שהוא לא מספיק טוב בשביל הגמר. בכ"ז הצבעתי לו. למה? כי הוא נשמה טובה. וכשאף אחד מהאחרים לא מעניין אותי, לאלמנט הזה יש משמעות בעיני.

 

מאיה רוטמן- עוד מתחילת העונה אמרתי שמאיה רוטמן לא מצליחה לעשות לי את זה. בעיני הקול שלה סתמי, יש בה קצת צפונבוניות והרבה אוטיזם (גם אם נגמלה מההרגל המגונה והכה לא קומוניקטיבי לעצום עיניים בתשעים אחוז מהשיר). אז נכון, היא נחשבת איכותית מצד הכיוון והבחירות המוסיקליות שלה , אבל היא רגילה לחלוטין. לא מדובר באיכויות מרטיטות לב. אני יודעת שאני מסתכנת באיבוד רבע מהמנויים שלי. זה בסדר. גם השניים שישארו טובים בעיני.

אז מאיה בחרה את השיר המצויין "שלל שרב" והביאה אותו לעברי פי פחת. הודעת הטקסט שנשלחה למזגה מכיוון הסלולרי שלי הייתה "היא חירבה את השיר". תגובת הסלולרי של מזגה (שנמחקה באבחת מקש כי הפלאפון שלי לא יכול לשאת דברי נאצה) הייתה משהו כמו "אני אעקור לך כליה!"

היא התחילה נמוך, המשיכה נמוך והורידה אותו נמוך מים המלח. אפילו הצרידות של גידי גוב עשתה חסד לשיר היפה הזה. מצטערת, אבל אם היא ניסתה להעביר עוצמות אמוציונליות דרך השיר הזה- זה לא עבד.

הסולו השני זכור לטוב מהאודישן הראשון והעצום (עיניים) שלה. "גשם כבד עומד ליפול" של בוב דילן בתרגומו של יהונתן גפן. שיר יפה. השני של אביב גפן שמאכלס את הפלייליסט שלי (הראשון הוא "עונות"). הביצוע היה זהה ל ח ל ו ט י ן לביצוע מהאודישן, כולל תמרונים מוסיקלים מקוריים ששרה אז. על זאת יאמר: סוס מנצח לא מחליפים. גם אם הוא מגיע רק למקום השני.

 

פינת הביזאר:

 

במסגרת המגמה לסחוט יותר כסף, אמממ... אס אמ אסים, מהצופים, נהוג בתכנית לאתגר את המתמודדים עם משימה שקשורה בכשרון אחר/ נוסף שלהם. כך שבמשך כמה דקות הם מבזים עצמם לדעת, והקהל בבית ממשיך לשגר הודעות טקסט ולטמירה ירדני ושות' ייטב. מאחר שהשנה שני שליש מהמתחרים בחצי הגמר הינם יוצאי התפוצה הגרוזינית, נתבקשו השלושה להצטרף ל"חבורת זמרשווילי" אשדודית מקשישה שנראית כמו אוסף רובצי הפיצוציות שעל הטיילת ולשיר ניגון גרוזיני ענוג.

כמה הערות שציינתי לעצמי, למרות היותי מוכת הלם שאשכרה שרדתי את האפיזודה ההזויה ההיא:

1. צביקה, לא למדת שום דבר בטריבונות המזמרות של וסרמיל? קפלה- זה ביצוע ווקאלי. האורגנית והכלי השני מתקופת הויזיגותים אמנם לא ממש התחברו למנגינה אבל זה עדיין לא קפלה.

2. מאיה האומללה הצליחה לסחוט ממני רגשות אמפתיה למרות שלא יכולתי שלא להשתעשע מהעובדה שהיא מתפתלת נבוכה מול מכמני השפה הגרוזינית כשאך דקות ספורות קודם לכן הילל אותה השופט גל אחובסקי באמרו ש"מאיה רוטמן היא זמרת שמבינה מה שהיא שרה".

3. מוני מושונוב וליאור אשכנזי היו עושים את זה טוב יותר. מצד שני, בטח דובר קוסאשווילי היה מגיח עם האקסהביציוניזם ושאר התסביכים הפאליים שלו אז שתהיה חבורת פיצוציישווילי...

 

חצי הגמר השני:

 

אין לי אלא להתייחס לפרומואים ולתחזיות. לפיכך:

 

ג'קו אייזנברג- הבחור יודע מוסיקה. הבחור יודע לבחור שירים. הבחור עושה את זה גם בבחירותיו לחצי הגמר:

השיר "האם להיות בך מאוהב" של א. גפן יכול להשתלב מצויין עם הסמפונט הרענני. השיר "גשם" של מאיר בנאי יכול להתאים גם כן- אבל להקת הבית זה גם טוב. אתה הפייבוריט שלי. אתה תנצח גם בגמר.

 

זהבית פסי- ג'קו הוא הפייבוריט שלי אבל את זהבית אני אוהבת. אם לא הייתי עסוקה בדיוק בענייני קידוש היום- אני מניחה שהייתי מצביעה לה. מצד שני... ג'קו. דילמה.

בכל אופן לזהבית בחירה אחת מצויינת ואחת תמוהה לחלוטין.

"הכניסיני תחת כנפך" של ריטה עם הסימפונט. וואו. חילונים, אין לכם מושג כמה אני מקנאה בכם. תפילתי שהיא תצליח להעניק לשיר הזה את הביצוע הראוי.

עם להקת הבית את "אתה לי ארץ" של ירדנה ארזי ? ...WHAT THE?

 

מאור פיניה- לא התעמקתי בבחירותיו. לא מחזיקה ממנו בשקל.  לא מעניין אותי. זו בכלל שערוריה שהוא הגיע לשלב הזה. איפה איתן גינצבורג?

 

מי שיגיע למקום השני יתעמת מול מאיה רוטמן מחר מיד עם היוודע התוצאות מה שאומר ש... נכון, יוסקה! גם לזה הדוסים לא יוכלו להצביע.

 

בברכת אנטישמים כולם,

אני.

 

 

אה! הפשטידה! ועוד שרדתם את כל זה...

 

הנה לכם:

 

פשטידת גבינות קלילה:

 

בעיקרון- זה מאפה מכל מיני שאריות שיש במקרר. למעשה- הלכתי לקנות את המצרכים כי לא היה כתוב במרשם חצי קופסת שימורי תירס גמדי, טיפות עיניים ודיאט קולה.

 

החומרים לתבנית בגודל 23X33 ס"מ:

200 גרם חמאה או מרגרינה בטעם חמאה.

2 גביעי אשל או לבן.

100 גרם גבינה קשה מגוררת (קשקבל או מה שיש)

250 גרם קוטג'

250 גרם גבינה לבנה

מלח לפי הטעם

4 ביצים

2 כוסות קמח

1 שקית אבקת אפיה.

 

מחממים תנור ל-180 מעלות.

ממיסים במיקרוגל את החמאה (או המרגרינה), מוסיפים את שאר החומרים ומערבבים היטב.

יוצקים לבנית משומנת ואופים כ-30 דקות או עד להזהבה.

 

ספרו לי איך יצא :)))

 

 

 

נכתב על ידי , 25/8/2006 01:20  
69 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פנסאית ב-10/9/2006 09:59
 



בואי בשלום עטרת בעלה









 

 


 

לובשת חצאית עוברת אוטוטו לשמלה בלבן.

 

 

מזל אור!

 


נכתב על ידי , 13/8/2006 17:24  
46 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ranchuk ב-23/8/2006 14:33
 



יכולתי לכתוב


"נו, מה עם פוסט?"

 

*

 

יכולתי לכתוב על התגובות מרוממות הנפש שנכתבו כמענה לכל מיני אנטישמים שיכורים.

 

יכולתי לכתוב על הטוקבקים ומאמרי התגובה של הרוב השפוי לעומת מהריסים ומחריבים מבית ומחוץ.

 

יכולתי לכתוב את דעתי על הדברים המצויינים של בן כספית שתורגמו לאנגלית , שכדאי ומומלץ לשגר לכל אלה שמושגים כמו טק"ק, ממ"ד, קטיושה ועורף- רחוקים מהם.

 

יכולתי לכתוב על התכנית שאני אוהבת ומקשיבה לה (הודות לחופש הגדול) בצורה רציפה יותר, שמזכירה לי שציונות (גם עם קצת ציניות) זו לא מילה גסה. (עירית לינור, אני מאוד אוהבת אותך).

 

יכולתי לכתוב על הזעם נוכח ההפגנות האנטי-ישראליות בעולם, יחד עם כתובות נאצה והשחתת מוקדים יהודיים בצורה חסרת פרופורציות, חד צדדית, בוטה ומשולחת רסן. שלא לדבר על כך שמעולם לא נתקלנו בהפגנות דומות כנגד גורמי טרור איסלאמיים פונדמנטליסטים. לשנוא יהודים זו אופנה שלא תחלוף לעולם, כנראה.

 

יכולתי לכתוב על התרחבות הלב נוכח שלטים "לצפון באהבה- 20 אחוזי הנחה לאחים מהצפון. אתכם מכל הלב" שתלויים, בנוסח זה או אחר, על חנויות רבות ברחבי ירושלים ותל אביב.

 

יכולתי לכתוב על האחדות הזאת שקיימת, ב א מ ת קיימת, ובאה לידי ביטוי בכל מקום אליו נקלעתי ברחבי הארץ הקטנה שלנו ובמרחבי הוירטואל.

 

יכולתי לכתוב על דמעות ההתרגשות לשמע ד"שים מחוייכים וביישנים של חיילים, שמושמעים ב"בית של החיילים- גלי צה"ל", אשר יחד עם האהבה לאמא לא שוכחים להוסיף "ו...יהיה בסדר:)"

 

יכולתי לכתוב על הכאב המאחד ותחושת השותפות האמיתית בסיפורי הגבורה של חללנו. חיילים ואזרחים.

 

יכולתי לכתוב על הגאווה שלי בחיילים שלנו, בצבא, בעם שלנו.

 

אבל במקום לכתוב- אני מעדיפה לתת להם לדבר.

הם עושים את זה טוב יותר ממני.

 

*

 

היום- ערב ט' באב.

 

בגלל שנאת חינם חרבה ירושלים

יהי רצון שבזכות אהבת חינם נשוב ונבנה. כולנו. (עפ"י הרב קוק)

 

צום מועיל,

 

אוהבת - ומכניסה למילה זו את כל עוצמות הרגש הנאצל הזה,

חגית.

 

 

 

 

נכתב על ידי , 2/8/2006 08:40  
58 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פנסאית ב-13/8/2006 16:07
 





151,242
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , דת
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לפנסאית אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על פנסאית ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)