לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2009

השראה צילומית


ברגע שראיתי את האתגר החדש במיקסים היה לי שם אחד בראש: אנסל אדמס. רק הייתי צריכה לוודא שאפשר גם ליצור צילומים ולא רק עבודות יד וברגע שקיבליתי את האור הירוק התחלתי לחשוב על צילום שבאמת יהיה "בהשראתו".


אז קודם כל התוצאה (צולם בשוויץ לפני כמה חודשים):




ועכשיו קצת על מקור ההשראה:

לאנסל אדמס (1902-1984) נחשפתי בתיכון, בבית של חבר טוב שלי תלוי צילום שלו - 3 עצים בתאורה מדהימה ואפקט שרק אדמס ידע ליצור. מי שעוקב אחרי הצילומים שלי יכול לראות בקלות שאם יש דבר אחד שאני אוהבת לצלם זה צילומי טבע, ואנסל אדמס היה ללא ספק אחד מצלמי הטבע הטובים בהיסטוריה של הצילום.


הוא חי ופעל במערב ארה"ב במאה ה-20. תמונותיו היו יצירות אומנות של ממש שדגלו בעקרון האסתטיקה מצד אחד, אך בד בבד הדגישו את ריאליסטית של המציאות.


בשנות ה-20 של המאה הקודמת התנסה אדמס בטכניקות צילום שונות ובפוטו-מניפולציה תוך שימוש בעדשות שונות, אך בסופו של דבר, דגל בגישה ריאליסטית, שהתבססה על קונטרסט גבוה, חשיפה מדויקת ואומנות חדר החושך. אדמס התפרסם בזכות הטכניקה הזאת, שעזרתה נוצרו תמונות דרמטיות ומרהיבות. "השמיים השחורים" שלו הם מותג מפורסם.


כמו כן הוא היה פעיל מאוד בארגונים לשמירה ולהגנה על הטבע, במיוחד במערב ארצות הברית. צילומי הטבע שלו תרמו רבות להעלאת המודעות לשמירת הסביבה שהארגון ניסה לקדם. ב-1980 העניק לו הנשיא ג'ימי קרטר את מדליית החירות הנשיאותית, עיטור הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית.


כמה מיצירותיו:


The Tetons and the Snake River (1942) Grand Teton National Park, Wyoming




ב- 1935, שהייתה שנה מוצלחת במיוחד, יצר אדמס עבודות חדשות ואת המפורסמת ביותר שלוStorm in Yosemite valley, בה קלט בעדשת מצלמתו את העמק, לאחר סופת חורף, כשהוא עוטה שכבה טרייה של שלג.




ב- 1941 צילם את אחת היצירות המוערכות שלו על ידי מבקרים Moonrise, Hernandez, New Mexico תצלום זה, נעשה בתנאים קשים של תאורה משתנה במהירות, והוא הסתמך על נסיונו בשימוש במצלמה ובטכניקות חדר החושך:




והתמונה האהובה עליי: El Capital (או El Cap באגת המטפסים). מונוליט גרניט עצום עם צוק אנכי בגובה של כמעט ק"מ, אחד מאתגרי הטיפוס הגדולים בעולם.



אני מקווה שיום אחד אני אזכה לטפס על הצוק המופלא הזה. למרות שכרגע אני עוד רחוקה אלפי ק"מ מרמה כזאת של טיפוס, ההישג המרשים שלי עד כה היה טיפוס על צוק של כ- 150 מטרים ביוון שדרש טכניקה הרבה יותר פשוטה והרבה פחות מסוכנת ממה שנדרש כדי לטפס על מפלצות כמו ה- El Cap.

ברגע שראיתי את האתגר החדש במיקסים היה לי שם אחד בראש: אנסל אדמס. רק הייתי צריכה לוודא שאפשר גם ליצור צילומים ולא רק עבודות יד וברגע שקיבליתי את האור הירוק התחלתי לחשוב על צילום שבאמת יהיה "בהשראתו".


אז קודם כל התוצאה (צולם בשוויץ לפני כמה חודשים):




ועכשיו קצת על מקור ההשראה:

לאנסל אדמס (1902-1984) נחשפתי בתיכון, בבית של חבר טוב שלי תלוי צילום שלו - 3 עצים בתאורה מדהימה ואפקט שרק אדמס ידע ליצור. מי שעוקב אחרי הצילומים שלי יכול לראות בקלות שאם יש דבר אחד שאני אוהבת לצלם זה צילומי טבע, ואנסל אדמס היה ללא ספק אחד מצלמי הטבע הטובים בהיסטוריה של הצילום.


הוא חי ופעל במערב ארה"ב במאה ה-20. תמונותיו היו יצירות אומנות של ממש שדגלו בעקרון האסתטיקה מצד אחד, אך בד בבד הדגישו את ריאליסטית של המציאות.


בשנות ה-20 של המאה הקודמת התנסה אדמס בטכניקות צילום שונות ובפוטו-מניפולציה תוך שימוש בעדשות שונות, אך בסופו של דבר, דגל בגישה ריאליסטית, שהתבססה על קונטרסט גבוה, חשיפה מדויקת ואומנות חדר החושך. אדמס התפרסם בזכות הטכניקה הזאת, שעזרתה נוצרו תמונות דרמטיות ומרהיבות. "השמיים השחורים" שלו הם מותג מפורסם.


כמו כן הוא היה פעיל מאוד בארגונים לשמירה ולהגנה על הטבע, במיוחד במערב ארצות הברית. צילומי הטבע שלו תרמו רבות להעלאת המודעות לשמירת הסביבה שהארגון ניסה לקדם. ב-1980 העניק לו הנשיא ג'ימי קרטר את מדליית החירות הנשיאותית, עיטור הכבוד האזרחי הגבוה ביותר בארצות הברית.


כמה מיצירותיו:


The Tetons and the Snake River (1942) Grand Teton National Park, Wyoming




ב- 1935, שהייתה שנה מוצלחת במיוחד, יצר אדמס עבודות חדשות ואת המפורסמת ביותר שלוStorm in Yosemite valley, בה קלט בעדשת מצלמתו את העמק, לאחר סופת חורף, כשהוא עוטה שכבה טרייה של שלג.




ב- 1941 צילם את אחת היצירות המוערכות שלו על ידי מבקרים Moonrise, Hernandez, New Mexico תצלום זה, נעשה בתנאים קשים של תאורה משתנה במהירות, והוא הסתמך על נסיונו בשימוש במצלמה ובטכניקות חדר החושך:




והתמונה האהובה עליי: El Capital (או El Cap באגת המטפסים). מונוליט גרניט עצום עם צוק אנכי בגובה של כמעט ק"מ, אחד מאתגרי הטיפוס הגדולים בעולם.



אני מקווה שיום אחד אני אזכה לטפס על הצוק המופלא הזה. למרות שכרגע אני עוד רחוקה אלפי ק"מ מרמה כזאת של טיפוס, ההישג המרשים שלי עד כה היה טיפוס על צוק של כ- 150 מטרים ביוון שדרש טכניקה הרבה יותר פשוטה והרבה פחות מסוכנת ממה שנדרש כדי לטפס על מפלצות כמו ה- El Cap.

נכתב על ידי , 20/3/2009 22:49   בקטגוריות צילום  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)