לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2009

סדנאת פרח


לשתי החלפות שונות הכנתי פרחים תפורים מבד (אני עוד לא מפרסמת כי עוד לא קיבלו אחת מהן). שאלו אותי איך מכינים כאלה אז החלטתי לעשות עוד אחד ולצלם תוך כדי.

חשוב לי לציין שהרעיון ממש לא שלי, רואים אותו הרבה באינטרנט ואני אהבתי במיוחד את הפרחים האלו של חתולי, היא ו-gugatsu גם עזרו לי המון כששברתי את הראש איך להכין אותם בהתחלה. מה שכן עליתי על כמה דברים שכדאי לעשות וכמה דברים שכדאי להימנע מהם. אז הנה שני הסנט שלי. חשוב לי לציין שהנסיון שלי בתפירה שואף לאפס אז בהחלט אשמח לשמוע הערות בונות על כל העניין .

 

הדבר הכי חשוב זה למצוא שבלונה שאתם אוהבים, לא משהו עם זויות חדות מדי שיצרו בעיה, ועדיף יחסית גדול. אם אין שבלונה טובה אז יוצא משהו עקום ולא מוצלח – הנה הנסיון הראשון שלי 

 

 

 

אח"כ מצאתי בעזרתה של חתולי שבלונה של פרח ושידרגתי אותה למשהו שיתאים לי (הקוטר שלה מקצה לקצה זה 13-14 בערך):

 

 

 

מעתיקים אותה לבד (אני עושה עם עפרון רגיל, אין לי את הגירים והטושים המיוחדים לבד עדין), מחברים שתי שכבות עם סיכות (צד יפה ליפה) ותופרים לפי הסימון בתפר מכונה.

 

 

 

טריק אחד שעליתי עליו: אם תופרים עד הסוף בזויות הפנימיות של הפרח, אחרי שהופכים אותו זה נהיה מכווצ'ץ' ומוזר. משהו שאני ראיתי שעובד זה לתפור עד למרחק של כחצי ס"מ מהפינה:

 

 

 

טריק נוסף שעליתי עליו: צריך להשאיר פתח כדי להפוך את הבד, אח"כ סוגרים את זה עם תפר נסתר (הסבר מעולה לגביו יש פה). הבעיה היא שעד כמה שאני ניסיתי, תפר נסתר עובד טוב רק על קוים ישרים, ולכן אני משאירה פתח רק על החלק הישר של עקומת הפרח. הבעיה היא שזה חור קטן מידי וממש צריך להאבק כדי להפוך את הפרח דרכו, אז הפתרון הכי פשוט זה להשאיר שני קוים ישרים צמודים (בצורת V):

 

 

בשלב זה גוזרים מסביב, בגלל שזה לנוי ולא הולך לעבור יותר מדי מהפכים אני מרשה לעצמי לגזור די קרוב (כמה מ"מ בודדים) כדי להקל על קבלת הצורה ההפוכה. 

 

 

 

בפתחי הV משאירים כמה שיותר בד כדי להקל על תפירת התפר הנסתר.

 

 

בשלב זה הופכים...

ומגהצים! זה גם עושה אותם הרבה יותר יפים וגם כאשר מגהצים כמו שצריך את איזור הפתח הרבה יותר קל לסגור אותו אח"כ.

 

 

ממלאים בנדיבות באקרילן (אני דוחפת חתיכות גדולות לאט לאט כי חתיכות קטנות יוצרות גבשושויות שאני לא אוהבת). 

אפשר לראות בתמונה שפינה אחת לא נסגרה כמו שצריך (חתכתי יותר מידי פנימה) זה לא בעיה לסגור את זה אח"כ בתפר נסתר.

 

 

עכשיו סוגרים את הפתח, תקחו חוט ארוך וכאשר תסיימו לסגור את הפתח אל תחתכו את החוט אלא תדחפו את המחט פנימה, לתוך הפרח ותוציאו אותה במרכז. עם החוט הזה תתפרו את הכפתורים.

 

 

 

שמים כפתור אחד בכל צד במרכז, מותחים ומצמידים כדי ליצור צורה יפה לפרח.

 

 

 

כשסיימתם לתפור את הכפתור ואתם רוצים להצניע את החוט (בטוח יש שיטה יותר טובה אבל זה מה שאני עשיתי  ):

-          מכניסים את החוט לחור הכפתור

-          מוציאים בצד השני בסמוך לכפתור השני (לא באחד החורים אלא לידו)

-          מסובבים סביב הכפתור עד שאתם מלאים בביטחון, חותכים ודוחפים את השארית מתחת לכפתור.

 

 

גבעול – שיפוד רגיל מעץ, אני לא משתמשת בכל הגודל אלא מורידה כמה ס"מ. אם מכינים כמה פרחים כדאי לעשות בינהם הפרשי גובה שלא יהיה משעמם. אפשר לצבוע באקריליק או דיו כדי שיראה טבעי

עלה – אפשר לקשור סרט קש, סרט רגיל או חתיכת בד ארוכה.

עציץ – הדרכה מצויינת של מור בנושא.

בתוך העציץ – אפשר לכסות עם בד – מאוד מומלץ להשתמש בחוט נמתח אם עושים זאת, אני לא עשיתי ונאבקתי קשות עם חוט כותנה רגיל שלא באמת החזיק את הבד.

אפשר לתקוע בגבס או קלקר ולמלא בשלל דברים:

-          קש

-          גזרי נייר

-          סוכריות

-          כפתורים

-          אפילו אדמה!

 

והנה הדוגמן שליווה אותנו לאורך כל הפוסט, לא עשיתי לו עציץ, הוא די מינימליסטי



 

טוב אז זהו להיום (או הלילה). עוד כמה שעות אני צריכה להיות בבי"ח ליום גסטרו מרתק (לא!)

 

 

נכתב על ידי , 27/4/2009 02:45   בקטגוריות יצירה, תפירה, תפירה, תפירה, סדנאות  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)