לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2009

איך מזמינים מכונת תפירה מחו"ל?


קצת אחרי שהמכונה שלי הגיעה ויצא לי להתלהב, להתנסות ולהתאהב בה החלטתי לכתוב הסבר קצר על איך עושים את תהליך ההזמנה. הדבר הכי חשוב שאני רוצה להעביר זה שזה פשוט! אני ראיתי הרבה בנות שנרתעות מכל העניין וקונות מכונות במחירים מופקעים בארץ או מכונות ישנות ביד שניה כאשר באותו מחיר אפשר להביא מכונה דנדשה מארה"ב.

 

אז למה בחו"ל?

במילה אחת – המחיר. באתר של JOANN המכונה שקניתי עולה 180 דולר + 12 דולר מס ארה"ב (לפעמים אין, לפעמים יש זה לא מאוד ברור). סה"כ בשער שהיה ביום הקניה יצא 834 ש"ח. את המעבר לארץ עשיתי דרך חברת משלוחים בשם USHOPS  משלוח+מע"מ על המכונה+ביטוח (5 דולר ביטוח) עלו356 ש"ח נכון לאותו יום.

כך שיש לי מכונה בפחות מ1200 ש"ח, בעוד שבארץ היא עולה סביב 3500

 

יש גם חסרונות:

1. צריך סבלנות כי המשלוח יכול לקחת חודשיים ואפילו יותר. לי זה לקח חודש וחצי כי הכל עבר ממש חלק. אני מכירה מישהי שעקב בעיות כאלו ואחרות חיכתה יותר מ- 3 חודשים.

2. לא חסרים בפורומים סיפורי אימה על תקלות במכונה הזאת ובמכונות דומות. צריך להבין שזה לא הזינגר מתכת של פעם, הכל פלסטיק וצריך להיות עדינים. סה"כ בטווח המחירים הזה מדובר על מכונה ביתית די בסיסית (בהגדרה של היצרן, מבחינתי היא כל מה שאני צריכה הרבה ומעבר) ולכן יש סיכוי לתקלות קטנות וגדולות. להבין שכשקונים מכונה בחו"ל היא באה בלי אחריות (אלא אם כן בא לכם לשלוח אותה לתיקון בארה"ב) ויכול להיות שיהיו בעיות שידרשו תיקון בארץ. אבל בכל אופן סביר להניח שגם אם מזל ממש נאחס ומכונה שתדרוש תיקונים לא תגיעו לעלויות תיקונים של 2000 ש"ח שזה ההפרש יחסית לאם הייתם קונים בארץ ומקבלים אחראיות.

 

בחירת מכונה

אני כותבת מתור מישהי שמעולם לא הייתה לה מכונה לפני זה אז החלק הזה פחות רלוונטי למי שמשדרגת מכונה ישנה.

דבר ראשון שלפי דעתי כדאי לעשות זה למצוא סדנאות תפירה ולהנסות בזה קצת. יש אינסוף סדנאות דרך פורומים קומונות ובלוגים, חלקן בתשלום מלא חלקן בתשלום סמלי. הן מהוות אחלה דרך לברר אם תפירה זה משהו שבכלל מתחברים אליו וגם אחלה דרך ללמוד תפעול בסיסי של מכונה. על הדרך יש מלא בנות שאפשר לשאול לגבי איזה דגם כדאי בדיוק.

אני קניתי זינגר 7462, את הדגם הספציפי בחרתי בהמלצת פרפרים (שמגיעה לה תודה ענקית על כל העזרה). אמנם אני עוד חסרת נסיון משהו, אבל עד כה מאוד מרוצה.

 

מה עושים?

דבר ראשון צריך לבחור חברה שתביא את המכונה לארץ, אני עשיתי את זה דרך USHOPS (וכיוון שהשם שלה יחזור עוד מספר פעמיים פה בפוסט אני רק רוצה להבהיר שאין לי שום קשר אליה). יש עוד כמה חברות שניתן למצוא דרך חיפוש זריז בגוגל (או בפורום טכסטיל וליבוד בתפוז) אבל אני לא ניסיתי אותן אז לא יכולה להמליץ. כאשר נרשמים לכזאת חברה (בחינם) מקבלים כתובת בארה"ב – זה כתובת של מחסן שאליו ישלח הפריט שאתם מזמינים. כדאי גם לקרוא "שאלות נפוצות" באתר החברה שבה אתם משתמשים, פותר הרבה תהיות.

דבר שני זה לפתוח (אם עוד אין) חשבון בפייפל. לפחות בUSHOPS זאת דרך התשלום היחידה עבור המשלוח, ומכיוון שלוקח כמה ימים לאישור החשבון, כדאי לעשות זאת מראש כדי שהמכונה לא סתם תחכה במחסן.

אחרי שעשינו את כל זה הולכים לקנות מכונה! אני קניתי את שלי בJOANN אבל בטח אפשר בכל חנות אחרת שמחזיקה אותן ועושה משלוח לארה"ב (המשלוח לארה"ב היה חינם), למשל AMAZON.

אם קונים בJOANN  - לשלם רק במסטרקארד, הם לא מקבלים ויזה באתר. אפשר לשלם דרך הטלפון גם בויזה אבל אז חשוב מאוד לוודא שמקבלים למייל חשבונית, כי USHOPS דורשים את החשבונית הזאת כדי לחשב מע"מ.

 

מה קורה אז?

  1. המכונה נשלחת מהחנות למחסן (לוקח כשבוע שבועיים)
  2. מקבלים מייל מUSHOPS שהפריט הגיע. בגלל שJOANN החביאו את הקבלה בתוך החבילה התבקשתי לשלוח אותה במייל.
  3. החברה מחשבת כמה יעלה משלוח+מע"מ ואתם משלמים דרך האתר של החברה ע"י PAYPAL.
  4. עכשיו אפשר לעקוב אחרי החבילה, לראות איך קוראים לאוניה עליה היא נמצאת וסתם להעביר את הזמן בפליקרים ובפורומים תוך כדי שמתכננים מה תעשו איתה כשהיא תגיעה
  5. יום בהיר אחד כחודשיים אחרי ההזמנה תקבלו טלפון משמח במיוחד שאומר שהמכונה בארץ ואם מתאים לי שיביאו אותה אליכם הביתה ביום כזה וכזה בשעה כזאת וכזאת.
  6. יש מכונה! לא לשכוח לקפוץ לחנות החשמל הקרובה לביתכם (הום סנטר גם הולך) ולקנות שנאי שיעביר מ110 ל220. אני הייתי לחוצה אז אפילו בדקו לי עם איזה מכשיר שזה מוציא אכן בדיוק כמה שצריך.

 

זה הרבה יותר פשוט ממה שנראה או נשמע, ומכיוון שטכנית המכונה הזאת היא גם שלי וגם של אמא שלי אני כבר זוממת לקנות עוד אחת באותה הדרך  (אבל לא בקרוב)

נכתב על ידי , 8/8/2009 13:39  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)