לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2006

26.4.1986


אף אחד לא ידע. אף אחד לא הודיע לתקשורת, עשרות אומנים לא פצחו במופעי התרמה למען הנפגעים. אמא שלי עבדה כמורה ולמחרת התאונה יום הלימודים כלל טיול. היא רצתה לבטל (היה צפוי גשם, גשם "מיוחד") אבל המנהל לא הסכים ואמר שלמרות הכל (למרות האסון הגרעיני ז"א) שום דבר לא קרה. היא הזהירה את הילדים שמי שלא בא מכוסה בביגוד מכף רגל ועד ראש (בסוף אפריל...) לא ייצא לטיול. היא כמעט פוטרה.

 

אני לא חושבת שאנשים ידעו מה קורה אז, וגם אם ידעו הם לא דיברו. פוסט כזה בימים הטובים של ברית המועצות היה שולח אותי לגולאג. 

נולדתי וגדלתי עד גיל שמונה בבלרוס, שהייתה יחד עם אוקראינה אחת המדינות שהושפעו באופן הקשה ביותר ע"י התקלה שהובילה לפיצוץ בכור הגרעיני מספר 4, בתחנת הכוח הגרעינית בצ'רנוביל. בתאונה נפלטה קרינה בשיעור עצום והענן הרדיואקטיבי שנוצר מעל הכור חג מעל-פני כדור-הארץ כמה פעמים. הקרינה שהופצה כתוצאה מהתאונה הייתה גדולה פי 400 יחסית לקרינה שהופצה כתוצאה מהטלת הפצצה הגרעינית על הירושימה.

בין תוצאותיה ההרסניות של הקרינה היו קורבנות אדם ובעלי-חיים, זיהום קרקע ומי תהום בחומרים רדיואקטיביים עד כדי סכנה בשימוש בהם בעשרות השנים הקרובות ופגיעה בנשים הרות שילדו עוברים מתים או פגומים.

מחקרים מצביעים על כך שמאות אלפי בני אדם חלו בשנים האחרונות ויחלו בעתיד בסרטן ובמחלות קשות אחרות כתוצאה ישירה מהאסון

 

תוך ימים ספורים חציתי עם סבתי את ברה"מ ושהינו חודשים אצל קרובי משפחה בקזחסטאן. היה לי מזל כי לא נפגעתי (בינתיים), היה לי מזל כי העיפו אותי משם, היה לי מזל שנולדתי כמה שנים לפני ולא אחרי. תחשבו על המשפחה שלכם, על החברים שלכם, חברים של ההורים שלכם, מכרים וקרובים, ותנסו לספור כמה מהם חלו בסרטן. לרב האנשים שאני מכירה תספיק אצבע או שניים, ההורים שלי מרימים את שתי הידיים.

סבתא שלי הייתה אחות מיילדת ועל הדברים שהיא ראתה ויילדה לאחר האסון היא לא מדברת הרבה. הפחד ממומים מולדים באיזורים שבאמת קרובים לצ'רנוביל הוא כה אכזר שיש מקומות בהם עולה שיעור ההפלות המלאכותיות על שיעור הלידות. אפילו הילדים שהם "בריאים" כביכול הם לא בריאים לגמרי, רמות הקרינה החריגות מחלישות דרסטית את המערכת החיסונית, גם מבלי לעורר מחלה של ממש.

 

בלרוס היא מדינה חבוטה, מדינה שאיבדה רבע (!) מאוכלוסיה שלה במלחמת העולם השניה, שחיה שנים ארוכות תחת שלטון הברזל, מדינה שלא מצליחה להחזיק את הדמוקטיה שנפלה עליה, ואת הכלכלה הקורסת תחתיה.

מחקרים טוענים שכ20% מתושביה, כלומר: כ- 2.2 מיליון בני-אדם - יהיו קורבנות התאונה בדרך זו או אחרת.

 

 


 

צ'רנוביל בויקיפדיה באנגלית

 

ויקיפדיה בעברית (מאוד מצומצם)

 

תערוכה של גרינפיס לציון 20 שנה לאסון הצ'רנוביל - החל מהיום בת"א

 

 

 

נכתב על ידי , 25/4/2006 23:48   בקטגוריות מציאות  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)