לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2007

על השביתה ועל הלימודים


אז לפני השביתה על הלימודים -

לימודי רפואה זה כיף גדול, אין הרבה כיף חוץ מזה בחיים, אבל אני נהנת וזה מה שחשוב. יש התפלגות (אולי חי בריבוע?) ברורה בין אנשי השוק לבין אנשי ה"צאו מהשוק" אצלינו לאור המבחנים והבחנים הראשונים שעברו אלינו בשלום (בעתם עוד לא בשלום - אין ציונים להכל...)

אתמול הייתה לי התנסות במיון, נכנסי בשערי תל השומר כדי לבלות שם 5 שעות ולגלות שזה לא פשוט בכלל. לתהות איך מצליחים להישאר על הרגליים במשך משמרת של 26 שעות אם אני אחרי 5 שעות מגיע הביתה וקורסת וללוות זקנה חמודה עם דימום במח בין הטרטורים האינסופיים של בית החולים. תקציר מקוצר של השתלשלות האירועים: קפלן העבירו אותה לתל השומר> במיון העבירו אותה לניורוכירורג > הוא העביר אותה לCT> הם העבירו אותה חזרה לאותו ניורוכירוג> שאמר שהיא צריכה רופא מיון רגיל> שהעביר אותה לפנימית.

ראיתי במו עייני הדגמה חיה למערכת הקפצות בפעולה (המתואת בפרוטרות ב"בית האלוהים" למי שקרא)

ריתי גם טראומה עם ילדה בת 8 שנפגע ממכונית, הייתי הרבה יותר רגועה ממה שחשבתי שאהיה פעם ראשונה שאראה מישהו פצוע, בעיקר ילד. היא הייתה פצועה די קשה ואין לי מושג מה קרה לה בסוף, אפשר רק לקוות שהיא בסדר. זה עוד חלק מאוד מוזר מהאוירה במיון - אין לך מושג מה קרה עם המטופלים בסוף, אתה יודע איך הם נכנסים וד"כ (אלא אם כן הם משוחררים מהמיון או מתים בו) אין לך מושג מה קרה איתם.

 

מחר יש שביתה. לפני שבועיים הייתה שביתה והלכתי להפגנה שהייתה בזמן הזה, גיליתי שכל העניין הוא רצון עז של קומץ אנשי אגודה לפרסם את עצמם ולקדם את עצמם בקריירה הפוליטית שלהם, אין אמירות אמיתיות. הכל מזויף. קצת קשה להבין שכשסטודנטים שובתים, חוץ מלעשות הרבה רעש זה דופק רק אותנו. שביתות משפיעות כשהאוכלוסיה השובתת חסרה לאוכלוסיה הכללית, למשל רופאים, אחיות, מורים, עובדי נמלים, עירייה וכו'. מה לעשות שסטודנטים לא עושים הרבה למען האוכלוסיה בכך שהם לומדים והעובדה שנשבית את הלימודים לא תזיז לאף אחד מלבדינו.

בהתחלה לא הפריע לי כל העניין, אמרתי אפשר לנסות לשבות, להפגין אולי יעזור. אבל גיליתי אתמול שבכוונת האגודה למנוע כניסה שלנו לתוך האוניברסיטה! וזה נראה לי אבסורד: שימוש בכלי דמוקרטי כדי למנוע חופש מאותם אנשים שאתה מנסה להגן עליהם. מה קורה כאן?

יש המון אנשים שתלויים בשירותי האוניברסיטה יום יום, אם זה גישה לספריות, חדרי מחשבים וכו' - וגם אם משביתים את הלימודים וההרצאות (הדבר אגב ניעשה ע"י אגודת הסטודנטים בלבד כל עובדי ומרצי האוניברסיטה יעבדו מחר כרגיל) זה שערוריה שסטודנטים לא יוכלו להיכנס לאוניברסיטה.

מה שרק מחזק את ההרגשה שהשביתה הזאת היא בעצם הענשה עצמית שמטרתה העיקרית זה לשים את חברי האגודה ואת מי שעומד בראשם (ואני אפילו לא אתחיל לדבר על ה"בחירות" שהיו לפני שבוע) בעיתונים ובחדשות, ואם משהו יזוז שם למעלה זה לא יהיו בזכות 100 סטודנטים ממורמרים שהחזיקו שלטים (ע"ע הפגנה לפני שבועיים) ומנוע מעצם את הלמידה שכבר שילמו עליה...

 

נכתב על ידי , 2/1/2007 15:30   בקטגוריות רפואה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)