לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

החלפת אחסון


ההחלפה הזאת עברה הרבה תהפוכות.

בהתחלה כשנרשמתי חשבתי להכין ארגונית אקורדיון, הכנתי כבר כמה כאלו וידעתי שזה חמוד, שימושי והרבה בנות רוצות כזה. אבל אז ראיתי שקיבלתי את ברבימה, שבין השאר בהחלפת המשאלות שלה ביקשה קופסא לחרוזים או תכשיטים. גם זה התאים לי לעשות, ראיתי כזאת אצל גלי והתאהבתי בה קשות. מתחקיר מעמיק גיליתי שזאת גם בדיוק המשאלה שהולכים להגשים לברבימה אז הקופסא ירדה מהפרק...

 

ובינתיים, בהחלפת משאלות ב"מפתח ליצירה" קיבלתי להכין שתי ארגוניות אקורדיון, לא רציתי להגזים בעשייה אלא גם לאתגר ולעניין את עצמי אז חיפשתי משהו אחר לעשות להחלפת האחסון. ישבתי וחשבתי מה כבר אני יכולה להכין שיהיה שימושי ויפה ואז גיליתי את הפוסט הזה של זיקוקית. מיד הופיע מעל ראשי בלון עם נורה נדלקת ואני התחלתי לחשוב איזה צבעים של צמר אני אשלב לברבימה.

  

למרות שיש לה ילדה קטנה, היא הבהירה שורוד של תינוקות הוא לא אופציה אבל היא כן אוהבת צבעים פסטליים, אז זה מה שעשיתי (הדרכה מעולה אצל זיקוקית):

 

 

 

 

 

 

ואז גיליתי שברבימה אוהבת... ג'ירפות! אחרי שראיתי את ההוראות האלו (צריך להירשם) ידעתי מיד שזה נוסף ל- to do list שלי. למרות שזה לא קשור בכלל לפריטי אחסון הייתי חייבת לצרף ג'ירפה קטנה סרוגה (שכחתי למדוד אותה לפני, אני מעריכה באיזור ה15 ס"מ גובה):

 

 

זנב:

 

 

 

הכרטיסון:  

 

 

הכל ביחד:

 

 

נורא נהנתי להכין את הג'ירפה! את הסלסלה לעומת זאת... טוב בואו רק נגיד שאני לא רואה את עצמי מכינה עוד אחת בזמן הקרוב. בכלל אני חושבת שלפרוייקטים של סריגה צריך להיות דירוג כפול: קושי וסיבולת. כי מבחינת קושי הסלסלה הזאת היא מאוד פשוטה, בדיוק כמו שזיקוקית אמרה זה הכל חצאי עמודים. אבל הסיבולת... אויש כמה זמן הדבר הזה לקח... אין ספק שאני צריכה סיפוקים יותר מידיים

 

ועכשיו לצד השני של ההחלפה - פרפרים הכינה לי משהו מ-ש-ג-ע לשולחן העבודה. אני עדין המומה מההחלפה הזאת

נכתב על ידי , 14/5/2009 23:06   בקטגוריות החלפות, יצירה, סריגה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



החלפת ורוד-ירוק


אני חייבת לציין שאני מתחילה להתמכר לשילוב הירוק-ורוד, דבר הממלא אותי ברגשות מעורבים שכן מגיל אפס ועד היום ורוד היה בהחלט הצבע השנוא עליי, מאז שהייתי ילדה קטנה סרבתי בתוקף ללבוש אותו, לשים אותו בחדר או להתקרב אליו בכל דרך שהיא. אני מתרככת?

 

בכל אופן כשראיתי שיש החלפת ורוד-ירוק בקומונה "מפתח ליצירה" היה בלתי נמנע שאמצא את עצמי שם, למרות הגורם הורוד שבצמד. קיבלתי להכין את ההחלפה לויקי. חיפוש על השם שלה בקומונה העלה את העובדה שהיא תופרת מוכשרת מאוד והעלה גם את ההודעה הבאה:

"הפרויקט הבא הוא להשתפר בתחום כרטיסי הברכה. מצרפת את הברכה המזעזעת שצירפתי למשלוחה שלי."

אז נתחיל מזה שהכרטיס בתמונה לא היה מזעזע כלל וכלל, אבל... לי היה רעיון מעולה!

 

דבר ראשון – בחורה רוצה כרטיסי ברכה? בחורה תקבל כרטיסי ברכה!

 

כרטיס טילדה לפי הסקיצה בבלוג של אורלי וקרן:

 

 

כרטיס מאוד פשוט שאני מאוד אוהבת (נא לשים לב להתלהבות מהקרופ-א-דייל בפינה)



 

שני כרטיסים מאוד לא אופייניים לי וגם לא ממש בסגנון שלי, אבל אמרתי שחשוב גם הגיוון במארז שנשלח למישהי אחרת שאולי לא אוהבת כרטיסי טילדה מתוקים דבש.





 

כרטיס תודה, והמון תודה לדנדשה על השימוש בפאנץ' המהמם הזה וגם לULA7 שממנה לקחתי את רעיון הסיכות:



 

תמונה קבוצתית:



 

והקופסא:



 

אממה! הבחורה לא רצתה סתם כרטיסים, הבחורה רצתה "להשתפר בתחום כרטיסי הברכה". ולכן מה שנשלח בנוסף למארז היו שלושה כרטיסים, גזורים ומוכנים עם הסברים מדויקים על כל החומרים והשיטות. כל מה שנשאר זה להרכיב אותם. כמובן שאפשר גם להרכיב בדרך שונה מהסקיצה שאני הצעתי והוספתי קצת חומרים שיהיו לכרטיסי ברכה נוספים. צרפתי גם את הטלפון והמסנג'ר שלי לכל בעיה שלא תהיה.

 

בכל אופן הנה החומרים – מחולקים לפי הכרטיסים, לכל כרטיס צורפה כרטיסיית הסבר על החומרים שיש והדברים שאני כבר עשיתי וכרטיסיית הסבר למה נשאר לעשות:



 

והנה הכרטיסים (שום דבר לא מחובר שם), מה שנקרא "הצעת הגשה":



 

(בכרטיס הזה עשיתי את ההחתמה מחדש כי ראיתי שזה קצת הפקשש בעלים, אבל לא צילמתי) -





והצ'ופר הנוסף להכנת כרטיסים הבאים:



 

ואחרון חביב ביותר – פרויקט קטן שמאוד נהנתי להכין!


 

בסופו של דבר אני מאוד מרוצה מההחלפה הזאת, זאת היתה אחת ההחלפות היותר כיפיות שיצא לי להשתתף בהן. גם נהנתי בטירוף להכין את כל הכרטיסים ואת הארנבוני וגם קיבלתי משהו תפור! תמיד משמח לבב אנוש לקבל משהו תפור! עירית המקסימה תפרה לי נרתיק שימושי ביותר, בדיוק כמו שרציתי!

נכתב על ידי , 30/4/2009 13:36   בקטגוריות יצירה, החלפות, סריגה, נייר  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אמיגורומי


הכל התחיל בערמת ירחוני בורדה (ירחוני תפירה).

אמא שלי קראה אותם באדיקות בשנות ה90 אבל כשהיא הבינה שהיא לא באמת מכינה שום דבר מזה (ועל זה אני תולה את האשמה באבא) היא הפסיקה לקנות והם התחילו לצבור אבק.


אני חיפשתי לי רעיונות ליצירה ומצאתי את דרכי לבית ההורים ולערימת הבורדה, ולאמא מאושרת מאוד מזה שהבת שלה סוף סוף קוראת ברוסית. אז מצאתי שלל רעיונות חמודים, בעיקר לצעצועים ובובות לילדים, וביניהם מצאתי גם כמה בובות סרוגות מקסימות. אז עוד לא ידעתי שזה טרנד יפני לוהט.


ישר רצתי לאמא שלי ושאלתי אותה איך עושים. היא סורגת נהדר בשתי מסרגות אבל במסרגה אחת אין לה כל כך מושג. היא לימדה אותי לעשות שרשרת, נתנה לי ספר מעולה עם תמונות והסברים (שוב פעם ברוסית) ושילחה אותי לדרכי העליזה.


קניתי מסרגה וגם חוט סיננטי פשוט וזול, סתם ככה לנסות. הדבר הראשון שסרגתי היה בעזרת ההדרכה המצויינת הזאת. זה היה כדור, קצת עקום, קצת לא מוקפד אבל בהחלט שלי. רציתי לדחוף פנימה פעמון, נזכרתי בערגה בהפתעות הקינדר שהגיעו בעבר בתוך קפסולת פלסטיק קטנה וצהובה שהיתה יכולה להיות מושלמת עבור המשימה. אני אגב עד היום זוכרת מה היה בביצת הקינדר הראשונה שלי – כשהגענו לארץ חילקו לכל הילדים ביצי קינדר, זה היה בנמל חיפה (כן כן, הגענו באוניה) ואני קיבלתי ביצה עם מכונית שמרימה מכונית אחרת עם מגנט.

כשסיימתי עם הנוסטלגיה חשבתי איך אני יכולה לדחוף פעמון בין האקרילן אבל שעדין יצלצל. כאן נחלץ חברי המהדס לעזרה, לקח שני פקקי בקבוק, שם בפנים את הפעמון והדביק ביחד עם סלוטייפ. מישהו מכיר עבודה טובה בהייטק למהדס מובטל ויצירתי?


הנה תמונה של אותו כדור אחרי כמה שבועות של אונס ע"י החתול שלנו, מוהינד:




בכל אופן מאז ניסיתי לסרוג עוד קצת, ריבוע פה, שורה שם לא משהו רציני. עד שגיליתי שבקומונה "פרידה ונומה" מארגנים סדנאת אמיגורומי (amigurumi). אמיגורומי היא אומנות סריגת בובות יפנית (אמי-סריגה, ניגורומי-בובה עם מילוי) שצוברת תאוצה לאחרונה. אז בערב יום ראשון התכנסנו לנו בבית של חתולי לערב יצירה פורה.


מיכל הכינה הסברים מצויינים והיתה סדנא מוצלחת, טעימה ופורה לרב הבנות. קצת פחות עבורי. לא יצא לי לסרוג הרבה לפני זה, ולא יצא לי לסרוג בכלל בחוט כותנה (הטכניקה היא טיפה שונה כי הכל יותר קטן). בכל אופן, to make along story short, סרגתי ופרמתי, סרגתי ופרמתי שוב ושוב ובסוף הערב, בזמן שקרן עשתה בוק לציפורים המקסימות של כולן לי היתה חצי ציפור אמורפית חסרת עיניים וכנפיים.


חזרתי הביתה לקראת חצות, והOCD נכנס לפעולה. אין לי באמת OCD מאובחן אבל יש לי הרגשה שיש איזה זרעוני הפרעה אובססיבית באמתחותיי. לא עזרו קריאתיו הנואשות של אורי שאני כבר אבוא לישון, אני ישבתי עם הציפור האמורפית שלי עד שהיא קיבלה צורה (סוג של) למרות שכל הסוף התבחבש לי קצת.




למחרת, בכוחות מחודשים ובידיעה הנהדרת שיש לי שבועיים שלמים בלי לימודים התחלתי פרויקט נוסף – חזרזיר לאחותו של אורי לחג. הפעם זה הלך הרבה יותר מהר ובסוף כל שורה שספרתי נדהמתי מחדש לגלות שמספר העיניים הוא כמצופה!




ולגולת הכותרת – מכשפולה. אמא של אורי אוספת מכשפות אז היה מאוד הגיוני לסרוג לה אחת לחג. אני מאוד אוהבת את איך שהיא יצאה, נראה כאילו יש לה אופי.




כל ההדרכות לקוחות מהאתר הזה. צריך להירשם בחינם ואז להיכנס ל-pattern finder לעשות חיפוש. יש המון פרוייקטים נחמדים עם הסברים לא רעים בכלל.


אז לאט לאט אני מפתחת לי התמכרות לאמיגורומי והעובדה שאני נמצאת במרחק יריקה משתי חנויות צמר משובחות (אחת ברחוב חורגין ואחת בביאליק) בהחלט לא עוזרת.


נכתב על ידי , 10/4/2009 15:56   בקטגוריות יצירה, סריגה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)