לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


הבלוג הזה היה פעם על מסע מופלא. המסע נגמר והחיים התחילו. מסע אחר.

Avatarכינוי: 

בת: 40





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

עטיפת דפדפת


לפני כמה שבועות הייתי בסדנא אצל פרפרים לעטיפת דפדפת. איך ששמעתי על הסדנא היה לי ברור מה אני אעשה - בלוק ציור לחברה שלי מהלימודים שמתעסקת ברישום ויוצאים לה דברים מגניבים ממש. ההצללות שאנחנו עושות פה בחותמות זה כלום לעומת הדברים המדהימים שהיא מוציאה עם כמה עפרונות ומחק.

 

אז הנה התוצר הסופי (כל הצילומים בפוסט הם של קרן, אני לא הספקתי לצלם):

 

 

 

 

אני לא רואה את עצמי חוזרת על ההישג הזה בקרוב, זה דורש הרבה סוגים של בדים + פליזלין + מכונה כך שזה ממש לא פשוט.

 

כמו כן הכנתי לקרן משהו קטן (אחרי 3 סדנאות, החלפה מדהימה וטרמפ על הדרך מגיע לה תודה ענקית ):

 

 

עדכון חתונה

 

אחרי סופ"ש עם ההורים של אורי לא בא לי יותר חתונה

 

גם ההורים שלי וגם ההורים שלו מתנהגים כאילו החתונה הזאת היא רק כאב ראש - בעיקר מנסים להוריד אותנו מעניין הים (חם, לח, חול) ולא מבינים בכלל מה צריך טקס חילוני, "הוא הרי לא אומר שום דבר"  (אין להם בעיה שלא נתחתן ברבנות אבל הם לא מבינים מה הקטע הפלצני של לעשות טקס אלטרנטיבי ואותי זה מעציב כי זה אמור להיות טקס אישי שלנו)

 

נראה לי שכל המדינה הזאת נפלה מהפסים, ממש קשה למצוא מקום ל60 איש, מסתבר שמגדירים חתונה קטנה כ200-250, זה קטן זה?

בכלל - ככל שחופרים לנו יותר על כל הדברים שאנחנו צריכים לעשות אחרת בחתונה, ככה אני מתקרבת להחלטה פשוט לנסוע לפראג, להתחתן שנינו ולגמור עניין (הבהרה - גם ככה תיכננו לנסוע לפראג כדי להיות רשומים נשואים במשרד הפנים, השאלה היא האם לעשות משהו בארץ)

נכתב על ידי , 29/5/2009 23:17   בקטגוריות סדנאות, יצירה, תפירה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משאלה מאורגנת 2


בהחלפת משאלות ב"פרידה ונומה" קיבלתי להגשים משאלה ל-crazy diamond שביקשה ארגונית לניירות 30X30 (הגודל של הניירות המעוצבים). אני אוהבת החלפות כאלה, משהו שעוד לא יצא לעשות, משהו שיאתגר אותי. זה בהחלט היה מאוד מאתגר, אבל כמה מאתגר – ככה מספק.

 

התחלתי בתכנון ההנדסי – איך יוצרים את המפלצת הזאת? בארץ קשה להשיג מעמדים לנייר מעוצב, רב המעמדים מותאמים לירחונים ושות' כלומר לגודל A4, ונייר 30X30 לא יכנס לשם בחיים. אז מה עושים? בונים!

לפני כמה חודשים עשיתי אחד לעצמי מפוליגל, הוא לא מאוד יציב, ובטח לא מאוד יפה, אבל בהחלט שימושי. הפעם עליתי מדרגה והשתמשתי בקרטון אפור (צ'יפבורד). עצה למי שאין לה המון מקום בבית/ משטח חיתוך ענק - בקומה השניה בארטא יש איזור חיתוך עם משטחים, סרגלים וסכינים. הכל ב ממה שיש super size לי בבית, אז פשוט עמדתי שם חצי שעה וחתכתי. את ההדבקה והקישוט (שזה היה החלק הכי קשה ) עשיתי בבית.  הניירות המקסימים הם מMYPUNCH  שקיבלה ממני מייל זועק של "אני צריכה ניירות!" בתחילת השבוע ועזרה לי באדיבות נהדרת. ואז הגיע האתגר האמיתי – לצפות את כל הדבר הזה בקישוטים! שזה לא פשוט כלל וכלל כי המעמד הוא בגודל 32X32, כלומר יש 2 ס"מ יותר מידי מכל כיוון, כך שאי אפשר סתם להדביק נייר מעוצב וגמרנו. חשבתי ותכננתי ובסוף זה מה שיצא (הסקיצה אולי מוכרת לחלקכם... היא מאתגר ישן במיקסים):

 

 

לצד השני הדפסתי שבלונה של פונט והשתמשתי בה לאותיות: 

 

 

החוצצים הציבו בפניי דילמה. לא רציתי לכסות אותם בנייר, גם כי אז הם לא באמת יחצצו אלא יבלעו בשאר הניירות וגם כי לצפות משהו בגודל 32X32 בנייר זה לא משימה פשוטה (שני הס"מ העודפים האלה דופקים את הכל!) ואז עלה לי הרעיון לצבוע אותם באקרילי. חשבתי גם אם לכתוב עליהם משהו, אבל לא ידעתי איך היא תרצה לחלק את המעמד. אז פשוט צירפתי מדבקות של אותיות בעברית כדי שאפשר יהיה לסמן את החוצצים בכל דרך שתבחר.

 

 

כרטיסון:

 

 

הכל ביחד:

 

 

המשאלה ניתנה במפגש הקומונה ביום שישי, שהיה מפגש פשוט מעולה (הראשון שלי ) - אירוח נהדר, מכירות מגניבות, פינת ליטוף עבודות, חברה מצויינת והרבה אוכל משובח. וכמו שבאתי מלאת שקיות חזרתי מלאת שקיות עוד יותר! קרן הכינה לי מעמד שולחני מ-ש-ג-ע להחלפת האחסון ואיריס הכינה לי לוח מודעות יפיפיה מבד שמתאים כל כך טוב לפינה שלי להחלפת משאלות. הוא גם קל מאוד במשקל מה שהקל מאוד על התלייה

 

ועכשיו להסבר מפורט לגבי המעמד (מצטערת שאין צילומים, לא חשבתי על זה בזמנו):

 

חומרים:

גליון גדול של קרטון אפור עבה (צ'יפבורד). אפשר לקנות בארטא, עולה בערך 9 ש"ח. גליון אחד הספיק לי לקופסא, שלושה חוצצים וקצת עודף.

משטח חיתוך גדול/ רצפה ישנה בדירה שכורה

סכין חיתוך

סרגל מתכת גדול

עפרון

דבק דו"צ

דבק ג'ל

נייר אריזה לסגירת הפינות מבחוץ

פצירה לשיוף הקצוות

דפי 30X30 לקישוט

סרטים, מדבקות, פרחים וכו' וכו'

 

 

דרך עבודה:

 

1. חותכים לפי הסקיצה את הקרטון האפור (הסקיצה הזאת היא רק להדגמה, not to scale). אני לא סגורה שזה היה 8 ס"מ אבל זה גם לא חשוב. תבחרו איזה רוחב שבא לכם ורק תקפידו שהחלק הקדמי, האחורי והרצפה יהיו באותו רוחב. במחשבה שניה אני אפילו ממליצה ללכת על משהו יותר רחב (10+ ס"מ), ככל שזה יהיה יותר רחב זה יהיה יותר יציב.

 

 

2. יוצרים פסי קיפול ע"י חתך עדין (לא לכל העומק) ואז מקפלים בצורה של "הר", aXe במיוחד בשבילך

 

3. מדביקים דבק דו"צ על האיזורים האפורים בסקיצה, בקצוות מומלץ להוסיף דבק ג'ל לחיזוק (לדבק דו"צ יש נטייה להיפתח תחת לחץ). סוגרים בזהירות את הקופסא.

 

4. אפשר לשים לב שאין "כנפיים" בצדדים של החלק התחתון. אפשר לעשות לחיזוק אבל בגלל שציפיתי את הכל מבחוץ, לא היה צורך. מוסיפים דבק ג'ל על החיבור בין הרצפה לקירות הצד (בגלל שהקרטון עבה יש איזה מ"מ שאפשר להדביק אותו) ונתנים כמה דקות לדבק הג'ל להתייבש.

 

5. הקיפולים יוצאים די מכוערים אז כדי לקבל גימור יפה חייבים לצפות בנייר כלשהו את כל החיבורים של הצלעות. אני ציפיתי בנייר אריזה פשוט, הוא יחסית דק וקל לעבוד איתו: חותכים רצועה ארוכה של נייר ברוחב 6 ס"מ ובאורך הצלע שאותה אנו מחברים (33 או 17 ס"מ). מקפלים לחצי ומדביקים עם דו"צ. אחרי שכיסינו את חיבורי הצלעות מכסים את חיבור הצלעות לרצפה ע"י רצועה אחת היקפית.

 

6. סוגרים את המסגרת מלמעלה – הפעם עם רצועות ברוחב 3 ס"מ. מתחילים עם רצועת האלכסון וסוגרים הכל עם רצועה היקפית סביב החלק העליון של המעמד (סעיפים 5-6 נשמעים ממש מסובכים אבל אני מבטיחה שזה פשוט! רק לוקח קצת זמן ודיוק).

 

7. משייפים את כל הקצוות מלמעלה שיהיה חלק ויפה

 

8. מקשטים! אפשר להשתמש בניירות שלמים או בצורה של פסים וכו'. בגלל שהמעמד הוא 32X32 וכיסינו את החיבורים אפשר גם להדביק רק דף אחד של 30X30 שיכסה את האמצע בצורה מושלמת. 

 

9. לגבי החוצצים – מומלץ שיהיו קטנים בחצי ס"מ מרוחב התיבה.

 

אשמח לשמוע הצעות ייעול
נכתב על ידי , 5/5/2009 13:47   בקטגוריות יצירה, יצירה, החלפות, סדנאות, נייר  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



משאלה מאורגנת 1


בהחלפת משאלות ב"מפתח ליצירה" קיבלתי להכין שתי משאלות – פרחים מקרנושי שהעלתי בפוסט הקודם ו- 2 ארגוניות אקורדיון לgugatsu-, אחת לכרטיסים שהיא מכינה ואחת לכרטיסים שהיא מקבלת. את ההוראות לקחתי מאתר נהדר בשם scrapbooking lounge שכבר נסגר. את ההדרכה הספציפית הזאת עוד הספקתי לשמור כקובץ PDF, מי שרוצה מוזמנת להשאיר תגובה עם המייל שלה ואני אשלח בשמחה (מישהי יודעת אם אני יכולה פשוט לעלות את זה לrapidshare-? גם ככה האתר נסגר...)

 

הסגירה של הארגוניות נעשה בצורה שונה ממה שרואים בהדרכה – לפני שהדבקתי את החלק הפנימי של הכריכה עשיתי חור בכל צד של הסגירה, הכנסתי ניט והשחלתי דרכו חוט. הדבקתי את החוט בצד השני. הקצה של החוט והצד הלא יפה של הניט הוסתרו כשהדבקתי את הצד הפנימי של הכריכה. אפשר לראות די טוב בצילומים:

 

 

 

 

ועכשיו למשהו נחמד –

אולי זה משהו שכולם מכירים ואני ארגיש קצת מטופשת אבל עליתי על משהו שנראה לי נחמד ומאוד הקל על יצירת הארגוניות!

הרעיון הוא שלוקחים שתי רצועות די ארוכות של נייר ומקפלים אותם בצורת אקורדיון. בהדרכה שהשתמשתי בה עשו את זה עם מכשיר מיוחד (score it) והכל יצא ישר ומושלם. אממה... לי אין את המכשיר המגניב הזה אז אני נאצלצי לאלתר. בפעמים הראשונות שעשיתי את הארגוניות האלו סימנתי בצורה מדודה עם סרגל. יצא כמעט ישר אבל כשמדובר בכל כך הרבה קיפולים על פני נייר די ארוך, "כמעט ישר" יוצא "די עקום". היה קצת מעצבן אבל הכנתי אותן בשביל עצמי אז לא נורא התרגשתי מזה שזה לא מושלם. להחלפה שאני שולחת למישהי אחרת הסטנדרטים שלי משמעותית יותר גבוהים. חשבתי וחשבתי ובסוף עליתי על משהו מגניב!

סרגל המתכת הוא ממש ישר + סרגל המתכת הוא בעובי מתאים לקיפולים הנדרשים = קיפולים ממש ישרים .

 

הנה איך עושים את זה:

 

1. מצמידים את הסרגל לתחילת הנייר ובהמשך בצמוד לקיפול. חשוב מאוד להקפיד שזה צמוד בדיוק ולא "רופף"

 

 

 

2. מעבירים מכשיר שיוצר שנץ בנייר. אני עושה את זה עם הגב של הסכין שלי. צריך להיזהר לא ללחוץ חזק מידי כדי לא לקרוע/לחתוך את הנייר.

 

 

 

3. נשאר שנץ שקוע בנייר (קצת קשה לראות בצילום)

 

 

4. מקפלים בצורת הר (ולא בצורת עמק כמו שנוטים לחשוב)

 


 

5. ומקבלים אקורדיון לתפארת! חשוב להקפיד "לשנץ" בסמוך לסרגל ולדאוג שהסכין לא תברח. בתמונה רואים שהיא טיפה ברחה לי בשני מקומות. זה אומנם קל לתיקון וכמעט בלתי נראה בעבודה הסופית אבל עדיף להימנע.

 

 

 

מקווה שחידש! כמובן שאפשר להישתמש בכל סרגל מתכת, ככל שהוא גדול יותר זה יוצר פס עבה יותר.

 

הנה התוצר הסופי –



 

 

ואחרי קצת יישון (note to self – פעם הבאה ליישן לפני הדבקה)

 

ולמה 1 בכותרת אתם שואלים? כי יצא לי להכין עוד משאלה "מאוגנת" להחלפת המשאלות בפרידה ונומה – סיפורים ותמונות בהמשך.

 

אגב, אני יושבת כרגע בהרצאה בפקולטה (לעיתים נדירות אני לא מבריזה), המרצה אמרה ברגע זה Xanthogranulomatous cholecystitis  אולי כדאי שאקשיב?...

נכתב על ידי , 4/5/2009 11:47   בקטגוריות יצירה, נייר, סדנאות, החלפות  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
41,752
הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , מסעות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMary אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Mary ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)