לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

רשימות של ספרנית דילטנטית

כינוי: 

מין: נקבה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2006

שיר אחד ביום


אי שם בתחילתו של הבלוג הזה – וטוב שהוא no-fi ואין בו קטגוריות, אינדקס או תוכן עניינים ולכן, תודה לאל, אי אפשר למצוא בו כלום – כתבתי שאני לא אוהבת שירה. מסתבר שהחכם (הסיני?) שאמר שהדרך הטובה ביותר ללמוד משהו היא ללמד אותו, צדק. הדרך הטובה ביותר לערוך היכרות עם משהו היא להכיר אותו לאחרים. אני עדיין לא יכולה לטעון שאני "מבינה" שירה – אני לא יודעת איך היא "עובדת" ומה "נחשב" לשיר טוב ומה לא. אני רק יודעת מה מוצא חן בעיניי כשאני נתקלת בו, ומבחינתי זה מספיק.

 

מכיוון שהשבוע יתרחשו שני פסטיבלי שירה בירושלים ובתל אביב, יהיה כאן שיר אחד ביום לאורך כל השבוע (פחות או יותר), מהשירים שנתקלתי בהם לאחרונה ומצאו חן בעיניי. אלה משוררים שעדיין לא כתבתי עליהם (אחרת מה הכיף), ונדמה לי שחלקם קצת פחות ידועים. נראה לי שאפילו מזג האוויר נעשה מתאים לזה.

 

 

 

חזיון לילה / רובינזון ג'פרס

 

אם תיקח את עצמך בידיים

תוכל לשמוע כמעט הכל. אבל אדם חייב לנוח,

אדם חייב לישון: כלומר, לאבד שליטה: אז כל השדים החולניים

משתלטים עליו. מי שמע אי-פעם על חלום נעים?

פחד וחרטה מוגזמים להחריד,

ופחד מפני אחריות: הוא שגורר אותנו

ממיטותינו אל תוך הלילה השחור המר

לפסוע על הרצפה, להצטמרר ולהחזיר לעצמנו את השליטה,

שאם לא כן נאלץ לשכב ולצעוק. אני מדמה לשמוע בלילות

הרבה אנשים נכבדים צועקים כתינוקות.

אני נושך את שפתיי ומגשש דרכי אל החלון,

שם הירח טורף ענן, הרוח מתנשם ככלב והאוקיינוס

נועץ בחופו ציפורניים אפורות של חתול גדול

המשספות את הגרניט. איתני הטבע חשים בטוב, השבח לאל,

רק האדם חייב להיות ער תמיד, מפלס דרכו בשאול.

 

 

(תרגום: רפי וייכרט. מתוך "שעה לא צפויה: שירים ותרגומים", הוצאת קשב לשירה)

 

 

 

זה מה שכדאי לדעת על רובינזון ג'פרס: שהוא חי את מרבית חייו בקליפורניה, וליתר דיוק באיזור כרמל וביג סר, שם הוא בנה במו ידיו את ביתו (קצת מזכיר קליפורני אחר - ג'ק לונדון, ובעיקר אמריקאי ענק אחר, שרבים ניסו ללכת בעקבותיו: הנרי דייויד תורו ו"וולדן פונד" שלו). ג'פרס היה תומך גדול של שימור הטבע ואיכות הסביבה. הוא האמין שבחשבון אחרון, החי והצומח חשובים יותר ליקום ולסדר הקוסמי מאשר בני האדם.

 

נכתב על ידי , 28/10/2006 21:50  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למיז קיי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מיז קיי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)