לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

מושב לצים - הבלוג של ישי


"אשרי האיש אשר לא הלך בעצת רשעים, ובדרך חטאים לא עמד, ובמושב לצים לא ישב..." (תהילים, א, 1)
כינוי: 

בן: 48

ICQ: 72106105 

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2005    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2005

אוינק אוינק?




"יכולנו להשיג יותר, אבל לא צריך להיות חזירים"                                   
                                                   (מה זה חשוב מי אמר)


נראה לי שהציטוט דלעיל הפך להיות המוטו של שחקני נבחרת ישראל בקמפיין הנוכחי. מכל משחק אנחנו (וגם השחקנים, מסתבר) יוצאים בתחושה שאפשר היה להשיג יותר לאור החולשה היחסית של היריבה והעמידה הטובה של שחקנינו האמיצים, אבל בסופו של דבר הסתפקנו בתיקו (ועוד תיקו ועוד תיקו ועוד תיקו). שהרי, נבחרת ישראל הנוכחית היא נבחרת צנועה המכירה בכוחה. יש לה שאיפות, כמובן, אבל היא גם יודעת את מקומה בהיררכיית הכדורגל. חלילה לה מלהרגיז את הגויים.

עד כאן הכל טוב ויפה. אי אפשר להתווכח עם ההצלחה של הנבחרת - חזרה מפיגור פעם אחר פעם אחר פעם היא בהחלט תופעה חסרת תקדים בהיסטוריה של הנבחרת, ועל כך הברכה.
השאלה שלי היא למה בעצם לא להיות חזירים לפעמים? צניעות היא דבר יפה וראוי, אבל לפעמים מגיעים לנקודה שבה צריך להיות קצת חזירים, קצת חוצפנים, קצת נועזים, לשאוף לקצת יותר ממה שאנחנו שווים באמת.

זה לא היה המצב אתמול בערב בבאזל. מה שראינו היה רצון לשמור על הקיים. אברהם גרנט נקט באסטרטגיה זהירה של מינימום סיכונים. הוא העדיף מלכתחילה תיקו על פני לקיחת הימור שהיה יכול להוציא אותו גדול, ענק. בהרבה מקרים - לא רק בכדורגל - זוהי אסטרטגייה רצוייה, אפילו הכרחית, אבל לפעמים נדרשת קצת חוצפה, קצת חזירות, כדי להגיע להישג קצת יותר משמעותי מאשר "בניית מסורת של מנטליות", כדברי אברהם גרנט לאחר המשחק. אנחנו רוצים להגיע לגביע העולם, אברם, לא להסתפק (שוב) בידיעה שיש לנו נבחרת עם אופי.

גרנט לא נטל סיכונים. לאחר שהמחצית הסתיימה בשוויון - תוצאה רצוייה מבחינתו - הוא לא עשה את מה שמצופה ממי שרוצה להכריע את המשחק: הוא לא הכניס חלוץ שני, הוא לא הוציא שחקן הגנה (איך שחקן כמו סבן, שנתן הופעה פאתטית, מסיים 90 דקות למען השם?!), הוא עשה חילופים של חלוץ תמורת חלוץ וקשר תמורת קשר ולמעשה לא שינה את המערך שלו לאורך כל המשחק. המסקנה: גרנט חיפש תיקו. זה לא שהוא לא היה רוצה ניצחון, אבל לא היו לו הביצים (סליחה) או האמונה לקחת את הסיכון הדרוש. וזה לא שמדובר בהימור כל כך גדול - הרי הנבחרת שניצבה ממול גילתה לנו את מה שידענו מראש: שזו נבחרת משעממת, חסרת מעוף, לא מבריקה וגם לא כל כך חזקה. היא לא הגיעה לשום הזדמנות משמעותית (למעט השער) - מה שהיה צריך להניע את גרנט לעשות את השינוי שהיה מביא, אולי, את הניצחון.
גרנט, בניגוד לפוטו-מונטאז' המחמיא ב"ידיעות" ולכותרות מלאות הפאתוס ב"מעריב" ("אם תרצו אין זו אגדה"), אינו הרצל. אין לו חזון ואין לו אמונה. ככה לא בונים מדינה (או נבחרת), אפרופו באזל. מה אני אגיד לכם, מזל שמייסדינו שהתכנסו אז בבאזל לא נקטו באסטרטגיה השמרנית של גרנט אחרת רק אלוהים יודע איפה היינו היום. אולי באוגנדה.

ובחזרה לחזירים. אפשר אולי להבין למה בנבחרת של עשרה יהודים ומוסלמי אחד, אף אחד לא רוצה להיות חזיר. הבעייה היא שעם שמירת הכשרות הקפדנית הזאת אנחנו נשארים עם תוצאות פרווה - לא להתאכזב מהן מצד אחד אבל גם לא להתלהב
מהן מצד שני. ככה אולי מבטיחים את החוזה הבא בנבחרת ומקבלים חסינות מביקורת צולבת של התקשורת, אבל לא מגיעים לגרמניה. חבל, דווקא בניתי על איזו מנה דשנה של צלעות חזיר, תפוחי אדמה וכרוב כבוש מלווים בקנקן אינסופי של בירה  באיזה ביר-גארטן מינכנאי בקיץ הבא.



נ.ב. כמובן שאני עלול לצאת אידיוט אם וכאשר נבחרת ישראל תסיים במקום השני ואולי תעפיל לגביע-העולם. אבל גם אם זה יקרה, הרי שזה בגלל חסדי הגויים ולא בזכות הנחישות, ההקרבה, האומץ והאמונה של נבחרת ישראל ושל אברם גרנט. כך שהדברים נותרים תקפים גם אם הבלתי-ייאמן הזה אמנם יתרחש.

נכתב על ידי , 4/9/2005 12:51   בקטגוריות בנאות דשא ירביצני  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לישי רוזנבאום אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ישי רוזנבאום ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)