לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

על הספסל בשדרה


על הספסל בשדרה יושבים זקן וזקנה

Avatarכינוי:  שי אריה מזרחי

בן: 50

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על "בית קברות לשירים" ליובל גלעד




 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

יובל גלעד, "בית קברות לשירים", הוצאת ספרי עתון 77, 2009

 

תחושה של יאוש עולה למקרא ספר שיריו השלישי של יובל גלעד. תחושה זו עולה כבר בשמו של הספר "בית קברות לשירים". תחושה שיש בה הכרה מפוכחת במציאות – עוד לא הספקתי להוציא את השירים לעולם – וכבר אני קובר אותם, ע"י כך שאני כורך אותם בין דפי הספר, כמו שעוטפים את גווית המת (ביהדות) בתכריכים. אפשר לראות בשם הספר גם אמירה כוללת: ספר השירים שלכם, של כולכם, הוא בית קברות. מכאן והלאה – רק מתי מעט יחפרו באדמה וינסו לקרוא בעצמותיכם.

 

 

 

אולם עדיין, "זכות העצמות/ לגור מאות שנה/ באדמה קולטת כל/ כפסיכולוגית וזונה", "ובתי קברות יפים/ יותר מאפר שרוף", טוען גלעד (עמ' 8), ו- "נוף בוסתן אבוד/ נראה חי כל-כך/ כמו משורר מת/ ששירו נוכח יותר/ מאנשים ברחוב" (29) – ומקדש את המוות על פני החיים, את השירים המתים, הקבורים, שיישארו מתחת לאדמה לעד, כזיכרון מרקיב אך חי -  ובעזרתה יגיעו, כמתים-חיים, אל פני הארץ, ונוכחותם המאיימת תגבר על המציאות העייפה -  ומוצא את היופי במוות, ביאוש, בדומם הקר – ב"אבן על קצה/ מדרון מדברי" ה"שמחה להיות/ בדרך לדממה" (14); ב"ביקור בבית קברות/ על הר זיתים צלול/ מרגיע יותר מרוך/ שדיים מלוטפים" (9); ב"ענן מחשיך/ את ירושלים" – ה"מכה אותך/ באהבה כזו/ שאף אדם/ לא מצליח/ לעורר בך" (26).

 

 

 

 שיריו של גלעד לוכדים אותך בייאושם המהול ביופי ממכר, ביופים המהול בייאוש, הממכר אף הוא – וממלאים תקווה בייאוש המוות הזה.

 

 

 

ברשימת ביקורת אחרת על ספר השירים המלא במורבידיות נהדרת משווה רן יגיל את גלעד לרוני סומק בפואטיקת "הדימוי על דימוי" שלו. אבל גלעד עושה זאת הרבה יותר טוב מסומק, בתחכום חרישי ומעודן – ועושה זאת באמצעות שימוש במילים ודימויים הלקוחים מעולם הדומם והקדוש –

 

 

 

"דממת מדבר" היא "פצע אלוהי/ מתרחץ ברִיק" (13); "מרגיש נטוש/ כציפור שמוטה/ ממחול להקתה/ באמצע רקיע/ מסטול מיופיו" (37); "ספסל רחוב/ פגר צבוע" ה"מציע לנו/ את שלותו/ כישו מושיט/ לחי שניה" (26) – אמנם אצל שניהם, סומק וגלעד, הביטחון בשימוש הדימוי על דימוי הוא קיים ושריר ובעל כוח – אבל ההבדל הוא תהומי – כי אם אצל סומק הביטחון מתבטא בדימויים כוחניים וגבריים, אצל גלעד הוא מתבטא בפשטות הישירה של דימויי המוות – שהוא מהורהר אך מדויק, הרבה יותר. רן יגיל משווה את יובל גלעד גם לאהרון שבתאי בחסכנות הלירית שלו. לא ברור מדוע בחר רן יגיל בשני אלה והשווה אותם לגלעד, שהוא בהחלט משורר העומד בפני עצמו. אם כבר, הייתי בוחר אני בשני משוררים קודמים מהשירה העברית המודרנית, שהם שני ענקים – אברהם חלפי ואולי, גם באברהם בן יצחק.

 

 

 

חריזתו של גלעד מבטאת את פואטיקת הדימוי על דימוי שלו בצורה הכי טובה, לדעתי, כי היא לוכדת רגע, נצח בדימוי מדויק להפליא ומיד לוכדת את הנצח הבא, גם בחריזה עצמה וגם בדימויים – "הים נרגע/ כמפיונר אחרי חיסול. אור משוגע/ נלפת בכתונת עננים. שעון-החול// הלוהט אוזל. ספטמבר מושלך/ כמו גלגל-הצלה לטובע. הטיילת/ מתרוקנת, ואתה חוזר אליה, ילד/ עצוב תחת אור ערבית נוגה, נפלא" (42)

 

יש עוד תקווה, בזכות יובל גלעד שקבר בספר זה את שיריו הכל-כך חיים, הנלפתים אל הדף בעוצמה.

 

 

נכתב על ידי שי אריה מזרחי , 7/10/2010 21:39   בקטגוריות ביקורת שירה, יובל גלעד, שי אריה מזרחי  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של איתי() ב-5/1/2018 22:55
 



הצליין הגזעני והכפר דהמש


על אפם וחמתם של הגזענים תהיה הכרה בכפר דהמש

 

 

 

הסופר יצחק אוורבוך אורפז, במבוא לספרו "הצליין החילוני", הצליין "שצליינותו היא תנועת נפש, עלייה לרגל שהיא תכלית לעצמה", כותב על ההעדר: "ההעדר יכול להיות נוכח מאוד. מי שישב בין אנשים והביט על כיסא ריק (שיושבו אינו עוד בין החיים) יודע זאת. ההעדר יכול להיות אלים. מי שנכנס לחדר מלא אנשים והכריז: "מה זה, אין פה אף אחד!" – "חיסל" את הנוכחים למען מישהו נעדר."

 

 

 

לאחר הדיון שלשום בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ברמלה על תוכנית המתאר לכפר דהמש, שררה אווירה טובה בין תושבי הכפר ופעילי המאבק להכרה בו. הדיון היה מעודד. פתחה בדברים ענאיה בנא, אדריכלית צעירה מהמרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי שהכינה את התכנית לכפר (ושהגישו תושבי הכפר כבר לפני ארבע שנים). בנא, כך נראה היה מהצד, הדהימה את חברי הוועדה ברהיטות ובמקצועיות שבה דיברה ושכנעה אותם ברצינותה של התוכנית החדשה של הכפר. אחריה, שאר הדוברים, יו"ר ועד כפר דהמש ערפאת איסמעיל, עו"ד קייס נאסר האמון על ענייני הכפר וחבר הכנסת איברהים צרצור שנכח בדיון, היו רהוטים ומשכנעים גם הם.

 

 

 

נדמה היה שחברי הוועדה נמצאים בדרך להחלטה חיובית על קידום התוכנית. הרושם הזה קיבל משנה תוקף כאשר בות'איינה דאביט, פעילה מרכזית במאבק להכרה בדהמש ואדריכלית המנהלת בין השאר את פרויקט ערים מעורבות שתי"ל רמלה, הציעה לחברי הוועדה לבוא ולסייר בכפר, ולמרות שנענתה על ידי יו"ר הוועדה ש"הוא כבר יעדכן את שאר החברים על הביקורים שעשה בכפר", הסתובבו כמה מהם אליה והביעו הסכמה שזהו בהחלט רעיון טוב. יצאנו משם כולם בתחושה של אוטוטו ניצחון.

 

 

 

בסיפורם של תושבי כפר דהמש ומאבקם להכרה נתקלתי רק לפני כחודשיים, כאשר השתתפתי יחד עם חברי גרילה תרבות באירוע תמיכה והקראת שירה חברתית באוהל המאבק של הכפר, הנמצא בביתה של משפחת שעבאן. מראהו של הכפר, שנראה כמו מחנה פליטים מצוי, עם ערימות אשפה וחלקי מכוניות בפתחו, לא הדהים אותי. מספיק להסתובב ביפו, לראות את ההזנחה שקיימת שם, בעיקר בשכונות הערביות, או בכפר שלם, כדי לדעת שבמקום כמו דהמש, שהוא כפר לא מוכר בין רמלה ללוד, המצב יהיה גרוע בהרבה.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ב-17 במאי היה אמור להתקיים דיון בעתירת תושבי דהמש, עקב סירוב בית משפט השלום ברמלה לבקשתם לעכב ביצוע צווי הריסה ל-13 בתים בכפר, עד למיצוי ההליך התכנוני שהוחל בו על ידי ועד הכפר. יומיים לאחר האירוע כתבתי מכתב למספר מצומצם של חברי כנסת, כאלה שהאמנתי שירצו ויוכלו להירתם למאבק. סיפרתי להם את סיפורו של הכפר, כפי ששמעתי אותו בערב מפי ערפאת איסמעיל. סיפרתי להם שדהמש הוא כפר לא מוכר, המונה 600 תושבים, שהוא שייך למועצה האזורית עמק לוד, שהוא קיים עוד מלפני קום המדינה והקרקעות שעליו הוא יושב הן בבעלות פרטית של תושביו. ושלמרות כל זאת הוא לא מוכר וזוכה מהרשויות השונות לזלזול, התעלמות ואפליה.

 

 

 

בכפר אין תשתיות של פינוי אשפה, אין דרכים סלולות, אין שטחים ירוקים, ואין עוד הרבה דברים חשובים שמקיימים את זכותו הבסיסית של כל אדם לחיות בכבוד. סיפרתי גם על כך שמצד תושבי הכפר קיימת נכונות לשלם מיסים ואגרות שיאפשרו את פיתוח התשתיות השונות, אך המועצה האזורית עמק לוד מסרבת לגבות מהם מיסים - משום שהדבר יחייב אותה להכיר בכפר ולספק לו את התשתיות. סיפרתי גם על צווי ההריסה העומדים מעל 13 מבתי הכפר, ועל תוכנית המתאר לכפר שמעלה אבק במגירות הוועדה.

 

 

 

פתרון הנושא לדעתי חשוב ביותר, כתבתי, וביקשתי שיפעלו למען הכרה בתושבי דהמש, שהם רק  קצה המזלג באפליה השיטתית הקיימת כלפי אזרחי ישראל הערבים: פיתוח תשתיות בכפר, הכרה בכפר כשכונה כחלק מהעיר רמלה, אך ראשית מניעה של צווי ההריסה – שביצועם לא ייתכן במדינה שאמורה לספק ביטחון והגנה לכל תושביה. 

 

 

 

אחרי יום-יומיים קיבלתי את תשובתו של ח"כ אילן גילאון (מרצ), שכתב שאכן, המצב העגום חולש על כפרים ערביים רבים ולא רק דהמש, ושעם זאת, הוא ניסה לשלב כוחות עם ח"כים מהמגזר הערבי על מנת שיוכל להיאבק איתם על שיפור מצבם של ערביי ישראל, אבל לא הייתה היענות מצידם, ושהוא מוכן להירתם למאבק ככל שיידרש אך על מנת לעשות זאת, כתב, יש צורך בכוח מאוגד. שמחתי על הנכונות מצד אחד, מצד שני לא הבנתי - אם ח"כ גילאון מוותר על המאבק כי הוא, לטענתו, רק אחד, או שהוא מוכן בעתיד להמשיך להיאבק על המצב. תמהתי גם מיהם אותם חברי כנסת מהמגזר הערבי שסירבו לשתף פעולה. אך ח"כ גילאון סירב להלשין עליהם בפני. לא שמעתי ממנו עוד.

 

 

 

בינתיים קיבלתי הודעה שהדיון בבית המשפט בנוגע לצווי ההריסה נדחה ל-14 ביולי עד לדיון בוועדת התכנון והבנייה ברמלה בתוכנית המתאר שהגישו תושבי הכפר, שהיה אמור להתקיים ב-21 ביוני.

 

 

 

לאחר כשלושה שבועות קיבלתי את תשובתו של ח"כ חיים ג'ומס אורון (מרצ), שהתנצל על העיכוב בתשובה וביקש לקבל חומר נוסף על מנת שיוכל לטפל בנושא, כלשונו. כתבתי וסיפרתי על כך שלאחר קום המדינה קיבלו תושבי הכפר מרשויות המדינה את השטח שעליו הם מתגוררים כעת, אולם האדמות שעליהן יושב הכפר הוגדרו כקרקע חקלאית וכך אין הם יכולים לבנות עליהן; שאם עד 1984 הוגדרה הקרקע עליה יושב הכפר תחת תוכנית R6    , שמאפשרת בנייה מסוימת למגורים על קרקע חקלאית, לאחר מכן הוגדרה הקרקע כאדמה חקלאית מוכרזת, וככזאת לא ניתן לבנות אף מבנה עליה; על כך שהתושבים ניסו במהלך השנים לשנות את ייעוד הקרקע לבנייה, אולם לשווא. כיום התושבים חיים ללא כל שירותים חיוניים: חשמל, תברואה, רווחה, תחבורה, פינוי אשפה, ביוב, שטחים ירוקים.

 

 

 

חזרתי והזכרתי את נכונותם של תושבי דהמש לשלם את המסים העירוניים השונים - אך שאין רצון לגבות אותם מהם כי הדבר יצריך הכרה בכפר ובתושביו. סיפרתי על תוכנית המתאר לכפר ששוכבת כבר שנים במגירות כלשהן, ועל כך שהמועצה האזורית עמק לוד לא מוכנה לחכות לסיום הדיונים ופועלת לביצוע צוי הריסה ל-13 או יותר מ-70 הבתים בכפר. ועל כך שכיום התושבים מחכים לדיון שיתקים באמצע יולי בבית המשפט המחוזי בפ"ת על ערר שהגישו לצווי ההריסה. סיפרתי גם על עיריית רמלה, וראשה, יואל לביא, שמקדם פרויקט בנייה על קרקע הגובלת ברמלה, שהבנייה עליה תחסום את דרך הגישה היחידה לכפר.

 

 

 

ב-13 ביוני הצטרפתי לחברי המאבק בשייח ג'ראח שהגיעו לדהמש כדי לתמוך בתושבי הכפר. שמענו עדכונים מערפאת איסמעיל והצטרפנו להפגנה שמקיימים התושבים על הכביש הראשי, שממנו הגישה לכפר, ברחוב החשמונאים. כמה ימים לפני הדיון בוועדת התכנון והבנייה של רמלה, ישבתי וכתבתי מכתב נוסף, הפעם בתפוצה רבתית לכל חברי הכנסת, חברי עיריית רמלה, חברי המועצה האזורית עמק לוד, ולכמה עשרות עיתונאים ואנשי תקשורת. מבין העיתונאים המעטים שמסקרים את הנושא ראוי לציין לחיוב את אולגה פרסמן  מ-mynet     השפלה, שכתבה מספר כתבות על מאבקם להכרה של תושבי הכפר ואת יובל אזולאי מהארץ.

 

 

 

למחרת קיבלתי ממור ביתן, העוזרת הפרלמנטרית של ח"כ חיים אורון, העתק מכתב ששלח לשרי הפנים והבינוי והשיכון, אלי ישי ואריאל אטיאס (ש"ס), שבו ציין את הדברים שכתבתי במכתבי וביקש מהשרים לבדוק מדוע עד כה לא התקיים דיון בתוכנית המתאר שהגישו תושבי הכפר לוועדת הבנייה המחוזית, כדי לפעול לביטול צווי ההריסה, לבדוק האם מתקיימת הידברות בין המשרדים לבין תושבי הכפר בעניין בקשתם להכיר בכפר כשכונה מהעיר רמלה, וכיצד בכוונת המשרדים לפתור את נושא ההכרה בכפר כך שיתאפשר להם לקבל שירותיים חיוניים כגון חשמל, מים, ביוב, תברואה, רווחה ועוד.

 

 

 

קיבלתי הפעם תשובה גם מח"כ נחמן שי (קדימה): "תודה, שי. הנושא מעניין, לא ברור מה ניתן לעשות. נחמן". הרמתי גבה ועוד גבה לנוכח התשובה התמוהה, אך השבתי לו: "מה ניתן לעשות? ניתן לפעול למען הכרה בכפר, למען דיון רציני בתוכנית המתאר שהגישו תושבי הכפר שיביא לפתרון המצב (כיום נודע לי שהדיון נדחה ל-5 ביולי.) אשמח אם תפנה לשרי הפנים והשיכון והבינוי ותעלה את הנושא בפניהם". הוא השיב: "אוקי, תעביר לי חומרים ואקדם לשרים". כתבתי והעברתי חומרים. ביניהם מצאתי בקשה לדיון דחוף של ח"כ יורם מרציאנו מינואר 2007 בישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה על הריסת בתים בכפר דהמש, פסק דין של השופטת שרה דותן מביהמ"ש המחוזי בתל-אביב מתאריך ה-5.2.08 המחייב את הוועדה המחוזית מחוז המרכז ומשרד הפנים לדון בתוכניות שהגישו תושבי כפר דהמש.

 

 

 

כמו שכתבתי בתחילת המאמר, נראה היה שהדיון חיובי. שחברי הוועדה, למרות שלא היו מודעים לבעיה וכמעט לא שמעו את הפרטים עליה, מביעים נכונות לפעול למען קידום התוכנית לכפר, ושדבריהם של נציגי הכפר והצגת התוכנית לכפר הותירו עליהם רושם רב. מילא שיו"ר הוועדה ביקש להתעלם מההיסטוריה של המאבק להכרה בכפר, שיש לה קשר הדוק לאפלייה ולהתעלמות, ולהתמקד רק בחשיבות התוכנית, מילא שטען שהתוכנית התקבלה כדת וכדין, כדבריו, רק בסוף מרץ 2010, למרות פסק דין מתחילת 2008 שחייב לדון בתוכנית. התחושה היתה, כאמור, חיובית. שיש פתרון באופק.

 

 

 

אך כנראה שידיהם של חברי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אלה שהשתכנעו שיש צורך לפתור את הבעיה, היו כבולות. הוועדה דחתה את התוכנית על הסף. מיהו אותו המישהו הנעדר, שנכנס וצעק "אין פה אף אחד!", וחיסל, פשוטו כמשמעו, את נוכחותם של תושבי דהמש ואת דבריהם הרהוטים והמשכנעים?

 

 

 

לביא, כפי שנזכר קודם, מקדם תוכנית בנייה של מתחם מגורים ועסקים שיעמוד בכניסה לכפר דהמש, מתחם שייקרא "מתחם מכבי". אותו מתחם מאושר על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. אותו מתחם לא רק שיחסום את דרך הגישה היחידה לכפר, מרחוב החשמונאים המחבר בין רמלה ללוד, אלא שנוכחותם של תושבי דהמש הערביים מאחורי המתחם המתוכנן, אולי תפריע להצגתו כאטרקטיבי. שמו של לביא עלה לא מזמן בחדשות, כאשר בתחקיר שערך "גלובס" הוזכר בפרשות שחיתות שונות המלוות אותו מתחילת כהונתו כראש עיריית רמלה מ-1993. כל פרשות השחיתות קשורות לענייני נדל"ן, פרטיים, של לביא עצמו, ופרשות של מקורביו, שאת ענייניהם קידם ופיתח, למרות הגבלות בחוק.

 

 

 

לפני שנתיים היה לביא מועמד לתפקיד מנהל מינהל מקרקעי ישראל. תארו לכם, כמה כוח יש לשחיתות ולגזענות. לביא צוטט לא אחת באמירות גזעניות ואלימות במיוחד כלפי האוכלוסייה הערבית ברמלה. בראיון בנושא מתן שמות ערביים לרחובות בהם הרוב המכריע של האוכלוסייה הינו ערבי, ציין מר לביא, בין היתר, את הדברים להלן:

 

"לא מוצא חן בעיניהם (של התושבים הערביים), שילכו לגור בג'לג'וליה, שזה שם ערבי, מה קרה, מה? למה שאני אחליף את השם, בגלל שג'מאל אחד רוצה להחליף את השם או בגלל שאיזה מוחמד אחד, רוצה להחליף את השם? שיחליף את אללה שלו, מה קרה?" ...שילכו להזדיין . כולם, אתה יכול לרשום ככותרת! אתם גם כן הייתם שפוטים של כל מזדיין בתחת ערבי, מה קרה"

 

רון פיינריך, "שהערבים ברמלה ילכו לג'לג'וליה", העיתון "איילון מרשת "ידיעות תקשורת", 1.12.06

 

 

 

גזען, גס ואלים. מי שעומד מאחורי הקלעים של ועדות התכנון למיניהן רוצה כנראה למחוק כפר, שקיים עוד לפני קום המדינה, שזכות תושביו לגור בו ככל אזרח, רק בגלל גחמותיו הנדל"ניות והעסקיות, וה"צליינות" הגזענית, הבלתי נלאית שלו, שלו ושל אחרים, שחושבים שיוכלו לגרש את התושבים הערביים בארץ ישראל. לביא שוכח, או מתעלם כנראה, מכך שהעיר רמלה היא ערבית במקור עוד מהמאה ה-8, ושמקור שמה הוא רמל (חול, ???).

 

 

 

 

 

מה עוד ניתן לעשות?תושבי הכפר מתכוונים להגיש ערר על החלטת הוועדה. אני מציע אפילו לנסות לפנות לבג"ץ. אני שב וקורא לחברי הכנסת השונים לפעול למען הנושא בדחיפות, שב ופונה לעיתונאים ולאנשי התקשורת השונים לסקר בחיוב את המאבק להכרה בכפר. בין התאריכים 9-13 ביולי תתקיים קייטנה לילדי הכפר שארגנה קבוצת חֻ'טוָה (צעד). ב-13 ליולי תתקיים אחר הצהריים ברמלה הפגנה ארצית יהודית-ערבית נגד הריסות בתים, נגד הנישול ובתביעה להכרה מלאה בדהמש. התהלוכה (המאושרת) תצא מבית המשפט ברמלה, שדרות ויצמן 3, בשעה 18:00. לאחר מכן יתקיים ערב מחאה וסולידריות ששמו "ליל הבולדוזרים". ב-14 ביולי יתקיים בביה"מש המחוזי בפתח תקווה (מאחורי הקניון הגדול) דיון בהקפאת צווי ההריסה העומדים על 13 מבתי הכפר.

 

 

 

בואו לתמוך במאבקם העיקש והצודק של תושבי דהמש!

 

  

 

פורסם לראשונה באתר העוקץ

 

 

 

נכתב על ידי שי אריה מזרחי , 7/7/2010 10:05   בקטגוריות דהמש, רמלה, יצחק אורפז, גזענות, עראפת איסמעיל, שי אריה מזרחי  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אריק בנדק-חביב ב-7/7/2010 19:12
 



הסיפור העגום והמכעיס של כפר דהמש


ביום חמישי האחרון, ה-13/05/2010, ביקרנו חברי קבוצת גרילה תרבות, קבוצת משוררים וסופרים הפועלת למען מאבקים חברתיים, בכפר דהמש הסמוך לרמלה והתוודענו לסיפור העגום והמכעיס של תושבי הכפר. כפר דהמש שמונה 600 תושבים, זוכה כבר זמן רב מהרשויות לזלזול ולאפלייה. בכפר אין תשתיות של פינוי אשפה, אין דרכים סלולות, חשמל ומים, לא קיים רישום כתובת מדויקת במרשם האוכלוסין (בת.ז.)  ועוד תשתיות וזכויות חשובות. למעשה קיימת בכפר הפרה בוטה ומתמשכת של זכותו הבסיסית של אדם לחיות בכבוד וזכויות אזרח ואדם בסיסיות אחרות.

לדברי יו"ר ועד הכפר, ערפאת איסמעיל, קיימת נכונות תמידית של תושבי הכפר לשלם את האגרות והמסים הנדרשים שיאפשרו פיתוח תשתיות, מים, חשמל, פינוי אשפה ועוד, אך הרשויות מסרבות לקבל את הנכונות הזאת משום שאינן רוצות להכיר בזכותם של תושבי הכפר לחיות ככל אזרח. על 13 מבתי הכפר קיימים כיום צווי הריסה העלולים להתממש בימים הקרובים, ויותירו כ-100 מתושבי הכפר ללא קורת גג. כל זאת למרות שקיים תהליך של תכנון לכפר, שתוכנן ע"י תושבי הכפר והוגש לעיריית רמלה, התכניות שכובות כבר חודשים במגירות ולא זוכות להתייחסות. 

ביום שני הקרוב, ה-17/05 תתקיים הפגנה של תושבי הכפר מול ביהמ"ש המחוזי בפ"ת (מאחורי הקניון הגדול) ב-10:30, בעת דיון שיתקיים בנוגע לעתירתם של תושבי הכפר כנגד צווי ההריסה. כולם מוזמנים.

לשירים שהוקראו באירוע:

http://www.gerila.co.il/he/Text.aspx?iid=395&p=1

נכתב על ידי שי אריה מזרחי , 16/5/2010 02:12   בקטגוריות גרילה תרבות, דהמש, עראפת איסמעיל, רמלה, שי אריה מזרחי  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הדס ב-16/7/2014 06:26
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , תרשו לי להעיר , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשי אריה מזרחי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שי אריה מזרחי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)