לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

משחרר לחץ


בלוג של ביקורת. על סרטים, חיים, מתים ומה שיבוא.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


5/2014

פושטים רגל


ושוב הגענו לקרב השנתי הגדול, בו נבחנת עוצמתו של הצבא הישראלי. הקרב על תוספת התקציב, כמובן.

חיפוש זריז באינטרנט ("תוספת לתקציב הביטחון". תנסו בעצמכם) מעלה שרק לפני חצי שנה, בדצמבר, קיבל משרד הביטחון תוספת של למעלה מ 5 מיליארד שקלים. למעשה, אני לא בדיוק סגור על הסכום, כי בכתבות שונות, אפילו מאותו היום, רשומים סכומים שונים. אבל לפחות 3 מיליארד הם קיבלו.

כמו כן גיליתי, שכבר 3 חודשים לאחר מכן התחילו לבקש סכום נוסף.

בואו נניח שהאנשים במערכת הביטחון האמונים על תכנון ובקרת התקציב השנתי הם אנשים רציניים, אמינים ומקצועיים (אח"כ, בלילה, תעשו תרגיל מחשבתי - תניחו שהם לא). אז איך זה שפתאום, באמצע השנה, באמצע כל שנה בעצם, חסרים להם מיליארדים? איך זה שבכל המערכת הגדולה הזאת, המקום היחיד שניתן לקצץ ולצמצם בו הוא בכשירות המבצעית וביכולות הצבאיות של הצבא?

לשאלה הראשונה התשובה שהכי נראית לי היא שפשוט דרישות הביטחון כל כך דינמיות ומשתנות, שפשוט אי אפשר לתכנן תקציב לתחום כזה. פשוט אי אפשר לחזות מראש.

לשאלה השניה יש לי תשובה שלא מסתדרת עם ההנחה הראשונית שכתבתי למעלה וחוץ מזה היא עלולה להעליב כמה אנשים עם גישה לכלי נשק. אז התשובה תהיה שצה"ל הוא גוף רזה, יעיל וחסכוני. אין יותר איפה לקצץ!

אז מה עושים? הכורח הביטחוני דורש מהמדינה יותר ויותר משאבים כל שנה. כמו בור ללא תחתית, הכסף נעלם בפנים ואף פעם לא מספיק. המקורות היחידים הם תקציב המדינה, ז"א לקצץ למשרדים האחרים, או מהאזרחים - להעלות מיסים. בסוף לא ישאר כסף אפילו למלחמה בתאונות הדרכים. מי שלא ימות במלחמה ימות בתאונה. או שכל המשכורת תילך למס הכנסה. אנחנו לא אוהבים אף אחד מהרעיונות האלו.

אז הנה כמה רעיונות אחרים.

הראשון, בדומה למיסים, גם הוא מגיע ישירות מהאזרחים. מכיוון שהצבא נוגע בעיקר לחיילים, ניקח את הכסף, בצורה מתוחכמת, ממשפחות החיילים. זה כבר נעשה בעבר, אולי אפילו גם כיום. כשאני שרתתי, דרשו(!) מאיתנו להביא מהבית דברים כמו פליירים, סכיני חיתוך, פנימיות של גלגלי מכונית ועוד ועוד. זה היה למעשה מס שרות. מי ששירת שילם. אפשר להרחיב קצת את רשימת הקניות: החיילים יביאו נשק, כדורים, סולר לנגמשים ולטנקים. בעצם יביאו גם טנקים, למה לא?

אבל זה יוצא כבר יקר מאד. החרדים שעומדים להיות מגוייסים (וצהל ישקיע המון כסף בלהתאים להם את הצבא... הנה מקום לקצץ בו) הם עניים ולא יעמדו בזה. בואו נחשוב על רעיון אחר - לפרק את הצבא.

לפי מה שאני שומע בחדשות, הקיצוצים המתוכננים הם באימוני החיילים. מבטלים את אימוני המילואים ומקצצים באימוני הסדיר. מקצצים ברכישת אמצעי לחימה חדשים ובשמירה על תקינות אלו הקיימים כבר. מה כל זה אומר? שצהל לא יוכל לבצע את המשימה הרשמית שלו - להגן ולהילחם על מדינת ישראל.

אז אם ממילא הוא לא יוכל לבצע את המשימה, אז למה להשקיע בו כסף? צריך לשלם פנסיות לגימלאי צהל? נשלם. זה סכום ידוע מראש בכל שנה. נקצה רק אותו ואת כל השאר לא נצטרך. יהיה יותר לחינוך ורווחה.

נכתב על ידי , 21/5/2014 19:40   בקטגוריות הגיגים ללא משמעות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסטאטלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סטאטלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)