לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

משחרר לחץ


בלוג של ביקורת. על סרטים, חיים, מתים ומה שיבוא.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2014

מי אמר שלא צריך בחירות?


מיד כשנודע שראש הממשלה פיטר את השרים ובעצם שולח את הכנסת הביתה ואותנו למערכת בחירות חדשה, התחילו אנשים רבים להתמרמר - למה צריך בחירות עכשיו? על מה בעצם הולכים לבחירות? על כלום! על בעיות אישיות!

 

אני דוקא חושב שכן צריך בחירות עכשיו. הממשלה הזאת לא הצליחה להתמודד עם "איתני הטבע". לפני צוק איתן פימפמו לנו כל הזמן שישראל לא רוצה מלחמה, שהחמאס לא רוצים מלחמה. והנה, נגררנו למלחמה. גם עכשיו, סיפרו לנו שאף אחד לא רוצה בחירות ואף אחד לא רוצה להחליף את הקואליציה. ליברמן ניסה להתנהג כמו מבוגר אחראי אבל זה לא בטבע שלו. הוא נהנה יותר מדי לראות את שותפיו לממשלה נלחמים זה בזה (ובזו).

אז ממשלה כזו, שנגררת למקומות שהצהרתית היא לא רוצה להיות בהם, חובה להחליף.

 

התקופה שבה למפלגה אחת יש 40 מנדטים כנראה חלפה ולא תחזור לתקופה ארוכה. זו סתם תחושת בטן שלי, אבל אמשיך לפיה.

היום יש הרבה מפלגות קטנות. כבר לא יהיו קטנות מאד, כי העלו את אחוז החסימה. גם שיטת האיחוד לצורך הבחירות לא ממש מבטיחה גידול אמיתי. ראו את הליכוד וישראל ביתנו. מהר מאד הם נפרדו שוב ופועלים כיום כשתי סיעות נפרדות. אז גם אם הרצוג או לפיד חושבים על צרוף של ליבני/מופז/מישהו אחר, זה לא יבטיח להם כלום לאורך זמן.

מה שצריכים כולם לעשות, נבחרי ציבור ואזרחים פשוטים כאחד, זה להבין את המציאות החדשה ולקבל אותה. כדי לקיים ממשלה ומדינה מתפקדות צריך לשתף פעולה. צריך לפעול באמת לטובת האזרחים ולא למען אינטרסים צרים של מגזר או מפלגה.

חוק השקיות למשל, לא נועד להיטיב עם עמיר פרץ ובני משפחתו. הוא נועד לשפר את איכות הסביבה של כלל האזרחים. אפשר להתווכח אם הוא חוק טוב ומועיל או לא. אך לאחר שהממשלה קיבלה אותו והחליטה שצריך להעביר אותו, אז צריך לעשות זאת גם אם השר הממונה רב עם ראש הממשלה והתפטר.

 

אם נסתכל לרגע על אחותינו הגדולה - ארה"ב, ניזכר שעכשיו הנשיא שם ממפלגה אחת ואילו רוב חברי הפרלמנט הם מהמפלגה האחרת. נכון, הם לא יעשו חיים קלים אחד לשני, אבל בעיקרון הם מבינים שצריך לשתף פעולה ולהתפשר פה ושם כדי שהמדינה תוכל לתפקד.

זה גם מה שידרש מהפוליטיקאים שלנו מעכשיו והלאה. אולי לא כולם יבינו את זה אחרי הבחירות הקרובות ואז נצטרך עוד בחירות מהר מאד. אך בסופו של תהליך, מי שיפנים ויעבוד לפי המציאות החדשה, יוכל להיות המנהיג הדגול הבא של ישראל.

נכתב על ידי , 5/12/2014 20:29   בקטגוריות הגיגים ללא משמעות  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסטאטלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סטאטלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)