לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

משחרר לחץ


בלוג של ביקורת. על סרטים, חיים, מתים ומה שיבוא.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2015

שידור חוזר?


אני לא יודע מי פגע בשיירה של חיזבאללה והאירנים בגולן לפני שבועיים. החיזבאללה האשימו את ישראל. פעם היינו אומרים שברור שהם מאשימים את ישראל. היום, זה כבר לא כל כך ברור. היום יש את אירגוני המורדים שנלחמים נגד אסד ובני בריתו. בעצם יותר קל לחיזבאללה להאשים אותם, אם הם לא רוצים להסתבך כרגע עם ישראל.

שימו לב להשתלשלות הארועים. לי זה נראה די פשוט:

ישראל (שוב, לטענת חיזבאללה) פוגעת בכלי רכב של החיזבאללה.

כמה ימים לאחר מכן חיזבאללה פוגעים בכלי רכב של צה"ל, ליד רג'ר.

צה"ל מגיב מיד בירי ארטילרי לעבר דרום לבנון.

חיזבאללה מגיב בירי ארטילרי למוצבים בהר דב.

לשיטתם הם מגיבים בדיוק ובאותה מידה כמו שצה"ל פגע בהם. מה זה אומר על ההרתעה המפורסמת של צה"ל? גם היא במידה.

ושימו לב לשיח בתקשורת בארץ. כל הפרשנים אומרים שבצד שלנו חושבים איך להגיב, כך שלא תתפתח מלחמה חדשה עם החיזבאללה. זאת אומרת, שגם הם מרתיעים אותנו.

בסך הכל, בשנים האחרונות, גרמנו נזקים כבדים לחיזבאללה. ז"א אני לא בטוח שזה אנחנו. אבל הרבה התקפות על מחסני נשק ושיירות בסוריה מיוחסות לישראל. אם אני זוכר נכון, לא היתה עד עכשיו תגובה צבאית ישירה להתקפות אלו. אז אנחנו "מובילים". אפשר להשתמש בעובדה זו "להסביר" למה אנחנו ננצור את האש עכשיו, במידה ואכן כך יהיה.

 

אנחנו לא רוצים להגרר למלחמה! את אותם מילים שמענו גם בתחילת הקיץ. בשבועות ובימים לפני צוק איתן. אז היה כח עליון שגרר אותנו לעימות הזה נגד רצוננו. האם הפעם נצליח לגבור על אותו כח עליון? אני לא לגמרי בטוח. אותו הצמד - נתניהו ויעלון, שהובילו אותנו אז בביטחה ובחוסר רצון לעימות, יכולים לעשות זאת שוב באותו חוסר רצון.

 

אני מקוה שהם יתאפקו עד לאחר הבחירות. ועוד יותר אני מקווה שלאחר הבחירות הצמד הזה כבר לא יהיה בעמדת השפעה בנוגע לעיניינים כאלה.

נכתב על ידי , 29/1/2015 21:21   בקטגוריות Be afraid&catdesc= be very afraid  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לסטאטלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על סטאטלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)