לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

מותר לעשן


לא כל בלוג צריך תיאור.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2006

מכתב שכתבתי לאליעזר שטרן.


אחרי קריאת הכתבה של אחוזי הגיוס הנמוכים בידיעות, כתבתי מכתב לאליעזר שטרן ושלחתי אותו למערכת ידיעות, עם בקשה שיעבירו אותו למענו הנכון. (כן, אני יודע, אין הרבה סיכוי שזה יקרה.)


מר שטרן היקר.
קראתי בעניין רק את הכתבה במוסף השבת של ידיעות אחרונות בה העברת ביקורת נוקבת על נתוני הגיוס של תל אביב וגוש דן והייתי חייב להגיב. את מכתבי זה אנסה לשלוח אליך דרך יוסי ישעיהו שחתום על הכתבה כיוון שאין לי את כתובת הדואל האישית שלך.
בכתבה אתה מעלה ניחושים רבים לגבי הסיבות שגורמות לאחוזי גיוס כה נמוכים מתל אביב ואחוזי פטורים נפשיים כה גבוהים, אתה מדבר על חינוך לערכים בתיכונים, על "תחושת קהילתיות" ו"מחוייבות לעזרה הדדית" שחסרים לדעתך בתל אביב, בקיצור, אתה יורה לכל הכיוונים וכרגיל, כמו שלמדנו לצפות מצה"ל, מפספס לחלוטין את המטרה האמיתית.
אתם. אתם נכשלתם.


אני מזמין אותך, מר שטרן, לשבת עם כמה מאותם בני נוער תל אביבים אותם אתה מבקר על חוסר הערכים שלהם, ולהביט בהם כמו שצריך. שים לב שרובם יהיו עסוקים מכדי לשבת איתך, חלקם בפעילות פוליטית שמאלנית, חלקם בהתנדבות ב"תנו לחיות לחיות" או ב"אנונימוס", חלקם מפגינים נגד גדר איפהשהוא, כמעט כל אחד ואחד מהם יהיה מעורב בפעילות תרבותית או אנטי-תרבותית אחרת, הם לא נוער שיושב בבית ומאונן.

 חלק מהפרצופים שלהם בוודאי ייראו לך מוכרים, את רובם ראית לפני עשר שנים, בכיכר מסויימת בעיר מסויימת במרכז הארץ כשהיא  התמלאה באלפים, עשרות אלפים לפעמים, שבאו לבכות את הדמוקרטיה הישראלית. עשרות אלפי מילים נכתבו בכל העיתונים על הנוער הנהדר שלנו, כל כך אכפתי, כל כך מרגיש. ועכשיו, עשור לאחר מכן, נעלם הנוער הזה כאילו בלעה אותו האדמה, ומה השתנה בעשור האחרון ? כלום. הנוער הוא בדיוק אותו נוער.
אבל המטרות שלו, מר שטרן, אינן חופפות את שלך יותר.


 הנוער התל אביבי לא מאמין לך מר שטרן, לא לך ולא לרמטכ"ל, וגם ראש הממשלה הוא אצלו על תנאי. כולכם אכזבתם את הוריו, את אחיו הגדולים והוא לא מתכוון לשבת בשתיקה בעודו מעביר ניירות מצד אחד לצד השני בתפקיד נוח בקריה ולהביט בכם מאכזבים גם אותו. בהודו יותר נוח. באזרחות יש יותר כסף. זהו ההבדל הגדול מר שטרן, בין תל אביב לפריפריות שלה, הנוער התל אביבי מפוכח יותר וממולח יותר, הוא רואה דרך המסיכות, הנוער שלנו קרא את "מלכוד 22" ואת "ג'וני שב משדה הקרב" לפני שהוא התגייס, ולא אחרי.
הנוער התל אביבי לא מבין, ובכנות, קשה מאוד להתווכח איתו, למה הוא צריך לשרת מדינה שלא תשרת אותו כשיזקין, לשרת צבא שלא משרת את מטרותיו ולהגן על מדינה שלא מגנה עליו.
 במשך שנים החזקתם מעל ראשיהם את הבלוף הזה הקרוי פרופיל 21. "לא תמצאו עבודה" הזהירו את הנוער "אנשים יסתכלו עליכם בעין עקומה" ובכן ידידי, הבלוף התגלה. עם פרופיל 21 אי אפשר לעבוד בדואר , בשב"ס או במשטרה. שלושה עבודות שגורמות לאנשים להסתכל עליכם בעין עקומה.


למדינה ולאזרח חוזה לא כתוב, המדינה מתחייבת לא לנצל את הכוח המוחלט שיש לה לרעה והאזרח מתחייב לכלכל את המדינה ולשמור עליה. המדינה הפרה את החוזה הזה בעשרות דרכים ואין לה היום לגיטימציה להתלונן.

 אחוזי הגיוס הנמוכים הם הסנונית הראשונה שלך מר שטרן, טול קורה מבין עיניך. סנונית זו מבשרת את מותו של המשטר הישראלי הנוכחי, שכן אחוז הגיוס הנמוך משקף את אחוז האמון הנמוך שיש לאזרח במדינה, ואותו נוער נפלא שבוחר בדרך הנכונה ביותר להפגין את הגועל שהוא מרגיש כלפי המשטר, אותו נוער יהיה רוב בתוך כמה שנים. בתוך כמה עשרות שנים אחד מהם יהיה שר בטחון, אולי אפילו ראש ממשלה.

 


נכתב על ידי , 2/9/2006 19:51  
47 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

מין: זכר

תמונה




71,245

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לארז הוכמן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ארז הוכמן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)