לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2009

כמה דברים על החיים שצפויים


אני מניח יד על הבטן של אמא שלך ומרגיש אותך זז בפנים. על מה אתה חושב עכשיו? אתה יודע שבעוד שלושה חודשים בערך תצא משם לאור העולם הזה, להתחיל לחיות את החיים שממתינים לך? אם אתה חושב על מה שעומד לקרות בקרוב, אתה בטח קצת נלחץ, כי אין לך מושג מה זה הקולות האלו שאתה שומע ומה מחכה שם. אז בוא ואספר לך כמה דברים על העולם הזה שמחוץ לרחם.

 

ראשית, כדאי שתדע שזה הרבה פחות גרוע ממה שנדמה לפעמים. למעשה, החיים האלה והעולם הזה, יש בהם הרבה מאוד הזדמנויות לאושר והנאה. ישנם מקומות כל כך יפים שתוכל להתבונן בהם שעות ולהנות מעצם ההתבוננות. יש בני אדם שהשהייה במחיצתם תגרום לך לצחוק, להתפעל, להתעניין ולהיות מאושר מעצם ההכרות איתם. אני מקווה כמובן ששניים מהאנשים האלו יהיו אמא שלך ואני. יש מוסיקה שתשמע ותגרום לך עונג אדיר וספרים שתקרא שידהימו אותך לגמרי בעוצמתם, ואמנות שתפיח בך השראה אדירה.

 

עם זאת, צריך לזכור שלפעמים הדברים הם כמו שהם נראים, והם ממש לא משהו. יש סבל בעולם ויש כעס ושנאה. יש מקומות כל כך איומים שהם יכולים לגרום לך סבל אפילו אם רק תקרא עליהם או תראה אותם בטלוויזיה. ישנם אנשים שהאינטראקציה איתם, גם אם היא שולית לכאורה, יכולה לגרום לך צער וסבל. מאנשים כאלה ומקומות כאלה יש להיזהר ולנסות להימנע עד כמה שניתן. במקרים האלה רצוי להקשיב לאינסטינקטים שלך, הם בדרך כלל צודקים לגבי אישיותו של אדם או מהותו של מקום.

 

אני יודע שהפסקה הקודמת נשמעת מפחידה ומאיימת. אבל אין מה לפחד, הרי בסופו של דבר גם האנשים הטובים וגם הרעים חיים בעולם הזה, ובסופו של דבר, כולם מצליחים לשרוד בו. ההבדל היחיד בין אנשים ששורדים בעולם הזה, הוא עד כמה טוב להם בזמן שהם עושים זאת. והשאלה עד כמה טוב לך, למרבה השמחה, תלויה בעיקר בך. ככל שתכיר את עצמך טוב יותר ותדע על עצמך מה עושה לך טוב, מה גורם לך הנאה, מי האנשים שאתה אוהב ומהם המקומות בהם אתה מעוניין לשהות, כך תוכל יותר להיות מרוצה מחייך וכך יהיה לך טוב יותר רוב הזמן.

 

הזהר מהתסכול, מהייאוש, מהחרטה ומהעיסוק במה יכול היה להיות או מה יהיה. השתדל להימנע מכל אלה, באשר הם מיותרים לגמרי, כמו רוב ההתעסקות בלא נודע. העבר עבר כבר ועיסוק במה שקרה, מעבר מהניסיון ללמוד כיצד להתנהג בסיטואציות דומות בעתיד, מיותר לגמרי. העתיד, עתיד לקרות בעתיד ואין לנו הרבה השפעה עליו, גם אם נעסוק במשך שעות רבות במחשבות ותכנונים, הרי שבסופו של דבר, כמעט תמיד, הדברים מתרחשים אחרת משתכננו. תתרכז בעכשיו, במה שקורה כעת, ובשאלה כיצד אפשר לגרום לזמן הזה להיות מנוצל טוב יותר. ניצול טוב של הזמן הוא עשיית דבר מה שגורם לך סיפוק, הנאה או שמחה.

 

ברור שלא הכל שחור ולבן וברור שגם מה שכתוב למעלה אינו מדויק ונכון תמיד, כי גם כזה הוא העולם וכאלה הם החיים – לא וודאיים, לא ברורים ולא חד משמעיים. זה נשמע מבלבל, אבל שוב, אנחנו כאן כדי לעזור לך להסתדר עם זה, להבין איך זה עובד ואיך להשתמש בזה נכון. אז לפעמים תכעס, לפעמים תהיה עצוב, לפעמים תתאכזב ולפעמים תתייאש. אבל ביתר הזמן יהיה לך טוב ותהיה מאושר לחיות על ההזדמנות לחיות את החיים האלה, בעולם הזה. וכמו חיסון, שלרגע הוא כואב אבל אחר כך הוא מועיל, יהיה הרגעים הכואבים והקשים בחיים, כואבים וקשים רק לרגע ולאחר מכן יתגלו כמועילים.

 

כל זה אמנם נשמע מסובך, וזה עלול להיות מסובך עוד יותר, אבל אנחנו ננסה לעזור לך כדי שתגיע לזה. דע שאתה תוכל להגיד לנו מה שתרצה, להביע כל שאיפה ולהתעניין בכל דבר, ללכת לכל כיוון שליבך מושך אותך אליו, ושאנחנו נתמוך בך ונעזור לך לבדוק כל פינה בנבכי נפשך, עד שתגיע לאמת הפנימית שלך. עד שתצליח להפיק את המיטב מזמנך. אין דבר שתוכל לרצות שיאכזב אותנו, אין מילה שתוכל לומר שתפגע בנו. תראה מה זה, אתה עוד לא ממש איתנו, עוד לא נולדת, וכבר אוהבים אותך עד כדי כך שמוכנים לקבל אותך ללא תנאים מוקדמים.

נכתב על ידי , 22/6/2009 13:51   בקטגוריות אוטוביוגרפי, הגות?, מכתב  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מישהו אחר ב-23/6/2009 10:34




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)