לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


8/2009

ובניו


החופש הגדול בעיצומו. השמש לוהטת בשמיים. הילדים מציפים את המשרדים. וכולם מנסים לעבוד פחות. אני זוכר ביקור אחד במקום העבודה האחרון של אמא שלי. לא היה אז חופש גדול, כי עוד לא הייתי בבית הספר. אבל אני זוכר את המשרד ההוא, עם דגם מוקטן של בניין במרכזו. ישבתי על הרצפה ושיחקתי במשהו. לאחר מכן כבר לא הגעתי לעבודה של ההורים. אולי אחת לכמה זמן הגעתי לעבודה של אבא, אבל זו לא עבודה משרדית סטנדרטית.

 

כשאתה ילד בחופש גדול ומגיע לעבודה של אבא או אמא אתה לא מודע לזה בעצם, אבל זו הזדמנות נהדרת לרוץ במסדרונות, להשתטח על הרצפה, ללכלך את הקירות, להתפרע ולצעוק, במקום שהוא מסוג המקומות שאחר כך במשך כל חייך הבוגרים תהיה מוכן לשלם כדי לעשות בהם את כל הדברים האלה.

 

ובכל זאת אני תוהה, מה מרגיש ילד שמגיע לעבודה של אבא או אמא ורואה שלמעשה העבודה שלהם היא לשבת ליד מחשב כל היום, לקבל הוראות מאיזה אחד שגם כן יושב ליד מחשב כל היום, ולשתות קפה בהפסקה. האם הילד הזה ישאף לעבודה משרדית או יחלום על נהיגה בטרקטור?

 

השיפוצים באבן גבירול נמשכים והבוקר ראיתי את הילד של נהג הטרקטור יושב לידו על הטרקטור, הוא נראה מאוד מרוצה מהעניין. מצד שני, אולי הילד הזה חושב לעצמו למה אבא צריך להזיע בעבודה, לשאוף עשן מכוניות ולשמוע רעש כל הזמן. האם הילד הזה לא ישאף לעבודה משרדית כלשהי?

 

בסופו של דבר, באופן אולי לא מפתיע, ילדים רבים בוחרים במקצוע של ההורים. כמו בעבר, כשהאב היה סנדלר והבן היה לומד את המקצוע והופך לסנדלר בעצמו. גם היום חברות מסוג של "ובניו" קיימות בכמויות, גם אם אינן נקראות "ובניו". אני יכול רק להניח שיותר משיש ילדים של בעלי מקצוע שלקחו על עצמן את מקצוע הוריהם, יש ילדים ששאפו להשתלב במקצוע של הוריהם אך לא הצליחו או מסיבות אחרות בחרו במקצוע אחר, אבל בלבם עוד מפעם הרצון להיות כמו ההורים, לעבוד במשרד משמים או לנהוג על טרקטור צהוב בכביש לוהט.

נכתב על ידי , 17/8/2009 09:20   בקטגוריות הגות?, מה אני חושב על, עבודה  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של The Witch ב-19/8/2009 15:04




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)