לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2010

להיות יהודי, ישראל, שמאלני


זה הולך ונהיה קשה יותר ויותר להיות ישראלי בעולם. גם ככה מאז ומעולם היה קשה להיות יהודי וישראלי, ועכשיו זה אפילו קשה יותר. לך תסביר עכשיו לאנשים שלא מכאן מה הסיפור שלך. לך תצדיק את ההתנהגות של המדינה שלך, שאתה סך הכל חלק ממנה והכל, אבל לא ממש מסכים איתה. בכלל, זה קצת מוזר להיות חלק ממדינה, דמוקרטית לכאורה, ולטעון שהמעשים שלה לא קשורים אליך. קצת כמו הורים עם ילד פרוע שמתנערים מאחריות על התנהגותו. כמו ללכת ברחוב עם חבר שמשתולל ולנסות להתנהג כאילו "מי זה, אני לא מכיר אותו בכלל".

 

ובכל זאת, אני יהודי וישראלי ואני חלק מכל הסיפור הזה של המדינה הזאת, אז בטח שיש לי איזושהי אחריות להתנהגות שלה, אפילו שאני לא מסכים איתה חלק מהזמן (חלק ניכר מהזמן). וזה מביא אותי לנקודה השניה - זה הולך ונהיה קשה יותר ויותר להיות שמאלני במדינה הזאת. אתה רוצה שלום, אתה מוכן לוויתורים כואבים וכו', אתה יודע שרעיונות ואידיאלים כמו חמאס וג'יהאד לא מתים, בטח לא בגלל מצור ומלחמות. אתה יודע שאין דוגמאות בהיסטוריה לכובשים שנשארו לשלוט בשטחים כבושים לאורך זמן בלי התמרדות של הכבושים ומבלי שהאימפריה שלהם התמוטטה בסוף. ואתה לא רוצה להיות כאן כשהכל יתמוטט. וזה מרגיש לך ממש קרוב המועד הזה שבו הכל יתמוטט. ובכל זאת, אין הרבה שאתה יכול לעשות. אתה יכול לצאת אולי להפגנה בתל אביב ולספוג קללות ורימון עשן ואפילו אלימות. אבל אתה לא ממש אורי אבנרי.

 

אז אתה יכול לכתוב איזה פוסט ולספוג את הקללות והכעס עליך, כי אתה עוכר ישראל, ובוגד וסמולן, ומוכן לתת לפלסטינים בעזה לחיות טוב כשגלעד שליט בשבי, כי אתה תמים מדי וחושב שדווקא זה יחליש את החמאס, כשבעצם ברור שזה רק יחזק אותו (ולמרות שברור שגם המצור וחומת מגן רק חיזקו אותו). אתה תספוג את הקללות ותמשיך הלאה בדרכך, והמדינה תמשיך בדרכה המסוכנת ימינה עד להתמוטטותה הסופית של האימפריה הישראלית (התהליך כבר החל, לא?). ותמשיך להתלונן שקשה להיות בעולם הזה יהודי, ישראלי, שמאלני, כי הכל כל כך מקצין והמתונים הם אלה שאוכלים אותה. כי אם פעם היה לי ברור שמה שהאנשים רוצים סך הכל זה לחיות מיום ליום, בשקט ושלווה, וכל השאר שטויות, הרי שהיום אני מבין שיותר חשוב לרוב האנשים לשנוא את האחר, לא לוותר על אדמות, לא לוותר על אידיאלים ולא לוותר על עקרונות שכל עניינם הוא עקרון בלבד. יותר מזה, הם מוכנים לאבד הכל, לרבות החיים שלהם, רק לא לוותר לאחר, רק לא להודות שטעינו.

 

 

נכתב על ידי , 6/6/2010 12:26   בקטגוריות אוטוביוגרפי, אקטואליה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של פוקס ב-7/6/2010 16:59




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)