לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


10/2010

נאמנים כל הדרך לאבדון


לא לעתים קרובות ניתנת לבני אדם ההזדמנות לראות ולחוות את תהליך הפיכת מדינתם ממדינה דמוקרטית למדינה פונדמנטליסטית נבערת. על כן אני מודה לשרי הממשלה שנותנים לי את ההזדמנות לחיות את ההיסטוריה של סוף המדינה, כשהם מצעידים בבטחה, צעד אחר צעד, את כולנו אל עבר פי התהום של דיקטטורה פונדמנטליסית מטורפת וטיפשה.

 

תודה לכם, שרים יקרים, על הזלזול במסורת היהודית והציונית, על ההתעלמות הבוטה מערכי הדמוקרטיה, מהרעיונות שבאו לידי ביטוי במגילת העצמאות ובבסיסם זכויות האדם והפרט, מעקרון השוויון והחירות שהיא מיסודותיה של הדמוקרטיה.

 

כמה אוויל צריך להיות שר על מנת לאשר חוק שיחול רק על כל מי שאינו יהודי? כמה חוקתי וצודק יכול להיות חוק כזה? ובכלל, עד כמה הגיוני לייצר חוק כזה כשהשאלה מיהו יהודי פתוחה עדיין?

 

כמה אטום צריך להיות כדי לחייב בני אדם להצהיר נאמנות לדת שאינה דתם? כמה קרוב לאינקוויזיטור ליברמן אביגדור שיזם את החוק?

 

ויודעים מה, גם אם ירצו להחיל את החוק על יהודים שמבקשים להתאזרח במדינה אני נגד. כי מהי אותה יהדות? היהדות הקונסרבטיבית? הרפורמית? האורתודוקסית? האשכנזית או הספרדית? ואם כבר יודעים אנו מהי היהדות, מה משמעות השילוב הזה של יהודית עם דמוקרטית? איך יכול אדם להצהיר נאמנות לדבר שאינו מבין? הלא מובן מאליו שההצהרה הזו ממילא ריקה מתוכן? הלא מובן מאליו שבכל מקרה הצהרות כאלה, כמו ה"אני נשבע" או "אני מצהיר" (עבור הדתיים) שבטקסי ההשבעה של צה"ל, הן סתמיות, סמליות ותו לא? וכי מה יקרה לאחר ההצהרה הזו? יעצרו אנשים כיוון שהפרו הצהרתם? האם יש להצהרות מטופשות כאלה איזושהי משמעות אופרטיבית?

 

הרי הכל רק סמל, ובמקרה הזה סמל לטמטום ולאטימות. סמל לכך שאין לנו, כמדינה, או יותר נכון לממשלה שמנהלת את המדינה, כל רצון להיות סבלניים כלפי בני דתות אחרות, או כל רצון לשתף אותם באמת ובתמים במדינה הזו. אין למדינה כל רצון באזרחים בני דתות אחרות, אלא אם ימירו את דתם, אפילו אם רק באופן סמלי. אפילו אם לא ממש באמצעות המרת דת, אלא רק כהצהרה, כי לחייב בני אדם להמיר את דתם זו דרישה דומה מדי לדרישות האינקוויזיציה וכל הצוררים האחרים של העם היהודי. ואילו אנו לא יכולים להיות כשאר הצוררים, אנו נהיה צוררים נאורים, צוררים שדורשים הצהרות ולא מעשים, צוררים חביבים עם זקן וכיפה או מבטא רוסי ושם כמו איווט.

 

תודה לכם שרים אהובים, אני ממתין בקוצר רוח לצעד הבא שלכם בדרך לאבדון.

 

אזרח שלשמחתו כבר לא צריך להצהיר דבר, כי הוא נולד לאם יהודיה במדינת ישראל וכבר הוכיח את נאמנותו למדינה מעבר לכל ספק סביר.

נכתב על ידי , 10/10/2010 15:10   בקטגוריות מה אני חושב על, אקטואליה, ביקורת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מקסיקנית אחת ב-14/10/2010 17:11




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)