לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


12/2011

השלב הבא


העקרון האבולוציוני ברור – החזק שורד. כך, היצורים בעלי התכונות החזקות ביותר, המקנות להם יתרון על פני בני מינם ומינים אחרים, ממשיכים להתקיים ולהעביר את הגנים עם התכונות הללו לדור הבא וחוזר חלילה.

 

אם להתייחס לבני האדם, הרי שהאינטליגנציה, המודעות העצמית, הרגשות והיכולת להתגבר על היצר (אם תרצו, בשפתו של פרויד, הסופר אגו) הן שהקנו לבני אדם את היתרון הזה. יתר על כן, היכולות הללו גם אפשרו לבני האדם להתארגן בקבוצות, חברות, תרבויות, ולמעשה לכבוש את העולם.

יצורים אחרים שכבשו את העולם הם מיני החיידקים, וירוסים וחרקים. ללא ספק צורות חיים בסיסיות יותר, אבל למעשה מספיק להיות פשוט כל כך כדי לשרוד ולהמשיך את הגזע.

 

עם זאת, ברור לגמרי, שאותן צורות חיים פשוטות יחסית, חסרות מודעות, רגשות ויכולות קוגניטיביות, יפסידו בטווח הארוך. בטווח הארוך, כך אנחנו יודעים בזכות אותה אינטליגנציה ותכונות נוספות שסייעו לנו לשרוד כל השנים הללו, העולם הזה ייכחד ואתו כל מה שחי עליו. יש הרבה סיבות שעשויות להשמיד את כוכבת הלכת שלנו, מספיקה רק אחת כדי שזה יקרה. וזה יקרה. זה קרה בעבר בכל רחבי היקום ויקרה עוד פעמים רבות בהמשך.

 

על כן, המסקנה הברורה מהתנהלותם של בני האדם היא שבני האדם מטומטמים ולמעשה הפסיקו לקחת חלק באבולוציה, בניסיון להמשיך את קיומם. בני האדם ממשיכים להתעסק במלחמות, מאבקי אגו, דתות ושטויות אחרות, וזאת במקום לנצל את היתרון היחסי שלהם, את האינטליגנציה, הרגשות, המודעות העצמית והיכולת להתגבר על היצר, ולהתאחד כדי לפעול למען המטרות הברורות שעומדות בפני בני האדם, קרי, דחיית קצו של כדור הארץ ובד בבד ממציאת פתרונות להמשך קיומו של המין האנושי גם לאחר שבעולם הזה לא ניתן יהיה להתקיים.

 

המלחמות והדתות והמאבקים התרבותיים, גזעניים, כלכליים, השיגו את שלהם ומיצו את תפקידם באבולוציה האנושית. אי אפשר לזלזל בתפקיד של כל אלו באבולוציה. הם דחפו את בני האדם קדימה. סייעו בשיפורים הטכנולוגיים, בהמצאות, תגליות מדעיות, שכלול הפילוסופיה ושכלול היכולות של האנושות להתקיים ללא דאגות הישרדותיות של ממש (לפחות חלק מהחברות האנושיות אינן עסוקות בהישרדות כל חייהן, אינן עסוקות במציאת מזון, התגוננות מפני החום והקור, אינן עסוקות בלהימנע ממפגש עם חיות טרף וכיו"ב).

 

אבל זהו, הגענו למיצוי השלב הזה של ההתפתחות האנושית וככל שנקדים להבין זאת ולהנחיל זאת לכלל בני האדם בעולם, כך ייטב. זהו עוד יתרון שיש ליכולות האנושיות. בני אדם יכולים להבין וללמוד. ואם כך, הם יכולים בהחלט להבין וללמוד שטובת האנושות חשובה מטובת דת מסוימת, תרבות מסוימת, מדינה מסוימת, אדם מסוים.

 

יש לנו היכולת היום להתאחד ולחשוב על פתרונות שיאפשרו לכלל האנושות להתקיים בכבוד ומבלי לדאוג להישרדות יומיומית. יש לנו היכולת להתאחד במטרה למצוא פתרונות להארכת חייו של כדור הארץ. יש לנו היכולת להתאחד במטרה למצוא פתרונות להמשך קיומו של המין האנושי מחוץ לכדור הארץ. יש לנו היכולות האלו, זה בסך הכל השלב הבא והמתבקש באבולוציה האנושית. אבל האנושות, לצערי, בוחרת כל יום מחדש בדה-אבולוציה, ומוכיחה שהיתרון האמיתי הוא של הוירוסים, החיידקים והחרקים, שכל עוד איננו משנים את דרכנו, יישרדו הרבה אחרינו ואולי אפילו יצליחו להמשיך להתקיים מחוץ לכדור הארץ, כי אם אנחנו לא עושים את זה, ברור שהם כן.

נכתב על ידי , 13/12/2011 10:21   בקטגוריות הגות?, מה אני חושב על  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של סבא איוב השוטה התלוי הפוך ב-30/1/2012 20:54




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)