לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


6/2013

מצבים קיצוניים מחייבים תגובה קיצונית


למעשה אני חושב שלא פעם תגובה קיצונית היא התגובה הנכונה גם במצבים מאוד מתונים. אבל זה סתם כך באופן כללי, ובכל מקרה אני לא נוהג כך, אלא רק חושב שטוב היה אילו הייתי נוהג כך. מתבטא בקיצוניות, באופן ייחודי, פועל בצורה בלתי צפויה בתגובה לכל התרחשות שגרתית. סתם כדי להיות יוצא דופן, ייחודי, כדי לאתגר את הסביבה והחברה. אבל אני לא כזה, אני סתם עוד אחד שפועל כרגיל ברוב המקרים. אפילו הקיצוניות שלי והבלתי-שגרתי שלי, הם די נורמטיביים ושגרתיים. 

 

איך שלא יהיה, הכוונה שלי בכותרת אינה כללית, אלא ספציפית, לנושא המשבר הכלכלי שפוקד את המדינה הקטנה הזאת. טורחים הפופוליטיקאים שלנו להדגיש ולהפחיד כמה שהמשבר קיצוני וקשה ולכן מחייב את הפעולות הקשות והקיצוניות של קיצוצים וגזרות וכיו"ב. אבל, אם המצב קיצוני כל כך, למה לא לנהוג באופן כל כך צפוי ושגרתי - שוב קיצוצים? שוב העלאת מיסים? אלו תגובות שגרתיות ומוכרות היטב, נוקטים אותן ברגיל בכל הזדמנות. אם המצב קיצוני חייבים לנקוט באמצעים קיצוניים וחדשנים.

 

פויר, שלאחרונה עובר איזה משבר גיל המשהו וקורה לו מה שקרה לאחרים כמו אברי גלעד או עירית לינור והוא פתאום רואה את האור בוהק בצד ימין ואצל הקפיטלזם, כתב הפעם טור שאני מסכים איתו במאה אחוז כמעט - http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000850350#fromelement=hp_deot. צריך במסגרת המשבר הזה לבטל את האיסור הפלילי של קנאביס. צריך לחוקק במהירות חוק להסדרת ייצור, מכירה וצריכה של קנאביס, לרבות מיסוי. פוטנציאל הרווח הוא עצום, מיידי, ויאפשר ביטול חלק מהגזרות.

 

ולמה לעצור בקנאביס? המצב קיצוני, אז צריך לנקוט באמצעים קיצוניים וחדשים - קדימה, היו אמיצים - הטילו מס ירושה על ירושות גדולות. הטילו מס מתנה על מתנות יקרות. הטילו מיסוי אסטרונומי על דירות יוקרה ורכבי יוקרה ועל ג'יפים וסתם רכבים מזהמים מדי. הטילו מיסים גבוהים על טיסות בביזנס או במחלקה ראשונה. קחו מהעשירים והעבירו לעניים - הגיע הזמן.

 

ולמה לעצור שם? הפסיקו לממן שירותי דת. אדם דתי, אדם מאמין, יכול לממן מכיסו את אמונותיו.

 

והמשיכו הלאה בבקשה. גם את לימודי המשפטים, מנהל העסקים ומדעי המחשב אין עוד צורך לסבסד, בוודאי לא לכולם. יש מספיקים עשירים ובני עשירים שמעוניינים ללמוד את המקצועות הללו ויכולים ומוכנים לשלם על כך. וממילא יש מספיק משפטנים ומנהלי עסקים ומתכתנים במדינה והמקצועות הללו מספיק מתגמלים כדי שישתלם ללמוד אותם (ואם לא משתלם, שלא ילמדו, העולם לא יפסיד יותר מדי אם יהיה משפטן אחד פחות). סבסדו את הלימודים של חסרי אמצעים ואת הפקולטות שאינן מבוקשות אך תורמות לתרבות ולמדע.

 

ואני לא מדבר כבר על הקיצוץ המתבקש בצבא ובמגזר הציבורי, כולל בשכר ובפנסיה - כן, אפשר לקצץ גם שם. ואני לא מדבר על מנהל מקרקעי ישראל וקק"ל, שחייבים לדאוג לכך שהציבור יהנה מדיור לכל, בכל מקום, וללא שיעבוד לנצח. הכל אפשרי, צריך רק לרצות ולעבוד בזה קצת. ברור שהכי קל לחזור ולקצץ ולהטיל מסים באותם מקומות שבכל פעם מקצצים ומטילים מסים. הכי נוח ללכת בשבילים שנסללו כבר על ידי אחרים. אבל בשביל ליצור תוואי דרך חדשה זה כבר עניין אחר. בשביל זה נחוץ אומץ של ממש. וזה, ידידי, משהו שאין לאף אחד מהפוליטיקאים שמנהלים את המדינה הזו (יש אותו אולי לבודדים שיושבים באופוזיציה או בעמדות נטולות סמכות אחרות, והם אינם מורדים מספיק ואינם קיצוניים מספיק כדי לפעול). 

נכתב על ידי , 9/6/2013 09:12   בקטגוריות מה אני חושב על, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של עינבל ב-9/6/2013 13:58




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)