לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


11/2013

בא לי לבכות


הייתי אז ילד ובמכונית של ההורים היתה קלטת ישנה עם המיטב של אריק איינשטיין, שהתנגנה בכל נסיעה ברצף אינסופי של שירים נהדרים ונוגעים ועצובים, שבתור ילד לא יכולתי להבין. סבתא שלי היתה חולה אז מאוד, ונסענו לבקר אותה הרבה, וברקע השירים של אריק. היא מתה, והשירים של אריק המשיכו להתנגן.

 

הייתי אז חייל ובמכונית שלי היה דיסק עם שירים של אריק איינשטיין, שהיינו שומעים בדרך לבסיס ובדרך חזרה. ועוד לפני שנכנסתי לרכב, היה מתנגן לי בראש ויוצא לי מהפה "כמה טוב שבאת הביתה".

 

למדתי קולנוע באוניברסיטת תל אביב, ובתור מי שהסרט הישראלי האהוב עליו ביותר הוא "מציצים", צילמתי סרט סטודנטים ברוח הסרט. שיר הפתיחה שבחרתי היה "כמה חם".

 

הילד שלי נולד ובלילות הייתי מנסה להרדים אותו ושר לו שירים. אחד השירים שהפכו לשיר ערש בשביל התינוק החמוד הזה היה "הכניסיני".

 

הילד שלי גדל והוא אוהב מכוניות, אז שיר הערש התחלף ב"סע לאט", שהוא קורא לו "נוסעים במכונית הישנה". לשירים האלה הצטרף הדי.וי.די של "כמו גדולים" וכל השירים שהוא שר שם. הילד מנסה להבין את המילים, כמו שאני ניסיתי בזמנו, ושואל אותי "למה יש נשר בשמים?" ו"למה יש ילד בתפוז?".

 

ואתמול חזרתי הביתה והילד חבוק בזרועות אמו, שניהם נראים עצובים. שאלתי מה קרה, והם הסבירו שהוא ביקש לשמוע את "עוף גוזל", והם הקשיבו לו פעמיים, וזה שיר עצוב, ואריק מת. מסתבר שבגן דיברו עליו. מסתבר שהילד אמר שאבא שלו טיפל באריק. לא יודע מאיפה הוא קיבל את הרעיון הזה, אבל אני מוכן לזרום עם זה. "אפשר לראות אותו מת?", הוא שאל אותי והייתי צריך להסביר, שוב, מה זה אומר שמישהו מת. והלכנו למחשב כדי לראות ולשמוע שירים שלו ביוטיוב. ניגנתי את "סן פרנסיסקו על המים", וסיפרתי לי איך בספטמבר האחרון הייתי שם בסן פרנסיסקו על המים, ופיזמתי את השיר, כי היה כל כך יפה שם ובכל זאת הרגשתי כל כך רחוק.

 

אני שומע את השירים שלו, שחנקו אותי בדמעות בכל כך הרבה הזדמנויות בחיי, ועכשיו שירים נוספים גורמים לדמעות לזלוג. לא רק כי הוא מת, וזה עצוב, כי אם מישהו כמוהו יכול למות אז מה יהיה על אנשים כמותנו. אלא, גם ובעיקר שמותו מסמל עבורי עוד אובדן, משהו בתרבות והישראליות שלא ישוב עוד. ואין נכונות יותר מהמילים שהוא עצמו כתב בפשטות וכנות ואמת כואבת וקול שלא אפסיק לשמוע במחשבותיי: 

 

"הוי ארצי מולדתי, את הולכת פייפן.

שברת לי את הלב לחתיכות קטנות.

היה לנו חלום ועכשיו הוא איננו.

אני כל כך עצוב, בא לי לבכות"

נכתב על ידי , 28/11/2013 09:59   בקטגוריות אוטוביוגרפי, מה אני חושב על, אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ענבל ב-4/12/2013 01:08




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)