לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2007

השואה זה כאן


כבר למעלה משבועיים מפמפים לנו לוריד בפרומואים, חדשות, אייטמים וכתבות בעיתונים, את סדרת הכתבות שערכה "עובדה" בנוגע לעבריינים לכאורה שעומדים מאחורי סוכנות הדוגמנות ה"נוצצת" וה"משגשגת" ביותר בארץ. כל הדוגמנים והדוגמניות והשחקנים והשחקניות ואפילו מאיה בוסקילה (רחמנא ליצלן!) מנוהלים על-ידי מי שמבוקש בארה"ב בגין הלבנת הון סמים. אוי ויי זמיר! ואני חשבתי שדוגמנות, עולם הזוהר והמדיה נקייה מסמים ועבריינות לפחות כמו שהפוליטיקה הישראלית נקייה מעבריינות ועבריינים (כמו שאומר בוראט ידידינו - not!).

 

אפשר להתווכח עם השיטה. אפשר לשנוא אותה גם. הצורך ברייטינג מוריד את כולם לזנות, גם עיתונאים מכובדים כמו אלה המרכיבים את הצוות של "עובדה" וסדרת הכתבות הזו שמרתקת את המדינה היא דוגמה לא רעה בכלל לכך. עם זאת, אני חושב שההפקה של "עובדה", אילנה דיין והצוות, מנצלים את השיטה היטב ומגייסים אותה למטרה ראויה, בבחינת אם אי אפשר לנצח אותם, הצטרף אליהם, ואז תזיין להם את הצורה מבפנים, באופן מחתרתי. ואכן "עובדה" עושה את זה נהדר.

 

בשבוע שעבר, כשב"עובדה" יודעים שכל העם צופה בתוכנית כדי להחשף קצת לזוהר וליוקרה (ואולי גם בשביל קצת שמחה לאיד, שהיא כל כך חשובה ליהודים שהמציאו לה גם ביטוי וגם אימרת כנף), נפתחה התוכנית בכתבה החשובה באמת, הכתבה על הילדה הפלסטינית מאריא. ל"עובדה" היה ברור שפרומואים ובהם ילדה פלסטינית מונשמת ומשותקת בכל גופה, שנעה בעזרת כיסא גלגלים ממונע, לא תביא אף אחד לצפות בתוכנית או בכתבה. היה ברור להם שצריך עוד משהו כדי שלמעלה מרבע מבתי האב בישראל ישבו מול הטלוויזיה, יזילו דמעה, יזדהו ואולי אף יצליחו להכיר בפשע הנתעב והמתמשך שמבצעים המדינה וצבאה (או של הצבא ומדינתו, תלוי כמה שמאלן אתה)  כלפי העם הפלסטיני.

 

גם השבוע תשודר הכתבה החשובה באמת לפני הכתבה הצהובה על רוברטו, מלול וועקנין מסוכנות רוברטו המפורסמת. הכתבה של איתי אנגל על האונס ההמוני בקונגו (המשך לכתבתו על רצח העם בקונגו, שלא רבים ראו מכיוון שלא פותו לצפות בתוכנית באמצעות פרומואים על דוגמניות ועבריינים). על כך כתב היום אנגל בוויינט כי "מכל כדור הארץ אין מקום נורא יותר כרגע ממזרח קונגו". אולי כך, תוך ניצול תרבות הרייטינג, יצליחו ב"עובדה" להביא לידיעת הציבור הרחב על פשעים נגד האנושות, שמתבצעים בימים אלו לא רחוק מישראל (כפי שבשבוע שעבר הראו על פשעים שמתבצעים על-ידי ישראל), כדי שאחר כך לא יוכל אף אחד לומר "לא ידעתי".

 

ובפראפרזה על הסלוגן של המתנחלים - "השואה זה כאן".

נכתב על ידי , 4/1/2007 10:32   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של זה שיודע ב-4/1/2007 21:13




41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)