לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


comme il ne faut pas

Avatarכינוי: 

בן: 44

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

נאמנים כל הדרך לאבדון


לא לעתים קרובות ניתנת לבני אדם ההזדמנות לראות ולחוות את תהליך הפיכת מדינתם ממדינה דמוקרטית למדינה פונדמנטליסטית נבערת. על כן אני מודה לשרי הממשלה שנותנים לי את ההזדמנות לחיות את ההיסטוריה של סוף המדינה, כשהם מצעידים בבטחה, צעד אחר צעד, את כולנו אל עבר פי התהום של דיקטטורה פונדמנטליסית מטורפת וטיפשה.

 

תודה לכם, שרים יקרים, על הזלזול במסורת היהודית והציונית, על ההתעלמות הבוטה מערכי הדמוקרטיה, מהרעיונות שבאו לידי ביטוי במגילת העצמאות ובבסיסם זכויות האדם והפרט, מעקרון השוויון והחירות שהיא מיסודותיה של הדמוקרטיה.

 

כמה אוויל צריך להיות שר על מנת לאשר חוק שיחול רק על כל מי שאינו יהודי? כמה חוקתי וצודק יכול להיות חוק כזה? ובכלל, עד כמה הגיוני לייצר חוק כזה כשהשאלה מיהו יהודי פתוחה עדיין?

 

כמה אטום צריך להיות כדי לחייב בני אדם להצהיר נאמנות לדת שאינה דתם? כמה קרוב לאינקוויזיטור ליברמן אביגדור שיזם את החוק?

 

ויודעים מה, גם אם ירצו להחיל את החוק על יהודים שמבקשים להתאזרח במדינה אני נגד. כי מהי אותה יהדות? היהדות הקונסרבטיבית? הרפורמית? האורתודוקסית? האשכנזית או הספרדית? ואם כבר יודעים אנו מהי היהדות, מה משמעות השילוב הזה של יהודית עם דמוקרטית? איך יכול אדם להצהיר נאמנות לדבר שאינו מבין? הלא מובן מאליו שההצהרה הזו ממילא ריקה מתוכן? הלא מובן מאליו שבכל מקרה הצהרות כאלה, כמו ה"אני נשבע" או "אני מצהיר" (עבור הדתיים) שבטקסי ההשבעה של צה"ל, הן סתמיות, סמליות ותו לא? וכי מה יקרה לאחר ההצהרה הזו? יעצרו אנשים כיוון שהפרו הצהרתם? האם יש להצהרות מטופשות כאלה איזושהי משמעות אופרטיבית?

 

הרי הכל רק סמל, ובמקרה הזה סמל לטמטום ולאטימות. סמל לכך שאין לנו, כמדינה, או יותר נכון לממשלה שמנהלת את המדינה, כל רצון להיות סבלניים כלפי בני דתות אחרות, או כל רצון לשתף אותם באמת ובתמים במדינה הזו. אין למדינה כל רצון באזרחים בני דתות אחרות, אלא אם ימירו את דתם, אפילו אם רק באופן סמלי. אפילו אם לא ממש באמצעות המרת דת, אלא רק כהצהרה, כי לחייב בני אדם להמיר את דתם זו דרישה דומה מדי לדרישות האינקוויזיציה וכל הצוררים האחרים של העם היהודי. ואילו אנו לא יכולים להיות כשאר הצוררים, אנו נהיה צוררים נאורים, צוררים שדורשים הצהרות ולא מעשים, צוררים חביבים עם זקן וכיפה או מבטא רוסי ושם כמו איווט.

 

תודה לכם שרים אהובים, אני ממתין בקוצר רוח לצעד הבא שלכם בדרך לאבדון.

 

אזרח שלשמחתו כבר לא צריך להצהיר דבר, כי הוא נולד לאם יהודיה במדינת ישראל וכבר הוכיח את נאמנותו למדינה מעבר לכל ספק סביר.

נכתב על ידי , 10/10/2010 15:10   בקטגוריות מה אני חושב על, אקטואליה, ביקורת  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מקסיקנית אחת ב-14/10/2010 17:11
 



התמונה הגדולה


ראש השנה העברי מתקרב. מה שאומר שעוד שנה עברית הסתיימה ושנה עברית חדשה מתחילה. מה שאומר ששוב מתחילים הסיכומים של השנה האחרונה. אנחנו מסתכלים אחורה על מה שהיה ומרוצים יותר או פחות ממה שהיה. העיתונים מסקרים את השנה החולפת ומסכמים אותה בכל מיני דירוגים. מדרגים את השירים, האנשים, הסרטים ותכניות הטלוויזיה שעשו את השנה החולפת. כאילו די בכך כדי לסכם שנה, עשור או מאה.

אנחנו, האנשים הקטנים, נסכם את השנה שהיתה לנו באופן אישי. הצלחות, כשלונות, שמחות ויגונות. כל אחד מאיתנו עסוק בענייניו הקטנים-גדולים, משתדל לא להציץ החוצה על מנת שלא להפגע, על מנת שלא להרגיש שכל הדברים הטובים שקרו לו במהלך השנה לא משנים כלום מהתמונה הגדולה. כי התמונה הגדולה, היא כזו שמתכנתים אותנו לא להתבונן בה יותר מדי, ואם כבר מתבוננים, הרי שאסור לגעת, אסור להוסיף קווים, לשנות צבעים. כי מה כבר האנשים הקטנים מבינים. הולכים כמו עדר, כותבים טוקבקים ומרגישים שבכך עשו את שלהם.

ההרגשה היא שאנחנו עושים מעט מדי למען שינוי הדברים שמפריעים לנו לחיות כפי שאנחנו רוצים. אם אנחנו ממש פעילים אולי נלך להפגנה, אולי נכתוב כמה מכתבים ונחתום על עצומה. אולי אפילו נבקר באיזה אוהל מחאה ליד הכנסת או בית ראש הממשלה. אבל זהו, לא יותר מזה. כי מה לעשות, כבר הצליחו לתכנת אותנו בדיוק כמו שהם רוצים, בדיוק כמו שנוח להם. אנחנו נצפה בטלוויזיה, נקרא כמה ספרים, נשמע איזה שיר טוב ברדיו, נשתה בירה עם חברים ונלך לישון. נרוויח מעט מדי, נעבוד קשה מדי, הילדים שלנו יקבלו חינוך ירוד מדי, הרחובות שלנו יהיו מלוכלכים מדי והתחבורה בעייתית מדי. נמשיך למות ממלחמות ולרצוח אחד את השני בגלל סיגריה או מבט שלא במקומו. אבל נעקוב אחרי הכוכב הנולד הבא, נשלח SMSים לכל הריאליטי המטומטמים ונצביע בבחירות, כאילו משהו מהדברים האלה באמת משפיע או משנה.

אנחנו נתרגז מהאח הגדול, ונצפה בו בלי הפסקה, ונגיד שזה טוב ונגיד שזה רע, ולא נבין שאנחנו כבר שם, אנחנו בספר של אורוול, אנחנו במטריקס, אנחנו חיים באיזו אשליה שלא משנה מה נעשה אין לנו יכולת לשנות את הסביבה שלנו. וזה לא שאנחנו כל כך מרוצים מכל מה שקורה, ממש לא. אנחנו כועסים, ומתעצבנים, ושונאים וקשה לנו עם חוסר הצדק וחוסר השוויון וחוסר הכבוד ששורר בין בני האדם, אבל לא ננקוף אצבע, כי כבר שוכנענו לגמרי שגם זה לא משנה. לא משנה למי נצביע בבחירות, לא משנה אם נפגין בככר, לא משנה אם נחתום על עצומות ולא משנה שום דבר.

ואני אומר, למה לעזאזל שלא ניתן יהיה לשנות? מה קרה לרוח המהפכנית? מתי בדיוק החלטנו שזה לא שווה להלחם עבור אמונות? מתי בדיוק איבדנו את האמונות והעקרונות והאידיאלים שהיה שווה להלחם למענם? או שלא בדיוק אבדנו אותם, סתם הנחנו אותם בצד לטובת עוד שיר ברדיו, עוד בדיחה לא מזיקה בתוכנית פסבדו-סאטירית בטלוויזיה, עוד נענוע ראש מול החדשות המזעזעות שמועברות בצורה כל כך נעימה על ידי מגישה סקסית.

אז כמובן שאני גם אחד מאיתנו. גם אני לא יוצא להלחם. גם אני קם בבוקר, נוסע לעבודה דרך הפקקים, משתכר מעט מדי ומשלם כמעט את כל המשכורת לבעל דירה ולמדינה. גם אני מתוסכל מזה שלילד שלי יהיה קשה כמו שלי קשה, ומתקשה לענות על השאלה היכן בארץ הזאת הכי פחות רע לגדל אותו והאם אהיה מסוגל כלכלית לעשות זאת. גם אני קורא ספרים, וצופה בטלוויזיה מטומטמת, ושומע מוסיקה שמשכיחה את הכעס במקום ללבות אותו ולהוציא אותנו לרחובות. גם אני כותב במקום לעשות. אבל אולי אם אכתוב יותר תהפוך הכתיבה לעשייה.

אז אתחיל לכתוב יותר, ויותר בזעם, ויותר בכנות על מה שקורה כאן, על התמונה הגדולה ואיך לדעתי צריך לשנות אותה. אולי זה לא הרבה, אבל זה משהו. ובין לבין, אכתוב גם על התמונה הקטנה, כי התמונה הקטנה שלי, של המשפחה שלי הקטנה והאהובה, היא בסופו של דבר הסיבה להתייחס בכלל לתמונה הגדולה ובלעדיה שתישרף התמונה הגדולה ותתאדה אל החלל.

נכתב על ידי , 5/9/2010 11:23   בקטגוריות מה אני חושב על, ביקורת, שחרור קיטור, אוטוביוגרפי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



פתאום דפיקה בדלת (של השכן)


אני שוכב על הספה הקרועה בסלון וקורא סיפור שכותרתו "אילן", שמספר על איזה אחד, אילן, שחברה שלו גומרת בקולניות וצועקת את שמו "אילן", אבל זה גם שמם של כל החברים הקודמים שהיו לה, אז לך תדע לאיזה אילן היא מתכוונת. הזוג הזה גר בבניין ששייך לאיזה אחד, אילן, שקיבל את הבניין בוורמייזה בירושה. גם איתו היא מזדיינת, החברה של אילן, וגם איתו היא צועקת "אילן".

 

ואני לא מספר את זה מכיוון שמדובר בכזה סיפור נהדר. כלומר, זה סיפור טוב והכל (בכלל, הסיפורים של קרת טובים, יש יותר, יש פחות ויש כמה ממש מעולים ויש כמה שאני יודע שאני כתבתי סיפורים טובים מהם), אבל לא זו הסיבה שאני מספר על כך. הסיבה היא שאני השכן של אילן.

 

כבר ארבע שנים שאני השכן של אילן, ויש לי הוכחות:

1. אני גר ממש קרוב לוורמייזה פינת יהושע בן נון.

2. לשכן בבניין ליד, זה שקרוב יותר לוורמייזה, קוראים אילן.

3. כשאילן מזדיין עם חברה שלו, היא צועקת וגונחת כך שאפשר לשמוע אותה בכל הבניינים הסמוכים.

4. בהנחה שקרת גר בסביבה (וזו הרי הסיבה שיוצא לראות אותו משוטט ברחוב), נניח בוורמייזה קרוב ליהושע בן נון, בטוח שהוא שומע גם.

5. למרות שהיא לא צועקת "אילן" כשהיא גומרת, היא צועקת "אילן" הרבה מאוד פעמים כשהיא מחוץ לבניין שלהם. לפעמים סתם כדי להגיד לו "I love you" כשהיא הולכת לאנשהו, ולפעמים כדי שיפתח לה את הדלת של האינטרקום.

6. סופרים מקבלים השראה מכל מיני דברים, גם דברים שמתרחשים בסביבתם הקרובה.

 

בקיצור, לספר סיפור על אילן, שחברה שלו גומרת בקול, והם גרים בוורמייזה, זה לספר על השכן שלי.

 

היו שם עוד כל מיני סיפורים שמרגישים כאילו הם חלק מהשכונה שלנו, כשגיבור אחד הולך מביתו דרך רחוב שטנד, לבן יהודה ולים. אחר הולך לגן מאיר... אחרים יושבים בבתי קפה... אחרים סתם תקועים בפקק בעיר. וזה נחמד להרגיש שהסיפורים האלה קורים ממש לידך, כי אולי, מתישהו, סיפור כזה גם יקרה לך, ואולי כבר קרה והוא פשוט טרם סופר.

נכתב על ידי , 20/6/2010 13:28   בקטגוריות אוטוביוגרפי, ביקורת  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אני עם יויו ב-20/6/2010 23:06
 



10 דברים בקצרה


למרות שכולם אומרים את זה, או לפחות חלק, גם אני אכתוב כמה דברים בקצרה:

1. ארץ נהדרת - התוכנית כבר לא ממש מצחיקה והיא בהחלט אינה סאטירה. יש כמה קטעים מצחיקים אבל גם הם אינם ממצים את הפוטנציאל שלהם והם מעטים מדי (האיש מהרחוב בסוף התוכנית, החיקוי של סוניה פרס, החיקוי של טל ברודי... זהו בערך). וזה לא ש"מצב האומה" טוב יותר, גם מצחיק רק לפעמים. אבל לפחות זו סאטירה.

2. מקום לדאגה - אמנם הם לא מצחיקים מאוד, אלא רק לפעמים, אבל אותם אני דווקא אוהב. אמנם תוכנית מערכונים, אבל מקורית באמת, הן בתסריט והן בסגנון.

3. חדשות - נמאס כבר לשמוע על המשלחת הישראלית בהאיטי החרבה. די כבר להיות כל כך מרוצים מעצמנו. אז שלחנו משלחת, ביג פאקינג דיל, חצי מהעולם עשה את זה גם כן. אולי פעם אחת אפשר פשוט להשתתף בסבלו של עם אחר ולשים את האגו הצינוי המחורבן בצד?

4. אגו - לא הערוץ וגם לא ממש האגו של פרויד, אלא הביטוי היומיומי כמו האגו מסעיף 3 לעיל. אם היה אפשר הייתי ממליץ למדינה ולמנהיגיה ולכל החבר'ה במזרח התיכון לצאת לאיזו סדנת חיבוקים וביטול האגו באיזה אשרם בהודו. הגיע הזמן לפעול קצת בהגיון. והנה גם האמריקאים כבר טוענים שכל הבעיות כאן הן בעיות שלנו ושאנחנו אלו שצריכים לעשות את השלום ולא הם. ובאמת, להגיד שאובמה נכשל כי לא הצליח לקדם את השלום הארץ זה קצת מצחיק, כשלמעשה מי שעושה את השלום זה מנהיגי האומות באיזור. הרי בסופו של דבר, כמה כבר יהיה שווה שלום שיכפה עלינו נשיא אמריקאי? 

5. גשם - סוף סוף יורד קצת גם ומתחילים להרגיש חורף אמיתי. אבל עדיין, החורפים שאני זוכר מלפני עשר שנים ויותר היו הרבה יותר חורפיים מהחורפים בשנים האחרונות. איפה הברד החזק? איפה הסופות? איפה הימים שפשוט עדיף לא לצאת מהבית? וכן, אני יודע, אני מדבר רק על תל אביב, כי אני ממדינת תל אביב, בבועה המזדיינת של תל אביב, ולא מעניין אותי שום דבר שמתרחש צפונית לירקון, מזרחית מנמיר או דרומית מדרך יפו (חוץ מאבו חסן).

6. עבודה - כנראה שלא התקבלתי לעבודה שדווקא רציתי ודווקא חשבתי שהראיון שלי היה מוצלח. אולי לא באמת הלך לי טוב ואולי לא באמת רציתי לעבוד שם. ואולי פשוט היו טובים ממני שרצו יותר ממני שהתראיינו לתפקיד. כך או כך, זה אומר שאני נשאר בבית עם הילד והאישה יוצאת לעבוד. אבל כן יהיו לי בתקופה הקרובה כמה עבודות קטנות שייאלצו אותי לצאת מהבית לשעות ארוכות. נראה איך זה יסתדר עם הילדון...

7. חנות תיקים - המוכרת אמרה לי שגנבו לה באותו יום שתי מטריות. 45 שקל כל מטריה. את המטריה הראשונה גנבה כנראה עובדת זרה שעמדה בכניסה לחנות זמן מה ואז נעלמה בדיוק כשהבחינה המוכרת שנעלמה מטריה אחת. את המטריה השנייה גנב זוג שנראה למוכרת דווקא נורמטיבי לגמרי. אמרתי לה שהמדינה הולכת פארש והדגמתי - "האם את נוהגת להעיר למישהו שמתנהג בפראות או בדרך שאינה הולמת?", שאלתי. המכרת אמרה שלא. "למה לא?", שאלתי. "כי אני מפחדת", ענתה. הנחתי את התיק כמו שאומרים באנגלית ואז לקחתי את התיק שארזה לי בעטיפת מתנה והלכתי משם. 

8. מקרה דומה - היה לי לפני מספר שבועות. הלכנו בסנטר עם העגלה ואיזו פרחולה בת 14 הלכה בעיוורון קדימה ואחורה תוך שהיא משוחתת בסלולרי בקולי קולות, נשמעת כמו מערכון "ליטל מעתוק" של ארץ נהדרת (שהוא גם בסדר, אבל הספיק לי פעם אחת, אם להוסיף לסעיף 1 לעיל). לפתע לקחה צעד אחורה וכמעט שהתנגשה בעגלה כשהקטנצ'יק שוכב בתוכה. זוגתי העירה לה שתשים לב, וזאתי ענתה "מה זה?! מה עשית לי?!" ואולי אף הוסיפה עוד כמה מילים. אחרי כמה צעדים אמרתי לזוגתי שתפסיק לעשות את זה, כלומר להעיר לאנשים, אפילו לפרחות בנות 14. שהרי דווקא לפרחות בנות 14 יש אמהות פרחות בנות 35 ואבות צ'חצ'חים בני 40 עם הרבה רצון ללכת מכות ולדקור על כלום ולהתחמם ולהתעצבן, ובקיצור, הפכנו למדינה שאי אפשר להעיר בה למישהו ברחוב, בגלל שאתה מפחד.

9. גנבת הספרים - אז התחלתי לקרוא אותו ונראה ביניים בסדר סך הכל. קצת מעצבן לקריאה. אבל מספיק מעניין כדי להמשיך, אפילו שהכתיבה קצת יותר מדי מתאמצת. לא אוהב כתיבה מתאמצת, זה הופך גם את הקריאה למאמצת.

10. טוב - סך הכל החיים טובים. טובים מאוד אפילו. אז למה להתעצבן?

נכתב על ידי , 23/1/2010 09:02   בקטגוריות אוטוביוגרפי, ביקורת, אקטואליה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של בַּיִם ב-25/1/2010 17:55
 



אלגנטיות של ספר


אז אחרי שנתקעתי איזה שלושה חודשים עם "קורות הציפור המכנית" של הרוקי מורקמי וכבר חשבתי שזהו זה, כנראה שלא אוכל יותר לקרוא ספרים כמו שצריך עד שהילד יהיה בתיכון או משהו כזה (ולא רק ספרים, גם אי אפשר יותר לראות סרט מההתחלה עד הסוף בלי הפסקות, ואפילו פרק בסדרת טלוויזיה קשה להצליח לראות), התחלתי וסיימתי (תוך שבוע-שבועיים בערך) את "אלגנטיות של קיפוד" של מוריאל ברברי. ואז הבנתי את שהבנתי כבר בעבר, זה לא אני שלא יכול לקרוא כבר ספרים בקצב הראוי, אלא שיש ספרים שפשוט אינני יכול לקרוא. 

קורות הציפור המכנית הוא אחד מהם. לרוב, כשאני נתקל בספר כזה, אני מזהה את הבעיה כבר בהתחלה ומעיף אותו חזרה למדף כדי לקרוא אחר. הפעם, במקרה של הרוקי, לא עשיתי את זה. כנראה בגלל שהספר התחיל ממש טוב ואז אי שם אחרי איזה מאה ומשהו עמודים הוא התחיל לדשדש עד סופו, כשאני כל הזמן שואל את עצמי "לאן לעזאזל כל זה מוביל?!" ו"האם יש לו (להרוקי) מושג בכלל מה הוא רוצה מהספר הזה?!" או "די! די! עם הקשקושים האלה!" (שזו אינה שאלה אבל כן מחשבה שעלתה לי כשקראתי את הספר, למרות שגם לקראת סופו היו כמה עמודים מוצלחים). כשסיימתי את הספר וקראתי את העמודים האחרונים שמסבירים על הספר עצמו ואיך הוא נכתב וכו', הבנתי מה הבעיה איתו - זה לא ממש ספר, אלא רעיון שהיה להרוקי להתחלה של סיפור, הוא התחיל לכתוב אותו וזה התפרסם כסיפור בהמשכים באיזו עיתון. זה מסביר למה ההתחלה קוהרנטית ומעניינת וטובה. אחר כך, כשסיים את הסיפור בהמשכים (בערך במקום בו הייתי רוצה שהספר יסתיים), חובבי הסיפור בעיתון רצו שיהיה המשך, ולכן הוא כתב עוד (ועוד ועוד ועוד...). או במילים אחרות, הוא מרח איזה המשך משעמם ולא ברור שגם הוא עצמו (כנראה) לא היה בטוח לגביו. בקיצור, התעצבנתי. התחלות טובות של סיפורים יש המון, המשכים וסופים וסופרים שיודעים מתי לסיים, אין הרבה. 

אבל אז יש ספרים כמו "אלגנטיות של קיפוד", שהוא סיפור חביב, קצר יחסית (321 עמודים, אבל פרקים קצרים, כתב גדול ושפה קריאה סך הכל). אין הרבה עלילה, אבל הרעיון טוב, הכתיבה מהנה ובסך הכל מהנה מאוד לקרוא (אפילו שיש קצת התפלספויות, כיאה לסופרת שהיא בעצם פילוסופית, לפי מה שכתוב על הכריכה). בכל מקרה, זה סיפור על מלחמת מעמדות, וסיפור על מאבק בין תרבויות, וסיפור על האמנות והסיבות שיש לנו לחיות (או למות). כשבפועל זה סיפור על שוערת בניין יוקרה, כזה שגרים בו עשירים ומיוחסים, שמבלה את חייה בלהסתיר את העובדה שהיא למעשה אינטלקטואלית ואטודידקטית כזו שרמתה לא היתה מביישת אף פרופסור למדעי הרוח. וגם סיפור על בת עשירים אינטליגנטית יותר מהרגיל שגרה בבניין הזה ושגם היא מבלה את חייה בניסיון לשרוד את אווילותם של בני משפחתה ולהבין איך (ולמה) כדאי לה לחיות. וגם סיפור על מוות של אחד הדיירים, ועל היפני העשיר והנעים (לא הרוקי מורקמי, אבל באותה מידה יכול היה להיות הרוקי) שקונה את הדירה שלו ועובר לגור שם. אבל אלו בערך כל ההתרחשויות בסיפור (סתם, יש עוד כמה, אבל באמת לא יותר התרחשויות מאשר סרט קצר, אפילו שעשו מהספר הזה סרט, ומעניין לראות איך), ובעצם רובו בנוי מהגיגים, מחשבות, רעיונות פילוסופיים וביקורת על האנושות, הפילוסופיה, תרבות המערב ואמנות.

אז סיימתי לקרוא אותו ובאמת, ספר אלגנטי מאוד, נעים מאוד וקריא מאוד, והנה כבר חזר לי הרצון להמשיך ולקרוא וכבר במהלך כתיבת הפוסט הזה יצאתי להפוגה קצרה על האסלה והתחלתי את "גנבת הספרים" שכתב אחד מרקוס זוסאק, התחלה שהיא מעניינת, שיכולה להיות התחלה של ספר גימיק או ספר טוב, אגלה בהמשך מה מהשניים. ואז על האסלה התחיל בכי של תינוק וקריאה של אישה שרוצה שאבוא לסייע, וזה בא ללמדני שלא רק ספרים וסרטים ופוסטים אי אפשר כבר לקרוא/לראות/לכתוב ללא הפסקה, אפילו באמצע חירבון צריך להפסיק כשיש תינוק בבית.
נכתב על ידי , 18/1/2010 07:48   בקטגוריות אוטוביוגרפי, אמנות, ביקורת  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מישהו אחר ב-18/1/2010 13:55
 




דפים:  
41,161
הבלוג משוייך לקטגוריות: 30 פלוס , פילוסופיית חיים , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למישהו אחר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מישהו אחר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)