לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

האמת שמסתתרת בפנים


לכל דבר יש סיבה. פשוט עוד לא מצאתי אותה

כינוי:  בפנים אחרות

בת: 19

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


1/2011

מי אשם בתקיפה מינית?


לפני שאתחיל אני רוצה לוודא שכולם מבינים-אני לא חושבת.בשום פנים ואופן.שמגיע לאישה להיפגע מינית.

שאף אחד שקורא את זה לא יחשוב שאני בעצם אומרת-הנשים גרמו לזה.

 

זהו.אחרי שסיכמנו את זה-אני מתחילה בוויכוח העתיק יומין על אשמה.

 

לא משנה אם את פמיניסטית או לא,העובדה היא כזו-אצל נשים, עיקר ההערכה העצמית שלנו(על המראה החיצוני כלומר) נובעת מהיחס של הגברים כלפינו.

אני יודעת שטכנית אנחנו אמורות להעריך את עצמנו בלי הסטנדרטים של החברה וכל הקשקושים האלה.

אבל השורה התחתונה זה שבחורה מרגישה שהיא יפה רק כשמעירים לה הערות,בוהים בה ושורקים\מצפצפים לה ברחוב.

מה לעשות.

ובגלל התשומת לב הזאת,והטפיחה על האגו,הרבה בנות בגילאי העשרה עושות דברים כדי לעודד עוד תשומת לב.

כן כן,אני מדברת על הבחורות-או יותר נכון להגיד ילדות-שהולכות עם מכנסי "דפוק אותי". מחשוף עד הפופיק,מתאפרות עם שפכטל וכו'.

כן,זה משיג המון הערות,בהיות וברור שבחורים מקרקרים סביבן.

(ואני מבהירה עכשיו שוב-שמה שאני הולכת לכתוב לא אומר שאני מסכימה עם שבחורות אשמות בהטרדות מיניות)

אבל

וזה אבל גדול

אם את הולכת עם מחשוף עד עמק הסיליקון, עם חזיית פוש אפ מבצבצת, את לא יכולה-פשוט לא יכולה- להתפלא שבוהים לך בחזה.

אני לא אומרת שבחורים צריכים לשבת מצידו השני של שולחן במסעדה לבהות ולנהל דיון על החזה שלך (רמז רמז מר י' אם אתה קורא את זה)

אבל את גם לא יכולה לצעוק הטרדה מינית כי הבוס שלך בהה לך בחזה שמאיים כל רגע לפרוץ החוצה.

נכון-כבוס הוא צריך להיות מקצועי וכולי וכולי.

אבל אפילו בחורה-תבהה בהם.

מה לעשות.

אז הבחורה לא אשמה,אבל אין לה מה להתפלא.

 

מה שהילדות האלו לא מבינות עדיין זה שהעם הגברי אוהב אתגרים. והוא רוצה סקס.כל הזמן.

הינה שתי עובדות שאם הילדות יפנימו אותן הן יגלו שיש הרבה יותר תשומת לב גברית בהתגרות.וככה את לא נפגעת.

אז חולצה צמודה זה בסדר.גם מכנסיים שאשכרא מכסות את התחת זה בסדר. הבחורים עדיין יקרקרו סביבך.

 

 

 

שאלתי בעבר חבורת גברים מה הם היו מעדיפים.יש להם מצד אחד בחורה שנותנת בקלות ומצד שני בחורה שלא כל כך.שתעשה להם חיים קשים. והשאלה הייתה-על מי הייתם הולכים?

כולם ענו בהתחלה שילכו על המאתגרת כי היא לא תיתן להם בקלות.

ואז אחרי מחשבה קלה הם אמרו "תלוי באיזה יום".

 

מה שמביא אותי לנושא הבא.

לפני כשנה פורסם בעיתון על שתי נערות בנות 14 שנאנסו על החוף בנתניה.

מזעזע לכל הדעות

אבל

ושוב זה אבל גדול

מי שקרא את הכתבה לא יכל שלא לחשוב-למה ציפיתן?

לאלו שלא מבינים על איזו כתבה אני מדברת הינה התקציר.

שתי נערות כבנות 14 יצאו ביום שישי לבלות.איך הן חשבו שכדאי לבלות? ללכת לתחנה המרכזית ב11 בלילה ולפגוש שם שני בחורים שהן לא מכירות.

שני בחורים בני 21 חשוב לציין.

הן גם חשבו שזה רעיון ממש טוב לשבת עם הבחורים האלו שמעולם לא הכירו ולשתות איתם אלכוהול.

מישהו פה רואה את המשך התסריט?כי גם אם לא היו מספקים לי את הכותרת הייתי מבינה מה הולך לקרות.

אז כמו בכל סרט על בני נוער,הבנות החליטו עוד החלטה חכמה.

לקנות בקבוק וודקה(נוסף על מה ששתו עד כה) ולנסוע עם הבחורים לים.

לא,לא סתם לים למקום ציבורי עם אנשים-אלא לחוף מבודד ולא מוכרז שאין בו שום נפש חייה.

אחרי שסיימו עם הבקבוק הבחורים התפצלו עם הבנות,כל אחד הלך למקום אחר והעניינים התחממו.

בשלב הזה לא ברור אם לבחורות בכלל היה את היכולת להגיד לא,שלא לדבר על הבנה של הסיטואציה.

אבל הן נאנסו.

האחת ברחה,רצה אל השנייה עירומה ושתיהן ברחו משם.

מצאו אותן למחרת בבוקר חצי עירומות על החוף מטושטשות לחלוטין.

עכשיו,בואו נודה שהבנות מטומטמות

אל תתעצבנו עלי-זה שהן נאנסו וזה מצער לא אומר ולא עוצר מבעדי לקרוא להן מטומטמות.

כי כל ילדה בת 14 שהולכת לשתות אלכוהול עם בחור בן 21 שהיא לא מכירה ועוד הולכת איתו למקום מבודד מבינה שהוא רוצה סקס.

ואת משתכרת כנראה כדי לזרום איתו.ואז ברגע האחרון את מבינה שאת לא באמת רוצה וכבר מאוחר מידי.

אז סליחה בנות-אתן מטומטמות.

 

לא מצדיקה את הבחורים בסיפור שלנו. אבל אי אפשר באמת להאשים אותם יותר מידי.כי יש סיכוי סביר שהם לא הבינו שהבחורה שמקיאה ליידם בעצם מנסה להגיד להם-לא אני לא רוצה לשכב איתך למרות שהתחלתי איתך,שתיתי איתך ובאתי איתך למקום מבודד.

לצורך העניין-בחורים-אם יש ספק אז אין ספק.

לידע כללי:אם בחורה שיכורה-לא שוכבים איתה.כי למחרת בבוקר השוטרים עלולים להידפק על דלת ביתך ולעצור אותך על אונס. וזה לא נעים.

 

אז בחזרה לנושא:

אם את בחורה שמפרסמת בפייסבוק למשל שאת יוצאת היום לסופש,שהבית יהיה ריק,שקנית בדיוק מערכת קולנוע ביתית חדשה ושיש 1000 שקל במזומן על השולחן.אה וגם שהדלת תישאר פתוחה לרווחה ו"זה הכתובת שלי:..."-אז סליחה.אין לך מה להתפלא שמישהו פרץ(או במקרה הזה נכנס) לדירה שלך ורוקן את כל תכולתה.

לא אומרת שאנשים צריכים לקחת דברים שלא שלהם ללא רשות כן? אבל העובדה הזאת קיימת.

יש גנבים ופורצים בעולם. וגברים חושבים על סקס.

ואם מציעים לו אותו בחינם-הוא ייקח.

ואם מקפצים עם מחשוף ופוש אפ מול העיינים שלהם-הם יבהו.

ואם את עם מכנס קצרצר באמצע הרחוב ומתכופפת-מה לעשות יש סיכוי סביר שיצבטו אותך.

 

אז כן-בנות אתן לא אשמות שהבחורים שמחליטים שמותר להם לקחת משהו ולקחת מכן את זה.

אבל אם אתן משאירות את הדלת פתוחה-אל תתפלאו שמישהו נכנס.


עריכה:

 

קודם כל תודה רבה לכל אלו שנכנסו והגיבו.אני שמחה לשמוע (או יותר נכון לקרוא) עוד דעות לעניין ואני בהחלט מקווה להספיק לענות לכולם עוד היום.

רק שתדעו שאת כל התגובות קראתי.

 

אז לענייננו:

ראשית כל אני רוצה להבהיר בנוגע לכתבה שיש סיכוי מאוד מאוד סביר שהבנות 14 לא הזדהו כגילן אלא כבנות 18. ושוב-האשמה היא של הבחורים שאנסו אותן אבל מה שהתכוונתי ב"אי אפשר יותר מידי להאשים אותם" זה שיכול להיות שהבחורות היו כל כך שיכורות שלא הייתה להן היכולת להגיד לא.

 

מה שמביא אותי לנושא הבא שעלה בתגובות שלכם-היכולת של בנות 14 לזהות סכנה.

אני חושבת שאתם לא מעריכים מספיק את הצעירים כיום.אם ילד בן 3 יודע שאסור לו להתקרב לתנור כשהוא דולק כי הוא עלול לקבל כוויה אז ילדה בת 14 יכולה לזהות סכנה בהחלט.מגיל קטן מטיפים לנו אל תלכו לשום מקום עם זרים.אם מטיפים לנו מספיק משהו ומסבירים לנו את ההשלכות אנחנו נדע מה עלול לקרות כשהרגע יגיע ונדע להתרחק.

פה חלק גדול מהאשמה שהבנות נכנסו לסיטואציה הזאת מלכחתחילה היא גם על ההורים.ואולי גם ביה"ס (למרות שבשנים האחרונות ביה"ס כבר לא מקום שמחנך אלא מקום שמלמד,אבל זה נושא לפוסט אחר). מישהו היה צריך להבהיר לבנות שמיניות זה דבר מושך.אבל הוא יכול למשוך דברים שלילים שהן לא רוצות.שלשבת במקום פומבי ולהכיר אנשים חדשים זה אולי (אולי!) בסדר אבל ללכת איתם למקום מבודד,לשתות איתם אלכוהול ולמנוע מעצמך את האפשרות לחזור הביתה בקלות,למקום שהוא בטוח is a BIG no no

 

שלישית.אני אבהיר את עמדתי כי קראתי שהיא לא הייתה ברורה. כמובן שיש הבדל עצום בין להעיר הערה לבין לגעת.ולאף אחד אין זכות לעשות את זה. החולצה עם המחשוף תמשוך מבטים ואין לך מה לצעוק הטרדה מינית (למרות שאם זה גורם לך להרגיש לא בנוח אז תגידי משהו בהחלט) כי סה"כ את שמת אותם לראווה.ואנשים יסתכלו.והמעבר בין זה לבין לגעת הוא לא מקובל.

אבל מה.

כמו שכבר הגבתי לחלקכם,אנחנו לא חיים בעולם מושלם.ואנחנו צריכים להיות מודעים לסכנות.וכמו שאתם נועלים את הדלת בלילה ככה אתם צריכים להבין שלהרבה גברים לצערי אין יותר מידי קו מפריד בין הערה לבין נגיעה.וצריך לצערי להשלים עם זה שככה זה כרגע.אז נא לנעול טיפה את החולצות.

 

רביעית, הועלה פה הדיון של מה זה חשוף וברור לכל הדעות שחשוף זה לפי הגדרת האדם כהיותו אדם והוא זכאי לדעות שונות. אז קודם כל דעתי האישית היא שיותר משליש חזה חשוף זה יותר מידי,וישבן(וגם תחתונים לצורך העניין) זה משהו שלא צריכים להראות בפומבי.

בנוגע לפוסט לעומת זאת הכוונה שלי הייתה כלפי מה שכולם אני חושבת מסכימים שמוגזם-מכנסיים שרואים את התחת מלמטה (או למשל חצאית שרואים מלמטה את התחתונים שלך) וחזה שראים את החזיה או את הפטמה כמעט בולטים החוצה.

 

חמישית, אני חושבת שאם הענישה על אונס,תקיפות מיניות והטרדות תהיה מוגזמת(בהשוואה לעכשיו כלומר.אני אישית חושבת שלאונס צריך לייחס ענישה של רצח כי אונס רוצח את נפש הבחורה לכל הדעות.גם אם היא חייה לא ברור עדיין מתי היא תתאושש) אני בהחלט חושבת שההרתעה תמעיט את כמות מקרי ההטרדות והאונס.אבל לצערנו אנחנו אמנם חיים במדינה מתוקנת אבל שום דבר כזה לא יקרה בקרוב.וצריך להשלים עם המציאות הזאת לבינתיים

 

שישית, חברים-בבקשה אל תגיבו ללא שם.תתנו לעצמכם שם בדוי מבחינתי.אני נורא מתקשה לעקוב אחרי מי אמר מה וזה מגביל את התגובות שלי לאותו בנאדם

 

מה שמביא אותי לעוד נושא.חברים,לאחל לבחורה שתיאנס רק כדי שתבין משהו זה לא לגיטימי.בעליל. וגם לכתוב לי סתם לכי תזדייני לא ממש פורה. אני קוראת ואני מגיבה לכל מה שאתם כותבים(אלא אם אני מסכימה ואז אני לא רואה צורך בתגובה).אז שתפו אותי במה שהרגיז אתכם כל כך ואולי נגיע לעמק השווה.ואם לא לפחות ניהלנו דיון בריא.

 

ולסיום אני אגיד שוב,מחשוף לא גורר אונס.זה שלבשת מחשוף לא אומר שנאנסת בגללך.נאנסת כי לצערך עבר ליד אנס.וזוהי אשמתו שעשה מה שעשה.

מחשוף גורר מבטים.ואנחנו צריכות להבין שלאנשים מטומטמים אין את ההבדל בין מבטים לנגיעות ויש כאלו שעלולים לגעת בך.

שום דבר ממה שכתבתי לא אומר "אי אפשר להאשים את הבחור שנגע לבחורה בחזה ואנס אותה כי היא הביאה את זה על עצמה כשלבשה מיני ומחשוף"

לא. אני לא אומרת את זה. אין הצדקה לנגיעות.אין הצדקה לאונס.

אבל רק בגלל שאנחנו הנורמלים (ואני כותבת נורמלים כי אנשים שאונסים ונוגעים הם לא נורמלים בעיני,אלא חולים) מבינים שאסור למישהו לעשות לי משהו,שלאיש אין זכות לגעת בי ושגופי הוא שלי לא ימנע ממי שרוצה לעשות את זה.בעולם מתוקן לא יהיו פריצות,לא יהיו מקרי אלימות ורצח ולא יהיה אונס והטרדה.אבל לצערנו אנחנו חיים בעולם הזה.וזה אומר שיש אנשים כאלה ומה לעשות נשים רק מהיותם נשים צריכות לחיות עם הפחד הזה.הפחד של "אם אני אלך בסמטה חשוכה יש סיכוי שיש שם מישהו שיאנוס אותי או יפגע בי". ברור שזה לא צודק אבל שוב,מה לעשות אנשים כאלה קיימים.

אז תנעלו  את הדלתות בלילה.וכשאת הולכת עם מחשוף ומכנס קצרצר או סתם עוברת במקום מבודד וחשוך בלילה, תקחי איתך בתיק גם תרסיס פלפל,תחזיקי את המפתחות בין האצבעות,למדי הגנה עצמית,ובקיצור תעשי הכל כדי להיות בטוחה טיפה יותר.כי הטורפים נמאים שם בחוץ ללא קשר למה שמותר או אסור.

 

ולמען השם תקראו שוב את שתי השורות הראשונות שכתבתי.זה ממש מפריע לי שאנשים מפספסים את הפואנטה וחושבים שכתבתי שהבנות אשמות.

 

נכתב על ידי בפנים אחרות , 19/1/2011 22:11  
2201 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



24,518

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לבפנים אחרות אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על בפנים אחרות ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)