לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

miss kitty fantastico


תהא השטחיות מרבץ רגליכם והרדידות - מאור לנשמתכם. עיבדוה!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2010

רבותי, ההיסטוריה חוזרת


 

אני כנראה אוהבת רומנים היסטוריים, אין הסבר אחר.

כנראה שכחתי כמה נהניתי מ"ספר יום הדין" (כאשר רובה של ההנאה נבעה מכישרונה העצום של הסופרת, לא שזה סותר).

כשחלטרתי כלקטורית גם קראתי ספר בשם The Red Queen's Daughter שלא הסכים עם ההנחה שבתה של קתרין פאר (אשתו האחרונה של הנרי השמיני) מסר תומס סימור, מתה כפעוטה, ונסוב כולו על חייה של אותה נערה בשם מרי, שמגלה שייעודה הוא להיות "קוסמת לבנה" ולהגן על המלכה אליזבט. לספר היה רעיון מצוין, והוא נכתב ברובו בצורה חביבה (למעט פרטים משמימים וארוכים מדי על אבני חן וסגולותיהן), אך התדרדר בסופו.

 

בכל אופן, "בת בולין האחרת" היה נהדר וגרם לי לרצות עוד. והרבה. ועכשיו.

ניגשתי לראות את הסרט מתוך ידיעה שב-98% מהמקרים הסרט תמיד ייפול מהספר כי לא יעזור כלום, אי אפשר לדחוס 540 עמודים לתוך שעה וחצי. אמנם במהלך הקריאה דמיינתי לי את מרי כסקרלט ג'והנסון ואת אן כנטלי פורטמן, אבל למרות הציפיות הנמוכות, הסרט הרשים אותי כמוצר חסר חשיבות לחתולין, ובמיוחד הרגיז אותי.

זה נראה כאילו התסריטאי נורא רצה שהצופים יחבבו את הדמויות שלו ושילך הדיוק ההיסטורי לעזאזל. ההורים של אן רצו שתהיה הפילגש של המלך כי מרי כבר נשואה וזה לא יפה לעשות את זה לבעלה (פחחחח), אמא שלהן כל הזמן הגנה עליהן וטענה שאחיה סוחר בבנות (במציאות היא כנראה התאימה את עצמה לתקופה שבה כל בת היתה שקולה לעז), אן היתה חפה מפשע והוצאה להורג על לא עוול בכפה, ובכלל היא היתה בחורה יפה וטובת לב, גם אם מדי פעם התפלקו לה שאפתנות יתר וקנאה באחותה (אני מאמינה שבמציאות היא כנראה כן שכבה עם אחיה וכנראה הרעילה כמה וכמה אנשים שעמדו בדרכה).

חוץ מזה שהיו כמה אי דיוקים מעצבנים כמו המלך אונס את אן לפני החתונה (הוא לא היה צריך, היא שעשעה אותו היטב גם בלי לוותר על הבתולין הדמיוניים שלה), או זה שהסרט פסח לגמרי על הולדתה של קתרין, הבת הראשונה של מרי והמלך, או שסטפורד, בעלה השני של מרי, הוא נער אווילי ופעור עיניים ששייך לפמליה של אביה (ובעצם הוא היה גבר בוגר שהשכיל לתת למרי את מה שרצתה באמת: אהבה אמיתית וחיים נורמליים), או שמרי מגדלת את אליזבט (לימים מלכת אנגליה הגדולה ביותר) ביחד עם ילדיה. כאילו WTF?

 

לשמחתי, השגתי על סיפו של החג את "אני, הנרי השמיני" (יומנו של המלך, כולל הערות שוליים של ליצן החצר שלו), ולמרות שאני רק בהתחלה, עושה רושם שזה יהיה משהו יסודי ביותר (וגם עוזר לדעת ישר על ההתחלה על מי מדובר) וגם מהנה ביותר. רק שהספר הזה בן 994 עמודים ואני צריכה להחזיר אותו תוך שבועיים. איך למען השם אני עושה את זה?!

 

ורק אני שמתי לב לזה (רמז: תסתכלו על השרשרת)?

 

  

 

 

נכתב על ידי , 22/9/2010 18:20   בקטגוריות ספרים רבותיי  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של מיס בוז'רסקי ב-26/9/2010 21:45



Avatarכינוי: 

בת: 18

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmiss kitty fantastico אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על miss kitty fantastico ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)