לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

miss kitty fantastico


תהא השטחיות מרבץ רגליכם והרדידות - מאור לנשמתכם. עיבדוה!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2013

מפוצלים


 

  

מפוצלים / ורוניקה רות', הוצאת הקיבוץ המאוחד. מאנגלית: נילי לוי

 

אוקיי, אז ראיתי המלצה לספר איפה שהוא באינטרנטים ורשמתי לעצמי לבדוק כי זה נשמע מעניין.

הספר "רוכב" על הטרנד של הספרים הספקולטיביים לנוער שיוצאים היום כמו פטריות הזיה אחרי הטיסה לגואה.

הספר מזכיר ב"וייב" הכללי שלו את "משחקי הרעב", בעלילה לא כל כך, אם כי יש נקודות דמיון: עולם אוטופי (או שמא דיסוטופי, את זה אני אשאיר לכם להחליט אחרי הקריאה), נערה שעוברת סוג של Rite of passage שבמהלכו היא מתלבטת בין מוסרי/לא מוסרי, טוב/רע, צודק/לא צודק.

יש עוד נקודת דמיון, אבל אני לא רוצה להרחיב לגביה.

 

בלי ספוילרים: הגיבורה היא ביאטריס (טריס), בת 16, בעיר שיקגו, באיזה עתיד לא ידוע.

החברה בעיר מחולקת לחמישה פלגים: הקרבה עצמית, אומץ לב, כנות, ידידות ואוריינות.

"הקרבה עצמית" שבו האנשים הם צנועים ושקטים ומקדישים את חייהם לעזרה לזולת דוחים מותרות ועונג עצמי ומוותרים על עצמם.

"אומץ לב" הוא פלג השומר ומאבטח את העיר, אנשיו נראים כחסרי פחד, מסתכנים ודי פרועים. אפשר לראות אותם קופצים מרכבות נוסעות, כשהם לובשים שחור, מקועקעים ועם פירסינג בכל מיני חלקים בגוף (בואו נגיד שאם הורה מ"אומץ לב" שואל את ילדו אם הוא יקפוץ מהגג אם כולם יקפצו, התשובה צריכה להיות "כן").

"כנות" הוא פלג שמקדש את אמירת האמת, ההגינות והיושר, לפעמים גם במחיר של חוסר טאקט.

"ידידות" הוא פלג שבעד יחסים טובים וחבריים בין אנשים.

מטרת "אוריינות" היא לרכוש כמה שיותר ידע ואנשיו עוסקים בהוראה ומחקר.

 



 

כל נער או נערה המגיעים לגיל 16 עוברים מבחן התאמה שקובע לאיזה פלג הם מתאימים. לאחריו מתקיים טקס בחירה שבו הם יכולים לבחור את הפלג שהותאם להם או פלג אחר. הם יכולים להישאר בפלג שנולדו בו או לעבור ("לערוק") לפלג אחר.

ביאטריס נולדה בפלג "הקרבה עצמית" והיא צריכה להחליט אם היא נשארת בו, או בוחרת בפלג אחר ובכך משנה את אמונותיה, מטרותיה וחייה.

 

פרט טריוויה מעניין: הסופרת למדה בחוג לכתיבה יוצרת באוניברסיטת שיקגו וכתבה סיפור קצר שאחר כך הפך לספר "מפוצלים" (Divergent).

 

הספר הפך לרב מכר בעולם ולכן (הפתעה!) הפך לסרט שיעלה לאקרנים ב-2014.  

 



 

השחקנית שנבחרה לשחק את טריס, היא לא שחקנית מוכרת, אבל היא נורא מתוקה (צפיתי בפרומו וגם במאחורי הקלעים, לכם לא כדאי אם לא קראתם את הספר). שאר השחקנים שמשחקים לצידה את חבריה, לעומת זאת, נראית בני 16 כמו שאני נראית בת 16 (ואני לא...).

בסרט משחקים, בין השאר, קייט וינסלט, זואי קרביץ (הבת של), מגי קיו, אשלי ג'אד כאמה של ביאטריס וטוני גולדווין (הנשיא מ"סקנדל") כאביה.

 

עוד טרנד שמתחיל להיות מעצבן הוא שכבר אין סתם ספרים שמתחילים ומסתיימים, הכול חייב להיות טרילוגיה. אז כן, יש כבר ספר שני שעוד לא תורגם וגם ספר שלישי בקנה (יצא בארה"ב ב-22 באוקטובר).

 

גם במקרה הזה קשה לי להתנתק מהספר, לא כל שכן "לוותר" עליו לטובת הספרייה. אני סוגרת אותו ולבטן שלי יש הרגשה חלולה, כמיהה זורמת לי בחזה. אני מרגישה שאני מוכנה למכור כליה בשביל לדעת מה קורה הלאה. כמו שקרה לי אחרי הספר הראשון והשני בסדרת "משחקי הרעב", אני אצטרך לחפש את ההמשך (את "עורבני חקיין" קניתי למרות שידעתי שאחרי שאסיים אותו, הוא סתם ישכב לי על המדף בבית ויצבור אבק).

 

מומלץ.

 

 

נכתב על ידי , 28/10/2013 19:31   בקטגוריות ספרים רבותיי  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שיר דמע ב-2/11/2013 18:08



Avatarכינוי: 

בת: 18

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmiss kitty fantastico אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על miss kitty fantastico ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)