לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

miss kitty fantastico


תהא השטחיות מרבץ רגליכם והרדידות - מאור לנשמתכם. עיבדוה!


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

אני כבר לא עומדת בזה


כי המשפט הזה של לי: "הגבר הכהה קורע את פני הגבר הבהיר" גרם לי שוב לדחף ההיגוג של המשוואה: ∞ = גבר = טוב ≥≤ רע, למרות שאני לא מצליחה אף פעם לעשות את זה מבלי ליפול למלכודת הביוץ הפומבי. ממש לא בטוב טעם (אבל כיף לאין שיעור!).

אבל האמת שבחיים אין דבר כזה גבר שהוא רק רע או רק טוב. א', למשל, היה נשמה טובה, אבל גם הוא ידע להיות מניאק דורש סטירה לפעמים.

 

אני אקח לדוגמא את אינספקטור פיטר בויד שאת ה- Preview עליו עשיתי אצל לי (החלונצ'יק הקטן למעלה מראה לי "קפה וסי...", אולי קפה וסיגריות?).

מר בויד הוא מפקד היחידה לחקירת "תיקים קרים", כלומר תיקי עבר שלא נפתרו, בסדרה "להעיר את המתים" ב-BBC פריים. כמו בסדרות דומות ("חוק וסדר" ו"זירת הפשע" על כל בנותיהן, אחיותיהן ובנות דודן), המקרים נפתרים על בסיס שבועי (במקרה הזה כל תיק נמשך על פני שני חלקים בני 50 דקות כל אחד), אבל קיימת המשכיות שטיבה היא בניית הדמויות הקבועות (הסתייגות: גם בסדרות שהזכרתי לעיל יש לפעמים התמקדות בחייהם האישיים של הגיבורים, פחות בחוק וסדר, אבל אפשר להביא כדוגמא את היחסים של הורשיו קיין מ-CSI מיאמי עם אחותו של דלקו, או את הפרק של "זירת הפשע" המקורית ששודר לאחרונה ואשר תיאר את חיפושיה של קתרין ווילוז אחר הגבר שאנס אותה).

הצוות בראשותו של בויד כולל את ד"ר גרייס פולי, הפסיכולוגית והפרופיילרית, הפקד ספנסר ג'ורדן, הסמלת מל סילבר (שנהרגה בעונה החמישית והוחלפה על ידי סמלת חדשה) ופרנקי הפתולוגית (שעזבה בעקבות מותה של מל).

פיטר בויד הוא גבר בתחילת שנות ה-50 שלו, בטוח בעצמו, מכוון וממוקד אל המטרה, עקשן, ציני, קשוח, נון-קונפורמיסט, אינו עובד לפי הספר ולעיתים מסתבך בשל כך עם הממונים עליו, חסר סבלנות ולעיתים מתפרץ לא רק על הנחקרים אלא גם על הצוות שלו. היחידה שיכולה להעיר לו על התנהגותו ולא להסכים עם דעותיו ועמדותיו, ו"להתחמק מעונש", היא גרייס. זה כמעט תפקידה. בויד מתייחס אליה יחסית ביותר כבוד מאל שאר חברי הצוות.

 

את הדמות פיטר בויד מגלם השחקן הבריטי טרוור איב (וכתבות בעיתון כבר עלו על הכותרת המתבקשת, ראו תמונה), שכמו שחקן בריטי ראוי לשמו, החל באקדמיה המלכותית למשחק ואחר כך בתיאטרון. הוא נשוי למישהי שהיא שחקנית גם כן, ובין היתר, שיחקה ב"הולבי סיטי" (סדרת בית חולים) ובפרסומת מדוברת מאוד לקפה עם אנתוני הד.

 

הסדרה אינה מתמקדת בעברן של הדמויות (אף אחד, למשל, לא יודע כלום על בויד. נרמז רק שהיה לו בן שנרצח). יוצא מן הכלל היה הפרק שהתמקד בגרייס הצעירה,  החקירה הראשונה שלה כפסיכולוגית (שהדיה השליכו על ההווה) ויחסיה הרומנטיים עם הבלש שחקר את האירוע. אבל המקרים שהם חוקרים בונים בצורה יפה את הדמויות עצמן.

הסדרה גם אינה מתמקדת בחייהם הרומנטיים של חברי הצוות (מלבד אותו הפרק עם גרייס), אם כי באחת החקירות נפגש בויד עם בלשית שאיתה היה לו בעבר קשר משמעותי. איב הוא  מהשחקנים שמלטפים בעיניהם את הפרטנרית שלהם, וזה מקסים בעיני. מקסים וגורם להינמסות קלה באזור הברכיים.

פרק אחר היה  The Hardest Word מהעונה הרביעית (לא להתרגש, אצל הבריטים עונה ממוצעת כוללת 6 פרקים), שבו נאלץ בויד לעבוד עם צוות חקירה נוסף, שמשתלט לו על המשרדים. בצוות הזה יש גם פרופיילרית בשם גרטה. בויד מתייחס אל הצוות הזה, ולבלש העומד בראשו במיוחד, ברוגז ובחוסר אדיבות מאוד לא בריטי, הוא בולש אחריהם ומפשפש במחשבים שלהם (סצנה מצחיקה היתה כשבויד נכנס בלילה למשרד של ראש הצוות ועובר על התיקיות במחשב, ואז מקבל מייל: "כשאתה מסיים לחטט, אל תשכח לסגור את התוכנה בצורה מסודרת"), מתקין אביזרי ציתות ובאופן כללי כל התנהגותו אומרת חוסר אמון בסיסי. היחידה שמקבלת יחס אחר היא גרטה. זה "שלום, גרטה" ו"להתראות, גרטה" ו"מה שלומך, גרטה?", והכל במבט משועשע אבל רך, ואז גרייס, שיושבת לעבוד עם מל, אומרת: He fancies her"" ולמראה מבט התדהמה של מל, אומרת: "מה, אמרתי את זה בקול רם?", אבל לא צריך להיות פסיכולוג כדי להבין את זה לבד.

עוד סצנה מצחיקה במיוחד שהיתה בפרק הזה, שדווקא לא קשורה לנושא הרומנטי, היתה שמל מגלה משהו שהצוות השני מסתיר מהם, אבל היא לא יכולה לדבר עם בויד במשרד, אז שניהם נכנסים לתא בשירותי הנשים עם הלפ טופ, ואז גרייס נכנסת לשירותים ובוהה בהם כשהם יוצאים ביחד, ובויד אומר "מי כתב על הקיר את הדברים האלה עלי?" כדי לצאת מזה באלגנטיות. 

 

אז למראית עין שבכל זאת הפוסטים שלי קוהרנטיים ומדברים לעניין, רציתי לומר שאולי מה שתפס אותי, למרות הזקן (בעונות הראשונות הוא היה ללא זקן, ולמרות שלקח לי קצת זמן להתרגל, אני חייבת להגיד שעם זקן הוא נראה יותר טוב. אפשר לראות אותו ללא זקן בתמונה השנייה), זה האופי של הדמות ואיך שהיא מתנהלת. אם אתה רוצה טיפ, אתה לא צריך להיות חתיך מהמם, אבל אסור לך להיות משעמם, ורצוי גם שתהיה מורכב (תמיד עצבן אותי ש-א' היה יותר מדי "נורמלי", לא היו לו תסביכים, היה לו טוב עם עצמו והוא הרגיש נוח עם עצמו ועם הגוף שלו. כאילו שעצם הנוכחות שלו בעולמי זעקה: אני טוב ממך, יא נוירוטית עלובה).

אתה צריך להיות טוב, אבל כמו בדרמה עשויה היטב, צריך שיהיו לך גם כמה תכונות לא כל כך טובות ושלא תפחד מהצד האפל שכולנו מחביאים עמוק בפנים.

נכתב על ידי , 29/8/2007 14:21   בקטגוריות מכורה לטלוויזיה, תרבות בשקל וחצי  
29 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הלחשנית ב-31/8/2007 21:20



Avatarכינוי: 

בת: 18

תמונה




הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , טלוויזיה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לmiss kitty fantastico אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על miss kitty fantastico ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)